Skocz do zawartości

[E90] N46B20 Valvetronic błąd


BorysKrystian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...

Witam

Mam cały czas błąd 2A67 VVT-activation. Naczytałem się, że mając ten błąd, od razu można wymieniać silniczek. Błąd można było wykasować ale cały czas był w pamięci i co jakiś czas zapalał lampkę. Postanowiłem kupić i wymienić silniczek (używka ale z drugiego montażu, podobno sprawdzony, dobry). Wymieniłem i niestety dalej to samo ten sam błąd 2A67. Sprawdziłem, żadnych zwarć na starym i na wymienionym, lekko się obraca. Po podłączeniu podobno sam powinien sobie wykonać adaptację po przekręceniu zapłonu, niestety brak ruchu silniczka. Niestety INPą nie wiem jak wykonać, jest tylko kasowanie adaptacji.

Próbowałem parę razy odłączać , podłączać, jedyne co zauważyłem to, że jak odłączę wtyczkę od silniczka wyskakuje jeszcze jeden błąd: 2A63 VVT Actuator monitoring, ale można go skasować na odłączonym silniczku i zostaje 2A67. Sprawdzam czujnik: podłączam silniczek, odłączam czujnik wałka i pojawiają się błędy czujnika 2A59, 2A5B. Kasuję błędy, zostają tylko błędy czujnika, błąd 2A67 da się wykasować, podłączam czujnik i powraca błąd Valvetronika 2A67.

Może ktoś pomoże co robić, czy to dalej wina używanego silniczka, czy może coś z czujnikiem, a może adaptacja przez program jest potrzebna?? :mad2:

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz model silnika?

U mnie w N52 testy VVT znajdują się pod klawiszem F6. Po uruchomieniu sprawdzenia napędu VVT wyraźnie słuchać jak pracuje, tzn. zmienia ustawienie wałka

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 z silnikiem N46, 318i.

W INpa widzę tak: F3 (model E46), wybieram motor ME9.2/MEV9 dla N46, F6 (activate), F7 VVT seting i mam do wyboru

F1 end position, F5 MINHUB-, F6 MINHUB+, F7 Prog.

Niestety nic nie reaguje. No i wyświetla się: abruption because of engine running, error VVT system, redemption, związane to z tym, że valvetronik cały czas ma błąd w pamięci 2A67.

Tylko właśnie jak go skasować?? Silniczek wymieniony, niby używka ale ten wyjęty, który też dawał błąd, jak da mu się 12V to śmiga.

Może sterownik mu nie podaje odpowiedniego napięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem błąd 2a67 i 2a6b przy padniętym silniczku Vvt. Po wymianie błędy skasowałem, zrobiłem tę procedurę i kasowanie adaptacji i działa ok. Robiłem to w DIS ale Inpie też powinno działać.

Stary silniczek po wyjęciu też się kręcił normalnie. Błędy mi wyskakiwały dopiero jak się auto nagrzało więc ten silniczek dostawał temperatury i szwankował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sam nie wiem, chyba będę musiał kupić nowy silniczek, chociaż nie chce mi się wierzyć, że te dwa co mam to oba walnięte.

Kupiłem używkę, tak sobie zaoszczędziłem, ale gościu dał mi 21 dni gwarancji, może jeszcze mi kasę zwróci, a zamówię nówkę, tylko znów rozbierania dużo, i nie chcę myśleć co będzie jeśli nowy nie za działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj byłem przy aucie i próbowałem po włączeniu zapłonu usłyszec ruch wałka, ale słyszałem tylko otwierającą sie przepustnice. Może ktos podesłac jakis filmik z udziałem betki gdzie słychac obracający sie wałek \?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napięcia na wtyczce masz dobre? Wklej zrzut tego błędu, żeby był opis który jest na dole.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziś przyszedł nowy silniczek VVt, podłączam bez rozbierania pod wtyczkę i du..., dalej cały czas ten sam błąd 2A67.

Nie wiem już co robić...teraz czujnik wałka wymieniać??? To jest jakaś masakra.

 

Aby błąd zniknął musisz zamontować silniczek na swoje miejsce i zrobić adpatację, pamiętaj że jest tam jeszcze czujnik wałka mimośrodowego, który wykrywa położenie wałka.

Więc podłączanie "na sucho" silniczka nic Ci nie da, bo wałek stoi dalej w tej samej pozycji.

Niestety przy tych awariach to trochę loteria czy silniczek czy czujnik. Natomiast z doświadczenia wiem, że najpierw wymieniamy silniczek i jak to nie pomaga czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na wtyczce coś tam powyżej 4V. A

A tak to wygląda, błąd 2A63 da się wykasować ale jak z powrotem wyłączy się zapłon i włączy znów się pojawia.

Variant : MEV9N46.PRG - Motor silnik

Wersia : 1.001 MEV9 fuer N46-Motoren

ERGEBNIS : 2 Opis błędu w pamięci błędów

-------------------------------------------------------------------------------

 

0x2A67 CDKDVEST - VVT-activation

 

Częstotliwość błędów: 19

Logistikzähler ( ilość logistyka) : 40

 

1. Umweltsatz (warunki środowiskowe)

Przebieg 172890 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

Supply voltage (ub) 12.06 V

voltage diagnostics port VVT control 1.50 V

temperature VVT- output stage 47.00 degrees C

 

2. Umweltsatz (warunki środowiskowe)

Przebieg 172890 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

Supply voltage (ub) 12.06 V

voltage diagnostics port VVT control 1.46 V

temperature VVT- output stage 44.00 degrees C

 

3. Umweltsatz (warunki środowiskowe)

Przebieg 172890 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

Supply voltage (ub) 11.96 V

voltage diagnostics port VVT control 1.54 V

temperature VVT- output stage 39.00 degrees C

 

Short circuit in engine cable

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

--

Cycle flag set

--

--

--

 

Kod błędu: 2A 67 88 05 00 00 13 28 43 89 00 80 4D 2F 43 89

00 80 4B 2C 43 89 00 7F 4F 27

-------------------------------------------------------------------------------

 

0x2A63 CDKDVSTE - VVT-Actuator monitoring

 

Częstotliwość błędów: 2

Logistikzähler ( ilość logistyka) : 40

 

1. Umweltsatz (warunki środowiskowe)

Przebieg 172890 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

engine current VVT -1.56 A

actual value eccentric angle VVT 173.60 degrees

index value eccentric angle VVT 50.40 degrees

 

2. Umweltsatz (warunki środowiskowe)

Przebieg 172890 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

engine current VVT -1.56 A

actual value eccentric angle VVT 173.60 degrees

index value eccentric angle VVT 50.40 degrees

 

Bearing control monitor

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

--

Cycle flag set

--

--

--

 

Kod błędu: 2A 63 C4 05 00 00 02 28 43 89 00 FF D9 3F 43 89

00 FF D9 3F FF FF FF FF FF FF

=============================================================

 

Variant : MEV9N46.PRG - Motor silnik

Wersia : 1.001 MEV9 fuer N46-Motoren

ERGEBNIS : 2 Opis błędu w pamięci błędów

-------------------------------------------------------------------------------

 

0x2A67 CDKDVEST - VVT-activation

 

Częstotliwość błędów: 19

Logistikzähler ( ilość logistyka) : 40

 

1. Umweltsatz (warunki środowiskowe)

Przebieg 172890 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

Supply voltage (ub) 12.06 V

voltage diagnostics port VVT control 1.50 V

temperature VVT- output stage 47.00 degrees C

 

2. Umweltsatz (warunki środowiskowe)

Przebieg 172890 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

Supply voltage (ub) 12.06 V

voltage diagnostics port VVT control 1.46 V

temperature VVT- output stage 44.00 degrees C

 

3. Umweltsatz (warunki środowiskowe)

Przebieg 172890 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

Supply voltage (ub) 11.96 V

voltage diagnostics port VVT control 1.54 V

temperature VVT- output stage 39.00 degrees C

 

Short circuit in engine cable

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

--

Cycle flag set

--

--

--

 

Kod błędu: 2A 67 88 05 00 00 13 28 43 89 00 80 4D 2F 43 89

00 80 4B 2C 43 89 00 7F 4F 27

-------------------------------------------------------------------------------

 

0x2A63 CDKDVSTE - VVT-Actuator monitoring

 

Częstotliwość błędów: 2

Logistikzähler ( ilość logistyka) : 40

 

1. Umweltsatz (warunki środowiskowe)

Przebieg 172890 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

engine current VVT -1.56 A

actual value eccentric angle VVT 173.60 degrees

index value eccentric angle VVT 50.40 degrees

 

2. Umweltsatz (warunki środowiskowe)

Przebieg 172890 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

engine current VVT -1.56 A

actual value eccentric angle VVT 173.60 degrees

index value eccentric angle VVT 50.40 degrees

 

Bearing control monitor

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

--

Cycle flag set

--

--

--

 

Kod błędu: 2A 63 C4 05 00 00 02 28 43 89 00 FF D9 3F 43 89

00 FF D9 3F FF FF FF FF FF FF

=============================================================

 

#############################################################

Ta zawartość tymczasowo jest przechowywana w ..\inpa\bin\na_fs.tmp

#############################################################

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem błędy 2a70 2a67 2a6b. Wyskoczyły po wymianie silniczka po przejechaniu ok 3k. Błędy były jednorazowe spowodowały wyświetlenie czecka lecz brak ograniczenia mocy.

Skasowałem jak na razie spokój przejechane ok 500km.

 

Komuś się te błędy pojawiły po wymianie silniczka?

 

Zastanawiam się czy silniczek nie ma jakiejś wady? Dodam, że wymieniłem na siemens VDO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam dziś po odpaleniu zapaliły się kontrolki EML i żółta check engine, auto bardzo straciło na mocy, jakoś dokulałem się do domu, podłączyłem pod kompa i :

https://zapodaj.net/b3326899a57a4.jpg.html

https://zapodaj.net/a4fe431a6fd0d.jpg.html

Dodam że wcześniej niby wszystko było w porządku auto absolutnie nie falowało jedyne co to miałem wrażenie że jest delikatnie zamulone, mogło to być tylko wrażenie jednak miałem wcześniej e46 118km i szło lepiej niż ta 143km przynajmniej w dolnym zakresie, skasowałem błąd i na razie nie wrócił ale pewnie niedługo to nastąpi, co do wymiany ? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, tydzień temu miałem to samo. Wymieniłem siłownik valvetronica i autko jak nowe. Postanowiłem to zrobić samemu w garażu, robota w miarę prosta a kasy w portfelu zostało. O to co kupiłem:

- siłownik - 470 zł marki VDO

- zestaw uszczelek po pokrywę zaworów - 200 zł ELRING

- szczeliwo DIRKO - ok 21 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.