Skocz do zawartości

Niunia i Oli - E60 535D ALPINA D5S - Alcantara i NBT str 42


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 733
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Oli za każdym razem dodajesz coś nowego. Skończą Ci się kiedyś pomysły? :)

 

Mam do Ciebie pytanie odnośnie rozbierania deski rozdzielczej oraz boczków. Czy udało Ci się to tak poskładać aby nic nie trzeszczało na wybojach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały update :)

 

ogólnie kręcę kilometry i tyle ale.....

 

Przed długim weekendem nareszcie odebrałem dekielki od Matrixa i ...

 

http://i.imgur.com/e8aJvc8.jpg

 

Na wyjeździe w górach dokończyłem uzbrajanie ich na gotowo

 

http://i.imgur.com/ve29mUC.jpg

 

http://i.imgur.com/ivxGmwO.jpg

 

I pod hotelem musiałem już założyć na auto bo jakoś mnie koliło w oczy że ich nie ma

 

http://i.imgur.com/AM6PbAo.jpg

 

http://i.imgur.com/NkbGr2d.jpg

 

Dodatkowo przyszły dwie pierdołki do auta a mianowicie

 

kamerka cofania w lampce i doświetleniem w nocy

 

http://i.imgur.com/RMCMcR6.jpg

 

http://i.imgur.com/lyPSETJ.jpg

 

http://i.imgur.com/pMSSRFq.jpg

 

Oczywiście zaraz wylądowała na aucie :)

 

http://i.imgur.com/2p3atxX.jpg

 

Potwierdzenie że działa :)

 

http://i.imgur.com/t0D3pcu.jpg

 

Ogólnie obraz jest o wiele bardziej wyraźny od poprzedniej jedyne co to muszę zmienić podłączenie zasilania przez przekaźnik po wstecznym gdyż obecnie mam prosto z zapalniczki i diody się świecą cały czas.

 

Dodatkowo przyszedł HUB USB do Androida na 7 gniazd i dodatkowym zasilaniem

 

http://i.imgur.com/a2H5skQ.jpg

 

I też już jest podpięty w schowku więc mogę już podpiąć jeszcze więcej rzeczy do andruta.

 

Dalsze prace na dniach

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakoś że nie mam ostatnio na nic czasu przez robotę i nie tylko to w sumie auto tylko jeździ sobie i tyle.

 

Ale......

 

dziś rozpakowałem jedną paczuchę która do mnie dojechała i w środku było ....

 

a z resztą sami zobaczcie ...

 

http://i.imgur.com/ADOn2cT.jpg

 

http://i.imgur.com/BQ3EtZY.jpg

 

 

Jak widać komplet zamków soft close wraz z kompletnymi wiązkami poliftowymi nawet z pakietem light :)

 

Teraz tylko muszę dokupić jedną blaszkę mocującą tylny silniczek do softa i piny do uzupełnienia wiązki od strony auta :)

 

Najgorsze to chyba jednak będzie znaleźć czas na zamontowanie /ale chyba nie wytrzymam długo i zarwę nockę aby to poskładać/

 

I to by było na tyle na razie.

 

Idę spać bo padam na twarz bo ten tydzień mnie wypstykał na maxa.

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarwij 2 nocki i zrób jakąś krótką fotorelację! :)

 

kontynuacja.. standard.. mega...

 

Jak tylko dolecą brakujące pierdołki biorę się za temat bo też tupię już nogami :)

 

ten dodatek to chyba już na mus, mniej potrzebny niż hud :p. Nie myślałeś o dołożeniu zamykania bagażnika z pilota?

 

Mówisz o tym ??? :norty: :norty: :norty: :norty:

 

http://i.imgur.com/M2508U0.jpg

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładałeś zamykanie klapy czy już było?

 

W e60 nie było nawet opcji aby zamówić takie coś więc dołożyłem sobie (a raczej jestem w trakcie realizacji) i mam nadzieję że uda się to uruchomić razem z drzwiami

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa. no właśnie. jak oglądałem 750ki to właściwie każda to miała ten bajer ;/ ech..

Może znowu kiedyś mnie najdzie i kupię taką klapę (razem z całym przodem :P )

 

mam nadzieję że dokończysz dzieła i będzie działać bezproblemowo :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa. no właśnie. jak oglądałem 750ki to właściwie każda to miała ten bajer ;/ ech..

Może znowu kiedyś mnie najdzie i kupię taką klapę (razem z całym przodem :P )

 

mam nadzieję że dokończysz dzieła i będzie działać bezproblemowo :cool2:

 

A masz wszystko, olejowe siłowniki, kompresorek itp?

 

Też mam taką nadzieje że będzie działało.

 

Co do części mam wszystko /pompkę, przewody hydrauliczne, odpowiednio zaadoptowany siłownik do tego, czujnik wychyłu klapy, sterownik/. Z rzeczy zrobionych to już wkomponowany zamek dociągania klapy w pasie tylnym i jeszcze pozostało zamontowanie tego wszystkiego do końca i wymiana samego zamka w klapie.

 

Plan jest tylko czasu brak.

 

Zdam relację co i jak

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
czy to prawda że do softclose wystarczy tylko inne zamki ?? i zasilanie +- do silniczków ?? czy sterownik też jest ??

 

Tak tylko + i - i zestaw zamków :)

 

dawno nic nie pisałem w moim temacie ale to bardziej z przyczyn osobistych jak i natłoku roboty /stety niestety przy autach innych a nie przy moim - np montaż Logic7 plus wymiana lusterek na fotochromy itd/

W mojej strzale nie dałem jeszcze rady założyć soft close ale myślę że już blisko /i wszystko leży przygotowane :) /

 

No ale nie wszystko zawsze działa na plus.

Z tych osobistych powodów bardzo często robiłem trasę Wrocław - Barcin i niestety wyszło że moja hydrokinetyka zaczęła dawać o sobie znać /lekkie falowanie obrotów, dziwnie zmieniane biegi i np efekt tarki przyspieszając delikatnie pod górkę/

W związku z tym diagnoza poprzez kilka tel i konsultacji i akcja planowana czyli wymiana lub regeneracja konwertera.

Zakupione w międzyczasie miska olejowa plus tulejka do wtyczki i olej do skrzyni od kolegi z ap-oil http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=26209178

 

http://i.imgur.com/UdEinco.jpg

 

http://i.imgur.com/3OL8N7b.jpg?1

 

No i oczywiście z nim też porozmawiałem czy moje przypuszczenia są słuszne.

Decyzja padła na regenerację w firmie ASB z Długołęki http://asb-dlugoleka.pl/

Głównym aspektem oczywiście była cena /1000 vs 2400/ i gwarancja też 12 miesięcy.

 

Pozostało poszukać fachury aby wyjąć skrzynię dać do reg i złożyć wszystko z wymianą oczywiście filtra i oleju.

Więc auto wylądowało w MP Servis w Dyzio garage http://www.maxbimmer.pl/f45/mp-serwis-czyli-mechanika-pojazdowa-u-dyzia-27275/

Akcja jak w pit stopie bo ja auto w czwartek zostawiłem o 9:20 a o 10:15 tel że konwerter jedzie do reg.

W piątek odebrany konwerter i auto wróciło do żywych. Oczywiście wszystko zrobione zgodnie ze sztuką, czyli skasowana adaptacja i sprawdzenie czy skrzynia działa prawidłowo. Dodatkowo jako bonus Dyziu nie mógł patrzeć na moja zakurzoną i nie mytą komorą silnika i mam teraz czyściutko pod maską

 

http://i.imgur.com/pY2mG10.jpg

 

http://i.imgur.com/fW9xKYR.jpg

 

http://i.imgur.com/WGRQxvp.jpg

 

Teraz odnoszę dziwne wrażenie jak by moja droga do domu była równiejsza / bo chyba już nawet efekt tarki był przy niskich prędkościach /.

 

Teraz odkorkujemy się z czasem to wrócimy do soft close i reszty pomysłów.

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czym on to czyścił :?: :?: :?:

Chciałbym, żeby moja komora też tak wyglądała :shock:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny mały update.

 

Nareszcie znalazłem czas i siły (ostatnio wróciły problemy z kręgosłupem) i założyłem soft close.

 

Kilka szczegółów.

 

W aucie z 2004r nie ma oryginalnych wyjść z bezpiecznikow na SC więc poszukałem troszkę i sie udało znaleźć dwa wolne sloty bezpiecznikow i do nich właściwe piny we wtyczkach.

 

Zasilanie puszczone jak nakazuje sztuka czyli osobno na prawą i na lewą stronę.

W drzwiach zgodnie z ori panami wiecie się w słupek no i zamontowanie nowych zamków wraz z silniczkami SC.

Dociagniecie wiązki do silniczków to już formalności :)

 

Efekt oceńcie sami

 

Drzwi kierowcy

 

 

No i najważniejsze drzwi czyli mojego kochanie :)

 

 

Jutro odbieram brakujące piny na drzwi tył i dokończymy temat /oczywiście od strony samochodu już wszystko jest na top top/ pozostaje zamontowanie zamków z silniczkami i wiązka w drzwiach tylko. Dodatkowo nareszcie pociągniete jest też zasilanie do lampki dolnej w tylnych drzwiach bo jakoś wcześniej o niej zapomialem.

 

Jako bonus jest też zamontowana przepustnica w wydechu aby można było sterować głośnością auta. Przełącznik jest już wyciągnięty do przodu na tunel środkowy aby mieć go pod ręką.

 

Filmik z efektu postaram się jakoś nagrać ale dziś padam już na twarz.

 

Poki co to na tyle idę się wykąpać i spać bo jutro do roboty trzeba jakoś wstać.

 

Oli

Edytowane przez niunia i oli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • 2 tygodnie później...
ten efekt tarki mam od jakiegoś czasu i minimalne falowanie obrotów ... a najlepsze jest to że właśnie pół roku temu wymieniałem konwerter właśnie za te 2400 zł ... i dokładnie też miałem wrażenie jak bym jechał po nie równej drodze przy delikatnym przyśpieszaniu tylko w pewnym zakresie obrotów... wcześniej regenerowałem w krakowie i nie dało się na nim jezdzić więc kupiłem ten niby nowy za 2400 i ch.... pół roku :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brawo Ty! ;)

 

Brawo Ja :norty:

 

ten efekt tarki mam od jakiegoś czasu i minimalne falowanie obrotów ... a najlepsze jest to że właśnie pół roku temu wymieniałem konwerter właśnie za te 2400 zł ... i dokładnie też miałem wrażenie jak bym jechał po nie równej drodze przy delikatnym przyśpieszaniu tylko w pewnym zakresie obrotów... wcześniej regenerowałem w krakowie i nie dało się na nim jezdzić więc kupiłem ten niby nowy za 2400 i ch.... pół roku :/

 

Nie jesteś jedyny co nowym niby konwerterem z ZF i nie nacieszył się za długo. A z tego co mi wiadomo to ZF też regeneruje a nie produkuje nowych.

Panów z Długołęki póki co mogę polecić.

 

A teraz mały update.

 

Jako że ciepło się zrobiło wrócił temat foteli z wentylacją......

 

i jak to u mnie czasem bywa przeszedłem do czynów :P

 

Pojawiło się takie coś w małym pokoju /i tu ukłony dla Ani że ma do mnie jeszcze cierpliwość :wink:/

 

http://i.imgur.com/5aHgodq.jpg

 

http://i.imgur.com/0JxFEmb.jpg?1

 

http://i.imgur.com/3GpOmYR.jpg?1

 

Oczywiście /i to też już chyba u mnie choroba :bag:/ jak się bawić to na bogato i jest to opcja full czyli wentylacja i........ masaż.

 

Komplet wraz z modułem i całą resztą.

 

Popracowałem trochę nad dopasowaniem instalacji i takie tam no i fotele wylądowały w aucie.

 

http://i.imgur.com/zmo1RdQ.jpg?1

 

Jak widać logo ALPINY też już na miejscu aby wszystko było jak trzeba.

 

Po zamontowaniu trzeba było pomyśleć jak tym wszystkim sterować więc poszukiwania panelu w wersji full wystartowały. Niestety na necie tylko jeden jegomość ma takie coś i oszalał z ceną 700 pln za takie coś. Więc z pomocą kolego Szelu doktorat jak z mojego zrobić coś więcej i tak to w międzyczasie wyglądało:

 

http://i.imgur.com/Z6BwcMJ.jpg

 

Zabawa z płytką która nadal trwa wymagała odczytywania wszystkich elementów na niej

 

http://i.imgur.com/COZpxth.jpg

 

http://i.imgur.com/0Cm4dRR.jpg

 

I obecnie wygląda to tak jako etap przejściowy z pełną funkcjonalnością przycisków ale niestety jeszcze bez działania diod /ale to się zmieni jak dotrą do mnie elementy SMD / i wyglądem samego panela /ale to też jest w trakcie przygotowań - wyprowadzenie powierzchni pokrywki i przygotowywanie sitodruku do zrobienia właściwych logo na poszczególnych przycisków/

 

http://i.imgur.com/LSgrqmH.jpg

 

Zdam relację jak wyjdzie ten panel na gotowo ale na razie koszt jaki poniosłem to 60 pln więc do 700 daleeeeko :)

 

Jako że póki co diody statusowe nie dają mi informacji na jakim poziomie mam wentylacje a mam w swoim czołgu CICa przy pomocy Kamcia /dzięki Panocku wielkie/ uaktywniłem wszystkie funkcje w CICu i teraz wygląda to tak:

 

 

 

Jeżdżę już kilka dni z tymi fotelami i powiem że już nie chcę auta w skórze bez wentylacji szczególnie w ciepłe dni a masaże może nie są mega dynamiczne ale nawet na niedługich trasach miło pracują nad komfortem tylnej części ciała.

 

Dodatkowo taki mały bonusik Alpinowy pojawił się w aucie a mianowicie

 

http://i.imgur.com/7br7s9L.jpg

 

I na aucie razem z nowymi fotelami i emblematem na fotelach :)

 

http://i.imgur.com/VlLmb2k.jpg

 

Póki co to tyle.

 

Kolejne mody już w realizacji i dam znać jak będą się zbliżać ku końcowi

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mistrzostwo !!

 

Dzięki:)

 

oli zostały ci poprzednie komforty??

 

Niestety nie. Odpowiedź poniżej. Ale jak coś wal na PW to coś wymyślimy

 

Ostatnio udało mi się dorwać przycisk ori Sport i na dniach postaram się go podłączyć do auta

 

http://i.imgur.com/RqOHha1.jpg

 

http://i.imgur.com/U2S6IIR.jpg

 

Z innych rzeczy to miałem bardzo pracowity okres w pracy ale też troszkę się też działo z autem

 

Najpierw z rzeczy na minus.

 

Miałem wyjazd w mega deszczu i podczas jazdy już dziwne rzeczy się działy w aucie /mrugała nawi i liczniki / okazało się że mam wodę w kole zapasowym i moduł MPM zalał się wodą. Najgorsze jest to że wypompował przez noc aku a rano żona miała jechać autem :(

Po wysuszeniu i wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.

 

Dodatkowo pewnego pięknego dnia lusterko kierowcy zrobiło sobie psikusa i nie rozłożyło się jak powinno tylko pojechało aż w kierunku maski. Na szczęście już kilka lusterek z tą przypadłością wyleczyłem to i ze swoim sobie poradziłem :) Zmotywowało mnie to też do zrobienia czegoś co już jakiś czas koliło mnie w oczy ale nie było chęci a mianowicie..

 

Zaśniedziały i odłażący lakier z trójkąta mocującego. Wyglądało to tak

 

http://i.imgur.com/iSRemN4.jpg

 

Nowy trójkąt po odebraniu od lakiernika wyglądał tak:

 

http://i.imgur.com/ZIxkt9l.jpg

 

http://i.imgur.com/CeBSmAv.jpg

 

No i obok siebie stary trójkąt i nowy wmontowany w naprawione lusterko

 

http://i.imgur.com/zpZmJpR.jpg

 

Na aucie nie mam fotek bo jest u...ne :(

 

Poza tym znalazłem chwilkę żeby podjechać do Leo i sprawdzić heble i przymierzyć coś. A dokładniej jak będzie wyglądał zacisk od ALPINY B5 biturbo w feldze 20" i na tarczach moich.

 

Kilka fot poglądowych

 

http://i.imgur.com/1QbTxQL.jpg

 

http://i.imgur.com/XPZCmH4.jpg

 

http://i.imgur.com/hi2UXV2.jpg

 

Niestety zacisk nie do końca chce współgrać z tym modelem felgi i dodatkowo tarcza jakaś taka za mała wygląda więc....

 

W trakcie wycieczki do kuj-pom zakupy i tel do Walusia aby wszystko było jak trzeba i w wyniku tego taka mała wersja nr2 :)

 

http://i.imgur.com/iHYITji.jpg

 

I przy feldze

 

http://i.imgur.com/Zc91dUb.jpg

 

Teraz jak wrócę do Wrocka praca nad wkomponowaniem tego w auto z Walusiem /bo ma być pełna profeska/

 

W piątek zamontowane moje byłe komforty u kolego Waco i jego 550i

 

Kilka fotek zaiwanionych z jego tematu /mam nadzieję że się nie obrazi :) /

 

http://i.imgur.com/rB0koBs.jpg

 

http://i.imgur.com/jo58dAQ.jpg

 

http://i.imgur.com/sN6KT4V.jpg

 

Więc dla potomnych fotele z pre LCI można zapodać do LCI i to bez większego problemu /praktycznie P&P z drobnymi modyfikacjami ale to kosmetyka wręcz/

 

Natomiast do mnie dotarły tuż przed wyjazdem potrzebne diodki i oporniczki i reszta SMD do kontynuacji prac nad panelem środkowym.

Jak wrócę do Wrocka to sobie porobię te rzeczy i oczywiście pokażę wynik końcowy.

 

Na razie tyle

 

Łoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejny mały update

 

Heble się kończą robić i.....

 

Jako że miałem pracowity czas ale głównie w autach innych a nie swoim to żeby się mój czołg nie obraził tez coś porobiłem:)

 

Pierwszą rzeczą jaką udało mi się dokończyć od strony elektronicznej to panel max do moich foteli. 

 

Działa teraz jak powinien tzn nie tylko przyciski włączają funkcję jak było jeszcze niedawno ale działa podświetlenie wszystkich przycisków no i najważniejsze to wszystkie diody statusowe działają i mają oczywiście właściwy kolor

 

Nie jest to łatwe do zrobienia ale już teraz nie ma dla mnie kłopotu  

 

Kilka fot jak to wygląda teraz i w trakcie testów 

 

DSC_1402.jpg

 

DSC_1403.jpg

 

DSC_1405.jpg

 

I już w wersji działającej 

 

DSC_1406.jpg

 

DSC_1407.jpg

 

Oraz filmiki jak działało podczas testów i po zamontowaniu w panel 

 

 

 

Pozostaje czekać teraz na fachmana od sitodruku i zrobić już na gotowo obudowę /obudowa beta już się tworzy aby dać do lakiernika jak będzie potrzeba.

 

 

 

Przy okazji też pobawiłem się z obudową skrzyni biegów aby wkomponować w nią oryginalny przycisk sport:)

 

Przycisk już podpięty i czeka na oprawkę do zamontowania i gotowe 

 

A tu jak działa ów przycisk u mnie  

 

 

Pozostaje kodowanie wszystkich modułów ale to z Kamciem ogarniemy jakoś na dniach i wtedy powiem czy coś czuć po wciśnięciu

 

ot tyle:)

 

OLI

 

PS: wystartowały tez prace nad tylną kanapą ale ciiiiiii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bieżących rzeczy to:

 

- mój CIC z całym osprzętem jest do kupienia bo u mnie nowy projekt wpadł do głowy

 

- kończę zabawę z tyłem moich komfortów /efekt niebawem/

 

- tylna kanapa tez będzie modyfikowana powoli /ver BETA w fazie testów  /

 

- No i przymiarki małe były z Walusiem i kilka fotek poniżej /oczywiście 20" /

 

http://i.imgur.com/aXFMkRL.jpg

 

http://i.imgur.com/1GSHTfR.jpg

 

http://i.imgur.com/cz5k4uW.jpg

 

Weszło wszystko na tzw żyletki więc pewnie mój przedni zestaw będzie do kupienia

 

Póki co teraz wszystko się dopracowuje i pewnie część rzeczy będzie kończona już w okresie jesiennym 

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.