Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moze dziwnie to zabrzmi dla niektórych, ale ciekaw jestem ilu z was będzie wiedziało o co chodzi. Otóż sprawa wyglada tak. Czy można mówić o twardych i miękkich oponach letnich? Wiem, ze zimówki są z natury bardziej miekkie, i teraz jak jeżdze na nich odczuam olbrzymią różnicę w komforcie jazdy, szczególnie na dziurach, śa po prostu bardziej miękkie, natomiast te które miałem na lato, były raczej twarde, czy są jakieś konkretne marki opon(chodzi o letnie), które nie są twarde jak kamień, nie zalezy mi na sztywnym sportowym charakterze, tylko, zeby auto było w miarę miekkie :) czy opony dunlop sport jesli ktos takie ma należą do tych ywardszych czy odwrotnie...ufff , może troche namieszałem, ale ogólny sens chyba zachowany, licze na opinie i wszelkie wypowiedzi.
Opublikowano

Generalnie im niższy profil opony tym jest twardsza, mniej amortyzuje jeśli Ci o to chodzi. Mieszanka gumy w letniej oponie musi być twardsza żeby się szybko nie zużywała i swoją rolę będzie dobrze pełnić w określonym przedziale temperatury. Wiadomo, że im "miększa" opona tym przyczepność lepsza ale żywotność słabsza. Jeśli zależy Ci na komforcie proponuje założyć wyższy profil.

 

Opony letnie to jeden wielki kompromis pomiędzy stabilnością, komfortem, możliwościami trakcyjnymi, ścieralnością, przyczepnością, odpornością na aquaplaning, poziomem hałasu, oporami toczenia, masą opony, nośnością itd.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

oczywiście ze są opony miękkie i twarde :do opon miękkich należy np: michelin continental barum ,do twardych np firestone,brigestone,dunlop, z tych bardziej znanych.

na tych pierwszych jeżdzi sie bardziej konfortowo ale szybciej sie zużywają

Opublikowano
oczywiście ze są opony miękkie i twarde :do opon miękkich należy np: michelin continental barum ,do twardych np firestone,brigestone,dunlop, z tych bardziej znanych.

na tych pierwszych jeżdzi sie bardziej konfortowo ale szybciej sie zużywają

Z opon twardych chyba rządzą Pirelli, na suchej nawieszchni są prze kozaki :!: za ty miękkie Goodyery np F1 na mokrym są nie do przebicia

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
Ja zjechałem nowy komplet Pirelek P6000 w dwa sezony, nie kręcąc bączków itd. po prostu jeździłem szybko w trasie. Ogólnie oponki zajefajne :D
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
oczywiście ze są opony miękkie i twarde :do opon miękkich należy np: michelin continental barum ,do twardych np firestone,brigestone,dunlop, z tych bardziej znanych.

na tych pierwszych jeżdzi sie bardziej konfortowo ale szybciej sie zużywają

 

Popieram kolegę.

Pozdrawiam
Opublikowano
a Co sądzicie o DUNLOPACH są takie do sprzedania w dziale giełda, 205 i chyba je wezmę bo cena nie jest wysoka i chyba w dobrym stanie, z tego co wiem to wlasnie continentalki wlasnie naleza do miekkich, a DUNLOPY , co sądzicie o tych oponach jakie są dokładnie, ktoś na tym jeżdzi, dziekuje za wypowiedzi i opinie panowie :wink:
Opublikowano

o jakości opon decuduje przede wszystkim jej wiek.starzejąca się guma twardnieje i zaczyna tracić parametry.podobno guma 5-cio letnia nawet jeśli bieżnik jest dobry nie jest już dobra.(bez popadania w skrajności)

moim zdaniem kupno opon używanych nie ma uzasadnienia ekonomicznego.kupuję tylko nowe i jeżdżę bez stresu.i zawsze mam takie same na obu osiach.

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Opublikowano
5 lat to faktycznie duzo ale tamte maja moze góra 2 wiec okej naprawde chyba nie ma sie czym przejmowac, ale skoro sątwarde:( może ma ktoś namiar na dobre uzywki 205 continentalki lub michelinki, u mnie szukałem, ale wszystkie w stanie opłakanym albo cenowo naprawde duzo :? a potrzebuje akurat teraz takich opon
Opublikowano

Witam...

 

coś od siebie napisze...

opony dzielimy na zwykłe, do codziennego poruszania dla Kowalskiego...

np:

Michelin energy E3A, Primacy, primacy hp.... robią duże przebiegi, dobra przyczepność... ale przy szybkiej jeździe "pływają", klebery...

 

i usportowione:

Michelin PILOT EXALTO 2 to już twardza oponka, do bardziej agresywnej jazdy.

Michelin PILOT SPORT 2 to już typowe sportowe opony...

 

z koncernu michelina mamy Klebera który nie posiada "twardych" opon,

 

BF good richa który jest nastawiony w większości na opony sportowe...

BFGoodrich G - FORCE PROFILER, BFGoodrich PROFILER G

 

BFGoodrich PROFILER 2 - bardziej komfortowa, ale nadal twarda...

 

podział cenowy, najdroższy michelin, BF i kleber ta sama średnia półka cenowa...

 

Z koncernu Good Yeara:

 

Good Year, jest podobny podział, komfort i przyczepność, ale ma też kilka modeli sportowych... np:

Goodyear EAGLE F1, Goodyear EAGLE F1 GSD3,

 

dział opon sportowych w GoodYear ma Głównie Dunlop:

i tak począwszy od Dunlop SP SPORT 01, Dunlop SP SPORT 9000, Dunlop SP SPORT MAXX,

 

 

I tak jeśli chcesz kupić używane oponki to dokładnie oglądej je jeśli mają więcej niż 4lata... poroducenci opon twierdzą iż 6lat na letnie to granica przydatności zmożliwością przedłużenia do 8... czym starsza opona tym mieszanka gumy twardnieje, kruszy się...

Dunlop Goodyear Michelin, są drogimi markami, wg mnie dobrą proporcje ceny do jakoci mają BF Goodrich... jeśli Cię interesują nowe sportowe opony... np BFGoodrich G - FORCE PROFILER... cena ok290-310zł

Opublikowano
Dzięki za wyczerpującą wypowiedż, ale jeśli chodzi o opony sportoweraczej mnie nie interesują typowo sportowe oponki, wolałbym coś bardziej komfortowego lub cośpomiędzy, alenapewno nie twarde, zresztą o jakiej sportowej jeżdzie mozna mówić przy silniku 1.6 w e36 :lol: , niektórzy posiadacze 316 tek się oburzą , ale ja zdaje sobie sprawę, , że ten sinik nie jest przeznaczony do szaleństw, potrzebuję opony do "w miarę" normalnej jazdy, czyli przyczepne na sucho i mokro , i napewno nie sportowe twarde kapcie, pozdrawiam
Opublikowano

Ja polecam nowe oponki, nie są tak drogie a na pewno pewne...

 

205/60r15:

 

KLEBER DYNAXER HP2 - wg mnie b.dobra oponka w przystępnej cenie... trendwear ma 300, czyli przebieg zrobią dobry, na mokrej nawieszchni sie dobrze trzymają... nie słyszałem od moich klientów żeby coś złego mówili na te oponki

 

Kleber Hydraxer nowość sezonu 2006, już w sprzedaży... bardzo dobra na nawieszchnie mokre, zminimalizowane zjawisko ząbkowania( opona kierunkowa)... ale niestety nie ma w tym rozmiarze...

http://www.kleber.pl/KleberPL/front/affich.jsp?&codePage=KLEBER_PAG_HYDRAXER&codeRubrique=20060119151220&lang=PL

 

FULDA CARAT ATTIRO, po pierwsze kierunkowa, podobna jakość jak HP2...

 

BFGoodrich Profiler2... to oponka uśredniona, Sport-Komfortowa, to nowość, ale na prezentacji zachwalali ją... cena też będzie kożystna...

 

MICHELIN ENERGY E3A cena wyższa od kleberów ok 20-25%, jakość doskonała, przebieg robią 25% większe, napewno najlepsza do zwykłej jazdy... Trendwear 400!!...

 

jeszcze jedna wzkazówka, możesz założyć 195/65r15, jeśli zakładasz na stalówkę, bo alu może być zbyt szeroka...

 

po pierwsze cena, po drugie masz 316i, po trzecie mówisz że jeździsz spokojnie...

u mnie kosztują z wyważeniem, montarzem:

BF goodricg Profiler2 ok 230zł i Kleber HP2 226zł, Fulda 220zł

Michelin E3A 284zł

 

jeśli chcesz to Ci podam ceny 205/60r15, teraz nie pamiętam

Opublikowano
fuldy attiro,opona ta ma cholerne tendencje do wybijania sie

 

Możesz sprecyzować wypowiedz, czy to jest pofałdowanie na barkach opony, co drugi klocek barkowy... jeśli tak to jest wina tego że opona jest kierunkowa, dlatego tak się dzieje....

Opublikowano
Dzieki a co sądzicie o DUNLOPACH sport 300?? To dośc komfortowe opony, nie są zbytnio twarde, kolega wczesniej wspominał, ze dunlopysą cholernie twarde, wiec moze ktoś jeszcze się wypowie odnosnie tych konkretnych opon..dzięki serdeczne panowie
Opublikowano
o jakości opon decuduje przede wszystkim jej wiek.starzejąca się guma twardnieje i zaczyna tracić parametry.podobno guma 5-cio letnia nawet jeśli bieżnik jest dobry nie jest już dobra.(bez popadania w skrajności)

moim zdaniem kupno opon używanych nie ma uzasadnienia ekonomicznego.kupuję tylko nowe i jeżdżę bez stresu.i zawsze mam takie same na obu osiach.

 

Popieram !!!

Kupiłem zimówki używki 2 x Michellin i 2 x Fulda, bieżnik super ale opony twarde jak cholera, auto potrafi zakopać się na prostej drodze.

Pomijam już fakt, że gość przysłał jedną oponę uszkodzoną i rżnie głupa, że była dobra.

Poprzednio miałe nowe, zwykłe polskie Kormoranki i były 300 % lepsze.

Nigdy więcej nie kupię używanych :duh:

Opublikowano
o jakości opon decuduje przede wszystkim jej wiek.starzejąca się guma twardnieje i zaczyna tracić parametry.podobno guma 5-cio letnia nawet jeśli bieżnik jest dobry nie jest już dobra.(bez popadania w skrajności)

moim zdaniem kupno opon używanych nie ma uzasadnienia ekonomicznego.kupuję tylko nowe i jeżdżę bez stresu.i zawsze mam takie same na obu osiach.

 

Popieram !!!

Kupiłem zimówki używki 2 x Michellin i 2 x Fulda, bieżnik super ale opony twarde jak cholera, auto potrafi zakopać się na prostej drodze.

Pomijam już fakt, że gość przysłał jedną oponę uszkodzoną i rżnie głupa, że była dobra.

Poprzednio miałe nowe, zwykłe polskie Kormoranki i były 300 % lepsze.

Nigdy więcej nie kupię używanych :duh:

 

ja mam oponki zimowe michelin TRX - przystosowane do kolcow ( r390-nie do zdobycia) - wiec nie mialem wyboru przy kupnie - sa z konca '99 - i stwierdzam ze jeszcze nigdy nie mialem tak wspanialych opon zimowych - sa rewelacyjne - mimo tak duzej masy samochod prowadzi sie na snegu bardzo dobrze !!! dodam ze jedna taka nowa opona kosztuje 1350zł i jest dostepna tylko na zamowienie :duh:

 

wiec z tymi oponami uzywanymi nie ma chyba reguły

Opublikowano

A ja po wjeździe do garażu muszę dla uspokojenia chlapnąć browca i nie zawsze jeden pomoże :mrgreen:

To są dopiero emocję wjadę czy się zakopie.

W czasie tych dużych mrozów musiałem przekopać się przez śnieg do zamarzniętej ziemi żeby było czym podsypać jak moja Benia zakopała się na prostej drodze ku uciesze moich sąsiadów :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.