Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kilka dni temu wrzuciłem nowe opony na tył i zauważyłem, że tnie je od środka. Poprzednie były zjechane do drutów ale myślałem, że poprzedni właściciel przełożył z przodu na tył gdyż nie miał zbieżności.

Wydałem trochę kasy na nie a tu taki zonk :/

Co może być przyczyną? Amory zmęczone są trochę ale przez to by cieło je tak? Auto dzis zauważyłem, że trochę stoi tak /----\

Gdzie szukać przyczyny???? :cry:

Opublikowano
Wymiena zużytych elementów zawieszenie a Twoim przypadku amory i zobaczy czy nie masz żadnych luzów prócz tego. Zrób wszystko zrób zbieżność i geometrię kup kolejne opony i będzie ok.
Opublikowano

No amory są zużyte.

Luzów na wahaczach nie ma, lecz na tulejach belki są jakieś ale one raczej nie mają takiego wpływu?

Opublikowano
u mnie jak koła stały jak ty to pokazałeś to były do wymiany "lornetki" lub "ósemki" fachowa nazwa to chyba łączniki stabilizatora ale ręki nie dam uciąć sobie ;)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

ósemki jak najbardziej, u mnie dużą poprawę przyniosła wymiana tulei wahacza mimo, że wydawały się całkiem w porządku. Tuleje belki to cięcia opon nic nie mają, musiałyby być już tragiczne.

Zbieżność ustawisz tylko na przodzie a chodzi o tył, co do geometrii całości to warto sprawdzic czy wszystko jest ok i nic nie było przestawione

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Witam.

Kilka dni temu wrzuciłem nowe opony na tył i zauważyłem, że tnie je od środka. Poprzednie były zjechane do drutów ale myślałem, że poprzedni właściciel przełożył z przodu na tył gdyż nie miał zbieżności.

Wydałem trochę kasy na nie a tu taki zonk :/

Co może być przyczyną? Amory zmęczone są trochę ale przez to by cieło je tak? Auto dzis zauważyłem, że trochę stoi tak /----\

Gdzie szukać przyczyny???? :cry:

 

Dopompuj kola :P, mi cielo od wewnatrz tylko ze z przodu z przyczyny za niskiego cisnienia w oponach.

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Opublikowano

Przy obniżonym zawieszeniu i szerokich i niskoprofilowych oponach środek zawsze zostanie "zjedzony". To jest minus prostego zawieszenia tyłu w e34. Mnie 255 starcza na góra 2 lata!

Przy standardzie sprawdź sprężyny czy auto nie siedzi, wtedy też koła ustawiają się w trapezie, niemniej w oponach standardowych nawet przy max obniżeniu nie zdzierało mi opon.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Taki minus nie minus. Nie trzeba nadkoli rolować :mrgreen:

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

taaa ale u mnie opony starczają na góra 2 lata :duh: a dwa trakcja jest o wiele gorsza niż gdyby była możliwość zmiany geometrii

 

PS. Niemniej takie ustawienie kół zawsze mi się podobało :norty:

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Musisz sie z tym liczyc. kladac auto na glebe. Cytujac klasyka- "To ma wygladac, nie jezdzic ;)"

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

i tak i nie :)

tak znaczy najprostszym sposobem nie ma innego wyjścia. Nie ponieważ każde zawieszenie da się przerobić, niemniej w warunkach i na potrzeby zwykło-drogowe sens jest żaden. Mało kto w ogóle zwraca na to uwagę jeśli nie siedzi w sporcie.

Tu też problem, przy wielowahaczowym tyle lub wahaczu wleczonym koło będzie cały czas stało prosto a to nie wygląda niestety fajnie...

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
I przy większej glepie będzie ocierało o nadkole, a u nasz często jest tak, że wygląda, że będzie ocierać, ale jak zschodzi na dół to koła negują się na tyle, że opona chowa się pod nadkole.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
A że tak jeszcze odkopię - NIVO tam masz może (nie wiem czy touring czy sedan)? Jak samopoziomowanie źle wyregulowane to będzie cięło opony od środka lub od zewnątrz - w zależności czy masz tył za wysoko czy za nisko.
http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano

Od strony zewnętrznej nie ma takiej możliwości... Żeby to było możliwe tył musiałby stać tak ze 30cm wyżej a to już nie źle wyregulowane ale sp...e :mrgreen:

 

Swoją drogą do rozmiaru 225 i standardowego profilu opon nie ma prawa nawet przy max obniżeniu zdzierać opon!!! Taki "bajer" notujemy przy szerokich i sztywnych gumach lub wadzie tylnego zawieszenia (czyt. miałem spotkanie z krawężnikiem przy 80-tce albo nie wiem jak klepali tył po dzwonie)

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.