Skocz do zawartości

E92 Szarpie przy ruszaniu pomocy


lisek1985

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym ze jak ruszam powoli lub na pol sprzegle z jedynki to trzesie autem i biegami. Noc wszesniej przypalilem sprzeglo, smierdzialo. Autko ma przejechane zaledie 3000 km co to moze byc. Prosze o pomoc. Co sie stalo? Aha skrzynia manualna 3.0l benzyna. Co jeszcze mnie zdziwilo jak zaparkowalem na delikatnej gorce i zostawilem wylaczony silnika na 3 biegu bez recznego auto po troszeczke tak co 5 cm toczylo sie do tylu. Czy jesli ma gwarancje bmw moge sie ubiegac o wymiane bez kosztow w ramach gwarancji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wrocilo samo do normy juz nie szarpie na szczescie. A swoja droga mam jeszcze ponad rok gwarancji bmw to wydaje mi sie ze bym mogl jechac do serwisu i zeby wymienili naprawili to bez zadnych kosztow z mojej strony?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ok wrocilo samo do normy juz nie szarpie na szczescie. A swoja droga mam jeszcze ponad rok gwarancji bmw to wydaje mi sie ze bym mogl jechac do serwisu i zeby wymienili naprawili to bez zadnych kosztow z mojej strony?

 

kolego, nikt ci przecież nie odpowie na takie pytanie, a nawet jak Ci napiszą "tak tak, powinni Ci wymienić sprzęgło bez szemrania" to będziesz się powoływał na wypowiedzi na forum?? Każda gwarancja to umowa między klientem a gwarantem, warunki tej umowy są gdzieś zapisane jako warunki gwarancji. Więc musisz się najpierw zapoznać na jakich warunkach dana gwarancja jest udzielana.

 

Nawet jak zlecisz serwisowi zweryfikowanie problemu to oni sprawdzą, czy winą problemy jest przypalenie od strzelania ze sprzęgła na światłach czy problemem jest wada materiałowa części.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Szarpanie przy ruszaniu w manualu to bardzo częsty problem Bmw e90 i e87

Problemem jest sprzęgło.

Nowe modele wyszły z poprawionym sprzęgłem i problem został zniwelowany do minimum.

Wywalenie zaworu cdv poprawia sytuacje ale jej nie eliminuje.

 

Pozdrawiam

E36 318is -> E46 323i -> E46 325Ci -> E92 335i -> E60 520d LCI M Sport -> E46 330ci M Sport Auto -> E81 120d M Sport -> E91 330d M Sport Tourer -> F30 330d M Sport Plus Tourer -> E91 335d M Sport Tourer -> E92 335i Coupe M Sport -> E70 Lci X5 40d M Sport ->???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Tarcza miała charakterystyczne ślady przypalenia, promieniowo.

 

Jeśli chodzi Ci o szczegółowe wyjaśnienie problemu - moim zdaniem winny w tym przypadku był serwis. Auto chcieli zrobić, ale nie bardzo wiedzieli jak. Ktoś najprawdopodobniej zalał zwykły DOT4 do obiegu hydraulicznego wysprzęglika. Powodowało to, w połączeniu z zaworem CDV zbyt wolną pracę wysprzęglika/sprężyny talerzowej której opór stawiał wysprzęglik w fazie pracy sprzęgła. Podczas normalnego operowania pedałem czas zasprzęglenia był wydłużane po pierwsze przez zawór, po drugie poprzez zbyt wysoką lepkość kinematyczną płynu niemożliwe było uzyskanie właściwego gradientu prędkości w jego przekroju. W efekcie praca cieplna sprzęgła była większa, ponieważ w fazie poślizgu przenosiło taki sam moment przez dłuższy czas. Taka jest moja teoria jako osoby z branży, być może się mylę. Szarpanie rzeczywiście byłoby potwierdzone poprzez ślady na tarczy, proste linie promieniowo rozchodzące się od wieloklinu z przebarwieniami wskazującymi na przekraczanie temperatur maksymalnych dla tego materiału.

 

Apropo samego doboru płynu - potwierdzałaby to zwiększona inercja układu ABS/ESP którą również zaobserwowałem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza miała charakterystyczne ślady przypalenia, promieniowo.

 

Jeśli chodzi Ci o szczegółowe wyjaśnienie problemu - moim zdaniem winny w tym przypadku był serwis. Auto chcieli zrobić, ale nie bardzo wiedzieli jak. Ktoś najprawdopodobniej zalał zwykły DOT4 do obiegu hydraulicznego wysprzęglika. Powodowało to, w połączeniu z zaworem CDV zbyt wolną pracę wysprzęglika/sprężyny talerzowej której opór stawiał wysprzęglik w fazie pracy sprzęgła. Podczas normalnego operowania pedałem czas zasprzęglenia był wydłużane po pierwsze przez zawór, po drugie poprzez zbyt wysoką lepkość kinematyczną płynu niemożliwe było uzyskanie właściwego gradientu prędkości w jego przekroju. W efekcie praca cieplna sprzęgła była większa, ponieważ w fazie poślizgu przenosiło taki sam moment przez dłuższy czas. Taka jest moja teoria jako osoby z branży, być może się mylę. Szarpanie rzeczywiście byłoby potwierdzone poprzez ślady na tarczy, proste linie promieniowo rozchodzące się od wieloklinu z przebarwieniami wskazującymi na przekraczanie temperatur maksymalnych dla tego materiału.

 

Apropo samego doboru płynu - potwierdzałaby to zwiększona inercja układu ABS/ESP którą również zaobserwowałem :wink:

 

Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź.

Rozumiem, że samo wywalenie zaworu CDV nie wiele pomoże, chociaż od tego zacznę i od wymiany płynu. Szarpanie bardzo rzadko występuję, sporadycznie raz na 2 tyg a przelot auta to 115 tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.