Skocz do zawartości

Bmw 330d zapach spalonej gumy, nadmierne grzanie silnika


BMWPiotrBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z Bmw 330d. W czasie jazdy nagle zaczęło mi w aucie śmierdzieć spaloną gumą, zatrzymałem się i podniosłem maskę i faktycznie coś było czuć,

zdziwiła mnie praca wentylatora bo mam już to auto parę lat a nigdy nie widziałem żeby mi się włączył wentylator. Zamknąłem maskę i pojechałem do domu

jakieś 8 km w czasie jazdy już nic nie śmierdziało. Gdy stałem na światłach to jakaś kontrolka zaświeciła się i bardzo szybko zgasnęła

chyba to był akumlator, na pewno to była czerwona kontrolka u góry. Gdy dotarłem do domu ponownie podniosłem maskę i było czuć spaloną gumę

cała obudowa silnika była gorąca.

 

Bardzo proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jara Ci sie pasek a skoro zaświeciła Ci sie kontrolka u góry to śmie twierdzić iż była to kontrolka ładowania i idąc dalej tym tropem grzeje się jakieś łożysko do tego stopnia że pasek sie aż topi i na 99,9 % jest to łożysko alternatora bo nie dawno robiłem właśnie gościowi e46 z tym że 320 d i też taka sytuacja z tym że jemu aż pękł pasek... tyle w temacie z mojej strony. Pozdrawiam i życzę szybkiej naprawy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2 godzinach od przyjazdu Zdjąłem obudowę silnika była jeszcze bardzo ciepła ale już nie parzyła jak po przyjeździe, cały silnik był bardzo ciepły

alternator był chłodny, zapach spalonej gumy najbardziej czuć w okolicach wentylatora chłodzącego silnik.

Przypomniałem sobie teraz, że dzień wcześniej zapomniałem wyłączyć cb radio i mi chodziło całą noc i dobre pół dnia ale auto odpaliło bez

żadnego problemu. Przed wyjazdem zatankowałem paliwo na statoilu ale to chyba nie ma żadnego związku z moim problemem.

Mogę tym autem jechać jakieś 2km do garażu z kanałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz visco czy elektryka bo jeśli śmierdzi z okolicy wentylatora a jest on w formie visca to znaczyło by że pompa wody stawia duży opór że ślizga po nim pasek ale w przypadku stawania dużego oporu. 2 km spokojnie możesz nic sie nie stanie ale wiadomo patrz po wskaźnikach. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że w aucie nie było Wogóle płynu w chłodnicy, tylko dlaczego nie zapaliła się kontrolka w momencie wycieku? Przejechałem bez płynu w chłodnicy dokładnie 15km. Dlatego po przyjeździe do celu cała obudowa silnika była wrząca, zastanawiam się dlaczego wskaźnik temperatury nie wychylił się poza pion? W czwartek zacholuję auto do mechanika. Jakie mogą być tego konsekwencję? Będzie się dało uratować silnik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp wyższa a wskazówka nie wyszła za pion ...to bank musi być coś nie tak z nią albo z czujnikiem temp.

Pamiętam jak mi w E36 wskazówka przekroczyła pion to oprócz kontrolki było także elektroniczne zabezpieczenie, auto nie reagowało na wciśnięcie pedału gazu żeby nie zatrzeć silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolega Nest pisze w e36 jak mi czujnik poszedł (przez 7 lat zdarzyło się to raz) to wskazówka od razu przekroczyła pion i silnik nie reagował na gaz. Więc myślę że w e46 działa to podobnie, w końcu po coś ta wskazówka ma wyskalowane pole też poza pionowym jej położeniem. Inną sprawą jest to, że ogólnie wiadomo o długim nagrzewaniu się diesli BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że wskazówka idzie za pion. Przy 100 paru stopniach. Czemu u ciebie tak nie było? Może temu że info o temp idzie z czujnika płynu a u ciebie nie było płynu. Lepsze pytanie czemu nie zadziałał czujnik poziomu płynu? Sprawdzałeś na teście zegarów czy kontrolka działa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że wskazówka idzie za pion. Przy 100 paru stopniach. Czemu u ciebie tak nie było? Może temu że info o temp idzie z czujnika płynu a u ciebie nie było płynu. Lepsze pytanie czemu nie zadziałał czujnik poziomu płynu? Sprawdzałeś na teście zegarów czy kontrolka działa?

 

Wskazówka wskazywała pion ale mam wrażenie, że temperatura była dużo wyższa bo plastikowa obudowa silnika strasznie parzyła. Kontrolka od chłodnicy nie działa, dodałem film z testem zegarów.

 

Napisałem wcześniej, że nie było w ogóle płynu w chłodnicy bo miarka tak wskazywała. Świecąc latarką do środka też nie było widać płynu. Chciałem zlokalizować wyciek wiec wlałem wodę destylowaną, gdyby nie było w ogóle płynu w chłodnicy to bym musiał wlać około 6 litrów lub więcej, na szczęście zmieściło się około 1 litra lub nawet mniej wody destylowanej. Czyli jednak nie jest tak źle. Ubytków przez te kilka dni też nie było. Chłodnica była zalana specjalnym płynem a ja wlałem nie cały litr wody destylowanej, czy muszę teraz spuścić cały płyn z chłodnicy i wlać nowy? Jak tak to jaki płyn będzie najlepszy? Czy może jednak mogę jeździć z tą mieszanką płynu do chłodnicy plus niecały litr wody destylowanej?. Pasek od klimatyzacji będący na kole pasowym był bardzo luźny i w niektórych miejscach był trochę podniszczony, to on mógł spowodować ten zapach spalonej gumy, kupie nowy pasek tylko zastanawiam się czy jest sens go zakładać bo patrząc z góry na koło pasowe jak się kręci to mam wrażenie, że jest lekko zcentrowane to znaczy trochę krzywo się kręci. Miałem też problem z alternatorem, zaczął mi piszczeć ale po podładowaniu akumulatora jak na razie jest cisza. Byłem u mechanika porozmawiać o tej sytuacji, podłączył auto pod komputer ale nie znalazł żadnych błędów, na postoju rozgrzał auto do 100stopni, plastikowa obudowa silnika była ciepła ale nie gorąca. Był zdziwiony dlaczego wskazówka wskazuje tylko pion i dlaczego wentylator chłodzący silnik się nie włącza, stwierdził też, że visco pracuje nie prawidłowo, ono cały czas się kręciło ale podobno za wolno. Mechanik zwrócił uwagę na gumową rurę po prawej stronie silnika nad alternatorem, powiedział, że nie powinna być tak bardzo napięta i gorąca, o czym to może świadczyć? Po powrocie do domu od mechanika jakieś 5km obudowa silnika znowu zagotowała się i bardzo parzyła.

 

Alternator piszczący:

 

Test kontrolek:

http://www.youtube.com/watch?v=o-_R7dDPm1k

kontrolka od chłodnicy się nie włącza jak to naprawić? Czy wszystko ok. z pozostałymi?

 

Pisząc w pierwszym poście, że zdziwiła mnie praca wentylatora jednak się pomyliłem bo to było visco które podobno nie pracuje tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak na moje oko to masz na wykończeniu koło pasowe które napędza pasek. Przez to nie do końca działa pompa wody więc silnik się grzeje, są problem z ładowaniem, piszczy pasek i śmierdzi gumą. A tezę potwierdza "krzywe koło" pasowe. Ono ma tłumik gumowy i pewnie to się "skończyło" dlatego go skrzywiło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no rolę kontrolki przegrzania ma czerwone pole na skali wskaźnika temperatury ...no u ciebie działa

Kontrolka chłodnicy (za niski poziom płynu) to żółta kontrolka chłodnicy:

 

http://fatcat.ftj.agh.edu.pl/~wasyl/bmw/2.jpg

 

 

Napięta, twarda rura ...to też może być znak, że jest za wysoka temp. płynu chłodzącego bo im wyższa temp płynu chłodzącego tym większe ciśnienie ...jak silnik będzie zimny to rurka powinna być miękka jak ...pitol po stosunku ;)

Kurde generalnie nie powinieneś specjalnie jeździć tym autem ...skoro taka jazda jest z tym parzeniem plastików.

 

Sprawdziłeś czujnik temp silnika? Wskazówka powoli rośnie od temp. jak auto jest zimne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popsute koło pasowe:

 

http://imageshack.us/gal.php?id=qpenkp2llqCrlKaWnKifn6fO5cqa

 

Sprawdzałem temperaturę silnika według tego artykułu: http://img264.imageshack.us/img264/2299/96541351id1.jpg

 

Dochodzę do tej funkcji 7.0 i powinna mi się wyświetlać temp silnika tylko jak i gdzie ja mam ją odczytać?

tak to u mnie wygląda: http://www.youtube.com/watch?v=foBIhVixThQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wiem co źle robiłem, przekręcałem stacyjkę do momentu aż radio zacznię grać a to trzeba przekręcić

do momentu aż wskaźniki od temeratury i poziomu paliwa się wychylą.

Na filmiku wyżej miałem auto rozgrzane a mimo to pokazywał 0 stopni, wystarczyło tylko przekręcić

stacyjkę o następny poziom.

 

Po wymianie koła pasowego i założeniu nowych pasków silnik przestał się tak gotować i już nie czuć zapachu spalonej gumy.

 

Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.