Skocz do zawartości

Głośno, głośniej, f30


kimi

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, pogódźcie się, że F30 jest głośne, im szybciej tym lepiej. Nawet jak powklejacie te uszczelki, wybebeszycie to auto i wyciszycie matami to nie będzie jak w serii 7 a nawet 5. Szyby są cienkie i to stąd jest spory hałas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie a czy może spotkał się ktoś z trzaskami występującymi na wysokości słupków B? nie są te dźwięki uszczelek (te usunąłem) na każdym dołku trzaski zarówno z prawej jak i lewej strony obudowy słupka, rozbierałem i podkładałem trochę filcu ale nic nie pomogło! może jest jeszcze jakieś miejsce gdzie należy filc zastosować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie skrzypi prowadnica? pasa bezpieczeństwa kierowcy - ten element przez który pas i jest na wysokości ucha. Każdy mój ruch,każda nierówność, każda zmiana pozycji tego napinacza i można wścieklizny dostać. Psikałem tam smarem silikonowym, smarem białym, zmywaczem i znów smarem. Skrzypi dalej. Od strony pasażera problemu nie ma.

Skrzypienie dźwigni i niepełny zakres regulacji fotela udało się w ten sposób usunąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niewiele da sie z tym zrobić. Mi przeszkadza huk wiatru z szyby przedniej powyżej 140km/h.


W serwisie powiedzą Ci, że trzeba było kupić 5kę

 

Dokładnie tak, ja o to pytałem w salonie, powiedzieli mi, że trójka to samochód młodzieżowy i nie przykładali tam wagi do wyciszenia.

 

mi też :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Proponuję przejrzeć ten materiał.

Wcześniejszych postów nie czytałem, bo jest tego trochę...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/ned/03-body/01-noise/body-wind-noise/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie skrzypi prowadnica? pasa bezpieczeństwa kierowcy - ten element przez który pas i jest na wysokości ucha. Każdy mój ruch,każda nierówność, każda zmiana pozycji tego napinacza i można wścieklizny dostać. Psikałem tam smarem silikonowym, smarem białym, zmywaczem i znów smarem. Skrzypi dalej. Od strony pasażera problemu nie ma.

Skrzypienie dźwigni i niepełny zakres regulacji fotela udało się w ten sposób usunąć

Mam to samo tylko z obu stron i tylko jak temperatura jest na plusie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o te skrzypienie obudowy pasa czyli obudowy słupka "b" to dziś wszystko rozebrałem i podkleiłem filcowymi podkładkami do mebli grubości około 2mm na kleju.

należy podkleić na samej górze obudowy słupka "b" w miejscu gdzie łączy się z podsufitką oraz bolce plastikowe które wchodzą w karoserie słupka. Niestety są tam gołe plastiki które muszą skrzypieć i jeśli się ich nie podklei filcem nigdy nie przestaną. Również na łączeniu obudowy słupka z dolną obudową progów należy podkleić filcem. W ten oto sposób u mnie już nastała cisza.

https://zapodaj.net/9976df8c69a54.jpg.html



słupek b.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie jeżeli ktoś ma m-pakiet i czarne błyszczące listwy to problem jest właśnie w nich, jak są czyste jest ok, ale jak się zakurzą to trzeszczą przy ocieraniu się o uszczelkę drzwi. Ja u żony w samochodzie okleiłem je bezbarwną taśmą teflonową i problem znikł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Wcale nie musi być ROF, ja w E87, a teraz i w F30 zmieniłem pierwsze co ROFy na zwykłe i auto bardzo dobrze się prowadzi. Może to kwestia też samych opon. W F30 mam Micheliny Pilot Sport i jest super (felgi 18stki). Co to nie znaczy, że są one bardzo ciche (na pewno cichsze niż fabryczne ROF), zimówki, które kupiłem ostatnio są cichsze od letnich (też nie ROF). Przy prędkościach rzędu 200km/h jest stabilnie, pomimo, że niektórzy tutaj narzekają. Może problem jest w czymś innym.

Według twoich odczuć w F30 jest dużo ciszej niż w E87 czy podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
wszystko o czym piszecie odnajdziecie w serii 1 F40, dali mi na tydzień taką jedynkę z przebiegiem 10tyś. Już po odpaleniu silnika słychać, a raczej nie słychać go prawie w cale, jakby był gdzieś daleką stąd, Szumy opon na szorstkim asfalcie, trzaski na większych dziurach owszem są ale jakby wszystko wytłumione mega grubą warstwą maty, jakby pochodziły z super zamkniętego, szczelnego pudełka. Sinik zaczyna warczeć ale bardzo stłumionym dźwiękiem dopiero po przekroczeniu 3,5 tyś obrotów. Po powrocie do F32 LCI dramat, rozczarowanie... Oba to 2 litrowe diesle B47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko o czym piszecie odnajdziecie w serii 1 F40, dali mi na tydzień taką jedynkę z przebiegiem 10tyś. Już po odpaleniu silnika słychać, a raczej nie słychać go prawie w cale, jakby był gdzieś daleką stąd, Szumy opon na szorstkim asfalcie, trzaski na większych dziurach owszem są ale jakby wszystko wytłumione mega grubą warstwą maty, jakby pochodziły z super zamkniętego, szczelnego pudełka. Sinik zaczyna warczeć ale bardzo stłumionym dźwiękiem dopiero po przekroczeniu 3,5 tyś obrotów. Po powrocie do F32 LCI dramat, rozczarowanie... Oba to 2 litrowe diesle B47.

Szkoda, że 1 F40 to teraz przód-napęd :/ jak twoje odczucia z jazdy w porównaniu do twojej F32 LCI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko o czym piszecie odnajdziecie w serii 1 F40, dali mi na tydzień taką jedynkę z przebiegiem 10tyś. Już po odpaleniu silnika słychać, a raczej nie słychać go prawie w cale, jakby był gdzieś daleką stąd, Szumy opon na szorstkim asfalcie, trzaski na większych dziurach owszem są ale jakby wszystko wytłumione mega grubą warstwą maty, jakby pochodziły z super zamkniętego, szczelnego pudełka. Sinik zaczyna warczeć ale bardzo stłumionym dźwiękiem dopiero po przekroczeniu 3,5 tyś obrotów. Po powrocie do F32 LCI dramat, rozczarowanie... Oba to 2 litrowe diesle B47.

Szkoda, że 1 F40 to teraz przód-napęd :/ jak twoje odczucia z jazdy w porównaniu do twojej F32 LCI?

 

tak jak z wygłuszeniem, dwie klasy lepiej, wszystko bardziej zwarte, szybsze ( zaraz po odpaleniu wciskając gaz nie czuć że silnik jest zimny, od razu chodzi jak w pełni rozgrzany, skrzynia zdecydowanie szybciej działa - automat) - jednym słowem, mała, szybka, zwarta miejska "rajdówka". W końcu czuć że się ma samochód premium, gdybym przed zakupem F32 przejechał się F40 raczej bym nie kupił F32, czekałbym na G22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak z wygłuszeniem, dwie klasy lepiej,

A miałeś wersję xdrive czy FWD? Czuć że jeździ gorzej od rasowego RWD?

 

xDrive, mieszkam w UK, 90% deszczowe warunki, dużo pewniej się czułem niż mojej F32 RWD. F40 xDrive, mniejsza masa, aż żal że nie była zawirusowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko o czym piszecie odnajdziecie w serii 1 F40, dali mi na tydzień taką jedynkę z przebiegiem 10tyś. Już po odpaleniu silnika słychać, a raczej nie słychać go prawie w cale, jakby był gdzieś daleką stąd, Szumy opon na szorstkim asfalcie, trzaski na większych dziurach owszem są ale jakby wszystko wytłumione mega grubą warstwą maty, jakby pochodziły z super zamkniętego, szczelnego pudełka. Sinik zaczyna warczeć ale bardzo stłumionym dźwiękiem dopiero po przekroczeniu 3,5 tyś obrotów. Po powrocie do F32 LCI dramat, rozczarowanie... Oba to 2 litrowe diesle B47.

Szkoda, że 1 F40 to teraz przód-napęd :/ jak twoje odczucia z jazdy w porównaniu do twojej F32 LCI?

 

tak jak z wygłuszeniem, dwie klasy lepiej, wszystko bardziej zwarte, szybsze ( zaraz po odpaleniu wciskając gaz nie czuć że silnik jest zimny, od razu chodzi jak w pełni rozgrzany, skrzynia zdecydowanie szybciej działa - automat) - jednym słowem, mała, szybka, zwarta miejska "rajdówka". W końcu czuć że się ma samochód premium, gdybym przed zakupem F32 przejechał się F40 raczej bym nie kupił F32, czekałbym na G22.

 


Do budy i masy F32 taki silnik ? jak to ma jeździć ?!

W jedynce ok ale nie w czwórce

Wcześniej miałem f30 335i i f32 jest o wiele lepiej wyciszone ,szyby mimo braku ramek ,lusterka i ogólnie uszczelki

Ale 300hp I 400 momentu to absolute minimum w F32

Faktycznie w F40 jest ok nawet 118d jeździłem kilka dni i dawał rade

Samochodem i przed zakupem trzeba jeździć i sprawdzać

Nawet rodzaj zawieszenie zmienia całkowicie charakterystykę auta a co dopiero silnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no różnica w masie niecałe 100Kg, przyspieszenie 0.2setne do 100km\h na korzyść jedynki, rzeczywiście porównuje mrówkę do słonia. W jedynce zupełnie inaczej działa skrzynia, automat ciągnie od razu, nie ma uczucia uślizgu sprzęgła, stąd w warunkach miejskich czuć dużo więcej mocy niż w 4ce. Ktoś na forum pisał odnośnie Xdwójki, że podobnie działa skrzynia - nie ma uczucia uślizgu. Jeśli ktoś ma informacje na ten temat proszę o info.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim F32 z 2017 o wiele lepiej chodzi skrzynia niż w F30 z 2013 (Niby takie same skrzynie)

Bez porównania lepiej, mięko i aksamitnie zmienia biegi

Po prostu nowsze auto, nowszy soft, pewnie trochę inaczej zrobiona skrzynia

Tak czy siak, silniki 20d w Bmw to jakaś pomyłka

Klekot jak w kosiarce

Coraz częściej widzę nowe 520d xDrive, to dopiero musi jeździć :D

Tam to faktycznie skrzynia ma co robić

Idzie zima trzeba będzie ogrzewać te silniczki żeby nie zmarzły :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może by otworzyć wątek w którym by wrzucać gotowe i sprawdzone rozwiązania które pomogą nam wyciszyć nasze Fki, i które elementy na początek najlepiej wygłuszyć, żeby np nie zaczynać od dachu jak wiadomo że chyba najbardziej szumią opony. Za linki do firm które się profesjonalnie zajmują podziękuje, tam ceny zaczynają się od 8 do 12 tyś za całe auto. Tu link który na szybko znalazłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
jeszcze 3 grosze dorzucę, wygłuszyłem cały tył matą i pianką, od tyłu po tylną kanapę, i tylne boczki. Efektu totalnie brak, szum w moim przypadki pochodzi tylko przez przednie koła, jak się do tego zabrać nie wiem, w tym modelu jest brak metalowych nadkoli, są tylko plastikowe osłony konstrukcji samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zacząłem od nadkoli z przodu właśnie - pianka na same plastiki i mata bitumiczna na elementy nadwozia. Efekt był - zdecydowanie. Mam pod domem kawałek drogi z tłucznia to ewidentnie hałas jest mniejszy. Mierzyłem telefonem i też wyszło mniej (ale nie pamiętam ile, choć chyba gdzieś to już opisywałem). Później wyciszyłem nadkola z tyłu - tutaj nie odczułem różnicy. Następnie poszło wyciszenie drzwi. Nie rozbiłem już później żadnych pomiarów przed/po, ale wydaje mi się, że ogólnie jest ciszej, nawet powiedziałbym znacznie ciszej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.