Skocz do zawartości

[F21] M135i Estoril Blau 2013


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie podnoszenie mocy dalej nie ma sensu, bez zmiany pozostałych podzespołów, bo nie chcę, żeby to się rozpadło. Poza tym za tydzień pewnie zacznę nowy projekt auta, więc nie wiem jak będzie z planami ;]

 

Co do auta, nie jest wzrost mocy jakiś przeogromny, w końcu to tylko 15% wzrostu (340KM było przed chipem), bardziej robi wrażenie, że np. po wyprzedzaniu mam 20-30kmh więcej niż się spodziewałem na liczniku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wbrew pozorom wzrost jest całkiem spory. Nie liczy się tylko wzrost mocy maksymalnej ale wzrost mocy średniej dla użytecznego zakresu obrotow (czyli pole pod wykresem pomied ok 4800-7000 rpm w tym przypadku).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek daj znać czy działa zdjęcie speedlimitera

Zanim mi zdjęli speed limitera jechałem 265kmh, wiec nie wiem na ile on w ogole był ustawiony?

Licznikowo 265 realnie 250

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznikowo 265 realnie 250

Mówimy o BMW, licznikowe 265 to realne 265. Sprawdzone race logic, GPSem w komórce oraz fotoradarami ;]

To dziwne. W kazdym BMW jakie sprawdzałem do tj pory było przekłamanie licznika. U mnie licznik pokazuje 250 a faktycznie jest 238 - tyle ile w papierach. Moze masz inny rozmiar opon i tym sposobem ci nie przekłamuje ? Wyświetl sobie prędkość w ukrytym menu. Zobacz czy pokazuje tyle co na liczniku.

Przekłamanie liczników wynika z przepisów (ze można ) i z zaleceń. BMW dokładnie mierzy prędkość i można to odczytać poprzez ukryte menu, ale licznik pokazuje prędkość zawyżona. Być moze sa wyjątki, ale dotąd sie z tym nie spotkałem.

Fakt ze w seriach F nie sprawdzałem.

Tak czy inaczej blokada jest wzgledem prędkości z ukrytego menu a nie tego co pokazuje licznik. Jeszcze sie nie spotkałem żeby nie było blokady na prędkość ktora jest w papierach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno jedno jak i drugie mnie też zastanawiało. Koła mam inne, ale nie pamiętam, żeby na poprawnych zimówkach była jakaś zauważalna różnica, w poprzednich autach faktycznie widziałem te rozbieżności czasem spore. Co do limitera, teraz już go nie mam, więc niewiele sprawdzę chyba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno jedno jak i drugie mnie też zastanawiało. Koła mam inne, ale nie pamiętam, żeby na poprawnych zimówkach była jakaś zauważalna różnica, w poprzednich autach faktycznie widziałem te rozbieżności czasem spore. Co do limitera, teraz już go nie mam, więc niewiele sprawdzę chyba.

Sprawdź dla ciekawości co pokazuje komputer w ukrytym menu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekna, tez chciałem taka, ale poszedłem na kompromis miedzy osiagami ,a spalaniem i kupiłem 125i, tez daje rade (6.2s. ale bedzie chip niedlugo) ,tylko ja preferuje automaty ten 8 biegowy z manetkami i launch control naprawde daje rade.

Propos znaczka 116i to podkretka jest niezla ,mialem kiedys clio pierwsza wersje 1.8 16v 132 kuce chyba, ze znaczkami na blotnikach 1.1, ale ludzie sie dziwowali... :D

W tytule masz chyba bląd, powinno być "Estoril Blue" chyba ,ze w UK jest inaczej :)

Pozdrawiam

 

P.S. jak mialem 250km/h na zegarku to na nawigacja pokazala 241.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek, tak, literówka :)

 

Tymczasem w końcu zbadałem, gdzie jest ograniczenie - na 270kmh. Od tego momentu odcina paliwo na parę sekund, prędkość spada do 250-260 wtedy. Swoją drogą, prędkościomierz zatrzymuje sie na 260 i dalej nie idzie. Generalnie po odcięciu jeszcze ułamek sekundy udaje się rozpędzić powyżej 270, stąd mój dzisiejszy wynik. Myślę, że bez ogranicznika powinno przekroczyć 300, tylko nie wiem na ile to bezpieczne ;]

 

http://i.imgur.com/cqTDpbR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek, tak, literówka :)

 

Tymczasem w końcu zbadałem, gdzie jest ograniczenie - na 270kmh. Od tego momentu odcina paliwo na parę sekund, prędkość spada do 250-260 wtedy. Swoją drogą, prędkościomierz zatrzymuje sie na 260 i dalej nie idzie. Generalnie po odcięciu jeszcze ułamek sekundy udaje się rozpędzić powyżej 270, stąd mój dzisiejszy wynik. Myślę, że bez ogranicznika powinno przekroczyć 300, tylko nie wiem na ile to bezpieczne ;]

 

http://i.imgur.com/cqTDpbR.jpg

Sławek te pomiary robiłeś przed wizytą w poznaniu ?

Jeśli tak to i tak nieżle u mnie dokładnie licznikowo odcina na 256 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy wynik przed tuningiem 0-100:

http://i.imgur.com/GC9XQXd.png

Najlepszy wynik po tuningu:

http://i.imgur.com/MPTWBYc.png

 

Na wykresach widać, że przed tuningiem do 90 stary mod był szybszy, co znaczy że na nowym chipie nie potrafię opanować trakcji. Naprawdę jest nieziemsko ciężko ruszyć bez poślizgu, trzeba startować z pułapu typu 1500-2000 obrotów i nie dawać pełnego gazu. I mówię tu o dobrze rozgrzanych oponach, choć niestety zimno było (3stopnie chyba).

 

Dodatkowo 100-200 robi w 11.35sek, co daje teoretycznie 16.6s 0-200, czyli plus minus 2 sek do 200 urwane, ale wynik może być lepszy, jak opanuję ruszanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że bawisz sie racelogiciem.11.35 100-200 to dość słaby wynik jak na lekkie auto i 390.ps

Pamiętam jak mierzylem 335i e92 354 konie i 100-200 było 11.4s.

 

Jest taka strona vboxtools.com. wrzuć tam proszę swój plik dbn a on zrobi Ci weryfikację terenu i wszystkiego i wrzuć tu wykres.

Może jechalees pod górkę albo wolno zmieniasz biegi :)

 

A jeszcze niedawno mierzylem kolegi 335i e92 369 ps i miał 100-200:

10.9 (best)

11.3

11.0

11.5 (z pasażerem)

100-250 na poziomie 25s ale dokładnie nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chyba Cie przedwczoraj widziałem jak przejeżdżałem przez Katowice jadąc na Święta do Wisły - chyba ,że to był klon Twojego auta. Tak czy siak robi wrażenie :cool2:

Po felgach mnie poznasz. Możliwe że to byłem ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

Pomimo że auto ostatnio w ogóle już nie jeździ, brudzi się strasznie od stania pod wiatą, także trzeba było pokrowiec zakupić. Generalnie głupio trochę mieć takie auto i patrzeć jak stoi nieruszane od tygodnia albo dwóch... No ale szóstka kusi za bardzo ;P Tymczasem byłem na zlocie Nocna Jazda Bez Celu - Pszczyna, gdzie poznałem kolegów z klubu Team200+ - zrzeszających auta z okolicy powyżej 200 kucy. Na fotce zrobiony Golf R na 360KM, Astra OPC z wydechem brzmiącym jak dobre V8, i jakieś mniej ważny Golf GTD i A3 albo S3.

 

http://i.imgur.com/rmDfpKt.jpg

http://i.imgur.com/Gp76ePy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty masz zabawek.... ;) elegancko widze fragment rajdówki sie zalapał :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.