Skocz do zawartości

Niedogrzany silnik


mlody325

Rekomendowane odpowiedzi

Uruchom zimny silnik na kilka minut i sprawdz węże idące od chłodnicy do termostatu

Jak będą ciepłe lub gorące tzn. że,termostat jest cały czas otwarty lub otwiera się za szybko :evil:

Sprawdz też przewód powrotny od chłodnicy do zbiorniczka jak się na kilka minut od włączenia zimnego silnika nagrzewa to termostat jak napisałem powyżej

Sprawdz to bo może jeszcze być kilka innych przyczyn powodujących niedogrzanie silnika w twoim aucie :wink:

http://img92.imageshack.us/img92/1637/dddd6cx.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam. Też mam problem z temperaturą silnika. Wskazówka staje ok 2mm przed środkiem skali po lewej stronie pionu. Nadmuch w kabinie słabo dmucha ciepłym powietrzem. Wymieniłem termostat ( 2 razy ), wisko nówka sachsa, nowy płyn w chłodnicy ( oczywiście odpowietrzony prawidłowo ) i nadal jest jak na początku. Dodam że jak się nagrzeje i zgasze silnik, a po chwili włącze zapłon to wskazówka stoi w pionie, dopiero po uruchomieniu silnika spada delikatnie w lewo. Strasznie mnie to już wk...... Macie jakieś ciekawe pomysły bo mi się już skończyły :)Z góry dzięki za odpowiedz Pozdrawiam
Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też mam problem z temperaturą silnika. Wskazówka staje ok 2mm przed środkiem skali po lewej stronie pionu. ... Dodam że jak się nagrzeje i zgasze silnik, a po chwili włącze zapłon to wskazówka stoi w pionie, dopiero po uruchomieniu silnika spada delikatnie w lewo.

 

Chciałbym mieć taki problem :P Moim zdaniem takie zachowanie jest normalne. Tzn. tak małe wahanie temp miedzy jazdą a postojem...

 

U mnie jest tak że po trasie wskazowka w najwieksze upały jest 2-3mm na lewo od pionu. Po miescie jest pion, a w korku przekracza pion nawet do 3 kreski (pierwszej od tej pionowej na prawo).

 

Chłodnica nowa, termostat sprawny, wisko nowe, nowy czujnik temperatury cieczy.

 

Po wymianie czujnika troche sie poprawilo (tzn. mniej jakby sie przegrzewal - tak wskazuje). Podejzewam wadliwe wisko. Mam drugie sprawne w 100% od kolegi, wiec będą testy ... ;)

 

PZDR!

 

PS.2.

Co do wskaznika nie mam pomysla, ale jakbys skolowal inne zegary i podlaczyl na probe?

Z zegarami probowalem juz, wszystkie wskazywały to samo. Prędzej czujnik walnie niz zegar...

 

 

PS.

U mnie jest dziwne wahanie temp. ktore wskazuje nawet cała odleglosc miedzy kreskami, nawet do 1,5... zapowietrzony uklad ??? Nie sądzę...

 

Ma ktoś pomysł ...??

 

PS.

Na torze jest ok, czyli pion .... czeski film ;)

Nie prosta lecz zakręt jest wyzwaniem ;)

http://img346.imageshack.us/img346/5111/bkp2kl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie czujnika troche sie poprawilo (tzn. mniej jakby sie przegrzewal - tak wskazuje).
Mam pytanie, gdzie kupiłeś czujnik (ASO?) i ile Cię kosztował. Też mam taki mały problem z niby przegrzewaniem tzn. wskazówka zatrzymuje się kawałek za pionem (pośrodku między pionem a następną kreską), ale zawsze stoi w tym samym miejscu. Tylko przy większym obciążeniu idzie troche dalej, ale później wraca do poprzedniego położenia. Byłbym spokojniejszy jakby jednak stała idealnie w pionie.

http://img205.imageshack.us/img205/3453/132592697mo5.jpg

Na zielono tak jak mam normalnie, a na czerwono to przy obciążeniu (np. pod górke). Tak to zostawić czy coś z tym jednak zrobić? Dodam że termostat wymieniłem, może jeszcze wisko? albo tylko ten czujnik. Za odpowiedzi zgóry dzięki.

Edytowane przez kemot324

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja się dołącze :) U mnie sprawa wygląda następująco jeżeli jeżdżę po mieście wskazówka jest jakieś 4-5 mm od pionu w lewo jak stanę w korku zaczyna się wychylac 5 mm w prawo i to dośc szybko muszę włączac nawiew ciepłego powietrza do kabiny żey się zatrzymała... Kiedyś odpaliłem samochód maska była podniesiona i stał tak na włączonym silniku jakieś 15 min i temp też zaczynała niebezpiecznie się wychylac w prawo czego to może byc wina ? Jeżeli termostatu to jakiej firmy kupic i ile będzie kosztowac ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
witam. u mnie w 3,5l silniku m30 wskazówka zawsze (poza zimą) ustala się 2mm przed pionem, chyba że staję w korku (wtedy dochodzi do pionu albo go przekracza). jeśli chodzi o temperaturę to mogę powiedzieć że ten motor jest bardzo stabilny - nigdy nie miałem problemów .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.