Skocz do zawartości

zakup używanego konwertera e60 530d, wymiana konwertera


mistrz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z objawów jakie zauważylem w swoim aucie (e60 530d 2003) czyli falowanie obrowtow przy stalej predkosci (np 90km/h przy niskich obrotach i cisnieniu w skrzyni) wnioskuje ze do wymiany jest konwerter/sprzeglo hydrokinetyczne

Mam wiec do wyboru 2 opcje: regeneracja lub zakup uzywanego okreslanego przez sprzedawce na stan idealny

czy wie ktos z Was moze czy/w jaki sposob mozna sprawdzic, ze sprzeglo to jest bardzo dobrym stanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mistrz!!! Ty nie mów, że kupiłeś tą padakę z Otwocka, którą Ci wszyscy odradzali!!!

 

Turbinę już pewnie zrobiłeś, teraz skrzynia! Moja rada to nie wymieniać konwertera na ślepo, tylko rozebrać skrzynię i wymienić wszystko co jest zużyte! Konwerter kupić NOWY!!! Jeśli zrobisz inaczej to będziesz za chwilę rozbierać jeszcze raz! Za sam olej przy wymianie 2x zapłacisz majątek! Przy przebiegu 500-600 tys. km to jest pewne!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzieki za odpowiedzi

mistrz!!! Ty nie mów, że kupiłeś tą padakę z Otwocka, którą Ci wszyscy odradzali!!!

 

Turbinę już pewnie zrobiłeś, teraz skrzynia! Moja rada to nie wymieniać konwertera na ślepo, tylko rozebrać skrzynię i wymienić wszystko co jest zużyte! Konwerter kupić NOWY!!! Jeśli zrobisz inaczej to będziesz za chwilę rozbierać jeszcze raz! Za sam olej przy wymianie 2x zapłacisz majątek! Przy przebiegu 500-600 tys. km to jest pewne!!!

tak, to jest to auto z otwocka, kupilem je w dosyc atrakcyjnej cenie... z turbina okazalo sie raczej wszystko ok, z wtryskami tez nie bylo problemow, w zawieszeniu nie ma w tym momencie nic do zrobienia, auto ma 2 komplety felg i opon, jest raczej bezwypadkowe (z tego co udalo mi sie ustalic nie mialo zadnej wiekszej kolizji) wiec po wynegocjowaniu satysfakcjonujacej mnie ceny skusilem sie na ten egzemplarz, autem jezdze na co dzien od 3 miesiecy i jestem ogolnie zadowolony, pomimo ze nie jest to ideał (mam jednak nadzieje ze przebieg auta jest nizszy niz 500tys km, zuzycie foteli/kierownicy wyglada podobnie jak w moim e46 ktore mialo 300tys ale wszystko jest mozliwe)

Postanowilem usunac słynne klapki (mialem mieszane uczucia) i to tez zrobilem, poza czynnosciami typu wymiana oleju, zarnikow, wycieraczek wymienilem pompe wody z paskiem i termostaty, diagnozowalem auto w kilku miejscach i w tym momencie jedynym powaznym mankamentem jest opisywany przeze mnie problem dot lekkiego spadku obrotow

Problem ktory wystepowal od poczatku czyli spadek/falowanie obrotow dotyczy jednak raczej konwertera, przed zakupem myslelem ze jest to raczej wina spraw silnikowych/turbiny, jednak raczej to nie tam jest problem

podczas jazdy w miescie problem ten jest praktycznie niezauwazalny, uwidacznia sie podczas jazdy poza miastem, przy stalej predkosci np 70-80km/h czasem obroty lekko faluja (tak jakby skrzynia nie miala wystarczjacego cisnienia)lub wciskajac gaz przy podobnych predkosciach widac lekki spadek obrotow, lekkie szarpniecie i nastepnie auto zaczyna przyspieszac. Przed zakupem opisywalem ten problme na kilku forach i nie udalo mi sie uzyskac odpowiedzi ze wskazaniem ze moze to byc sprzeglo hydrokinetyczne

Po odwiedzeniu warsztatu zajmujacego sie ASB potwierdzono ze zachowanie to jest wynikiem konwertera i doradzono mi oczywisice kompleksowa regeneracje skrzyni...

Zastanawaim sie czy jest sens wydawac 5-6 tys zl na kompleksowa renegeracje podzespolu ktory pracuje wg mnie prawidlowo, mam nadzieje ze wymiana konwertera pozowli mi uzytkowac auto bez tego problemu przez np 50tys/km, z tego co czytalem na forach to wiekszosc osob wymienia konwertery bez regeneracji ASB i jezdzi dalej...

pewnie masz racje i dobrze bylby zrobic przy okazji wymiany konwertera renegeracje skrzyni tylko czy nie jest to przesada...

A nowych nie ma?

 

Widze że powoli wychodzą kupcy e60 za 30 koła, którzy nie wierzyli ile kosztuje utrzymanie e60

Na temat kosztow eksploatacji (i ogromu typowych usterek) tego auta troche sie poorientowalem przed zakupem, wiec ceny ewentualnych napraw/czesci nie sa dla mnie szokiem i odkryciem. Oczywisice ze na rynku mozemy kupic nowe nie regenerowane czesci a nawet auta z salonu, poruszamy sie jednak w temacie 10 letnich aut uzywanych, gdzie inwestowanie duzych pieniedzy jest czasem bezsensowne. Jest pewna grupa osob ktora np bedzie korzystala tylko z ASO przeplacajac za podstawowe naprawy.

Staram sie utrzymac moje auto w jak najlepszym stanie, jestem pewny ze ta piatka gdy bede ja sprzedawal bedzie w lepszym stanie niz w dniu gdy ja kupilem, staram sie inteligentnie podejsc do tematu i zamiast bezmyslnego wydania pieniedzy (ktorych wiekszosc z nas niema nadmiaru) na nowa czesc rozpatrzec inne opcje. Z tego co wiem to wiele osob regeneruje konwertery lub kupuje uzywane i nie uwazam ze jest to bledne dzialaniem, mysle ze wiekoszsc uzytkownikow diesli gdy wystepuje problem np z turbina to regeneruje ja lub kupuje regenerowana, tak samo z wtryskami, regeneracja felg

Teoretycznie mozna kupic nowa skrzynie i miec problem z glowy na najblizsze 200tys km ale tego chyba nikt by nie zrobil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Setki razy było tu o konwerterze i nie pisz , ze nie mogłeś tego zdiagnozować na kilku forach bo na tym na pewno nie szukałeś.

Regeneracja konvertera jest bez sensu bo znowu padnie , lepiej kupić nowy, za 2 tys z kawałkiem można załatwić.

Razem z olejem i miską można zmieścic sie w trzech tysiącach.

Poczytaj trochę na temat bo jest tu setki stron o tym temacie i naprawdę można wszystko wyczytać ,ze szczegułami a nie zakładać kolejny temat.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że jak jakiś warsztat wymieni Ci konwerter i coś w skrzyni padnie to nie masz właściwie na nic gwarancji. Jeśli natomiast zrobisz skrzynię kompleksowo to musisz dostać na nią gwarancję i masz spokój.

 

Nadal uważam, że należy ją rozebrać i wymienić wszystko co daje oznaki zużycia. Co innego gdybyś miał auto z przebiegiem 100-150tys. km. Wtedy zaleciłbym Ci wymianę samego konwertera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Popieram kolegę macpraw!!!

 

A resztę bym poprosił o trochę ogarnięcia się, nie komentujcie wpisów kolegi w sposób w jakim przyjęto już na Polskim rynku zachowanie właścicieli BMW (nie będę dosadny). Każdy kupuje auto za tyle na ile go stać, jeśli ktoś chce jeździć BMW to będzie jeździł i chwała mu za to, że wybrał tę markę samochodów. Szkoda jednak, że wybrałeś kolego auto odradzane na forum, czasem warto poczekać i kupić coś innego, a z reguły samochody "zbyt tanie" niestety są padakami i przynoszą duże koszta i nie ma się co dziwić. Są magicy, którzy tak połatają auto, że nawet nie odczujesz ile auto ma przejechane realnie a nie na liczniku.

 

Odnosząc się do Twojego pytania, dopiero co kupiłeś auto, więc nie inwestuj w regenerowane konwertery z "Allegro", kup nowy, np. od kolegi forumowicza gorik79, polecam z ręką na sercu, chłopak jest z Jabłonnej pod Warszawą, jednak towar zawsze może Ci wysłać. Sprzeda Ci po dobrej cenie i będziesz miał nowe, oryginalne od ZF. Zanim jednak wymienisz i kupisz konwerter pojedź do dobrego speca od ASB, niech Ci otworzy skrzynię i zobaczy co w niej słychać. Poza olejem, miską itp jest dużo więcej części, które warto wymienić albo przynajmniej sprawdzić, a zwłaszcza tuleja mechatronika, adapter, tłoczki mechatronika (do wymiany przy każdej inspekcji skrzyni). Warto zwrócić uwagę również na tarczki i przekładki znajdujące się w poszczególnych koszach (nie znasz przebiegu auta, a tarczki mogą być już na wykończeniu) jak również na same kosze. Warto spojrzeć również na pompę w skrzyni biegów, bądź na jej support. Zrób kompletny przegląd skrzyni, a nie łataj, jeśli chcesz łatać, rzeczywiście zmień auto, bo w BMW łatanie kończy się kolejnymi wydatkami przy tej samej części bądź podzespole.

 

 

A tak do wiadomości wszystkich, regeneracja konwertera nie jest niczym złym!!! Trzeba to jednak zrobić w dobrym miejscu gdzie dają np. na to gwarancję (MIDPARTS w Ursusie - Warszawa, dają 3 lata gwarancji). Zaraz pewnie posypią się komentarze, że regenerowane jest nic nie warte, a weźcie pod uwagę, że fabryka jak również ASO nie sprzedaje Wam nowych konwerterów... Regeneracja konwertera polega na wymianie całości wnętrza tej części, a pozostawienie tylko obudowy. Regeneracja, jeśli jest zrobiona w dobry sposób i za pomocą kogoś kto się na tym zna, przyniesie takie same efekty, jak kupno "nowej" części z fabryki, gdzie z konwertera wywala się cały środek, wkłada nowy, a zostawia się obudowę, która w fabryce i ASO jest pokryta nowym lakierem i tyle. Jeśli nie wierzycie, pojedźcie do ASO, poproście o nowy konwerter do E60 i spójrzcie na spaw obudowy konwertera, tak nie wygląda spaw oryginalny, poza tym do 3-letnich nowych E60, czyli z roku 2006 mniej więcej, również były już wkładane konwertery w pełni regenerowane fabrycznie a nie nowe, bo po co produkować nowe obudowy, jak z ASO są zwroty dobrych obudów wyjętych z samochodów z padniętym konwerterem.

 

Pozdrawiam,

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Po pierwsze doradzam udac sie na jakas diagnostyke (wiadomo ze nie kazda diagnostyka powie prawde) czy napewno jest to konwerter

Ja osobiscie ze wzgledu na to ze zalezalo mi na czasie i nie chialem unieruchamiac auta na ok tydzien kupilem nowy konwerter (ze zrodla podawanego w poprzenich wpisach), gdybym mial wiecej czasu to pewnie probowalbym regeneracji konwertera.

Konwerter wymienilem w kwietniu, od tego czasu uzytkuje auto codziennie, mialem m.in kilka dlugich podrozy i wszytko jest raczej (moje odczucia) w porzadku (skrzynia nie wykazywala na komputerze zadnych bledow)

czy przed wymianą oleju nie bylo zadnych objawow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka była w serwisie gdzie podłączono komputer i sprawdzano podczas jazdy czy pokazuje jakieś błędy i nic nie wykazało. Podjechałem w celu upewnienia się do serwisu ASB i również potwierdził, że odzywa się konwerter i zaleca najlepiej regenerację konwertera i skrzyni (ponad 6000zł...), gdyż twierdzi że sama regeneracja konwertera to tylko półśrodek i po paru tysiącach będzie to samo. Dlatego zasięgam opinii na forum, gdyż waham się czy oby nie próbuje mnie naciągnąć i chcę zasięgnąć opinii od tych, którzy wymienili (regenerowali) sam konwerter i ile km zrobili po wymianie bez ponownych objawów.

Mógłbyś mi podać namiar na te nowe konwertery, w jakiej są cenie i jaki koszt wymiany?

Regeneracja konwertera z wymianą u mnie ok 1500zł.

Przed wymianą oleju skrzynia nie dawała żadnych objawów, że coś jest nie tak. W serwisie ASB powiedział, że nie było objawów bo olej był zanieczyszczony i dodatkowo uszczelniał skrzynię i dlatego nie odczuwałem objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konwerter +olej +miska kupilem u sprzedawcy z ponizszego linku http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=26209178

potrzebne moga sie rowniez okazac uszczelki konwertera dostepne w aso za kilkadziesiat zl ( widoczne na schemacie skrzyni na np. realoem.com)

koszt za wymiane to musialby sprawdzic u siebie w miescie, najlepiej u kogos kto sie na tym zna/juz to robil

opinie dot. regeneracji widzisz m.in sledzac powyzszy watek.

Wydaje mi sie ze opinia specjalisty ze po paru tysiacach problem wroci jest malo profesjonalna. Jest to zagadka... Wydaje mi sie ze jesli w skrzyni nie dzialo sie nic niepokojacego to wymiana konwertera powinna wystarczyc ale to moja malo profesjonalna opinia...

Czy wystepowal jakikolwiek problem w dzialaniu skrzyni przed wymiana oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed wymianą oleju nie było jakichkolwiek niepokojących objawów. Chyba jednak się zdam jednak na regenrację konwertera, gdzie z wymianą to koszt 1500zł. Zakup nowego chyba nie za bardzo będzie opłacalny.

Jeśli niedawno był zalany świeży olej to chyba nie ma potrzeby go wymieniać podczas wymiany konwertera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wymiany oleju to nie jestem specjalista ale moga byc tam zanieczyszczenia... zakładamy ze po wymianie konwertera nie bedziesz juz zagladal doskrzyni przez caly okres uzytkowania auta wiec moze warto zalac swiezy olej

daj znac czy po wymianie konwertera problem ustapil i czy ewentualnie problem wrocil, oczywiscie zycze bezawaryjnej jazdy przez dziesiatki tysiecy kilometrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz właczony DRIVE i jak ruszasz czy jest to płynne czy z szarpnieciami i czy biegi przerzuca łagodnie czy szarpie?

Konwerter najlepiej w Polsce regeneruje SACHS a koszt nie przekracza 1000zł jest jeszcze regenarcja holenderska ale kosztuje 1500 zł.

Nowe sprzegło około 5000 zł, nowa skrzynia około 24000 zł a nowe w sensie po regeneracji fabrycznej.

Naprawa skrzyni u mechanika to koszt około 16000 zł z regeneracja konwertera i wymiana uszkodzonych podzespołow w skrzyni oraz w sterowniku plus olej i nowy filter z uszczelka oczywiscie olej jest przewidziany na dwie wymiany.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz właczony DRIVE i jak ruszasz czy jest to płynne czy z szarpnieciami i czy biegi przerzuca łagodnie czy szarpie?

Konwerter najlepiej w Polsce regeneruje SACHS a koszt nie przekracza 1000zł jest jeszcze regenarcja holenderska ale kosztuje 1500 zł.

Nowe sprzegło około 5000 zł, nowa skrzynia około 24000 zł a nowe w sensie po regeneracji fabrycznej.

Naprawa skrzyni u mechanika to koszt około 16000 zł z regeneracja konwertera i wymiana uszkodzonych podzespołow w skrzyni oraz w sterowniku plus olej i nowy filter z uszczelka oczywiscie olej jest przewidziany na dwie wymiany.

Co do powyzej podanych cen to z tego co sie orientowalem to regeneracja skrzyni + konwertera+ wymiana oleju to ok 5tys zł, takie ceny podawalo rowniez kilka osób na forum

Kupowalem nowy konwerter (od polecanej na forum) firmy Ap-oil z Jabłonnej za ok 2tys zł, link do aukcji tej firmy w poprzednich postach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka cene maja serwisy ASO BMW natomiast cena mechanika to mój mechanik co naprawia tylko skrzynie automatyczne i nie ma nowego konwertera do zadnego auta za 2000 zł bo nawet do Sharana jakiego ja posiadam w automacie z 96r nowy konwerter kosztuje 3200 w ASO.

Ceny czesci do skrzyn automatycznych sa drogie

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!!!

u mnie niestety tez szykuję się wymiana ( regeneracja ) konwertera ... BMW 530D E-39 , u mnie objawy to terkotanie , hałas przy łagodnym przyspieszaniu tak od 110 120 km/h oczywiście jak wstawie jej buta to wszystko jest oki dziś zauważyłem że po puszczeniu gazu obroty nie spadają do tych z biegu jałowego ale trzyma tak 1100 coś takiego a powinna zejść do nominalnych ( tak wyczytałem na forum ) qurcze jak muślicie regenerować czy kupować nowy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze koszt naprawy , regeneracji 1500zl.do 2000zl. Pan w serwisie powiedzial ze w zaleznosci jak skrzynia byla serwisowana moze wyjsc jeszcze cos do zrobienia oprocz konwertera , w drugim zas serwisie asb Pan powiedzial cene 3500zl. Twierdzac ze przy tym silniku nie ma sensu regenerowac konwertera tylko trzeba wymienic na nowy , qurcze oprocz tego terkotania to ze skrzynka sie nic zlego innego nie dzieje , nie szarpie nie slizga sie itp. Hmmm.... Podpowiedzcie co myslicie na ten temat czy warto regenerowac .... Moze niech ktos podzieli sie opinia jak smiga autko po regeneracji .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli poza tym trekotaniem i falowaniem obrotów skrzynia działa ok to wymień konwerter na nowy i będzie dobrze. Ja mam ten sam problem i zamierzam tylko wymienić konwerter olej ,filtr ,miskę ,bo skrzynia zmienia biegi płynnie.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jest zintegrowana z filtrem. Nie można jej filtra oddzielnie kupić. Niestety e60 z roczników 2003-2005 lub 2006 tak mają. Jeżeli coś pomyliłem to proszę koledzy mnie poprawcie.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.