Skocz do zawartości

E90 318d- żywotność silnika (ile może przelatać?)


Arcisz20

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 209
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba jednak blok pomiędzy cylindrami. Było na forum naszym zdjęcie takiego silnika po rozbiórce. I zdarzyło się także na naszym forum ze dwa razy w n47.

Z tego co pamiętam jest to mini pęknięcie, które ujawnia się dopiero po przeszlifowaniu powierzchni bloku. Objawy są takie Jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.

 

W wątku właściciel auta napisał kompletnie co innego.

Proszę bardzo znalazłem w temacie o rozrządzie N47 z 19 lutego 2013

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178507&start=360

Rozrzad ,rozrzadem tu mam nastepna ciekawostke w N47.Male ale jak bardzo dokuczliwe. Efekt napuchniete przewody chlodnicze.Napisze odrazu ze nie jest to pojedynczy przypadek.

http://ifotos.pl/zobacz/180220131_xaeqxap.jpg/

Możesz rozwinąć temat ?

Scianka w tym miejscu ma okolo 5mm miedzy cylindrami. Pekniecie jest na tyle malo widoczne ,ze nie odroznia sie od rysek wystepujacych na calej plaszczyznie po zdemontowaniu glowicy.

Dopiero dobre wyczyszczenie wrecz wyglaskanie ukazuje co jest pod spodem.Co ciekawe pekniecie postepuje od dolu bloku.Czyli jak splanujemy blok pekniecie bedzie jeszcze wieksze.Dla mnie ten silnik jest jednorazowy przy zlej eksploatacji. Pewnie wiekszosci z uzytkownikow to nie bedzie dotyczyc ale co widzialem to widzialem i ciezko mnie bedzie przekonac ze bedzie to dobry silnik na dluzsza mete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest całkiem inna sprawa. Temat opisała osoba która pracuje w dużym serwisie silnikowym. Nie przytrafiło się to dotąd żadnemu użytkownikowi forum. Nie ma takiej usterki która się nie przytrafi przy takiej liczbie wyprodukowanych silników. Czy to z winy materiału czy użytkownika czy czego innego. Istotna sprawa to jak często pewne problemy się powtarzają. Czy usterka jest typowa

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest całkiem inna sprawa. Temat opisała osoba która pracuje w dużym serwisie silnikowym. Nie przytrafiło się to dotąd żadnemu użytkownikowi forum.

Parę postów wyżej dałem przykład pękniętego bloku z naszego forum.

O panewkach czy korbach w M47 słyszałem tylko od ciebie a ponoć jest to częsta usterka dla tego silnika.

Moje zdanie jest takie, że jest to obojętne czy silnik jest M czy N jeśli będzie użytkowany "bez głowy" ( np. wymiana oleju co 30tys. czy katowanie na zimno) to tylko przyspieszy zużycie wrażliwych podzespołów chociażby turbo. Prędzej czy później coś "strzeli"

Fakt jest faktem że o turbo w M47 słychać sporo mniej niż o rozrządach w N47 :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do wątku z linka powyżej, tam masz jeden z wielu przykładów podlinkowanych gdzie korby wyszły bokiem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ile w końcu może "przelatać" ??? :wink: :mrgreen:

 

już wiemy, że M47 to "kibel", który jednak w moim konkretnym aucie (120d) na chwilę obecną bez żadnej awarii dał radę przejechać 200k km...

 

już wiemy, że N47 to SUPER ZAJEFAJNY MOTOR który jest o klika klas lepszy :cool2: :cool2:

 

mój wniosek: jak M47 to kibel/syf a N47 jest dobry lub b.dobry to różnica pomiędzy "syf" a "b. dobry" wg mnie to 4-5 klas:

 

syf :arrow: słaby :arrow: średni :arrow: dobry :arrow: b. dobry,

 

jak 5 klas to może przebieg liczyć też jako jedną klasę: wychodzi więc, że dla N47 JAK DBASZ :cool2: to minimum bez awarii 800k km a jak masz szczęście to pada bańka i dopiero zaczynasz coś robić :8)

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego po pierwsze nie zauważysz jednego faktu, że w ramach serii N47 są lepsze i gorsze silniki.

Weźmy nawet jeden konkretny model na tapetę. N47 204 KM biturbo. Niby przez cały okres produkcji był to ten sam silnik jednak w praktyce przeszedł sporo zmian mechanicznych, pod wieloma względami model z 2007 roku jest o wiele gorszy od modelu z 2011roku.

Zwróć też uwagę, że silniki M47 nie mają ani jednej cechy użytkowej która byłaby porównywalna z serią N47. I żeby było jasne. N47 to też nie jest żaden cud, choćby że względu na problem z rozrządem, choć póki co nie ma na świecie lepszego diesla w klasie do 2,0. Silnik M47 nawet w swoich czasach nie wyróżniał się tak bardzo na tle konkurencji. Rzecz nie sprowadza się zresztą tylko do tego że jeden wytrzyma 200 a drugi 800 tys. Bez naprawy. Jak widzisz sa też takie ktore miały przy 280 tys dwukrotna wymianę turbo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy :

 

1. Dział BMW E60. Temat '' Pomoc w kupnie auta ''. Ludzie linkują w 80% E60 w cenie ''dobrego E46''. Podobnie jest z E90. Nikt nie zwraca uwagi, ze

na niemieckich portalach takie cuda maja ogromne przebiegi lub mają już dość życia.

 

2. Niemiec nie jest głupi, tam też już nie jest tak różowo jak kiedyś i auto sprzedaje się w cenie adekwatnej do stanu. Niska cena - szrot / Wysoka cena - Duża szansa na dobry stan.

 

3. Myślę też że mało kto w ogóle potrafi dobrze jeździć dieslem ( w manualu ) mi na to zwrócił uwage kolega z forum. Często jezdze z ludzmi i wielu z nich zmienia bieg gdy turbo sie budzi, zamiast korzystac z mocy. Wyglada to tak ze w E90 turbo budzi sie przy ok. 2k RPM a ludzie przy tej wartosci juz bieg zmieniaja, zamiast ciagnac do 2.5 - 3k RPM. Jestem pewien że to również ma duży wpływ na silnik, szczególnie gdy ktoś jeździ po miescie i daje gaz do dechy przy 1.5 K RPM

Takie użytkowanie auta powoduje również problemy z DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak widzisz sa też takie ktore miały przy 280 tys dwukrotna wymianę turbo.

Przytaczasz jeden przypadek a skad wiesz kto i jakie turbo tam zakladal , czy czegos zle niezrobil :?: Jest zbyt wiele niewiadomych jak mowilem wczesniej silnik M jest dobrym silnikiem a silnik N jest lepszy i nowszy ale jak mowil przedmowca jak dbasz tak masz.Moja becia ma silnik M47 przeleciane 246000 niemam go od nowosci aale serwisowany do konca i mam swiadomosc co bylo robione tzn 1 lozysko kola,sterownik swiec ,zamek drzwi i oczywiscie filtry plyny, akumulator od nowosci :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, dobry to on owszem był ale 10 lat temu. Tak, to kiedyś był dobry silnik, nie twierdzę że nie. Konkurencja nie oferowała wtedy nic specjalnie lepszego. Jednak czasy się zmieniły, technika poszła bardzo mocno do przodu. Zapominacie jednak też o innej bardzo ważnej sprawie. W E90 w 2007 r nie nastąpiła tylko zmiana silnika. Auto technicznie zostało gruntownie zmodernizowane i wszystkie te zmiany to zmiany na duży plus. Zamontowano znacznie wydajniejszy alternator, znacznie wytrzymalszy rozrusznik, znacznie lepszy akumulator. Dopracowano, dopieszczono cały układ przeniesienia napędu. w ramach efficient dynamic uzyskano znaczny wzrost efektywności silnika i przeniesienia jego mocy przy jednoczesnym obniżeniu spalania. To oznacza, że więcej mocy silnika trafia na asfalt, auto lepiej przyspiesza.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Zamontowano znacznie wydajniejszy alternator(...)

 

150A vs 180A. To nie o moc tak naprawdę chodzi bo w M47 prądu nie brakuje, ale o odzysk energii z hamowania. Jeżeli akumulator jest dostatecznie naładowany, to regulator współpracując z IBS i nie ładuje akumulatora i robi to tylko podczas hamowania silnikiem. Biorąc pod uwagę, że ma mniej czasu na ładowanie, ma większą moc - to sprawa wtórna.

 

M47 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=12_1310&hg=12&fg=20

N47 - http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=UX31&mospid=51062&btnr=12_1419&hg=12&fg=20

 

(...)znacznie lepszy akumulator(...)

 

Nieprawda - akumulator zależy od wyposażenia, a nie silnika. Ja mam dla przykładu AGM 90ah:

M47 - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=61_1986&hg=61&fg=30

N47 - http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=UX31&mospid=51062&btnr=61_1986&hg=61&fg=30

 

(...)znacznie wytrzymalszy rozrusznik(...)

 

Zgadza się, z uwagi na system start-stop. Jednak czy będzie on żywotniejszy przy korzystaniu ze start-stop niż w M47 bez start-stop, to nie byłbym już tego pewien.

 

(...)Dopracowano, dopieszczono cały układ przeniesienia napędu.(...)

 

Hę? Zoptymalizowano po prostu przełożenia skrzyni biegów pod kątem mocniejszej jednostki. Inne marki samochodowe robią identycznie - dla silnika który ma lepszy moment obrotowy w dolnym zakresie, można wydłużyć przełożenia skrzyni biegów. Masz na myśli jeszcze coś więcej?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie przeczysz. Właśnie o moc chodzi po to by alternator pracował podczas hamowania auta głownie, a nie przy przyspieszaniu.

Akumulatory - nie chodzi o pojemność lecz o budowę i co za tym idzie trwałość. W nowej wersji są żelowe ztcp. Nie twierdzę że M47 też takie być nie mogą.

 

Że start stop nie trzeba korzystać. Jednak mimo korzystania jakoś nikomu się nie zepsuł w przeciwieństwie do M 47

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, dobry to on owszem był ale 10 lat temu. Tak, to kiedyś był dobry silnik, nie twierdzę że nie. Konkurencja nie oferowała wtedy nic specjalnie lepszego. Jednak czasy się zmieniły, technika poszła bardzo mocno do przodu. Zapominacie jednak też o innej bardzo ważnej sprawie. W E90 w 2007 r nie nastąpiła tylko zmiana silnika. Auto technicznie zostało gruntownie zmodernizowane i wszystkie te zmiany to zmiany na duży plus. Zamontowano znacznie wydajniejszy alternator, znacznie wytrzymalszy rozrusznik, znacznie lepszy akumulator. Dopracowano, dopieszczono cały układ przeniesienia napędu. w ramach efficient dynamic uzyskano znaczny wzrost efektywności silnika i przeniesienia jego mocy przy jednoczesnym obniżeniu spalania. To oznacza, że więcej mocy silnika trafia na asfalt, auto lepiej przyspiesza.

nie wiem po co znowu to klepiesz... przecież każdy przyznał Ci rację dawno temu, że nowsza konstrukcja jest lepsza. F30 jeszcze lepsze itd. itp...

tak przy okazji co dla zwyczajnego użytkownika oznacza wydajniejszy rozrusznik i "znacznie" lepszy akumulator?? Ja nie narzekam na rozrusznik, ani aku, chyba że w M47 to też były rzeczy które sypały się na potęgę, czy coś mi umknęło?

mnie bardziej interesuje czy skrzynia ZF jest ta sama, bo po wykresach w temacie o Chiptuningu widziałem nie raz, że moment był powyżej 400 nM co jest dla niej chyba kresem możliwości

p.s. podoba mi się klasyfikacja kolegi AO :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, dobry to on owszem był ale 10 lat temu. Tak, to kiedyś był dobry silnik, nie twierdzę że nie. Konkurencja nie oferowała wtedy nic specjalnie lepszego. Jednak czasy się zmieniły, technika poszła bardzo mocno do przodu. Zapominacie jednak też o innej bardzo ważnej sprawie. W E90 w 2007 r nie nastąpiła tylko zmiana silnika. Auto technicznie zostało gruntownie zmodernizowane i wszystkie te zmiany to zmiany na duży plus. Zamontowano znacznie wydajniejszy alternator, znacznie wytrzymalszy rozrusznik, znacznie lepszy akumulator. Dopracowano, dopieszczono cały układ przeniesienia napędu. w ramach efficient dynamic uzyskano znaczny wzrost efektywności silnika i przeniesienia jego mocy przy jednoczesnym obniżeniu spalania. To oznacza, że więcej mocy silnika trafia na asfalt, auto lepiej przyspiesza.

nie wiem po co znowu to klepiesz... przecież każdy przyznał Ci rację dawno temu, że nowsza konstrukcja jest lepsza. F30 jeszcze lepsze itd. itp...

tak przy okazji co dla zwyczajnego użytkownika oznacza wydajniejszy rozrusznik i "znacznie" lepszy akumulator?? Ja nie narzekam na rozrusznik, ani aku, chyba że w M47 to też były rzeczy które sypały się na potęgę, czy coś mi umknęło?

mnie bardziej interesuje czy skrzynia ZF jest ta sama, bo po wykresach w temacie o Chiptuningu widziałem nie raz, że moment był powyżej 400 nM co jest dla niej chyba kresem możliwości

p.s. podoba mi się klasyfikacja kolegi AO :cool2:

W wątku który założyłem masz dwa linki problemów z rozrusznikiem w M47, z czego jeden to potwierdzony problem. Uważasz, że jego większa awaryjność jest bez znaczenia? Lepszy akumulator, to akumulator więcej wytrzymujący i trwalszy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 strona wątku ... M47 vs N47 ...tfu... o żywotności silnika x18d a wszystko dzięki niesutępliwemu, walecznemu, rycerskiemu w którego żyłach płynie Castrol 5W-40 bohaterowi forum ....(werble).... K8v8M

 

kurFa ... opanuj się człowieku. Wszyscy na forum juz wiedzą że masz hopla na punkcie M47 ... i że BMW powinno zwinąć firmę bo wstyd produkować taki szmelc i juz nie zasługuje na miano marki premium ... albo niech lepiej kupuje diesle od Audi ...

A co do wątku który stworzyłes to boje się o Ciebie ... bo albo jesteś bezrobotny i masz nadwyżki czasu albo naprawde wypadła Ci klapka i zaklinowała się gdzieś między 4 a 5 klepką i turbo nie daje rady ... bądź co bądź szukaj pracy albo specjalisty.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda Cię tak boli, że postanowiłeś zaatakować mnie osobiście? To tylko o tobie świadczy.

Dyskusja jest jak najbardziej w temacie wątku.

Kogoś kto się zastanawia nad kupnem auta z tym silnikiem polecam w szczególności ten przypadek. viewtopic.php?f=70&t=162540#p1163534

 

W przypadku silnika 163KM też zdarzają się kumulacje jak np. Kolega Natek. Wymiana turbo, dpf, pmpa wody. Łączne koszty ponad 6 tys, a z tego co pamiętam padła mu też dodatkowa pompa wody (regenerowal we własnym zakresie)

Można też jak ten Pan viewtopic.php?f=70&t=166739 serwisować się w ASO od nowości i wydać ponad 15 tys na naprawy tuż po gwarancji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego K8v8M czy mógłbyś przez dwa dni chociaż nie odpalać forum , już mi się nudzą Twoje wywody na temat wyższości jednego silnika nad drugim. Chętnie bym poczytał innych zdanie. Każdy z tych silników to średnia półka jeśli chodzi o wytrzymałość - to już fiat z jtd lepiej wypada niż diesle z BMW i VW więc nie wiem czym się tak ekscytujesz.

 

Reasumując - widzę jak bardzo Cię podnieca ten Twój silnik może już czas przerzucić się na kobiety :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 strona wątku ... M47 vs N47 ...tfu... o żywotności silnika x18d a wszystko dzięki niesutępliwemu, walecznemu, rycerskiemu w którego żyłach płynie Castrol 5W-40 bohaterowi forum ....(werble).... K8v8M

 

kurFa ... opanuj się człowieku. Wszyscy na forum juz wiedzą że masz hopla na punkcie M47 ... i że BMW powinno zwinąć firmę bo wstyd produkować taki szmelc i juz nie zasługuje na miano marki premium ... albo niech lepiej kupuje diesle od Audi ...

A co do wątku który stworzyłes to boje się o Ciebie ... bo albo jesteś bezrobotny i masz nadwyżki czasu albo naprawde wypadła Ci klapka i zaklinowała się gdzieś między 4 a 5 klepką i turbo nie daje rady ... bądź co bądź szukaj pracy albo specjalisty.

Ja mogę kolegę K8v8M

Przyjąć do pracy, potrzebny jest mi człowiek do betoniarki (rozrabiania zaprawy murarza ) jak by dostał w pi..de wtedy by nie miał czasu na głupoty http://cosgan.de/images/smilie/froehlich/a065.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie przeczysz. Właśnie o moc chodzi po to by alternator pracował podczas hamowania auta głownie, a nie przy przyspieszaniu.(...)

Tak też napisałem! Przeczytaj jeszcze raz ZE ZROZUMIENIEM.

 

 

(...)Akumulatory - nie chodzi o pojemność lecz o budowę i co za tym idzie trwałość. W nowej wersji są żelowe ztcp. Nie twierdzę że M47 też takie być nie mogą.(...)

 

Ale pierdoły gadasz - w M47 oraz N47 montowane były TAKIE SAME AKUMULATORY. Masz nawet link do realoem.com gdzie masz to wylistowane na tacy. Akumulator zależy wyłącznie od wersji wyposażenia. Ja z uwagi na fabryczne Webasto mam najmocniejszy akumulator w technologi AGM jaki był montowany, zarówno przed jak i po lifcie. Jedynie pojazdy specjalnego przeznaczenia (jak np. ambulanse) wyjeżdżały z jeszcze mocniejszymi akumulatorami, żadna cywilna E9x już nie.

 

(...)Że start stop nie trzeba korzystać. Jednak mimo korzystania jakoś nikomu się nie zepsuł w przeciwieństwie do M47

 

Masz rację. Mi w M47 nie działał start-stop już jak go kupiłem i nie działa do dzisiaj :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie karmic Trolla.

:wink: , temat fajny, nie ma co się napinać :wink:

 

... bo albo jesteś bezrobotny i masz nadwyżki czasu albo naprawde wypadła Ci klapka i zaklinowała się gdzieś między 4 a 5 klepką i turbo nie daje rady ... bądź co bądź szukaj pracy albo specjalisty.

Ja mogę kolegę K8v8M

Przyjąć do pracy, potrzebny jest mi człowiek do betoniarki ...

 

Jak user ma czas to nam NIC :!: do tego co robi :!: :!: i jak robi :!: :!: jak nie ubliża innym :!: :!: :!: …możemy jedynie zazdrościć, że my TAK nie mamy/większość…

 

Chyba największą obrazę K8V8 dał konstruktorom BMW, dobry motor jak na swoje czasy a na tle konkurencji można śmiało napisać, że b.dobry został zaklasyfikowany jako „KIBEL”. Motor tej samej klasy, który powstał na bazie konstrukcyjnej ewolucji jest już klasyfikowany jako „SUPER”.

 

Zadając pytanie czy lepiej w swoim aucie (nowym za ~200k PLN) mieć motor M czy N większość wybierze właściwie (lepszy N), ale ta sama większość NIE zaakceptuje SŁABYCH/naciąganych argumentów.

 

Natomiast jak weźmiesz pod uwagę, że kupujesz auto używane o REALNYM przebiegu +200k km za cenę ~40k PLN to już można się zastanawiać i analizować indywidualnie pod siebie: ...ile planujesz nim jeszcze jeździć, jak jeździć , jak podchodzić do eksploatacji (wiele osób kupuje auto na rok i NIE robi w nim nic za wyjątkiem „lania paliwa”, następnie korekcja licznika i na sprzedaż…).

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czy dla Ciebie te dziesiątki wątków na forum z problemami z M47 i prawdopodobnie setki przykładów awarii wobec kilku czy kilkunastu w przypadku N47 nie tworzą istotnej jakosciowej różnicy?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czy tak trudno zapamiętać: że silniki N są o jedno pokolenie nowsze, tam gdzie statystyczny M ma 300k km tam N zbliża się do 100k km...

 

zastanów się też nad tym co napisałem:

 

...Natomiast jak weźmiesz pod uwagę, że kupujesz auto używane o REALNYM przebiegu +200k km za cenę ~40k PLN to już można się zastanawiać i analizować indywidualnie pod siebie: ...ile planujesz nim jeszcze jeździć, jak jeździć , jak podchodzić do eksploatacji (wiele osób kupuje auto na rok i NIE robi w nim nic za wyjątkiem „lania paliwa”, następnie korekcja licznika i na sprzedaż…).

 

jak masz kupić auto za 40k i wydać na naprawę 25% jego wartości jest już problematyczne...z niesprawną "turbiną" możesz jeździć, z niesprawnym "łańcuchem" nie...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej dlatego ze są starsze należy się ich wystrzegać. Ale jeśli spojrzysz co się działo na forum przed dwoma laty, gdzie silniki M47 były tak stare jak dziś N47 to bez trudu dostrzezesz ze już wtedy miały znacznie wyższa awaryjnosc.

Dzisiaj najstarsze silniki n47 maja już ponad 6 lat (w E87) i jak dotąd nikt nie miał takiej kumulacji by w cztery lata od zakupu nowego auta i przejechaniu 125 tys km wybulić na naprawy ponad 15 tys.

Natomiast nie wiem co chcesz wcisnąć ludziom w temacie turbin i łańcucha. To z niesprawnym łańcuchem ludzie jeżdżą a z turbina nie bardzo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.