Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłącz auto pod INPĘ,wejdź w klimatyzację i zobacz co jest źle.
  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No wchodzisz sobie w klime, i tam masz potem chyba pod F5 aktivation, wchodzisz dalej, i powinien być gdzieś wentylator, z tego co pamiętam, to chyba w % podawało się wartość z jaką prędkością miał ruszyć, i zaczynał dmuchać. Ale dawno tam nie grzebałem, i na 100% ci nie powiem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdż oporność przewodu sterującego. U mnie kuna uszkodziła wiązkę od wentylatora, napięcie było (na grubszych przewodach), a sterujący nie miał przejścia.
Opublikowano

Zapytam po raz trzeci - czy ktoś kojarzy gdzie w Inpie można uruchomić wentylator?

 

Wchodzisz w DDE4.0, activate -> activate1 -> el. fan (bodajże F2)

I procentowo wpisujsz wartość -> enter = kręci :)

 

 

PS. Mam jakby co 100% sprawny silnik wentylatora klimy 3-pinowy (siemens oe bmw)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam zagadkę.

 

Samochód z 2002 roku jak w opisie, po sprawdzeniu według VINu na realoem wentylator powinien oczywiście być trzypinowy. Dla pewności sprawdzam na samochodzie i wtyczka ma cztery piny... Jakim cudem jest to możliwe? Ktoś coś przerabiał?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtyczka jest zawsze na 4 piny, tylko że jeden jest wolny.

Zobacz ile przewodów masz od strony silnika.

Opublikowano
Z jednej strony są cztery przewody, z drugiej nawet więcej, nie pamiętam teraz dokładnie ile. Ale z każdej więcej niż trzy ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm, to dziwne :roll:

Na pewno patrzysz na dobrą wtyczkę?

O tej mowa:

http://3.bp.blogspot.com/-5zqgdS8u8Zk/T9PCaw1GeoI/AAAAAAAAAk0/4pWZD6Vu8DA/s320/bmw_e39_525_tds_opornik_wentylatora_klimy_3.jpg

Opublikowano
Wie ktoś jak naprawić uszkodzony moduł wiatraka 3 pinowego z modułem w środku ?

Czytałem to, jak nie jesteś zapaleńcem w elektronice lub nie znasz kogoś takiego to będzie ciężko, u mnie skończyło się jednak wymianą.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Ostatnio przestał mi działać wentylator klimy(3-pinowy), nie załącza się. Klima nie działa na postoju, w czasie jazdy jest ok, bezpiecznik 50A w schowku jest ok, inpa pokazała następujące błędy:

http://s4.ifotos.pl/img/bladklima_nerphaw.jpg

http://s4.ifotos.pl/img/bladklima_nerpren.jpg

 

Próbowałem również załączyć wentylator za pomocą INPY, wg. wskazówek ar_w, wpisałem na 90% ale się nie udało.

Opublikowano

adamsaba:

Miejsce wlaczenia wiatraka na 100% podałem wlasciwe - sam odpalalem kilka dni temu i ruszało.

Jesli z INPY sie nie odpala wiatrak, to opcje sa dwie - zasniedziały pin w kostce, albo uszkodzony silnik ;-s

Naprawę masz w moim poprzednim poście, jeslibys sie chcial tego podjąć

Opublikowano
Hmm, to dziwne :roll:

Na pewno patrzysz na dobrą wtyczkę?

O tej mowa:

http://3.bp.blogspot.com/-5zqgdS8u8Zk/T9PCaw1GeoI/AAAAAAAAAk0/4pWZD6Vu8DA/s320/bmw_e39_525_tds_opornik_wentylatora_klimy_3.jpg

 

Tak, wtyczka na pewno dobra ;) Nie wiem jak to wytłumaczyć, ale jest na pewno czteropinowy. Czy gdzieś w widocznym miejscu jest wybity numer? Bo bym jeszcze dodatkowo sprawdził.

 

Po pracy pobawię się tym, sprawdzę napięcie na kostce i spróbuję go odpalić na krótko. Do tej pory myślałem, że mam trzypinowy i nic nie sprawdzę.

Opublikowano

Nie wiem co to zuheitzer, ale z tym wiatrakiem to sprawdz sobie czy w ogole probuje zainicjalizować start.

Wpisujesz jakąkolwiek wartość % w inpie i wiatrak najpierw ma lekko drgnąć, dopiero po 1-2sek startuje powoli

 

rafal99:

a masz w klimatroniku przycisk REST, czy MAX ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ten mój pierwszy błąd: Zuheitzer 41, jakiś dodatkowy podgrzewacz? Co to jest?

Prawdopodobnie webasto.

Włączało ci się w zimie?

Opublikowano

ar_w

 

Mam REST.

Uprzedzam pytanie, samochód na pewno jest z 02/2002 r. Chyba, że wszystkie dokumenty łącznie z realoem i ASO mnie oszukują ;)

Opublikowano
Wow :shock: wcześniej nie słyszałem jeszcze o e39 polift coby oryginalnie miało panel z przyciskiem rest. może masz podmieniony panel w takim razie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to albo ktoś ci podmienił panel, albo sam guzik.

A co się dzieje jak wciśniesz ten guzik normalnie jak jedziesz?

Opublikowano

AR_W:

obserwowałem wiatrak, wykonuje drobne ruchy, takie pyknięcia jakby chciał wystartować, sprawdzałem to na uruchomionym silniku i pracującym kompresorze. Kostkę i wtyczkę popsikałem wd, kable w okolicach wtyczki też raczej ok.

Zuheizer:

webasto zimą chodziło bez zarzutu.

Opublikowano

Panel wymienić to chyba nie problem, więc może i ktoś wymienił.

Jak wcisnę normalnie podczas jazdy, to schodzi na najniższą temperaturę + najwyższe obroty dmuchawy + obieg wewnętrzny. Zimą działa grzanie po wyłączeniu zapłonu, jeśli silnik był rozgrzany. Tak więc chyba działanie tego jest zupełnie normalne.

 

Edit: sprawdzałem dokładnie na samochodzie. Wentylator podpięty na krótko nie reaguje na żadnym pinie. Czy to oznacza, że silnik jest martwy?

 

Po załączeniu klimy mam napięcie na czarnym pinie w gnieździe.

Opublikowano
Wow :shock: wcześniej nie słyszałem jeszcze o e39 polift coby oryginalnie miało panel z przyciskiem rest. może masz podmieniony panel w takim razie?

 

Na 100% podmieniony panel, i to by sie zgadzało z tym, ze ma 4-pinowy wiatrak klimy.

Szkoda, bo to troche druciarstwo, ktos musial sie nawet fatygowac ze zmianą wiązki kabli. Pytanie, dlaczego?

 

 

adamsaba: czyli sterowanie dochodzi - szykuj kase na nowy silnik.

Jakby co mam sprawny do odsprzedania

Opublikowano

ar_w:

Mam wątpliwości z tymi używkami, ok. 2 lata temu wymieniłem wentylator, a ja tym autem mało jeżdżę , zimą prawie wcale, i przez ten czas, może zrobiłem 10-12 kkm i przy tak niewielkiej eksploatacji tak szybko padł wentylator. Więc sam nie wiem co zrobić ?

Opublikowano

Jak ktoś zmienił wiązkę, a zaręczam że jest to profesjonalnie zrobione i nic nie widać, to jeszcze nie takie druciarstwo. Mimo wszystko mnie to jednak dziwi, bo w tym samochodzie dotąd znajdowałem wyłącznie oryginalne, fabryczne części, większość z roku produkcji całości.

 

Jeszcze powtórzę pytanie, bo się nie orientuję. Skoro w gnieździe jest napięcie, a wiatrak nie reaguje na podpięcie na krótko na żadnym biegu, to jak rozumiem wymiana opornic nic nie da? Spalony silnik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.