Skocz do zawartości

520d touring z 2002r 200tys. przebiegu czy kupować?


WlodekG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nigdy nie miałem jeszcze bmw, ostatni mój samochód to Mondeo.

Prośba o poradę czy warto kupować 520d z 2002 r. z 200 tys. przebiegu (Niemcy)? Czy to dużo dla tego silnika? Czy ktoś ma taki samochód i mógłby coś więcej napisać o kosztach eksploatacji? Może jakieś linki do testów?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od stanu technicznego konkretnego egzemplarza. Przebie 200 tys, o ile jest prawdziwy, raczej nie powinien stanowic tragedii, jezeli samochod jest bezwypadkowy i prawidlowo serwisowany.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Beemke z tym silnikiem. No coz koszty eksploatacjo sa niskie, norma jazda w miescie to niecale 9 litrow ropy, na trasie od 6 do 7. Jest wiec ekonomicznie. Samochod nie jest taka zawalidroga jak niektorzy mysla, na autostradzie pojechala licznikowe 208 km/h.:) Moja ma 104 000 przebiegu, przyprowadzilem ja z nimiec i po wizycie w ASO do wymiany mam tulejke plywajaca tylko. Jesli samochod byl serwisowany i bezwpadkowy to nie ma przeciwwskazan, zeby go nie kupic, nawet z przebiegiem 200 000 km.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest duzy przebieg szczegolnie jezeli po wnetrzu widac ze zostal on przejechany na autostradach.Sam mam 525d prawie 2003 i ma 188tys i jest w idealnym stanie ale tak jak moi przedmowcy polecalbym ci 6 cylindorowego diesla jest b.duza roznica w kulturze pracy.Rożnica miedzy mondeo a bmw serii 5 jest gigantyczna ,mondeo diesel jezdzi jak traktor 6 cylindrowe diesle bmw pracuje niemalze jak benzyna a w srodku ludzie ktorzy sie nie znaja za bardzo na motoryzacji nie maja szans rozpoznac czy to diesel czy benzyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnie 4 lub 6 cylindrów - czy nie jest tak, że 6tka dużo więcej pali? Sprzedawca twierdzi, że 2,5l silnik jest do kitu ale jemu zależy żeby mi upchnąć 2,0 więc nie do końca mu wierzę. Ale oprócz jego opinii też coś słyszałem, że 2,5 (to jest ten sam silnik co w Omedze?) nie jest udany. Czy moglibyście to skomentować i ew. poradzić jaką wersję najlepiej kupić? Chciałbym jeszcze długo pojeździć tym autkiem więc zależy mi na trwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnie 4 lub 6 cylindrów - czy nie jest tak, że 6tka dużo więcej pali? Sprzedawca twierdzi, że 2,5l silnik jest do kitu ale jemu zależy żeby mi upchnąć 2,0 więc nie do końca mu wierzę. Ale oprócz jego opinii też coś słyszałem, że 2,5 (to jest ten sam silnik co w Omedze?) nie jest udany. Czy moglibyście to skomentować i ew. poradzić jaką wersję najlepiej kupić? Chciałbym jeszcze długo pojeździć tym autkiem więc zależy mi na trwałości.

 

Ale w tym roczniku silnik 2,5 to nie to samo co stary tds (owszem montowany także w omegach), chociaz ja osobiścienie mogę powiedzieć ze tds-y nie są złe. 2,5D to także common rail jak 2,0 tylko 6 cylindrów :D

Edytowane przez marmic
Mariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz jak sam podkreśliłeś sprzedawca chce sie pozbyć swojego więc mówi że 2,5d są do kitu i duuużo więcej palą. Nic bardziej mylnego. Mnie spalanie w mieście nie przekracza 7,5 litra a na trasie przy spokojnej jeździe udało mi sie zejść poniżej 6l, natomiast nie udało mi sie na trasie przekroczyć 6,5 choć sie baaaardzo starałem. No i oczywiście 2,5 tds i 2,5d to dwa różne silniki.
http://img27.imageshack.us/img27/1430/10008058vw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
... 2,5D to także common rail jak 2,0 tylko 6 cylindrów :D

 

Wszystko pięknie ładnie ale nie było w E39 silnika 2.0d z common rail`em.

 

To tak na marginesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
... 2,5D to także common rail jak 2,0 tylko 6 cylindrów :D

 

Wszystko pięknie ładnie ale nie było w E39 silnika 2.0d z common rail`em.

 

To tak na marginesie.

 

mobile.de

 

:mrgreen:

 

No i ja tam widzę same 136KM a 150KM (ten jest już CR) dopiero od E61/E61.

 

A 136KM tak samo jak i w E46 nie jest na common rail`u tylko na pompie wtryskowej elektronicznie sterowanej produkowanej przez Bosh`a zwanej VP44.

Edytowane przez tudm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie pakował w takie auto...Myślałem że ze 150ps wychodziły :roll:

Jechałem ostatnio 320d 136ps...i stwierdzam że to jest tragedia...

Auto było mułowate i ociężałe w budzie od e46 w manualu...

Ja mam 143ps w swoim tdsie, nie jest to rakiera ale lepiej idzie-przynajmniej takie pozory stwarza :mrgreen:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecalbym 525d to jest optimum pomiedzy 520d a 530d.520d sa zazwyczaj gorzej wyposazone niz 6 cylindrowe diesle. Napisz moze jaka cena tej bmki i wyposazenie ja swoja sprowadzilem 2 tyg temu i jestem z cenami na biezaca zarowno w polsce i niemczech z checia pomoge.Sam wybralem 525d bo 6 cylidrow duza kultura pracy i niezla ilosc kucykow, choc nie przecze ze wybralbym 530d gdyby mi sie trafila w rownie atrakcyjniej cenie.Ten samochod jest jeszcze cichszy niz 525d no i 193 KM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako były posiadacz 530d podpowiem, ze nowsze silniki diesla w BMW są bardzo podatne na elektroniczne korekty układów sterujących pracą silnika, mi 20minutowa wizyta w serwisie w Goerlitz zlikwidowała niemal do zera mocne dymienie przy energicznym ruszaniu oraz zredukowała spalanie z 8 litrów na trasie do niecałych 7 przy codziennym identycznym pokonywaniu 100 km odcinka autostrady Zgorzelec - Drezno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz moze jaka cena tej bmki i wyposazenie ja swoja sprowadzilem 2 tyg temu i jestem z cenami na biezaca zarowno w polsce i niemczech z checia pomoge.

 

Ja chętnie skorzystam z Twojej pomocy :)

Przeglądałem oferty 525d z autoscouta, ale jestem ciekaw ile Niemcy są przęcietnie w stanie zejść z ceny...

W przeciągu dwóch miesiecy będę chciał kupic takiego sedana z nawigacją, elektrycznymi (rozumiem, że mają pamięć) i podgrzewanymi siedzeniami w skórze. Zakładając, ze podawana cena wynosi 12-13k euro w zależności od przebiegu, to ile przyjdzie mi zapłacić..?

 

P.S.

Czy bywają modele z oddzielnymi połokietnikami dla kierowcy i pasażera :?:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zejscia z cen to roznie bywa ale 5 % zawsze spuszczaja nawet komisy,osoby prawtne schodza do 10% .Sedanow jest duzo mniej niz kombi i powiem ze dosc ciezko jest trafic na taki wypas jakiego ty szukasz.Jak sie postarasz to za 2001 rok zaplacisz z 11 tys ojro(oczywiscie bezwypadkowa , 1 wl. full serwis)moze ciut wiecej

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
w serii 5 był oferowany dieselek 2.0 136KM (M47) na pompie VP 44 sterownik EDC BOSCH`a. natomiast w serii 3 e46 był od marca lub kwietnia 2001 silniczek 2.0d 150 KM (M47N) common rail. jeżdże 520d i autko do normalnej codziennej eksploatacji wystarcza. takie autka najczęściej były kupowane do trzaskania sporych przebiegów po autostradach. mało palą a do jazdy po autostradzie nie potrzeba szalonej dynamiki. sprinter to to nie jest ale idzie wytrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem E-46 teraz z czerwca 2002r i silnikiem 2.0d w automacie / 150KM / i nie mogę nic złego na jego temat napisać jak narazie - jest dość szybki , bardzo cichy i ekonomiczny - to moje porównanie do poprzedniego autka czyli Audi A4 1.8T jakie wydaje mi się że było mimo benzyny głośniejsze - i raczej nie wydaje mi sie to złudzeniem bo dobrze pamiętam jazdę 1.8T - acha , moja E-46 ma 234tyś km a ostatni wpis w książce jest przy 231tys km - nie widać przebiegu pio wnetrzu jak i po całości oraz pracy silnika - ciekawe jak długo pociągnie ten motorek / chodzi o przebieg /
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
ja kupiłem E-46 teraz z czerwca 2002r i silnikiem 2.0d w automacie / 150KM / i nie mogę nic złego na jego temat napisać jak narazie - jest dość szybki , bardzo cichy i ekonomiczny - to moje porównanie do poprzedniego autka czyli Audi A4 1.8T jakie wydaje mi się że było mimo benzyny głośniejsze - i raczej nie wydaje mi sie to złudzeniem bo dobrze pamiętam jazdę 1.8T - acha , moja E-46 ma 234tyś km a ostatni wpis w książce jest przy 231tys km - nie widać przebiegu pio wnetrzu jak i po całości oraz pracy silnika - ciekawe jak długo pociągnie ten motorek / chodzi o przebieg /

 

Oby jak najdłużej Ci posłużył.

Ja nie mam tyle szczęścia co Ty :(

Właśnie moje BMW stoi w warsztacie (128.000 przebiegu) i najprawdopodobniej będę musiał szukać drugiego silnika. Poza tym wymieniałem już 2x turbinę i raz wtryskiwacze, a teraz zaczęło cos walić w silniku. :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.