Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od niedawna stałem się posiadaczem mojej teraz już E39 523iA, autko dość zaniedbane, ale w dobrym stanie ogólnym. No ale nie o tym tutaj przyszło mi pisać. Mam problem, mianowicie nie załącza się wentylator klimatyzacji, generalnie klima chłodzi, nabita jest, sprężarka w porządku. Teraz tak, wentylator mam 3 pinowy, na dwóch pinach stały plus i stała masa, na trzecim pinie z tego co udało mi się znaleźć powinien biegnąć sygnał PWM. No i tutaj pytanie do was, jakie macie wartości napięciowe na tym 3 cienkim przewodzie ? U mnie wykazuje cały czas 0.06 V, a myślę że powinno być nieco więcej. Ewentualnie czy macie jakieś metody na sprawdzenie wentylatora ? Dodam, że jest to klimatronic, nie zwykła klima. Proszę o pomoc i pozdrawiam ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Multimetrem niewiele sprawdzisz, tam leci sygnał prostokątny, wentylator jest sterowany cyfrowo, do tego najlepiej oscyloskop podpiąć.

Wiatraka nie sprawdzaj czasem na krótko, bo go zniszczysz :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spiąć się z innym autem które ma sprawne dmuchadło na krzyż i zobaczyć co u ciebie jest nie tak, czyli pokrzyżować złączki od wentylatorów i patrzyć co się dzieje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zazwyczaj pada wentylator, ale czasem może się zdarzyć że przewód się uszkodził.

Sygnał to chyba tylko oscyloskopem, a wiatrak można uruchomić np z INPY (przy założeniu że sygnał na kabelku jest).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzieś już czytałem o takim problemie, nie jestem pewny, ale wyszło że któraś szyba X-bus miała gdzieś zwarcie do masy, i stąd te problemy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie nie pamiętam, nie mogę znaleźć tego tematu, więc narazie nie jestem w stanie ci więcej powiedzieć.

Jak się coś dowiem, to na pewno dam znać :wink:

Opublikowano

Witam

Ja tez kiedys mialem problem z wentylatorem klimy.Zaczelo od tego ze po wlaczeniu klimy i staniu korku w upal silnik sie przegrzewal to wylaczalem klime i temperatura wracala do pionu.Rozebralem wentylator okazalo sie ze mialem uszkodzone oporniki i sam wentylator tzn silniku magnesy sie po odklejaly probowalem to reanimowac udalo sie ale wentylator wlaczal sie na 2 biegu a ma 3 biegi.W koncu kupilem nowy wentylator.Musisz wyjac wentylator bo moze u ciebie oporniki padly i wystarczy je wymienic.Tutaj masz stronke z ktorej ja korzystalem http://www.oporniki-bmw.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4

Opublikowano
Witam

Ja tez kiedys mialem problem z wentylatorem klimy.Zaczelo od tego ze po wlaczeniu klimy i staniu korku w upal silnik sie przegrzewal to wylaczalem klime i temperatura wracala do pionu.Rozebralem wentylator okazalo sie ze mialem uszkodzone oporniki i sam wentylator tzn silniku magnesy sie po odklejaly probowalem to reanimowac udalo sie ale wentylator wlaczal sie na 2 biegu a ma 3 biegi.W koncu kupilem nowy wentylator.Musisz wyjac wentylator bo moze u ciebie oporniki padly i wystarczy je wymienic.Tutaj masz stronke z ktorej ja korzystalem http://www.oporniki-bmw.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4

w 3 pinowym niema oporników tylko cewka

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo może uda się naprawić tańszym kosztem niż za 250pln? :8)

Tyle że tutaj potrzeba sporo wiedzy, bo wentylator jest dość rozbudowany, i sama lutownica nie rozwiązuje wszystkich problemów.

Opublikowano

U mnie się okazało że jest spalony wentylator tylko że mam 4 pinowy i sterowany plusem.

Nowy zamiennik za 420zł mogę mieć zamówiony a trzeba z tym zrobić jak najszybciej bo upały nadciągają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4 pinowe są względnie tanie, bo je można bardzo łatwo naprawiać, i nie mają elektroniki.

3 pinowe są trudne w naprawach, i sporo droższe.

Dużo z nich ulega uszkodzeniu przez sprawdzanie "na krótko".

Opublikowano
Mam pytanko czy wentylator ma się kręcić zaraz po uruchomieniu klimy bo mój nie odpala e39 530d 2000 po lifcie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy od temperatury.

Jak jest ok 20 stopni, i masz klime na 18, to sprężarka chodzi cyklicznie, i wentylator tak samo, nie musi ruszyć od razu, czasem nie musi ruszyć wcale, np w trasie, jak jest stały przepływ powietrza przez chłodnicę.

Za to jak jest gorąco, np 30 st i masz klime na 18 to ma ruszyć z opóźnieniem nie większym jak 5 sekund.

Opublikowano

Oczywiście że można kupić za 250, a średnia jest około 400

Tylko że kupujemy używany co najmniej dziesięcioletni i nie wiadomo jak wygląda w środku

Poza tym ja kupiłem 3 pinowy i okazał sie z rezystorem, więc mi na nic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.