Skocz do zawartości

Czyszczenie EGR M57 3.0 d - pomoc w wymontowaniu


bratpit

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko do osób które wyciągały EGR z BMW E60 3.0 diesel w celu wyczyszczenia :?: Jest to EGR ze zdjęć razem z przepustnicą. Zakupiłem sobie Valvoline EGR Cleaner i zacząłem wymontowywanie EGR ale po chwili zwątpiłem ponieważ odłączyłem rurę z intercoolera , odkręciłem mocowanie kostki i na tym przystanąłem żeby coś nie zepsuć. I moje pytanie jak to bezpiecznie wyjąć. Rura odłączona za bardzo niema jak jej przesunąć blokuje dostęp. Czy trzeba to EGR rozkręcić z przepustnicą , czy może odkręcać od kolektora te 4 śruby ( 3 sztuki by było prosto ale do tej od spodu jest bardzo utrudniony dostęp) , czy może trzeba zdemontować cały kolektor ssący i dopiero wtedy zdemontować EGR :?: Czy do czyszczenia rozpoławiać go z przepustnicą :?: Proszę o porady osoby które taką czynność w M57 już robiły. Z góry dzięki

 

http://img29.imageshack.us/img29/6361/20130516555.jpg

 

http://img515.imageshack.us/img515/3912/20130516552.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno musisz jeszcze odkręcić metalową opaskę, która trzyma rurę prowadzącą do chłodnicy egr i jakoś dobrać się do tej czwartej śruby ...

 

ale najprościej chyba wyciągnąć wszystko z całym kolektorem i dopiero później rozkręcać

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno musisz jeszcze odkręcić metalową opaskę, która trzyma rurę prowadzącą do chłodnicy egr i jakoś dobrać się do tej czwartej śruby ...

 

ale najprościej chyba wyciągnąć wszystko z całym kolektorem i dopiero później rozkręcać

 

pozdrawiam

 

tak tą metalową opaskę to nie problem , najgorzej jak się dobrać do tej 4 śruby pod spodem. Mam taka giętką przedłużkę ale jak tam trafić tym imbusem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale najprościej chyba wyciągnąć wszystko z całym kolektorem i dopiero później rozkręcać

 

pozdrawiam

 

Nie no... bez przesady z tym ściąganiem kolektora.

Cały demontaż EGR trwa max. 10min (łącznie z odkręceniem osłony silnika).

Obejmę od chłodniczki spalin jak najbardziej należy odkręcić, no i zdjąć wężyk podciśnienia.

Jak guma od IC przeszkadza, to ją po prostu zdemontować (opaska na aluminiowej rurze idącej od IC).

--

pozdrawiam

nelson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś wnioski po wyczyszczeniu?

 

auto płynniej przyspiesza takie mam wrażenie niema tego delikatnego podszarpywania , kopa ma takiego samego jak miał :mrgreen: Ale elegancko wyczyściłem na błysk , za rok powtórzę zabieg.

 

Paręz djęć z tej operacji

 

http://imageshack.us/a/img5/1966/20130517556.jpg

 

http://imageshack.us/a/img339/7951/20130517557.jpg

 

http://imageshack.us/a/img829/3650/20130517558.jpg

 

http://imageshack.us/a/img51/7617/20130517559.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba odlaczac aku? zeby nie wywalilo jakiegos bledy przy odlaczaniu kostki? co jaki czas powinno sie go czyscic i czym najlepiej z jakis domowych preparatow po przyznam szczerze ze nie mam kiedy podjechac nawet do jakiegos sklepu z czesciami po jakis specjalny preparat sa jakies domowe zammieniki? benzyna, denaturat? na co zwrocic szczegolna uwage?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba odlaczac aku? zeby nie wywalilo jakiegos bledy przy odlaczaniu kostki? co jaki czas powinno sie go czyscic i czym najlepiej z jakis domowych preparatow po przyznam szczerze ze nie mam kiedy podjechac nawet do jakiegos sklepu z czesciami po jakis specjalny preparat sa jakies domowe zammieniki? benzyna, denaturat? na co zwrocic szczegolna uwage?

 

 

Aku nie musisz odkręcać , ważne żeby kluczyk był wyjęty ze stacyjki. Ja używałem Valvoline EGR Cleaner ale najlepiej chyba ropa i namoczyć EGR na parę godzin wtedy benzyna ekstrakcyjna i heja szczoteczka , szmatki i czyszczenie. Ten Valvoline to dobry jest na sam koniec. Trzeba sprawdzić po czyszczeniu czy zawór się uchyla. Posprzątać i cieszyć się czystym EGRem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyznam szczerze ze nie mam kiedy podjechac nawet do jakiegos sklepu z czesciami po jakis specjalny preparat

 

nie masz czasu kupic "preparatu", a chcesz sie zabrac za czyszczenie, ktore moze zajac kilka godzin :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ze niby go calego wrzucic do wiadra z ropa czy co masz na mysli?? a preparatu nie mam kiedy kupic bo w sobote i w niedziele w niemczech wszystkie takie markety smieszne z rzeczami do aut sa pozamykane a mysle ze to nie kilka godzin roboty tylko kilka minut jak ktos nie trzyma pierwszy raz w zyciu klucza w rece
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ze niby go calego wrzucic do wiadra z ropa czy co masz na mysli?? a preparatu nie mam kiedy kupic bo w sobote i w niedziele w niemczech wszystkie takie markety smieszne z rzeczami do aut sa pozamykane a mysle ze to nie kilka godzin roboty tylko kilka minut jak ktos nie trzyma pierwszy raz w zyciu klucza w rece

 

nie koniecznie musi być to wiadro :mrgreen: może być mały pojemniczek tak żeby zawór zamoczyć w całości bez tej gruszki podciśnieniewej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymontowalem egr u siebie to wbilem sie w SZOOOOK :shock: taki syf tzn nagar tam byl ze masakra, wgladalo to tak jak by od nowosci nikt tego nie czyscil!!!! przez 30 minut samym nozykiem to skrobalem w sumie to pelniutka garsc nagaru, chcialem zrobic zdjecie ale mialem tak rece czarne ze nie bylo takiej mozliwosci, dostep do srob rzczywiscie nie byl super prosty ale pokombinowalem na przedluzkach i jakos sie udalo, zrobilem tak: wymontowalem obskrobalem to co sie dalo, przecialem banke 5l po plynie do szyb, zalalem ropa wsadzilem egr na 2h tak zeby nie zmoczyc kostki i tej gruszki pozniej stara szczoteczka do zebow dokladnie wypucowalem, jak sie dalo i do sucha szmatka, jazdy probnej jeszczce nie robilem bo dopiero skonczylem skladac mam jeszczce jedno pytanie NA JAKIEJ ZASADZIE DZIALA TEN ZAWOR?? PO PISAL KTOS ZEBY SPRAWDZIC PO ZLOZENIU CZY SIE UCHYLA, PRZY DODANIU GAZU POWINIEN SIE UCHYLAC?? BO CHCIALEM SPRAWDZIC DODAWALEM LEKKO GAZU ALE SIE NIE UCHYLAL ( PATRZYLEM PO TEJ SPRZEZYCE) DOPIERO JAK GASZE AUTO TO SIE RUSZA TAK POWINNO BYC? POZDRO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA JAKIEJ ZASADZIE DZIALA TEN ZAWOR?? PO PISAL KTOS ZEBY SPRAWDZIC PO ZLOZENIU CZY SIE UCHYLA, PRZY DODANIU GAZU POWINIEN SIE UCHYLAC?? BO CHCIALEM SPRAWDZIC DODAWALEM LEKKO GAZU ALE SIE NIE UCHYLAL ( PATRZYLEM PO TEJ SPRZEZYCE) DOPIERO JAK GASZE AUTO TO SIE RUSZA TAK POWINNO BYC? POZDRO

 

 

mogłeś sprawdzić jak go miałeś w ręce , śrubokręt w łapę i popchnąć go od strony chłodniczki spalin , powinien się uchylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Mam pytanie, zamówiłem kpl uszczelek na kolektor i egr, czy smarowaliście przed założeniem kolektor i egr sylikonem czy tylko uszczelki ?

Gdy czyściłem kolektor i egr wcześniej posmarowałem uszczelki sylikonem na temperaturę i wydaje mi się, że przez to mi łapie powietrze i samochód jest strasznie słaby, znacie może sposób na sprawdzenie szczelności kolektora? (M57)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.