Skocz do zawartości

ZROB TO SAM E60 przycisk sport mode -zwiekszenie mocy


stritfajter

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jesli masz servotronik i prawidlowo przekodujesz moduly SGM i KOMBI to efektjest naprawde spoko. Po wlaczeniu funkcji kierownica jest mega sztywna i trudno skrecic w miejscu. Kiedy wrzucisz wsteczny funkcja automatycznie sie wylaczy, aby ułatwić manewrowanie i po wrzuceniu na luz ponownie funkcja sie zalaczy na SPORT.


Reakcji na wcisniecie gazu jakos szczegolnie nie zauwazylem, ale chce wierzyc ze jakas tam zmiana na lepsze jest ;)


Mialem to w automacie z AS i DD i tez byla ogromna roznica po włączeniu funkcji. Skrzynia szybciej i dalej dokrecala obroty, kierownica i zawieszenie usztywnialo sie.


Jesli nie masz skrzyni auto, servotronik, active steering, dynamic drive to bedzie to tylko kwestia dekoracyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wytlumacze Wam raz a dobrze jak to działa, bo mam tą opcje fabrycznie w 6er.

Silnik 3.0i 258 i automat

Po wcisnieciu przycisku sport

- twardszy uklad kierowniczy (na tyle, ze jak macie jakies luzy to na tym trybie nic nie bedziecie czuli :D)

- miększy pedal gazu, bardzo wrazliwy na kazde dotkniecie

- skrzynia trzyma kazdy bieg do okolo 3 tys obrotow mimo spokojnej jazdy

- osiagi sa takie same jak przy kickdownie w normalnym trybie, ale gdy pedal pracuje ostrzej wydaje sie, ze samochod lepiej przyspiesza

- gdy wrzucamy wsteczny kierownica robi sie znow miekka, a po wrzuceniu na drive z powrotem robi sie twarda

- kazdy bieg wchodzi "wyczuwalnie", nie ma juz melex'a

- nie ma zadnej roznicy w pracy zawieszenia, chyba ze ktos ma pneumatyke

- dzwiek ten sam


roznica miedzy sport a ds

- na ds kierownica nadal jest mocno wspomagana, pedal nadal jest twardy i niezachęcający do mocnego wciskania, ale skrzynia kreci sie wyzej jak przy sporcie


Ciekawostka

- mozna wlaczyc sport i ds na raz, fajnie wyglada, ponizej moj filmik


siema

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Czy zakładanie przycisku zmienia cośw działaniu W BMW E60 530 xd 235 km w automacie z joystickiem (bez m pakietu). Czym się może różnić działanie przycisku od przejścia w tryb sport za pomocą joysticka?


Z góry dzięki.


Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć

Dołożyłem u siebie przycisk sport w skrzynia automat prelci. Zakodowałem moduł KOMBI zakodowałem " FDC_ID_MONITOR and FDC_VERBAUT in KOMBI module to aktiv" moduł SGM FAHR_DYNAMIK_CONTROL ale nie czuje żadnej różnicy. Napis sport w liczniku jest. Może trzeba coś jeszcze zakodować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Cześć

Dołożyłem u siebie przycisk sport w skrzynia automat prelci. Zakodowałem moduł KOMBI zakodowałem " FDC_ID_MONITOR and FDC_VERBAUT in KOMBI module to aktiv" moduł SGM FAHR_DYNAMIK_CONTROL ale nie czuje żadnej różnicy. Napis sport w liczniku jest. Może trzeba coś jeszcze zakodować ?

U siebie też mam ten problem że Sport na liczniku jest ale nic to nie daje, nie wiem być może faktycznie w autach prelci on nic nie daje. Komuś udało się go uruchomić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Żeby ten mod dobrze działał w automacie trzeba zmienić program skrzyni, zmienić FA (dodac sat usunąć s205 przed programowaniem skrzyni) i przekodować całe auto. Niestety po tej akcji jeśli nie mamy łopatek przy kierce widzi bład w skrzyni, pozbędziemy sie go zmieniając FA do poprzedniego stanu czyli wracamy do s205 i kodujemy pustym plikiem samą skrzynię. Po tym nie mamy już trybu ds zamiast tego po przełączeniu w tryb ds mamy tryb s (przynajmniej w mojej działa i jest odczuwalne)

W 525xd żeby przeprogramować skrzynie jest troszkę wiecej kombinacji ale da się to zrobić zmieniając w fa py51 na py71 i po programowaniu wrócić do py51

 

Dasz radę opisać krok po kroku jak to zrobić ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
U siebie też mam ten problem że Sport na liczniku jest ale nic to nie daje, nie wiem być może faktycznie w autach prelci on nic nie daje. Komuś udało się go uruchomić?

Ta funkcja dziala jesli masz aktiv steering/servo (twarda kiera), dynamic drive (sztywny stabilizator), nivo (twarde "amortyzatory") i ewentualnie automatyczna skrzynia (czyli tryb ds+/- bez przelaczania wybieraka).

W dieslu z manualna skrzynia nie ma przyrostu mocy...tylko kiera, stabilizator i nivo, natomiast z automatyczna skrzynia daje efekt przyrostu, ale przeciez nie zawsze chcesz miec sztywna kiere i stabilizator wiec wtedy nie wlaczasz sport tylko przelaczasz wybierak na ds wiec masz tryb sport ale bez sztywnych efektow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie trzeba mieć servotronic aby kiera robiła się twardsza przy sporcie, wystarczy aby auto było wyposażone w odpowiedni sterownik - dotyczy to wersji preLCI i LCI. W LCI dodatkowo jest taka różnica, że można wgrać sportowy soft do skrzyni automatycznej (zamiast DS jest S) i z przyciskiem sport zaczyna się zabawa :D

BMWmaniabialystok zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby ten mod dobrze działał w automacie trzeba zmienić program skrzyni, zmienić FA (dodac sat usunąć s205 przed programowaniem skrzyni) i przekodować całe auto. Niestety po tej akcji jeśli nie mamy łopatek przy kierce widzi bład w skrzyni, pozbędziemy sie go zmieniając FA do poprzedniego stanu czyli wracamy do s205 i kodujemy pustym plikiem samą skrzynię. Po tym nie mamy już trybu ds zamiast tego po przełączeniu w tryb ds mamy tryb s (przynajmniej w mojej działa i jest odczuwalne)

W 525xd żeby przeprogramować skrzynie jest troszkę wiecej kombinacji ale da się to zrobić zmieniając w fa py51 na py71 i po programowaniu wrócić do py51

 

Dasz radę opisać krok po kroku jak to zrobić ? :)

 


hey

czy ten mod można zrobić w e60 535d prelci 01.2007 ? Jeśli tak, czy softem 7592134?


thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam problem z podłączeniem przycisku sport z modelu z4. Podpinam w takiej kolejności;

Pin 1 masa

Pin 2 podświetlenie przycisku

Pin 3 do pinu 8

pin 4 zasilanie po zapłonie

pin 5 do PINu 10


Przycisk się tylko podświetla i nie ma żadnej reakcji. Sama funkcja działa po zwarciu kabli.


Ma ktoś może schemat albo potrafi mnie nakierować co podpinam źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.