Skocz do zawartości

Climatronik-problem_e39


baktome

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam już 4 BMW e39 i w każdym modelu nie działał mi climatronik prawidłowo (działał jak chce:)). Klima w każdym działała prawidłowo ale zawsze jeździłem na manuału. Jak włączyłem auto to climatronik zawsze wariował, nigdy żaden nie utrzymywał temperatury. Teraz jeżdżę BMW e39 530d z 2003 roku i postanowiłem że w końcu to naprawię żeby chodź w jednym zobaczyć jak to prawidłowo działa. Ciekawy jestem jak w waszych beemkach to wygląda. Ja odnoszę wrażenie że to jakiś problem e39 coś się tam szybko psuje tylko co?:) I to właśnie pytanie może ktoś też z tym walczył i zna rozwiązanie. Są tam czujniki temperatury wewnętrznej klimatronika http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP72&mospid=47559&btnr=64_1029&hg=64&fg=40&hl=6&lang=pl nr 5 na zdjęciu są 2 i one zapewne odpowiadają za odpowiednie utrzymywanie temperatury. Myślę ze to w tym może tkwić problem. Podobno podpinając autko pod komputer można sprawdzić czy te czujniki temperatury działają prawidłowo. Jeszcze dokładnie nie namierzyłem gdzie są i jak je wymienić no ale może ktoś to przerabiał i udzieli podpowiedzi.

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie klimatyzacja działa ok. Ale climatronik jak ustawie temperaturę np na 22 to powinien trzymać ustawioną temp. czyli powinien reagować szybkością wentylatora. U mnie wygląda to tak że włączę klimatyzację i sam reguluję sobie moc dmuchawy a co za tym idzie temperaturą powietrza we wnętrzu. W wielu beemkach spotkałem się z takim problemem. Szukam przyczny
Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku jak masz rozgrzane wnętrze to potrafi dobrych klika min nie zmieniać nadmuchu. Działa cały długi czas na wys obrotach.

Jak masz z tym problem możesz rozebrać panel i wyczyścić wszystko z kurzu. Jest jego sporo. Mi pomogła mała ssawka z mocnego odkurzacza. PRzyłożyłem do panelu do tych 2 małych krateczek i widziałem jak kurz jest wysysany. Teraz co jakiś czas korzystam z tego odkurzacza i w ten sposób pozbywam się kurzu.

 

Jak dasz na pozycję auto to wentylator wogóle nie zmienia biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dołączę się do tematu,

U mnie przycisk AUTO przez pierwsze około pół godziny nie działa. Niby działa, ale bez względu na temp zew nadmuch ustawi się na dwie kreski.

Więc w lato, upał, klima i tak ręcznie muszę dać wentylator wyżej.

W zimie to w ogóle katastrofa. Temp. 16.5 grzeje na maxa, na 16 leci zimne, później przechodzi i działa jak powinno.

INPA błędów nie wykrywa, elektrozawory sprawdzone, klimatronik zmieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Posprawdzajcie sobie jakie macie odczyty z czujników klimatronika, zaznaczam że są 3.

2 w kanałach powietrznych po jednym na każdą strefę, i jeden ogólny w panelu.

Jak macie padnięty czujnik temperatury zewnętrznej, to też będzie głupiało.

Tak samo jeśli nie działa wentylatorek w panelu, bez niego na czujnik nie jest podawane powietrze z kabiny.

Jeśli jest problem z nadmiernym grzaniem albo chłodzeniem, a czujniki podają w miarę normalne temperatury, zainteresujcie się zaworami ogrzewania.

Na pierwszy raz i tak najlepiej będzie jak rozbierzecie panel i porządnie wyczyścicie czujnik i wentylatorek, jeśli nikt tam wcześniej nie zaglądał, to będzie sajgon, i odsysanie odkurzaczem na niewiele pomoże.

Co do samego działania klimatronika, to przy sprawnym układzie naprawdę można o tym zapomnieć, ustawiamy temperaturę i wszystko mamy z głowy, układ jest szybki i wydajny jak mało w którym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dokładnie nie namierzyłem gdzie są i jak je wymienić no ale może ktoś to przerabiał i udzieli podpowiedzi.

Jak wyciągniesz radio (możesz też wyjąć panel klimatronika - zawsze to trochę większa dostepność) to zobaczysz je wpięte w kanały, które dmuchają powietrze na stronę lewą i prawą. Praktycznie te czujniki temperatury sa na wysokości belki plastikowej jak jest między radiem a klimatronikiem. Są na wcisk - wystarczy podważyć je delikatnie jakimś szerszym śrubokrętem i wyciągnąć. Zresztą swego czasu wrzucałem na jakies forum (nie wiem czy nawet nie to) instrukcje jak i gdzie spryskać preparatem kanały klimy. Tam zaznaczyłem te czujniki na rysunku. Jak znajdę to wrzucę.

Pzdr.

 

EDIT: Znalazłem wątek - w nim masz wszystko opisane i zaznaczone.

 

viewtopic.php?f=15&t=131219

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka zrobie troche OT bo nie chce zakładać nowego tematu, ale dopadł mnie taki problem i chce się upewnić czy to popularny jeż. Otóż przestała mi dmuchawa reagować totalnie na zmiane prędkości nawiewu. Nic nie wariuje, nic samo się nie włącza, poprostu delikatnie nadmuch leci (jak na minimum) i zwiększając + zmienia się tylko poziom na wyświetlaczu, a wentyl nie reaguje. Czy to jest wina jeża? Jeszcze raz sorki za OT.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie reagował klimatronic z nawiewem po włączeniu przycisku na auto. Rozebrałem klimatronic i już wiedziałem dlaczego, czujnika temperatury nie było widać, tyle tam tego syfu wleciało, przeczyściłem i działa jak należy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy identycznych objawach był to jeż więc na 99% u Ciebie będzie to samo. Kupno nowego jeża, kilka prostych narzędzi, 15-20 minut i wymienisz go sam.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.