Skocz do zawartości

Wymiana rolki napinacza paska. Silnik 2.0D M47N2


macio116

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Szukałem na forum i w TIS, ale nie mogę znaleźć jak wymienić rolkę napinacza paska pozycja nr 4 w katalogu :?: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=11_3316&hg=11&fg=18

Jak widać na rysunku rolka jest razem z tym prętem, który wchodzi w napinacz, ale z tego, co wiem to rolka jest do tego pręta przykręcona, więc może da radę odkręcić samą rolkę od pręta, ale dojście jest raczej kiepskie. Bardzo proszę o pomoc, bo zaczyna szumieć, a chcę ją wymienić samodzielnie.

Ps. Pytam tylko o demontaż tej rolki samej lub z prętem. Jak zdjąć pasek itp. to wiem. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego patrząc na rysunek podejrzewam, że wystarczy zdjąć pasek, z tyłu odkręcasz śrubę nr 6 i pręt z rolką wychodzi bez problemu ( ewentualnie odkręcasz delikatnie tą śrubę i za jej pomocą pomagasz wypchnąć pręt z napinacza). Dla świętego spokoje przed wymianą kupiłbym jeszcze tulejkę w której ten pręt pracuje - bo w E39 przy pasku klimatyzacji to właśnie ona była przyczyną popiskiwania paska ( tulejka wytarła się i napinacz nie pracował w osi prostopadłej do paska).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy proszę o odpowiedź jak się dobrać do tej śruby nr 6 żeby ją odkręcić? Czy możliwe jest, że trzeba wyjąć najpierw alternator? Zaczynam się zastanawiać czy to możliwe żeby było tyle roboty, aby wymienić rolkę napinającą? Nawet przy wymianie pompy płynu jest łatwiej. Jeśli ktoś z forum wymieniał ten napinacz nr 4 proszę o odpowiedź.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=11_3316&hg=11&fg=18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A szukałeś w TIS ? tam powinna być instrukcja.

 

http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http://tis.bmwcats.com/&sl=ru&tl=pl

 

EDIT

 

Z tego co udało mi się znaleźć to trzeba odkręcić dwie śruby zaznaczone na obrazku.

 

http://i39.tinypic.com/2yn2es3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka guzior2. W tis szukałem, ale nic nie znalazłem. Śruby które zaznaczyłeś trzymają napinacz nr 2, a ja chcę wymienić rolkę nr 4, Napinacza nie potrzebuje wymieniać i tak żeby go wyjąć trzeba najpierw odkręcić śrubę nr 6 i wyjąć rolkę nr 4. Jak się dobrać do tej śruby nr 6 :cry2: ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki guzior2, ale sprawa jest o tyle nie ciekawa że dostęp jest tam kiepski. Nie tak ładnie jak na zdjęciu z TISa. Trzeba będzie coś wykręcić żeby się tam dostać, tylko zastanawiam się co? Narazie rolka jest jeszcze OK ,ale przy wymianie pompy jak nią zakręciłem po zdjęciu paska to już lekko zaczyna szumieć. No nic mam jeszcze trochę czasu więc może jeszcze ktoś coś podpowie. Dzięki za zainteresowanie się moim problemem :cool2: .

PS. Jak możesz to podaj link gdzie dokładnie to w TIS znalazłeś bo ja szukałem i nie mogłem znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

PS. Jak możesz to podaj link gdzie dokładnie to w TIS znalazłeś bo ja szukałem i nie mogłem znaleźć.

 

http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http://tis.bmwcats.com/&sl=ru&tl=pl

 

Instrukcja naprawy - E60 - silnik M47T2 - pokrywa skrzyni korbowej - Demontaż i montaż, uszczelnienie lub wymiana pasa dolną pokrywę (M47TU / M47T2) - następnie schodzisz niżej i jest tam na pomarańczowo "Zdjąć napinacz paska napędu alternatora" klikasz w to i masz obrazki z opisem.

 

PS. Jak uporasz się z wymianą to napisz tu jak dobrałeś się do tej rolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Chciałem sie zapytać jak Ci poszla wymiana napinacza bo rowniez mnie to czeka niedługo i chcialbym uniknąć ewentualnych niespodzianek?czy to co jest w Tis jest wystarczajace ?

Pzdr

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam.

Chciałem sie zapytać jak Ci poszla wymiana napinacza bo rowniez mnie to czeka niedługo i chcialbym uniknąć ewentualnych niespodzianek?czy to co jest w Tis jest wystarczajace ?

Pzdr

 

Jeszcze nie ogarnołem tematu. Stary napinacz jest jeszcze w miarę. Ja wymienię to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja swój ogarnąłem. 30 minut roboty z rozbieraniem osłon i skladaniem. Wymieniłem samą rolkę gdyz było o wiele prostsze a sam napinacz pozostal stary.

Pzdr

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja swój ogarnąłem. 30 minut roboty z rozbieraniem osłon i skladaniem. Wymieniłem samą rolkę gdyz było o wiele prostsze a sam napinacz pozostal stary.

Pzdr

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

Wymianiałeś rolkę z prętem :roll: ? Tak jest sprzedawana w ASO. Czy odkręciłeś i wymieniłeś samą rolkę? Jeśli z prętem to daj znać jak się dobrałeś żeby odkręcić ten pręt od tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 3 lata później...

Wiem że temat stary ale dotyczy mojego problemu a nowszego nie znalazłem .

mam do wymiany rolkę prowadzącą (nie na napinaczu tylko tą drugą) silnik M47/T2 . Myślę że przy okazji wymienię też ta na napinaczu bo koszty nie sa wysokie a i tak muszę się do tego zabrać

czytam ten temat i jest tu kilka odnośników z jakimiś instrukcjami jak się do tego zabrać ale wszystko już powygasało

O ile wymiana tej rolki prowadzącej wygląda na prostą o tyle nie znalazłem nigdzie info jak się zabrać za wymianę tej na napinaczu

Trzeba wyciągnąć cały napinacz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie znowu potrzebuje waszej pomocy

O ile wymiana tej rolki prowadzącej nie była żadnym problemem o tyle wymiana tej na napinaczu już tak .

Zgodnie z powyższymi sugestiami próbowałem ją po prosu odkręcić "od przodu" czyli tak jak prowadzącą tylko kluczem 24

Nie poszło . wziąłem dużo dłuższą dźwignie , nie poszło . Odnosze wrażenie (nie wiem czy pewność ) że coś tam już zaczyna się wyginać a śruba nie puszcza

Oczywiście jest szansa że tam przyrdzewiała na amen i pomoże teraz tylko wymiana całego napinacza ale może ktoś ma jakiś inny patent na odkręcenie rolki ??

czy tam nie będzie lewy gwint ??

Ew jak dobrać się do napinacza ?? mam silnik gdzie obok napinacza jest pompa wspomagania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ta rolka na napinaczu na klej do gwintów jest skręcona o ile pamiętam. Dawno temu co prawda w e39 beznynowej próbowałem samą rolkę wymienić to dopiero mechanik mi to rozkręcił. Od tego czasu z napinaczem wymieniam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.