Skocz do zawartości

Głośno, głośniej, f30


kimi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Benzynowe silniki są bardzo ciche i rewelacyjnie wyważone (4 i 6 cylindrowy). Jak auto stoi to właściwie ani nie czuć, ani nie słychać czy silnik pracuje. Nawet przy wyłączonym radiu.

 

Podczas trasy, tak do 140 km/h jest naprawdę dobrze. Po mieście rewelacyjnie cicho. Oczywiście mówię o wersji po FaceLiftingu.

Ja też wymieniłem opony na cichsze o 3dB, a zimowe też kupiłem ciche (68/69dB).

 

Wcześniej dość mocno hałasowały opony (72 dB) i odczucie było, że jest trochę za głośno, jak na klas premium. Teraz nie mogę złego słowa powiedzieć - do prędkości 140km/h

 

Kolego a jakie założyłeś letnie opony i jakie miałeś wcześniej ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jak się ma sprawa z serią 4 i 4GC ich ten problem też dotyczy?

 

moim zdaniem pierwsze istotne hałasy pojawiają się około 170/180 km/h /powietrze opływające karoserię/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynowe silniki są bardzo ciche i rewelacyjnie wyważone (4 i 6 cylindrowy). Jak auto stoi to właściwie ani nie czuć, ani nie słychać czy silnik pracuje. Nawet przy wyłączonym radiu.

 

Podczas trasy, tak do 140 km/h jest naprawdę dobrze. Po mieście rewelacyjnie cicho. Oczywiście mówię o wersji po FaceLiftingu.

Ja też wymieniłem opony na cichsze o 3dB, a zimowe też kupiłem ciche (68/69dB).

 

Wcześniej dość mocno hałasowały opony (72 dB) i odczucie było, że jest trochę za głośno, jak na klas premium. Teraz nie mogę złego słowa powiedzieć - do prędkości 140km/h

 

Kolego a jakie założyłeś letnie opony i jakie miałeś wcześniej ???

 

Miałem Continetale 5, a założyłem Goodyear.

Zimowe mam Dunlop 4D też gwiazdką dedykowane od BMW.

Wszystkie RunFlaty

 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contisportcontact-5-255-40-r18-95-y-run-on-flat-fr-/174374741

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-255-40-r18-95-y-run-on-flat-fp-#175544408

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..a to ciekawe też mam Goodyeary letnie takie same, ktore wydają mi się głośniejsze niż Dunlop SP Winter 4D zimowe... :shock:

 

A to też zauważyłem, że zimowe Dunlopy są jeszcze cichsze niż letnie Goodyeary, ale tutaj też jest 17 cali, więc jest mięciutko :-). Poza tym zimowe wszystkie są 225, a letnie 225/255. Poza tym letnie są Y, a zimowe H więc też i splot drutów w oponie jest gęstszy. Myślę, że to wszystko ma wpływ na komfort resorowania i ciszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W f30 jest zdecydowanie za głośno jak na auto tej klasy i za tą kasę. Przejechałem tym autem ponad 110tkm .Jest głośniej niż w cklasie 203, w golfie 7 czy passeratti 2014 rok. No nie jest hałas silnika jako taki, trochę słychać opony (w zależności od rozmiaru i tego czy są rf), ale lwia część problemu to opływy powietrza. Na forum motor-talk.de było o tym mnóstwo pisane. Nikt nie znalazł recepty na to. Pojawiły się jedynie narzekania (moim zdaniem słuszne), że auto ma cieńsze szyby (czasem mam wrażenie jakby była niedomknięta - tak mocno słyszę hałas z zewnątrz), cieńszą blachę (co słychać np. podczas deszczu), niewyściełane nadkola, itp....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja musze dorzucić swoje 2 grosze. Lata temu jezdzilem e36, niedawno 118d. To byly rewelacyjne samochody. Czepialem sie czasami o bzdety. Od roku posiadam nowa octavie. skoda a chwali sie niskim poziomem halasu. zgadza sie ale tylko NA DRODZE GLADKIEJ JAK STÓŁ. Byle niewielka nierownosc w kabinie tworzy sie łomot, cisnienie zatyka uszy, uczucie jakby w bagazniku byl kiepski subwoofer. Ból uszu głowy itp. Nawet nie wiecie ile rzeczy VW spier****il w tym samochodzie. Nie da sie tym jezdzić. Zawieszenie duzo mieksze od bmw 1, a wybiera nierownosci ktorych nawet na drodze nie widac. porażka. mialem wiele samochodow, civica i mazde 6, tam oczywiscie byl efekt otwartego okna. za kazdym razem probowalem je domknąc, ale bylo zamkniete. w bmw 1 zawieszenie bylo sztywniejsze ale niesamowicie duzo bardziej komfortowe, brak trzaskow piskow, dziwnych czestottliwosci. przy 120 delikatny szumek nie drazniacy. powyzej 160 nieco glosniej ale sama przyjemnosc.

bezpieczenstwo jazdy to juz inna bajka, przyczepnosc rowniez. jazda jak po szynach. tego nie uswiadczysz w zadnej inne podobnej marce.

 

sami widzicie liczby tabelki pijarowskie gadki to jedno a rzeczywistosc drugie.

oczywiscie bmw nie jest idealne ale po prostu tym samochodem chce sie jezdzic. odkad mam skode ochoty brak.

jak bede miec wiecej czasu to opisze wszystkie roznice pomiedzy BMW a VAGiem. wtedy docenicie BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tez nie wiem o co chodzi w tym temacie, często jeżdżę niemieckimi autostradami 160-200 km/h i nie zauważyłem, żeby było jakoś głośniej niż w innych autach tej klasy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Subiektywne odczucie poziomu hałasu ma się nijak do pomiarów. Pomiary nie opisują częstotliwości ( niektóre zakresy są bardziej drażniące niż inne ), barwy itd. Wg tej tabelki Passat 2.0tdi 240KM wypada świetnie, jednak jak nim jeździłem z wysokimi prędkościami nie odczułem aby był super cichy, jest przecież cichszy niż .... RR !!!:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Natknąłem się na bardzo obszerną tabelkę z pomiarami hałasu (jest F30):

Ta tabelka to totalna lipa. Jak można w jednej rubryce ocenić "BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 335d 313KM 2013-2015"? Kompletnie różne nadwozia, kompletnie różne współczynniki oporu powietrza...

"Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI Bi-Turbo 240KM 2014-2015" jest podczas jazdy lepiej wyciszony od "BMW Seria 7 F01 Sedan Facelifting 750d 381KM 2012-2015", a jeszcze gorzej wypada "Rolls-Royce Wraith Coupe 6.6 632KM od 2013".

To zbiór danych z różnych źródeł według różnej metodologii pomiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koledzy,

Czy ktoś może wygłuszał w f30/f31 kompleksowo podłogę matami ? Wyciszyłem nadkola, zmieniłem runflaty na dunlopy i jest dużo ciszej szczególnie do 80 km/h, ale przy wyższym prędkościach bardziej słychać szum opon, jakby od spodu... Jak wyciszalem nadkola to gość mi proponował podłogę ale odpuściłem... :( teraz chyba przyznam ze było lepiej robić kpl Razem z nadkolami wyciszyłem tez podłogę bagażnika w F31 (2016r)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od paru dni przesiadłem się z E90 na F30 i pierwsza rzecz, która rzuciła mi się na uszy, to właśnie hałas z kół.

W E90 miałem założone Dunlopy Sport BlueResponse klasyczne, a w F30 są Bridgestone Potenza ROF, czy to aż taka różnica jest w zależności czy klasyk czy ROF czy trzeba dodatkowo wyciszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musi być ROF, ja w E87, a teraz i w F30 zmieniłem pierwsze co ROFy na zwykłe i auto bardzo dobrze się prowadzi. Może to kwestia też samych opon. W F30 mam Micheliny Pilot Sport i jest super (felgi 18stki). Co to nie znaczy, że są one bardzo ciche (na pewno cichsze niż fabryczne ROF), zimówki, które kupiłem ostatnio są cichsze od letnich (też nie ROF). Przy prędkościach rzędu 200km/h jest stabilnie, pomimo, że niektórzy tutaj narzekają. Może problem jest w czymś innym.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - testowo wrzuciłem zimowe Nokiany WR D4. Przejechałem się obwodnicą S2, przy wyższych prędkościach pływał i było wrażenie, że zaraz wypadnie z drogi. Ogólnie też uczucie zdecydowanie zbyt miękkiego zawieszenia - nurkował np na progach zwalniających. Kierownica chodziła zbyt lekko. Następnego dnia zmieniłem na Nokiany A4 RoF i prowadzenie było super jak zwykle.


PS - do wyciszających - warto też wyciszyć dach :) przy wyższych prędkościach spora różnica, w deszczu czy w tunelach również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwal się rezultatami :) może Ci albo komuś uda się też coś zrobić z wiatrem? chociaż tu będzie ciężko bo to raczej kwestia szyb...

Wyciszono:

-kpl drzwi: maty plus pianka,

- slupki Ai B- maty,

- cala podłoga-maty.

Wcześniej zrobiłem nadkola i podloge bagażniku (kombi).

Efekt jest taki ze do 160 jest b.cicho. Jest szum powietrza ( od strony szyby przedniej) ale taki bardzo stłumiony. Wg mnie najlepszy efekt daje porządne wygłuszenie drzwi i podłogi ..:-)

Generalnie jestem ... .zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.