Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja na blosie jeżdze prawie 3 tygodnie. Średnie spalania miałem narazie 15,7l/100km podczas testów. 13,3 i 13 w normalnych trasach (miasto i trasa) jazda dynamiczna i troche typowego dla mnie wyprzedzania, czyli przy prędkości 90-100km/h redukcja do trójki i tak do prędkości 130-140km/h.

Tak więc spalanie mam praktycznie takie same jak na zwykłym mikserze, ale jazda jest znacznie dynamiczniejsza.

Na zwykłym mikserze zeszedłem na trasie kilka razy do 10,5l/100km. Tak więc myśle że na blosie moge dojść do 10l na setke, a może nawet poniżej. Trzeba by tylko jechać spokojnie i ze stałą prędkościa i bez trójkowych wyprzedzań ;)

Ale to będzie trudne bo po założeniu blosa silnik aż się prosi by go troszke pokręcić ;)

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wszystko okej, a jak z zuzyciem silnika, wiadomo od dawna ze gaz jako suche paliwo niszczy silnik pozatym spala sie w wyzszej temperaturze, wiec jesli dostarczamy do bez ograniczen tyle ile auto w danej chwili potrzebuje to przeciez warunki sa bardziej ekstremalne, nie wiem jesli sie myle poprawcie, ja do swojego 1,6 i tak nie założe bo to i tak nie jest ani nie bedzie rakieta a gazior chodzi mi calkiem calkiem, moze jakbym mial wiekszy litraz to tak, ale napewno sto raz bardziej wolabym sekwencje i nigdy nie kombinowalbym z nowym silnikiem i blossem w E30 E28 starszych betkach i jakis starszych E36 okej, ale do silnika w dobrej kondycji nie kladlbym tego
Opublikowano

lukas23 napisał : wiec jesli dostarczamy do bez ograniczen tyle ile auto w danej chwili potrzebuje to przeciez warunki sa bardziej ekstremalne, nie wiem jesli sie myle poprawcie

 

A ja napisałem że jeżeli mieszanka jest za uboga i nie ważne czy na gazie czy na benzynie to temperatura spalania jest wyższa. A w ostateczności przestaje być palna (bodajrze lambda w okolicach 1,3=

Jeśli mieszanka będzie za bogata to też jeśli poziom wspóczynnika lambda dojdzie do chyba 0,7 to mieszanaka tez przestaje być palna

Dlatego tak wane jest utryzmanie stechiometrycznego stosunku ilosci powietrza do paliwa. Wtedz współczynnik lambda wynosi 1

 

Lambda to współczynnik nadmiaru powietrza

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Opublikowano

ma ktoś albo znacie kogoś kto ma założonego BLOSA w 2litrowym 24v M50 ?

moja e36 jest bardzo mułowata przez zwężkę dolotu spowodowaną mikserem, dlatego przymierzam się do kupienia i montażu Blosika ale mam cykora że nie zda egzaminu i wywale pieniądze w błoto....

 

poczytałem trochę o blosie na forum Forda , niby jest chwalony.....

ciekawe czy silniki BMW też lepiej z nim chodzą

 

dzięki wielkie ze informacje :) :?:

Opublikowano (edytowane)
ma ktoś albo znacie kogoś kto ma założonego BLOSA w 2litrowym 24v M50 ?

moja e36 jest bardzo mułowata przez zwężkę dolotu spowodowaną mikserem, dlatego przymierzam się do kupienia i montażu Blosika ale mam cykora że nie zda egzaminu i wywale pieniądze w błoto....

 

poczytałem trochę o blosie na forum Forda , niby jest chwalony.....

ciekawe czy silniki BMW też lepiej z nim chodzą

 

dzięki wielkie ze informacje :) :?:

 

Nie wiem jak w M50 , ale znajomy zalozyl BLOSA do (M30B35) i po montazu szybko go zdemontowal, stwierdzil ze BLOS nadaje sie do aut o malych pojemnosciach max do 1,3 - 1,6l. Mial zamawiac wiekszy reduktor ale widocznie dal sobie z tym spokoj. Zwezka jest nieunikniona ..... Jedyne rozwiazanie to wyjecie calej calej instalki LPG lub przerobka na sekwencje.

Ja aktualnie nie mam gazu ale przy tych cenach juz sie zaczynam zastanawiac :mad2:

 

PZDR :cool2:

Edytowane przez jack325e
Opublikowano

może być ... ale on ma 245KM ,

czytałem że sa blosy do silników o większej i mniejszej mocy (może miał też za mało wydajny parownik)...

ja mam tylko 150KM , chłopaki z forum forda zakładająć sobie te blosy do swoich aut o podobnej mocy, bardzo je chwalili ....

 

nie wiem tylko jak BMW z tym bedzie wspołpracowało ?

 

:lol:

 

pozdrowienia :arrow:

Opublikowano
może być ... ale on ma 245KM ,

czytałem że sa blosy do silników o większej i mniejszej mocy (może miał też za mało wydajny parownik)...

ja mam tylko 150KM , chłopaki z forum forda zakładająć sobie te blosy do swoich aut o podobnej mocy, bardzo je chwalili ....

 

nie wiem tylko jak BMW z tym bedzie wspołpracowało ?

 

:lol:

 

pozdrowienia :arrow:

 

M30B35 ma 211 lub 220KM (bez kata), niestety nie wiem jak to sie sprawdzi w M50 ale jak bedziesz sie za to zabieral do daj cynk jakie rezultaty :D

 

PZDR :cool2:

Opublikowano

Marka pojazdu nie ma tu znaczenia. Ważne jest chwilowe zapotrzebowanie na paliwko. W 150 konnej bumci blos się wyrobi. Przecież "skorupy" do których zakładają z powodzeniem ten szmelc mają 2,9l pojemności i więcej niż 150KM gorzej jest w cosworth'ach gdzie już się podobno nie wyrabia. Ponieważ sam się zastanawiam (od roku już chyba) nad przetestowaniem blosa rozmawiałem z wieloma ludźmi na ten temat. Znam chłopca, który założył (z powodzeniem) blos'a do trzech beemek 3litrowych ,do kilku chryslerów 3,3 l ,do sigmy 3,0 ,scorpiaczków 2,9 chyba z 10 do jeepa 4,0 kilka, a także do 5litrowej beemki ale po jednym na strone. Bardzo ważnym jest przy zakładaniu blos'a posiadanie reduktora o odpowiedniej wydajności, a najlepiej z zapasem. Przykładowo dla samochodu o mocy 150KM reduktor o wydajności 150kW. Odnośnie poszukiwań blosa dla większych pojemności to zrezygnowałbym gdyż przeszedł on do historii. Najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu będę wiedział czy blos wyrobi się w moim silniczku M30B35, a będzie miał co robić gdyż mam zmodyfikowany dolot i przepływkę płytkową nie zawężającą dopływu powietrza jak zwykła na klapę. Po wypowiedzi kolegi jack325e powinienem zrezygnować z tych prób ale jeżeli ten "mechanik"

stwierdzil ze BLOS nadaje sie do aut o malych pojemnosciach max do 1,3 - 1,6l
to kij mu w oko :norty:

Kolega norbitor ma blosa w 180 konnej 7ce i z powodzeniem pomyka na gazolinie i wierzę mu że różnica jest spora w porównaniu z "palnikiem". Lepszym rozwiązaniem jest oczywiście sekwencja i tę polecam wszystkim, którzy chcieliby zakładać blosa u "pana Henia", który fryzjerem był zanim otworzył zakład montażu instalacji gazowych.

peace & love
Opublikowano
Marka pojazdu nie ma tu znaczenia. Ważne jest chwilowe zapotrzebowanie na paliwko. W 150 konnej bumci blos się wyrobi. Przecież "skorupy" do których zakładają z powodzeniem ten szmelc mają 2,9l pojemności i więcej niż 150KM gorzej jest w cosworth'ach gdzie już się podobno nie wyrabia. Ponieważ sam się zastanawiam (od roku już chyba) nad przetestowaniem blosa rozmawiałem z wieloma ludźmi na ten temat. Znam chłopca, który założył (z powodzeniem) blos'a do trzech beemek 3litrowych ,do kilku chryslerów 3,3 l ,do sigmy 3,0 ,scorpiaczków 2,9 chyba z 10 do jeepa 4,0 kilka, a także do 5litrowej beemki ale po jednym na strone. Bardzo ważnym jest przy zakładaniu blos'a posiadanie reduktora o odpowiedniej wydajności, a najlepiej z zapasem. Przykładowo dla samochodu o mocy 150KM reduktor o wydajności 150kW. Odnośnie poszukiwań blosa dla większych pojemności to zrezygnowałbym gdyż przeszedł on do historii. Najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu będę wiedział czy blos wyrobi się w moim silniczku M30B35, a będzie miał co robić gdyż mam zmodyfikowany dolot i przepływkę płytkową nie zawężającą dopływu powietrza jak zwykła na klapę. Po wypowiedzi kolegi jack325e powinienem zrezygnować z tych prób ale jeżeli ten "mechanik"
stwierdzil ze BLOS nadaje sie do aut o malych pojemnosciach max do 1,3 - 1,6l
to kij mu w oko :norty:

Kolega norbitor ma blosa w 180 konnej 7ce i z powodzeniem pomyka na gazolinie i wierzę mu że różnica jest spora w porównaniu z "palnikiem". Lepszym rozwiązaniem jest oczywiście sekwencja i tę polecam wszystkim, którzy chcieliby zakładać blosa u "pana Henia", który fryzjerem był zanim otworzył zakład montażu instalacji gazowych.

 

Zdzichu jakbys dokladnie czytal to bylo napisane ze mial zamawiac wiekszy bo akurat TEN byl nie odpowiedni do Tego silnika, auto strzelalo niemilosiernie.....

Swoja droga jak wg twojej wypowiedzi sprawdza sie to w tylu autach :jawdrop: dlaczego juz dawno nie smigasz z BLOSEM ??

 

PZDR

Opublikowano
mial zamawiac wiekszy

Nie ma większych blos'ów.

dlaczego juz dawno nie smigasz z BLOSEM ??

Bo "śmigałem" na benzynie :D

peace & love
Opublikowano

a dał radę ktoś wstawić blosa do 320 e36 ?

chcę kupić i zamontować ale nie ma miejsca !!! chyba że wywalę obudowę filtra powietrza i wstawię jakiś stożek ... chociaż słyszałem że gaz i stożek nie bardzo sie lubią...

proszę o pomocccccc i radyyyyy

 

dzięki i pozdrawiam :arrow:

Opublikowano
W m30b35 blos działa! Nie jest to ideał ale jeśli komuś szkoda lub nie ma szelestów na sekwencję polecam blosa. Nie przećwiczyłem go jeszcze w ekstremalnych warunkach (nie mam żadnych zabezpieczeń i klap antywybuchowych) ale jest zdecydowanie lepiej niż na jakimkolwiek mikserze. Nic z nim nie modziłem i nie rozpiłowywałem slita a wyrabia się z podaniem gazu przy 6500 obr. na 2 biegu pod lekką górkę. Nie jest to optymalne obciążenie ale na razie go delikatnie testuję.
peace & love
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zbichu ...

a jak ustawiłeś (wyregulowałes) tego Blosika???

nie wiem czy najpierw wyregilowac instalację na zwykłym mikserze i później założyć blosa

czy od razu włożyć i regulować tylko tymi śrubkami ???

nie wiem kiedy była oststnio ta instalacja regulowana , bo auto kupiłem we wrześniu i było już z instalascją LPG Landirezno, przywiezione z Włoch

 

pozdrowienia :arrow:

Opublikowano
Honzik1976 dopiero bawię się blosem. Nic teraz nie regulujesz. Po założeniu blosa dopiero. Potrzebne będzie Ci coś do obserwowania składu mieszanki powietrzno- gazowej w czasie jazdy. Ideałem jest hamownia i dobry analizator spalin ale jeśli posłużysz się jakimś multimetrem lub monitorem (sprawnej!) sondy lambda też nie będzie źle. Odnośnie samych szczegułów regulacji nie będę się rozpisywał bo je już znasz (czytałeś na forum forda) i wiesz, że przy każdym silniku może to wyglądać inaczej, a którą śrubką w blosie kręcić też już wiesz. Rzecz w tym aby dostroić reduktor do blosa.
peace & love
Opublikowano

Witam,

 

Również jestem blosem zainteresowany ale:

 

Nie wiem jak ma się blos do poprawnie wyregulowanej instalacji II gen.

U mnie między gazem, a benzyną bez zwężki jest różnica owszem, ale nie jest to jakiś kolosalny przeskok, . Na gazie ciągnie do ponad 6500 na 3 biegu, dalej już nie sprawdzałem. Pomiary do setki też niezłe (0-60mph, bez zwężek 9.6s, zwężka gaz lub pb - okolice 10, więc różnica koło 0.5s), mierzony g-techem. Fakt faktem mam dość mały v-max 190 na lpg lub pb ze zwężką z bólem, bez zwężki nie patrzyłem.

Więc nie wiem czy blos mi coś da znaczącego na plus.

 

Druga sprawa: Pytanie do posiadaczy blos'a

Jakie są wymiary wewnętrzne otworu w BLOS'sie? Z tego co widziałem to jest to elispsa, więc jaka jest wysokość i szerokość tej elipsy?

Opublikowano

Zbichu .... dzięki :) poszukam jeszcze raz bo wiem że gdzieś było o tm kręceniu śrubek w Blosie i czytałem o tym ale już nie pamiętam

 

 

Kyokushin.... kiedyś ktos podawał że jakieś 40-60 mm

 

pozdrowienia :arrow: [/b]

Opublikowano

Tak, ale muszę dokładnie wiedzieć gdyż chcę sobie obliczyć pole powierzchni największego zwężenia w dolocie.

 

Dla przykładu

Oryginalnie przepływomierz zwęża do 5x5cm czyli P=25cm^2

W tej chwili mam mikser o średnicy wewnętrznej d=4cm więc P=13cm^2 i nie ma jakiejś wielkiej różnicy.

 

Chcę sobie obliczyć pole wewnętrznego otworu w BLOSie, żeby wiedzieć jak on ma się do 2 powyższych wartości. Do tego trzeba odjąć powierzchnię zajmowaną przez ten słupek na środku.

Opublikowano
Blos ma 4x6, a ile ma słupek nie wiem. W każdym bądź razie ten cholerny słupek ma za mało jak na mój motor i nie jest w stanie doprowadzić należytej ilości szamba :? Pojeździłem ostrzej i okazuje się, iż przy raptownym przyspieszaniu pracuje na ubogiej od 4000 obr. Blosa przerobię na żyletki ale nie będę się chlastał, bo jest przecież benzynka :P
peace & love
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Też jeżdże z instalką II gen blosem i jak na razie bardzo go sobie chwale. Wcześniej miałem mixer f34mm i po zmianie na blosa samochód odmulił sie zarówno na gazie jak i na benzynie i silnik nie gaśnie po wyrzuceniu na luz podczas jazdy. W zimie jeździłem na stożku i nie było problemu. Montaż blosa moge polecić posiadaczom I i IIgen i wydajnym reduktorem (co prawda mam lovateca ale też daje rade, jest rozkręcony prawie do końca). Jako ciekawostke napisze, że w instalacji z "komputerem" AL-700 atuator regulujący dopływ gazu do miksera, to zwykły pic na wode. Regulując blosa podłaczyłem atuator "luźno" do instalacji i obserwowałem jego prace i nie zauważyłem żadnej logiki w jego działaniu. Czasami bez powodu zamykał się przy ubogiej mieszance (odczyt miernikiem z lambdy 0,2V), przy większych obrotach nie otwierał się do końca. Sama jego prędkość też nie jest rewelacyjna, działa z dużym opóźnieniem na ruch przepustnicy.

 

Zbichu > zanim przerobisz blosa na żyletki spróbuj rozpiłować mu "gwizdek". W tym celu rozbierz dolot tak żeby widzieć przepustnice w blosie, zwiększaj obroty silnika jednocześnie odczytując AFR(skład mieszanki). Wraz ze wzrostem obrotów przepustnica w blosie będzie się unosić. Jak dojdziesz do obrotów przy których mieszanka zaczyna ubożeć zaznacz na "gwizdku"(dyszy w blosie) położenie przepustnicy i od tego miejsca rozpiłuj dysze. Myśle, że 0,5 do 1mm powinno wystarczyć zakładając, że nie jest to wina zbyt słabego reduktora. Jeśli coś spiepszysz to dysze są wymienne, można je nabyć na forum scorpio.

Pisaliście o blosach różnej mocy, one właśnie różnią się wielkością otworu w dyszy.

 

Tu dla porównania widać średnice blosa i miksera:

 

http://img104.imageshack.us/img104/1303/mixeriblos3vy.jpg

 

%5B640%3A406%5Dhttp%3A//img104.imageshack.us/img104/1303/mixeriblos3vy.jpg

Opublikowano
Zbichu > zanim przerobisz blosa na żyletki spróbuj rozpiłować mu "gwizdek"
Przerabiałem i to. Rozpiłowanie gwizdka absolutnie nic nie wniosło co sugerowałoby, że mam nie wydajny reduktor, a jest to BRC at90e super, który ma wystarczać nawet do ponad 300KM. Nie chce mi się już w to bawić ale chętnie bym się dowiedział co jest przyczyną niedomagań układu, a podejżanymi są:

-slit blosa (za cienki, a przeróbka skomplikowana)

-reduktor (niby do 300KM ale na obudowie jest opisana wydajność i wynosi tyle samo dla reduktorów do 100kW, 140kW jak i model super również ma napisane na denku 28kg/h a "Beema" gdy ma chcicę potrzebuje chwilowo 100kg/h, a może i więcej tak przypuszczam)

-rurka zbiornik-reduktor 6mm (wątpię, bo ona zapewni zapotrzebowanie reduktora)

W tym celu rozbierz dolot tak żeby widzieć przepustnice w blosie, zwiększaj obroty silnika jednocześnie odczytując AFR(skład mieszanki). Wraz ze wzrostem obrotów przepustnica w blosie będzie się unosić. Jak dojdziesz do obrotów przy których mieszanka zaczyna ubożeć zaznacz na "gwizdku"(dyszy w blosie) położenie przepustnicy i od tego miejsca rozpiłuj dysze.
To co opisałeś powyżej jest bardzo niebezpieczne, bo w chwili gdy ubożeje mieszanka samochód jedzie ze sporą prędkością i mógłbym nie utrzymać się na nim, a co dopiero zobaczyć w jakim miejscu jest przepustnica :D więc zrobiłem to intuicyjnie, bo nie stać mnie na prywatną hamownię.

Tyle żartów ale nawet gdyby całkiem usunąć slita to nie otrzymałbym mieszanki innej niż ubogą i niestety nie wiem nadal w 100% co jest tego przyczyną. Przecież sam blos jest tak skonstruowany, że powinien zapewnić mieszankę zbliżoną przynajmniej do stechiometrycznej w samochodzie bez turbo. Jak ktoś już będzie wiedział (na 100% oczywiście) niech koniecznie da znać.

peace & love
Opublikowano (edytowane)
Przepływkę mam BOSCH 0 280 217 502 taką jak tu http://www.harald-heller.de/catalog/product_info.php?manufacturers_id=12&products_id=329 z 730 V8 ale aby to działało zainstalowałem adapter elektroniczny oparty na przetworniku cyfrowo analogowym "maf to afm", że tak go nazwę rodzimej konstrukcji wykonany zresztą przez użytkownika tego forum o nick'u tomac. Edytowane przez Zbichu
peace & love

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.