Skocz do zawartości

gażnik do gazu


Rekomendowane odpowiedzi

lukas23 piszesz ze sekwencja jest lepsza,z tym sie zgodzie ale sekwencja sekwencji nie rowna ,1 kosztuje 2,500 tys do 4 cylindrowca druga 3,500,wtedy zalozenie blosa jest oplacalne i nie jest to takie skomplikowane,sam to przerabialem w E30 320.a majac samochod za 6,tysi nie bede pakowal w niego 4,5 tysi za sekwencje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

http://img46.imageshack.us/img46/6648/still0103vh.png

http://img106.imageshack.us/img106/4018/still0090hx.png

http://img106.imageshack.us/img106/6873/still0087dx.png

http://img106.imageshack.us/img106/1466/still0066kl.png

http://img106.imageshack.us/img106/1285/still0046bp.png

http://img151.imageshack.us/img151/707/still0028dw.png

http://img153.imageshack.us/img153/2973/still0011jf.png

 

Tak jak obiecalem zamieszczam fotki :D Sory za kiepska jakosc.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kurde naprawde zaczynam sie poważnie nad tym zastanawiać, napisz moze jeszcze więcej o tym wariatorze jak to wykonać, gdzie to wpiąć dokładnie, a tego blosa masz takiego jak te ktore są teraz na allegro??bo podobno są dwa rodzaje do 150KM i do dwustu paru nie pamietam dokładnie. A jak z tymi strzałami? jak by coś pierdykło w razie czego to nie rozpieprzy tego blosa?? bo żadnej klapy antywybuchowej tam nie ma.
http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z tego co widzę klapa jest przed przepływomierzem ale już za blosem.

 

rzeczywiście jest klapa i nawet widze że zamocowana na jakimś patencie wczoraj w nocy nie zauważyłem :mrgreen:

 

a jak to sie reguluje znajdziesz na tym forum forda link jest w drugim poście w tym temacie, tam jest dość dużo o blosie tyle że nie w bmw

http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Klapa antystrzalowa jest dla Mojego dobrego samopoczucia i zeby "dmuchac na zimne" bo nie ukrywam ze po montarzu blosa podczas regulacji pierdzielnal az milo i nic mu sie nie stalo!!!! . Nawet sam pozniej jeszcze raz tak go rozstroilem zeby strelal i JEST CALY I ZDROWY !! Oczywiscie bylo to bez przeplywki tzn. na samym lpg.Pozniej proba w czasie jazdy i podczas "kick down-u" strzelal ale bardzo delikatnie. Problem ze strzalami rozwiazal ten moj wynalazek do zaplonu. Jezeli chodzi o regulacje Blosa to podpinam miernik do sondy lambda i daje motorkowi 3 tys. obr. i dostrajam wedlug schematu napiec tzn. Lambda 1=0,5v Uboga=0,2-0,4v Bogata=0,6-0,8v ,potem wolne obroty i dostrajanie . Zeby kontrolowac ewentualne bledy podpialem kontrolke CHECK ENGINE i w przypadku kiepskiej jakosci LPG zaswieca sie ona a ja wiem ze trzeba troszke podregulowac Blosa. Mozna regulowac blosa za pomoca samej kontrolki CHECK tylko troszke wolniej to trwa! Jak wiadomo kontrolka CHECK stosowana jest do aut na rynek USA,ale pin w sterowniku jest dostepny we wszystkich wersjach.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okolo 5tys.obr wlacza sie wlasnie efekt lamania oparcia w fotelu :D To co widac na moich fotkach dziala juz 7 miesiecy !! z tego 2 miechy przeznaczylem na testy i modernizacje. Nie posiadam super sprzetu do sprawdzania jakosci mieszanki ale jezdzilem nawet z miernikiem przywiazanym do kierownicy (niezly widok) i jest w normie! Przekonalem sie ze warunkiem poprawnego dzialania tego urzadzenia jest perfekcyjnie szczelny dolot!!! Przy skrzyni automat.. jest wiecej roboty z zestrojeniem tego ustroistwa,poniewaz kazda zmiana dawki gazu zmienia tez punkt przezucania biegow.Na zdjeciu widac mala czarna szkrzyneczke obok czujnikow temperatury-to jest wlasnie przekaznik i potencjometr.Przekaznik uruchamia to tylko na pracy lpg a potencjometrem ustawiam zaplon.Zastosowalem tez dodatkowy wylacznik na przepustnice(wylacznik stopu od VW) ktory zalacza to urzadzenie tylko gdy przepustnica jest uchylona.Nie mam problemow z zapalaniem w zimie na gazie,obroty mam stabilne, ogolnie jest dobrze,ale ciagle cos nowego wymyslam zeby to usprawnic(chodzi o efekt wizualny) a moze jakis wsporniczek itp.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam od jakiś 2 tygodni założonego Blos-a i musze powiedzieć że jest spora różnica w porównaniu z mikserem ze zwężką. A efekt "łamania fotela zaczyna się u mnie przy ok 3500-3800RPM. Silnik mam M30B28 na L-jertonicu więc nie mam potrzeby bawić się w wariatory bo zapłon moge przestawić.

Jak narazie sa to jeszcze bardziej zazdy testowe i spalanie jakie mi wyszło za pierwszym razem to 13,3l/100km, a za drógim razem 15,7l/100km ale była to jazda do 5000-5500RPM na pierwszych dwuch biegach

Myśle że przy jeździe bardzo równej i spokojnej ze stałą prędkością mógłbym zejśc do 10l.

Na zwykłym mikserze najniższe spalanie jakie osiągnołem kilka razy było 10,7l, a średnie na poziomie 12,5-14l

 

http://img501.imageshack.us/img501/506/blos17ym.th.jpg

 

http://img501.imageshack.us/img501/1116/blos38en.th.jpg

 

http://img509.imageshack.us/img509/4666/blos42wi.th.jpg

 

Foty były robione jeszcze przed polerow pokrywy zaworów. Jak bede miał już świeże foty to wrzuce

 

Pozdrawiam

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytko okej, panowie, ale widze ze wszyscu którzy majązałozonego blossa posiadają starsze instalki w duzych litrażach, widz większosc to e32 itd ja posiadam II gen i nie narzekam na gazior wiec po co wkladac dodatkowe pareset złotych nie wiem i nie wiem jak to działa na takiej instalce jak moja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytko okej, panowie, ale widze ze wszyscu którzy majązałozonego blossa posiadają starsze instalki w duzych litrażach, widz większosc to e32 itd ja posiadam II gen i nie narzekam na gazior wiec po co wkladac dodatkowe pareset złotych nie wiem i nie wiem jak to działa na takiej instalce jak moja

 

Nie wazne ze masz 1,2 czy dziesiata generacje!! Po prostu masz zmniejszony dolot powietrza(wyjatek wtrysk gazu).Sprobuj u siebie zdemontowac mixer, a zobaczysz co potrafi twoje malenstwo na benzynie! Prawie taki sam efekt daje Blos podczas jazdy na beni ,a to juz duzo! Reszte jego zalet to sam do konca jeszcze nie odkrylem.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za radę, ale nie wiem jak zareaguje komp ten od gazu na cos takiego, gazior mamjeszcze na gwarancji wszelkie regulacje za free iniewiemczy warto a i tak z 1.6 nie wykrzesam duzej mocy, pozatym różnica między beznyna a lpg obecnie jest znikoma trafila misie dobrze zalozona instalka i dobrze wyregulowali ja wiec nie wiem sam czyo ma sens
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za radę, ale nie wiem jak zareaguje komp ten od gazu na cos takiego, gazior mamjeszcze na gwarancji wszelkie regulacje za free iniewiemczy warto a i tak z 1.6 nie wykrzesam duzej mocy, pozatym różnica między beznyna a lpg obecnie jest znikoma trafila misie dobrze zalozona instalka i dobrze wyregulowali ja wiec nie wiem sam czyo ma sens

Ja na zwykłym mikerze nie czułem róznicy pomiędzy LPG, a benzyną. Dodam że na regulacji byłem tylko raz w ciągu 3 lat jak mam moją 528i. Pozostałe regulacje dokonywałem samemu.

I owszem jest możliwe że na benzynie i na LPG nie będzie odczuwalnej różnicy, ale nie zmienia to faktu że dolot jest przewężony, a co za tym idzie moc silnika jest mniejsza na benzynie i na LPG. I dopiero po usunięciu zwężki (klasycznego miksera) można poczuć róźnice

 

Pozdrawiam

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale dlaczego moc silnika jest mniejsza na Pb?? Kiedy przełączam się na benzynke to jade na benzynce a co ma tu dolot, przeciez przez mikser nie leci Pb tylko Lpg wiec czemu moc silnika jest tez mnijesza jak przelacza sie na Pb nie rozumiem, sory wyjasnij dokładniej, pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pozatym nie wierze w cos takiego ze autko pali mniej, przeciez skoro dolot nie jest zwężony to jak wcisniemy to autko bierze wtedy duzo więcej gazu, mozliwe, ze przy wikeszych pojemnosciach nie jestto zauważalne az tak bardzo... skoro nie ma zwężki to auto bierze tyle gazu ile chce tzn tak jak potrzebuje w danym momncie tak mi sie wydaje, wiec skad te teorie o mniejszym spalaniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego Lukas23 -dolot powietrza do silnika jest jednym z najwazniejszych warynkow potrzebnych do jego poprawnej pracy!! Zakladajac instalacje gazowa dzialajaca na zasadzie podcisnienia ,zamontowac trzeba tzw. mixer ktory bardzo mocno przeweza kanal dolotowy powietrza. I od tego momentu na LPG jest OK i teoretycznie na PB tez, ale silnik juz nie dostaje tyle powietrza jak oryginalnie przewidzial to konstruktor. Przykladowo srednica kanalu dolotowego to 60mm a po zamontowaniu mixera mamy zwezenie do okolo 30mm i od tej chwili nasz silnik nie pracuje jak "wolno ssacy" tylko jak "pompa podcisnieniowa" :) Efekt jest taki jakbys przebiegl 5km z zatkanym nosem i oddychal przez rurke w ustach np. od dlugopisu :D Jezeli twoja instalka chodzi poprawnie TO NIC NIE KOMBINUJ!!! i przyjemnej jazdy :D

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisał norbitor. Mikser jest poważna ingerencją w układ dolotowy. A stosowanie zwężek w dolocie stosowane jest także w sporcie samochodowym w celu ograniczenia mocy maksymalnej. Ale to zupełnie inna bajka bo ty chodzi o homologacje do konkretnej klasy/grupy.

 

Co do spalania to każde auto jak mu wciśniemy to pali dużo. Ale nie mając zwęzki w dolocienie powietrze przepływa swobodnie, a gazu z blosa podawane jest tylko tyle ile potrzebne jest do zachowania odpowiedniego stosunku stechiometrycznego pomiędzi ilością powietrza i paliwa. Blos ma charakterystyke pracy zbliżona do liniowej czyli wraz z liniowym wzrostem ilości przepływającego powierza liniowo wzrasta ilość gazu wylatujaca z blosa. Klasyczny mikser ma nie liniową charakterystyke pracy. Tak więc jeśli w całym zakresie obrotów jest zachowany stechiometryczny stosunek ilości powietrza do paliwa to paliwo powinno spalić się całkowicie co daje dobre osiągi i niższe spalanie niż w porównaniu z mikerem ze zwężka Venturiego

A zasadę pracy Blosa można porównać do pracy systemu wtryskowego Bosch K-jetronic jeśli wiesz wogóle co to za wtrysk ;)

 

Pozdrawiam

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiał byś poszukać na innych forach. Bo na jakimś spotkałem się że gościu miał założonego blosa do instalki 2 generacji i pisał że chodzi bardzo dobrze. Gościu miał to w jakims oplu z silnikiem 1,6 lub 1,8.

Wpisz w googlach BLOS. zaznacz tylko polskie strony i poszperaj

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gaz do swojej 320 E30 mialem zalorzony w listopadzie 2005.Przez rok przed zalorzeniuem gazu pomykalem na samej bezynie wiec wiedzialem jak samochod potrafi pomykac mimo ze nie jest to demon predkosci.Zalorzony gaz 2 generaci firmy LPIGAZ z gdanska.reduktor wega 140km,elektronika nicolaus. pierwsze jazdy to myslalem ze caly czas pomykam na zaciagnietym recznym ,tak samochod zmulilo na gazie Zero normalnej jazdy.strasznie bylem zawedziony a fakczycznie gaz czy bezyna samochod przyspieszal tak samo ,ale jak tylko wyjolem mixer odrazu byla roznica.W kwietniu zamontowalem blosa ,nic nie regulkowalem tylko zamontowalem . pierwsza jazda,samochopd oszalal .Na gazie zaczol pomykac tak jak kiedys na paliwiea i wciskanie w fotel zaczelo sie od 3700RPM tak samo prawie jak na bezynie,co ciekawsze ciagnie jak oszalaly do 6500RPM.Na Mixerze w dolocie samochod przyspieszal plynnie.be bylo czuc wciskania w fotel. to sa moje odczucia,po zalorzeniu blosa .jak narazie jestem bardzio ,bardzio zadowolony z tego wynalazku oby tak ,dalej sie spisywal.Zwykly mixer to straszne g..no
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisienskarpa zgadzam się z tobą. Ale wiedzą to tylko Ci którzy przeszli na blosa. Ci którzy podchodzą do tego sceptycznie lub od razu zakładają że blos to g.... powinni (jak maja taką możliwość) pożyczyć blosa od jakiegoś znajomego który ma założonego, wsadzić do swojego auta i wypróbować.

 

wisienskarpa a jak kształtuje Ci się spalanie ???

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na blosie pomykam od niedawna i mam go wyregulowanego narazioe na analizatorze spalin,spalanie przedstawia sie tak miasto14l,trasa 12l.Dokladna regulacja odbedzie sie w tym miesiacu na hamowni.spalanie moze jest wysoke ale wolno sie nie przemieszczam .Dzis odbylem dalsza trase Płock --Pozna.kolo 270km w 1 stroneczas przejazdu ,predkosi "prawie non stop "120-130km/h,na autostradzie to nawet 200km/h.czas przejazdu 3h.Jak na gaz to mi sie zdaje ze znosnie.Podajac predkosci i czas nie chodzi mi o przechwalanie sie ale o rzetelne przedstawienie zuzycia gazu.Takie sa wyniki po miesiecznym uzytkowaniu blosa.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.