Skocz do zawartości

DPF a programowe usuniecie


aduś201685049484

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

...echhh, aż mi Was szkoda :wink: ...oczywiście że po max 2...3000km zacznie regenerować, każde BMW, nie ważne co pokazuje czujnik ciśnienia, zero czy więcej, regeneracja jest uzależniona nie tylko od "fizycznego "zapełnienia/zapchania" filtra, ale także od WYLICZONEGO, a dzieje się to automatycznie, po przejechaniu pewnej ilości kilometrów, w zależności od sposoby jazdy, ilości uruchomień silnika itd, itp...i nie da się tego pominąć, bez zmian w sofcie :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możliwe że ci co usunęli tylko fizycznie DPF-a, a nie również programowo i twierdzą że jest to wystarczające mogą być nie świadom tego iż ten proces i tak (co prawda możliwe że rzadziej ) się aktywują. Tak jak pisał kolego Grzegorz z G-CS .Nie są w stanie za każdym razem to zauważyć , bo i jak, jak się nic nie wypale ,DPF już na emeryturze . Tylko wtryski w takim przypadku podlewają bezsensownie większą dawkę paliwa .Może , nie musi co najwyżej przybyć oleju .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Mam pytanie czy próbował ktoś zrobić DPF OFF przez programowanie z poziomu ista/p lub winkfp ze wskazaniem na wersje bez dpf?. Wówczas wszystkie mapy byłyby dostosowane do wersji bez filtra, tak samo jak to ma miejsce w przypadku usunięcia kata z benzyny i softowaniem na EU2. W sumie hardware jest ten sam z filtrem czy bez.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktos twierdzi ze mozna usunac dpf bez obrobki softu to jest w wielkim bledzie ...ostagnio jeden klient kupil jakies zastepstwo dpf a ktore stawia mniejszy opor i sprzedawca powiedzial ze nie bedzie sie dopalal bo dpf nigdy nie bedzie zatkany :duh:

niestety ecu nie bierze pod uwage tylko cisnienia przed dpf do rozpoczecia dopalania ...

poczytsjcie ilu uzytkownikow zmagalo sie z podnoszacym sie stanem oleju wlasnie przez dpf .

poza tym jesli ktos wywala dpf poniewaz jest zapchany powinien sie zastanowic dlaczego do tego doszlo ... a moze regeneracja nigdy sie nie wlaczyla w 100% poniewaz termostaty byly niesprawne ....a po ich wymianie nagle zaczyna dopalac ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktos twierdzi ze mozna usunac dpf bez obrobki softu to jest w wielkim bledzie ...ostagnio jeden klient kupil jakies zastepstwo dpf a ktore stawia mniejszy opor i sprzedawca powiedzial ze nie bedzie sie dopalal bo dpf nigdy nie bedzie zatkany :duh:

niestety ecu nie bierze pod uwage tylko cisnienia przed dpf do rozpoczecia dopalania ...

poczytsjcie ilu uzytkownikow zmagalo sie z podnoszacym sie stanem oleju wlasnie przez dpf .

poza tym jesli ktos wywala dpf poniewaz jest zapchany powinien sie zastanowic dlaczego do tego doszlo ... a moze regeneracja nigdy sie nie wlaczyla w 100% poniewaz termostaty byly niesprawne ....a po ich wymianie nagle zaczyna dopalac ....

 

TC wie co robi bo moja maszyna jest przez niego wybebeszona z ekoklocka:))

 

Pozdro

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wywaliłem bez softa,przejechałem ok 1500 km na razie nie widzę za sobą ani czarnej chmury ani siwej ani białej.Zdaję sobie z tego sprawę że i tak mnie czeka soft ale jakoś nie mogę dojechać na przeprogramowanie.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Musze to powiedziec mojemu sasiadowi ktory ma dolozona diodke kolo lusterka ktora mu sygnalizowala kiedy zaczyna sie wypalanie ze teraz mu swieci co chwile bez przyczyny. Wypalanie w e90 i e60 oprocz tego ze wlacza sie w pewnych warunkach wlacza sie tez cyklicznie co kilkaset km ( info z bmw) a jezeli masz blad przeplywu filtra no to chyba logiczne ze komputer zacznie go dopalac kiedy sie da zeby usunac usterke wiec panowie oprocz wyciecia robcie tez modyfikacje softow to niewiele kosztuje a bedziecie mieli spokoj

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce potwierdzic powyzsze, wczesniej zaktrotko mialem auto zebym mogl sie wypowiedziec, ale dpf usuniety fizycznie, wczoraj jadac spokojnie z rodzina zauwazylem ze dziwnie trzymal mi na wiekszych obrotach, przejechałem moze 3km i pod domem poczyłem troche taki dziwny zapach wlasnie jak by cos sie wypalalo przy wyzszej temperaturze, dzisiaj usunołem programowo, jak cos sie bedzie dziwnego dzialo napisze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dodam jeszcze, że fizyczne usunięcie DPFa ma wpływ również na turbosprężarkę. Z racji mniejszych oporów przepływu spalin (większa prędkość gazów wylotowych) uzyskacie większą prędkością obrotową turbosprężarki co wiąże się z szybszym jej zużyciem jak i również możecie (jak było w moim przypadku) uzyskać nadciśnienie powietrza doładowującego (przy dużych prędkościach gwałtowne przyspieszanie tzn powyżej 150km/h) co będzie się wiązało z odcięciem turbiny i brakiem mocy (do ponownego rozruchu silnika). Więc sugeruje założenie odpowiedniej strumienicy tzn. średnica wyliczona przez jakiegoś specjalistę w tym temacie no i programowe wyłączenie DPFa również u specjalisty. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Panowie przepraszam, że podepnę się pod temat, jak wygląda sprawa w e90 fabrycznie montowanych bez dpfu, zamiast tej puszki idzie tam pewnie rura, gdzie ją mogę kupić, gdyż wyciąłem dpfa i mam problem jak kolega wyżej, czasem auto wchodzi w tryb awaryjny, gdy nim szaleje, po ponownym zapaleniu silnika problem znika.

 

Problem związany z tym, że pewnie turbo uzyskuje większe obroty niż komputer przewiduje i przechodzi w tryb awaryjny, właśnie wywala błędy związane z turbiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak tłukłem do głowy, że nie można zostawiać pustej puchy po DPF bo będą overboosty, to mi tu pitolili że jest inaczej :duh:

puszkę po filtrze trzeba odpowiednio przerobić, pod katem wspawać przegrodę/dławik i dalej rurę pociągnąć, od samego z puszki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam pustą puszkę po DPFie i nic się nie dzieje. Żadnego przeładowania czy coś. CO nie zmienia faktu że już w drodze jest wymiana całego wydechu na przelotowy bez puszek po DPF i KAT.

 

Pozdro

 

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja też nie miałem problemu, znaczy się zrobiłem tak, że całości nie wywaliłem tylko taką dziurę zrobiłem, podejrzewam że pod wpływem przelotu spalin ona się powiększyła i teraz dlatego turbina wychodzi w wyższe obroty, co wiąże się z przejściem w tryb awaryjny. Chyba, że powodem jest coś innego ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 lat później...

Witam,


z racji tego, że denerwuje mnie dość częste wypalanie DPF chciałbym się go pozbyć.

Flitr 2000km temu oddany był do regeneracji, nic się nie zmieniło, auto nie ma żadnych błędów.

Jest to e91 n47 318d 143 z chipem na 188.

Chce założyć w miejsce DPF donwpipa, ale bez jego wyprogramowania, ponieważ chcę mieć możliwość powrotu do DPF jeżeli np. zmienią się przepisy.

Czy DPF na pewno nie będzie próbować się wypalać?

Dodam, że jak odpinam wężyk od czujnika ciśniena spalin to wyskakuje błąd 4C5E,

który teoretycznie nie pozawala uruchomić automatycznego wypalania, a samochód ma moc i nic się nie dzieje.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w bmw najistotniejsze jest ciśnienie dpf, to wpływa na żądanie regeneracji

jeśli ciśnienia brak, to i tak po pewnym przebiegu nastąpi próba regeneracji, czyli dawka podgrzewania katalizator i następnie pełna dawka do regeneracji, czyli auto zacznie puszczać jasny, gryzący dym

ponieważ katalizator nie osiągnie zadanej temp. wywali błędy

samo kasowanie błedów, nie pomoże, jedynie diagnostyczna wymiana dpf, uspokoi sprawę na chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.