Skocz do zawartości

530d słabe chłodzenie cieczy


ar_w

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Czy to normalne, że przy temp. 15-18C na zewnątrz, temperatura silnika przekracza 92st?

 

Opisując dokładniej, do 90st rosnie temperatura dość długo ale w miarę jednostajnie, przy 90st utrzymuje się kilka kilometrów,

i jesli jade spokojnie, bez wyprzedzeń, wzniesień, to powiedzmy trzyma 89-91.

Ale wystarczy ze jest wzniesienie i już sobie rośnie temperatura, a nei daj boże jak zaczne na wzniesieniu przyspieszać, to po chwili mam 98-99sst.

Pozniej już niechętnie się schładza i dopiero jazda z górki na minimum gazie schłodzi do tych 93st.

Staje na swiatlach, zaczynam jechac, znow widzę 95-96st.

 

Mialem zawaloną chłodnicę, wymieniłem ją co prawda na uzywkę, ale w dobrym stanie, dodatkowo ją wyczyscilem, ze kazda dziura ma przelot. Płyn chłodniczy nowy.

Ku mojemu zdziwieniu, nie ma jakiejś znaczacej poprawy, fakt, ze moment 90st trzyma nieco dłuzej, ale wciaz dochodzi do 99-100C (jeszcze z klimą bym rozumiał, ale wyłączona przecież)

Wisco nie działa, to mam do wymiany, ale przeciez przy niskich temperaturach powietrza (15-20C) nie przypominam sobie, by miało konieczność reagować w czasie gdy było jeszce sprawne.

Termostat i pompa wody wymieniana w grudniu 2012. Termostat ORI BMW, pompa to Ruville na metalowym wirniku

 

Jak u was jest z temperaturą 2.5d/3.0d przy chłodnym okresie letnim?

Czy wisko bierze tu udział w tym sensie, ze nie zapina jeszcze całkowicie ale ma jakieś pośrednie zakresy zasprzęglania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam 3.0d i z temperaturą nie miałem żadnych problemów, wskazówka jak zaczarowana stoi na samym środku niezależnie od tego czy stoje w korkach, czy śmigam pod górę, z górki itp. itd. Zimą łapie temperaturę szybko, ale to raczej zasługa webasto. Kurde, wygląda to tak jak byś śmigał na małym obiegu cały czas, ale to przecież niemożliwe :?
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Wskazówka u mnie tez cały czas w pionie, bo ona sie wychyla przy ponad ~110st w dieslu.

Dobrze byłoby, gdyby znalazl sie ktos, kto obserwował temperature w OBC test nr 7.

U mnie dochodzi do 99st i przy 100 zalacza sie wiatrak klimy by schłodzić, ale przy 99st znowu sie wylacza (brak histerezy temperatury), dlatego przy jezdzie miejskiej nie schodzi ponizej 99.

 

Jakies pomysły?

Czybzy pompa ma uslizg na wirniku? Albo chlodnica zapieprzona od srodka? (kamień), że blokuje przeplyw duzego obiegu?

 

Gdyby nie fakt, ze jezdze 3.0d od 5 lat, to bym pomyslal, ze to normalny objaw.

Nie przypominam sobie jednak, by w chlodne dni wisco musialo reagować i przewaznie ped powietrza wplywajacy do chlodnicy wystarczał do schłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego właśnie mam podobny problem i mam nadzieje ze wyczyszczenie chłodnicy zda egzamin ponieważ podczas jazdy na autostradzie przy prędkości 170-180 jak auto trzymam powyżej 3tys obrotów po pewnym czasie załącza się visco co skutkuje tym że autko traci moc i ciężej jest mi przyspieszyć natomiast jak jeszcze auto się nie zagrzeje jedzie normalnie.U mnie visco zawsze działa powyżej 2tys obrotow w upalne dni czy tak jak wspomniałem podczas jazdy na autostradzie przy dużej prędkości a przecież tak nie powinno być ponieważ przy takiej prędkości sam pęd powietrza powinien poradzić sobie z ostudzeniem silnika wiec myślę ze chłodnicę mam zapchana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co ma załączone visco do spadku mocy silnika http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif ja wracając wczoraj z Budapesztu z przyczepą kempingową jadąc około 100km/h klima załączona visco również działało bo upał był ogromny około 35 stopni, nie zauważyłem spadku mocy silnika. Max temp. silnika to było 96 stopni. Wydaje mi się że załączone visco nie jest przyczyną spadku mocy silnika a raczej nie powinno być. http://www.karawanier.pl/images/smilies/niewiem.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na złość nie mogę teraz tego znaleźć, a było na forum wiele razy na pewno. Wskazówka stoi w pionie z tego co pamiętam od 75 do sporo ponad 100 stopni. Nie chcę pomieszać, ale było mówione że temperatury ok. 100 stopni dla tego silnika są w normie i z tego co pamiętam to jak u siebie sprawdzałem, to miałem właśnie między 90 a 100 przez cały czas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie co ma załączone visco do spadku mocy silnika

 

Nic za darmo nie ma. Wisko trochę mocy zabiera. Tak samo jak klima. Ty masz 3 litrowego diesla o potężnym momencie obrotowym w porównaniu do mniejszych wersji diesla albo benzyniaków gdzie klima bądź wisko jest odczuwalne.

Ja przy swoim silniczku odczuje załączone wisko. Klimę trochę też szczególnie jak się ją dopiero co włączy. Potem już spadku nie czuć za bardzo.

 

Ja bym sprawdził czy nie ma syfu na chłodnicy. Lałeś kiedyś wodę do chłodnicy? Może ona być zawalona od wewnątrz np kamieniem jak i od zewnątrz. Owady liście piach itd.

 

EDIT. Rafał masz rację. W e39 pion jest już przy 75st co każdy może sprawdzić. Utrzymuje się on aż do 115st C. Może w dieslach jest 110. Ale myślę że tak samo czyli 115st.

 

viewtopic.php?f=72&t=140465&start=15 temat w którym jeden z kolegów wkleił słynne zdjęcie temp "pionu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włoż sprawne visco i potem testuj.Sprawne działa tak,że wydaje się że nie pracuje bo go nie słychać - jeszcze nie "wyje", ale wyje wtedy gdy juz jest spięte w conajmniej 90%.

Prawda jest taka że przy wysokich temperaturach jakie teraz mamy to visco jednak minimlanie pracuje mimo że go nie słychać i zbija tą temperature o te 5 stopni.

 

U mnie wymieniany termostat 4 lata temu. pompa wymieniana w serwisie przy przebeigu 180kkm(z historii serwisowej)

Podczas normalnej jazdy nikdy wiecej niż 93st.W korku, w upale, z klimą nawet mniej niż te 93st. bo visco zaczyna być słyszalne, ale po kilometrze jazdy wszystko sie normuje i znowu jest 93st.

Przy tzw deptaniu od 0-180 temperatura max 96st - auto po "chipe" co ma tutaj znaczenie bo razem ze zwiększona dawką rośnie też EGT które też bardziej obciąża termicznie caly silnik.

Gdzieś, kiedyś na jakims forum chiptuningu czytałem że DDE4.0 (2,5d, 3,0d) ma fabrycznie obcięcei dawki przy max. obciążeniu i temperaturze 105st - tłumaczone było tym że przy takiej temperaturze, EGT jest tak wysokie że wtryskiwana dawka paliwa potrafi wypalic dziure w tłoku, których z kolei temperatura moze przekorczyć 950st.

To jest jeden z powodów sałbych diesli gdy jest bardzo gorąco.

Edytowane przez Killme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie przy normalnej jeździe temperatura waha się w zakresie 90-93st. Przy czym po ostrzejszej skoczy do 96, ale więcej nigdy nie zauważyłem.

Przytkana syfem chłodnica, lub zakamieniała od wewnątrz powoduje że temperatura z silnika jest dużo gorzej oddawana.

Jakiś czas temu zrobiłem gruntowne czyszczenie chłodnicy, konieczny był demontaż, a teraz przy każdym większym myciu przedmuchuje ją myjką i wszystko jest elegancko, nigdy nie mam problemów żeby temperatura za wysoko rosła :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włoż sprawne visco i potem testuj.Sprawne działa tak,że wydaje się że nie pracuje bo go nie słychać - jeszcze nie "wyje", ale wyje wtedy gdy juz jest spięte w conajmniej 90%.

Prawda jest taka że przy wysokich temperaturach jakie teraz mamy to visco jednak minimlanie pracuje mimo że go nie słychać i zbija tą temperature o te 5 stopni.

 

I wlasnie takiej odp. oczekiwałem, do konca nie wiedzac, jak to wisko działa.

 

W sumie zaczela mi sie grzać niedawno, a rok temu chlodnice mialem podobnie zawaloną i mimo wszystko jakos dawało radę, nawet porownujac do mojej obecnej doskonale wyczyszczonej i odkamienionej chlodnicy, która wydawałoby się ze rozwiąże problem, a tu zonk.

Wisco wymusza cug na to wychodzi, troche dziwi mnie, ze ped powietrza nie potrafi tego schłodzić.

W audi jest to lepiej rozwiązane - tam otwierasz maskę i pierwsze co widzisz to wielką chłodnice na przedzie zaraz nad zderzakiem, a tu jednak jest troche zakamarków, tuneli, klapek i innych plastików po drodze.

 

Wisco Beru do mnie juz jedzie, oby to było winowajcą, bo nie usmiecha mi sie kupować nówki nissensa za prawie 700zł :?

 

 

Aha, juz przy 100C czuć mułowatość silnika, choć to jeszcze niby dopuszczalna temperatura, a przy 95-96 jeszcze jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z tego co czytalem to visco jest sprawne,chodzi mi o to ze jak silnik jest goracy to na postoju chodzi na wyzszych obrotach nie slychac go natomiast jak w upalne dni wspinam sie po gorach to po pewnym czasie jak przekrocze 2tys obrotow i mam otwarta szybe to slysze huragan :D natomiast jak obroty spadna ponizej 2 tys to nie slychac.

 

Mysle ze powodem grzania sie silnika podczas szybkiej jazdy jest wlasnie zawalona chlodnica ktora nie przekazuje odpowiedniej ilosci powietrza wiec musi wisko wspomóc chlodzenie

 

macie jakis sposob jak najlepiej przeczyscic chodnice ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż zderzaka i niestety całego wentylatora od klimy. Jest środek co rozpuszcza owady i wszelki syf potem myjka ale trzeba uważać by nie lać dużym ciśnieniem bo może powyginać blaszki. Idealnie było by wyciągnąć chłodnicę od cieczy bo na niej trochę też jest syfu ale mniej bo jest ona za chłodnicą od klimy i IC w dieslach.

 

W benzyniaku jest ciszej we wnętrzu i jak się rusza np w korku czy spod świateł to słychać dokładnie kiedy wisko chodzi. O ile nawiew już się uspokoi i jest ściszone radio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealnie było by wyciągnąć chłodnicę od cieczy bo na niej trochę też jest syfu ale mniej bo jest ona za chłodnicą od klimy i IC w dieslach.

 

No nie, chłodnica wody jest pierwsza na wierzchu, za nią jest chłodnica klimy (ona jest przewaznie czysta, bo pierwsza przyjmuje cały bród), a IC jest POD chłodnicami w dieslu.

 

 

Czyszczenie chłodnicy

Moim zdaniem, zeby nie uziemiać samochodu, najlepiej kupić używkę i tą uzywkę doprowadzić do ładu.

-zebrać smieci ręcznie, przedmuchać pobieżnie sprezonym powietrzem, namoczyć całą chlodnice w silnym detergencie.

Po całonocnym moczeniu trzeba od razu przejechac karcherem - z 30cm jest bezpiecznie i nie wygiela mi sie zadna blaszka.

Na sam koniec mozna jeszcze przejechac sprezonym powietrzem.

 

2-gi etap, to zakup 2l octu, przepłukać wstepnie wodą zalewając i wyjewając wodę kilka razy, zagotować ocet, wlać wrzątek do srodka i zostawić na noc.

Pozniej dokladnie wyplukać, u mnie sporo szlamu wypłynelo po tej operacji.

 

Potem robisz to samo ze swoja chlodnica i mozesz potem sprzedać i odzyskać troche kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w dieslu jest inaczej bo u mnie jest najpierw patrząc od zdjętego zderzaka chłodnica klimy a potem wody.

Ale moim zdaniem diesel ma tak samo. Przecież wentylator jest zaraz za nerkami i jest to wentylator chłodnicy klimy.

 

DO odkamieniania sąbardzo dobre specyfiki. Ocet odkleja syf i może zatkać w ten sposób kanał. SPecyfiki do tego przeznaczone rozpuszczają na płyn kamień i wszelki syf, oleje itd. Robi się to jak płukanka do oleju. W podobny sposób. Potem się wszystko zlewa, daje do układu wody destylowanej jeździ jakiś czas i już docelowo leje się płyn chłodzący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, ocet odkleja syf, ale jednoczesnie go rozpuszcza, ze nie powinno nic zatkac, dlatego wazne jest dobre wypłukanie jej

 

 

Wychodzi na to, ze masz rację, czyli mam winowajce grzania się.

Bede musial jeszcze raz sciagac to wszystko w cholere, zeby doczyscic chlodnice klimy ;-s

 

Nie no, rece mi opadają, tak to jest zostawić samochod bez nadzoru.

 

 

Powiedzcie mi, wyjmę chlodnice klimy bez wyjmowania ramki wentylatora klimatyzacji i tym samym koniecznosci sciagania zderzaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak musisz ściągnąć. Po co kombinować. Ja u siebie ze 4 razy zdejmowałem i teraz zdejmuję w ok. 6 min. Oczywiście auta do góry nie podnoszę i kół nie ściągam do nadkola. Po prostu skręcam kierownicą. Mała tryczka idealnie się tam mieści :D Powodzenia przy zabiegu. Ja po pierwszym zdjęciu nie mogłem uwierzyć ile tam jest syfu :shock: A w dolocie znalazłem wróbla :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisco wymienione.

Niestety dalej osiaga 99-100st, ale znacznie pozniej. Najdluzej trzyma 93st, ale wystarczy podjazd, kilka przyhamowań i 99st jest.

Mało tego, przy tej temperaturze (99st) nie zapina wisko, nie słysze wichury przy ponad 2000prm, dlaczego?

 

Gdy zimne, to jest wichura przez chwile, wiec powinno być OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem co prawda w ciężarówce, jak jechałem po płaskim temperatura była na granicy czerwonego pola, jak robiło się trochę pod górkę wskazówka od razu wchodziła w czerwone pole, winna była zakamieniona chłodnica, wymieniłem na dobrą i problem się skończył, temperatura podczas jazdy wtedy oczywiście znacznie spadła poniżej czerwonego pola.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze na pewno nie jest.

Wisko zalacza sie na temperature, ale szkopuł w tym, ze tej temperatury z jakiegos powodu nie ma.

Moze nie dostaje jej od chłodnicy (słaby duży obieg), albo nie ma wystarczającego przelotu powietrza i nie zasysa od chlodnicy gorąca. Tego nie wiem - brak doswiadczenia w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że wisko nie jest zapięte przy tak wysokiej temp to są tylko i wyłącznie dwa wyjścia..

 

Nie do końca sprawne nowe wisko poprzez złe przechowywanie jego np w sklepie. Musi być w pozycji pionowej (w takiej jak jest zamontowane do auta)

 

Albo nie do końca otwarty termostat i wisko nie może się nagrzać a nagrzewa się od chłodnicy. Najtańszym rozwiązaniem a raczej darmowym będzie wyjęcie głównego termostatu i sprawdzenie temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś rok temu miałem awarię zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej a mianowicie po ok. 30 min stania w korku z włączoną klimą nagle zbiornik się rozszczelnił na zgrzewie od ciśnienia i temperatury jakoś dałem sobie radę (skręciłem go na śruby i dolałem płynu). Po wymianie zbiorniczka okazało się, że mam padnięte visco i wentylator klimy. Visco wymieniłem na nowe i jest ok dopóki nie włączę klimy. Klimę można używać ale raczej nie w mieście zwłaszcza przy takich upałach jak teraz. Wracając do tematu od tamtego czasu często jeźdżę z testem temperatury więc mam rozeznanie jak to wygląda przynajmniej u mnie. Faktycznie wskazówka w pionie jest od 72 st do 115 (nie sprawdzałem górnej granicy ale miałem już ponad 100) visco załącza się przy 96 st i chodzi już wtedy chyba do wyłączenia (tak mi się wydaje). U mnie wczoraj jak jechałem w trasie po zwykłej drodze przez miasteczka nawet z włączoną klimą i przy niedziałającym wiatraku klimy na trasie przy spokojnej jeździe temp była w granicach 88 - 91 st przy wyprzedzaniu czy staniu na światłach dochodziło do ok 93 (cały czas z klimą) po wjechaniu do miasta już było więcej i przy 95 wyłączyłem klimę i po dalszej jeździe spadło do ok 90 st. . Także jeśli temperaturę masz ok 93 st to i tak visco nie będzie chodzić na maksa i przyczyny należy szukać gdzie indziej oczywiście gdy rośnie powinno się załączyć przy tych 96 st.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, mam 102st a wisko dalej swobodne.

 

Bede to rozbieral jeszcze raz, juz sam osobiscie, udrożnie chlodnicę klimatyzacji.

Jak nic nie pomoże, to bede musiał kupic nówkę Nissensa za 690zł :-|

 

A czy jest taka mozliwosc, ze zle odpowietrzony uklad robi takie kwiatki?

Gdzie jest czujnik temperatury cieczy?

 

 

Aha! co do zakamienionej chłodnicy, pokażę wam filmik jaki jest przepływ wody przez nią, może ktoś bedzie w stanie po tym ocenić jej drożność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.