Skocz do zawartości

[E90] N46B20 Valvetronic błąd


BorysKrystian

Rekomendowane odpowiedzi

Ja silniczka nie wymieniłem tylko zrobilem w nim 2 dziurki, małym wiertłem tak aby zmieściła się tam rurka od WD40, psiknąłęm w obie i od tamtego czasu ani razu jeszcze eml czy żaden check engine się nie pojawił.Kto będzie ten sposób próbował to polecam zrobic tylko 1 dziurke i to z lewej strony tj bliżej wtyczki zasilania tego silniczka. Olej we wtyczce - tej obok korka oleju - też mam i czy to po wyczyszczeniu czy bez czyszczenia auto działa tak samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja silniczka nie wymieniłem tylko zrobilem w nim 2 dziurki, małym wiertłem tak aby zmieściła się tam rurka od WD40, psiknąłęm w obie i od tamtego czasu ani razu jeszcze eml czy żaden check engine się nie pojawił.Kto będzie ten sposób próbował to polecam zrobic tylko 1 dziurke i to z lewej strony tj bliżej wtyczki zasilania tego silniczka. Olej we wtyczce - tej obok korka oleju - też mam i czy to po wyczyszczeniu czy bez czyszczenia auto działa tak samo.

 


Zrobiłbyś jakieś zdjęcie gdzie te dziurkę zrobić ? Będę ten silniczek wymieniać za jakieś 3 tygodnie więc mogę to przetestować :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wiem, bo tak zrobiłem ale zasięgałem informacji w rożnych źródłach i na 100% przekonany nie jestem...

Dla świętego spokoju zrobiłbym ją, lub przynajmniej sprawdził ustawienia właśnie komputerem. Wtedy miałbym pewność.

Dodatkowo w pudełku jest wyraźna informacja że należy ją jednak przeprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz robic adaptacji. Wykonuje sie automatycznie przy odpaleniu silnika.

 

Z tego co widziałem to adaptacja silniczka valvetronic to tylko sprawdzenie maksymalnego i minimalnego wychyłu.

Przy włączeniu zapłonu auta - tz. kluczyk w stacyjkę i przycisk start, bez zapalania auta. Poczekać minutkę i wtedy będzie słychać puknięcia - to jest adaptacja.



Na tym filmiku jest to opisane od 2:20 min


Sprawdzałem to na moim aucie i przy normalnym zapalaniu nie ma tego dźwięku, a gdy włączę zapłon i odczekam, to wtedy jest słychać przestawianie się tego silniczka ( bardzo szybko ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się czego bać bo jak nie będziesz jakoś głęboko wiercił to nic tam nie uszkodzisz a skoro i tak masz do wymiany to gorzej już z nim nie będzie. Ja nawet tego z auta nie zdejmowałem tylko zrobiłem dwie dziury na szybko i wcisnąłem WD40 sporo i od tamtego czasu ręką odjął. Problemami tych silniczków jest właśnie to że się 'zawieszają' od syfu, czasu itp. wychodzi na to że WD40 trochę to po prostu wszystko w środku nasmaruje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bialaalpina i jak probowales ten sposob z nawierceniem? Tracer, czy po tym jak napsikales tam WD 40 slyszysz zeby valvetronic ustawial minimalne i maksymalne polozenie na zaplonie? Czy któryś z Panow orientuje się co oznacza znikniecie bledow valvetronika P1050 oraz P1062 po wyjeciu wtyczki? oznacza to wadliwy czujnik czy servomotor?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez wlasnie rozwiercilem silniczek i wpsikalem WD 40 do srodka. Po czym udalo sie skasowac bledy i samochod jak narazie jezdzi normalnie (wczesniej, przed zaaplikowaniem WD40 byl limp mode). Jednak wydaje mi sie ze silniczek nie dziala tak czy siak, poniewaz gdy wlaczam sam zaplon to nie slysze zeby silniczek lapal gorny i dolny zakres. Slysze za to jakby przestawiala sie przepustnica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez wlasnie rozwiercilem silniczek i wpsikalem WD 40 do srodka. Po czym udalo sie skasowac bledy i samochod jak narazie jezdzi normalnie (wczesniej, przed zaaplikowaniem WD40 byl limp mode). Jednak wydaje mi sie ze silniczek nie dziala tak czy siak, poniewaz gdy wlaczam sam zaplon to nie slysze zeby silniczek lapal gorny i dolny zakres. Slysze za to jakby przestawiala sie przepustnica.

 

Także wywierciłem dziurę i napsikałem tam wd40 . żadne błędy się nie pokazały ale jutro podepnę pod komputer i sprawdzę ponownie. Nowy silniczek juz zamówiony - 450zł, ale do tego trzeba jeszcze uszczelkę pokrywy więc następna 100 :mad2:


Najpierw słychać przepustnicę to fakt. Jeżeli masz komputer to skasuj adaptacje valvetronica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam borykam się z błędem 2a70 opisany jest w ista jako sporadyczne wahania prądu sterownika vvt. Nie mogę sobie z tym poradzić silniczek już zmieniłem może wadliwy jest jakieś pomysły?byłem o 3 mechaników żaden nie potrafi pomoc:/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy działa ten silniczek czy nie to nie wiem, niby go nie słychać ale auto jeździ normalnie i błędy nie wyskakują, a jakby nie działał to chyba coś by się działo ? brak mocy czy coś takiego ?


EDIT!!

1. Dziś trochę pooglądałem dokładniej to wszystko i:

po włączeniu zapłonu nie słychać kompletnie jakoby VVT sie ustawiał, słychać natomiast pisk i kilka razy jakis ruch z tego miejsca : https://zapodaj.net/8bcaba3611c65.jpg.html a o ile dobrze myśle jest tam przepustnica, tylko nie mam pewności czy ona wgle powinna wydawać jakieś piski i tym podobne, czy to może cos zaraz obok niej.


2. Druga sprawa to taka że pobawiłem się INPA i okazuje się że adaptacje silniczka można robić tylko na wyłączonym silniku (nie wiedziałem wcześniej że ma to znaczenie i przez długi czas myślałem że inpe mam zepsuta jakąś..). Na dodatek słychać wtedy jak owy silniczek VVT się ustawia a raczej próbuje i w moim przypadku raz mu się to udaje a raz nie i wtedy są błedy 2a63, zaś gdy według inpy ustawi on się prawidłowo to tak czy inaczej nie słychać go na zapłonie. Dziwi mnie fakt właśnie że raz się ustawi normalnie bez błędów a raz wcale, mimo wszystko tak czy inaczej auto działa bez zmian. Fajnie jakby ktoś mógłby mi to w miare prosty sposób wyjaśnić.

Dodatkowo pojawia mi się czasem błąd 2a70 co nie ma jednego wyjaśnienia z tego co poczytałem może to być czujnik wałka a może silniczek a może wiązka itp itd.

No i inpa nie pokazuje mi też aktualnych wskazań silniczka https://zapodaj.net/73cfd699000fc.jpg.html po naciśnięciu F5 lub F6 nic się nie dzieje lub cały program się zawiesza. Mimo wszystko ciągle pokazuje 0.000. Fajnie by było jakby ktoś wytłumaczył mi od czego jest F7(podejrzewam że od zapisania ustawień silniczka po zmianie ręcznej?).

Czekam na wasze odpowiedzi o co tutaj w tym wszystkim może chodzić. Zakładam że pewnie silniczek do wymiany, ale chciałbym mieć pewność że nie okaże się to jednak czujnik czy wałek czy inna rzecz z całego układu VVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy POMOCY!

Podczas jazdy zapaliła się kontrolka zwiększenia emisji spalin. Po podłączeniu komputera zdiagnozowany został błąd: 29F4 - Konwersja katalizatora, (nieciągły). Błąd został skasowany i był spokój przez około 400 km, potem kontrolka znów się zapaliła i również podczas jazdy. Po ponownym podłączeniu auta pod komputer zdiagnozowane zostały tym razem 3 błedy: 2A59 - Nieznany kod usterki, 2A5B - Nieznany kod usterki oraz 29F4 - Konwersja katalizatora (nieciągły), skan został przeprowadzony programem DELPHI (na forum wyczytałem tłumaczenie błędów 2A59 - czujnik wiodący sterowania skokiem zaworu oraz 2A5B - czujnik referencyjny sterowania skokiem zaworu - błąd). Innych objawów takich jak spadek mocy czy nierówna praca silnika nie zauważyłem. Po ponownym skasowaniu błędów dzisiaj znów check sie zapalił, tym razem po przejechaniu około 200 km. Na komputer pojade dopiero jutro (dziś święto) wiec nie wiem czy będą te same błedy (no ale dlaczego miały by być inne). Problem dotyczy e91 318i 129 KM N46. Co to może być? servomotor? jakiś czujnik? katalizator (jak wskazuje jeden z błędów)? gdzie szukać przyczyny żeby zaraz nie wymienić pół auta? Miał ktoś taki przypadek w swoim N46? Czy przy takich błędach auto może wejść w tryb awaryjny (do domu musze dojechać jakieś 250 km).

Auto posiadam od 2 miesięcy wiec jest to dla mnie nowy temat.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
takie błędy wyskoczyły dodam że auto nierówno pracuje... za co sie brać ?

2a59

2a5b

2a70

skriny z inpy



https://images92.fotosik.pl/84/8b67609b9faad739.jpg

https://images91.fotosik.pl/84/79e15b7baa8b6c8b.jpg

https://images89.fotosik.pl/84/97ff8adca4ca9e00.png

 

Pewnie olej we wtyczce VVT tej przy korku wlewu oleju.

Przeczyść i przedmuchaj. Skasuj błędy a jak będą powracać to możliwe że sensor do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Osoby które nie trafiły do mojego wątku,


- wymieniałem wiązkę silnika bez efektu

- wymieniłem serwomotor dwa razy nie pomogło

- postanowiłem zaryzykować i wymienić czujnik położenia wałka mimośrodkowego iiiiiii POMOGŁO


a tak wygląda stary w środku, wymieniłem go w czerwcu w obu pojazdach - jeden ma 130 tysięcy - 1 właściciel, drugi 240 tysięcy problm raczej występuje ze względu na wiek a nie przebieg. Oba 2007r


http://i63.tinypic.com/soy4ig.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, mam podobny problem jak większość piszących w tym temacie ale jednak trochę inny. Błędy jakie mam to 2a70 i 2a67, brak jakichkolwiek checków na desce


2zJDnee.jpg


Tak jak wszyscy radzą, był odłączany siłownik vvt i czujnik wałka mimośrodowego żeby sprawdzić, czy pojawią się inne błędy. Po odłączeniu jednego jak i drugiego pojawia się dodatkowy błąd o redukcji mocy.

Podczas adaptacji w inpie słychać jak ów silniczek pracuje i się ustawia lecz nie wiem czy też nie powinno to być widoczne na tym pasku poniżej:


cPkcGhb.jpg


U mnie ciągle jest tu 0.000mm zarówno podczas adaptacji jak i podczas próby zmiany położenia wałka f5-- i f6++. Dodam, że we wtyczce czujnika był olej.


Niepokoi mnie również praca silnika, innych błędów nie ma, zero dymienia, ale słychać jak lekko kuleje na wolnych obrotach, drży gałka zmiany biegów i trzęsie tym silnikiem.

Podczas kontroli live data zauważyłem, że jak bank1 mieści się w parametrach zadanych i mniej więcej się zgadzają, to bank2 kompletnie żyje własnym życiem...

Lhzab5y.jpg


Ktoś ma pomysł jak to zinterpretować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Ktoś pomoże od czego zacząć ?



RESULT: 3 error in error memory !-------------------------------------------------------------

2A70 CDKDIVVT - Fehler Stromplausibilisierung

Error counter: 1 Logistic counter: 17

Mileage 205940 km Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00 Tastverhaeltnis VVT- Motoransteuerung (tvvvtm_u) -1.56 % Bordnetzstromentnahme VVT (ivvtbn_u) -4.69 A Motorstrom VVT (ivvtm_u) -1.56 A

gemessener Strom VVT unplausibel Testbedingungen erfüllt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Diagnose aktiv Zyklus-Flag gesetzt

Error code: 2A 70 08 05 00 00 01 11 50 72 01 FE FD FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF-------------------------------------------------------------

2CA3 CDKHSVSA2 - Heizung Lambdasonde vor Kat (Schubspannung) Bank2

Error counter: 5 Logistic counter: 32

1. Umweltsatz Mileage 206070 km Spannung LS-Heizung v. Kat Bank2 (uhsv2) 0.00 V LSU-Spannung vKat Bank2 (ADC)(uulsuv2_u) 2.73 V Abgastemp. v. Kat aus Modell Bank2(tabgm2) 410.00 Grd C Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 57.00 km/h

2. Umweltsatz Mileage 206070 km Spannung LS-Heizung v. Kat Bank2 (uhsv2) 0.00 V LSU-Spannung vKat Bank2 (ADC)(uulsuv2_u) 2.70 V Abgastemp. v. Kat aus Modell Bank2(tabgm2) 410.00 Grd C Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 57.00 km/h

3. Umweltsatz Mileage 206380 km Spannung LS-Heizung v. Kat Bank2 (uhsv2) 0.00 V LSU-Spannung vKat Bank2 (ADC)(uulsuv2_u) 2.54 V Abgastemp. v. Kat aus Modell Bank2(tabgm2) 500.00 Grd C Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 68.00 km/h

zu geringe Schubsignalspannung Testbedingungen erfüllt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Diagnose aktiv

Error code: 2C A3 88 01 00 00 05 20 50 7F 00 8C 5C 39 50 7F 00 8A 5C 39 50 9E 00 82 6E 44


-------------------------------------------------------------

2CA2 CDKHSVSA - Heizung Lambdasonde vor Kat (Schubspannung)

Error counter: 1 Logistic counter: 32

Mileage 206380 km Spannung LS-Heizung v. Kat (uhsv) 0.00 V LSU-Spannung vKat (ADC) (uulsuv_u) 2.71 V Abgastemp. v. Kat aus Modell (tabgm) 495.00 Grd C Fahrzeuggeschwindigkeit (vfzg_u) 68.00 km/h

zu geringe Schubsignalspannung Testbedingungen erfüllt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Diagnose aktiv

Error code: 2C A2 88 01 00 00 01 20 50 9E 00 8B 6D 44 FF FF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Postaram się krótko opisać mój problem:

pacjent: e90 2006 n46b20

Samochód miał problemy wskoczyć w obroty po puszczaniu sprzęgła (np przy przekraczaniu progu zwalniającego jakby się dusił, albo czasem przy ruszaniu z miejsca)i spalał chyba z 11l w miescie. Wyskoczył mi check engine.

Blędy odczytane z inpy:

- 2A61 - VVT- Teaching function at stop

- 2A63 - VVT- Actuator monitoring

-2A6B - Power supply limit VVT-emergency


Prześledziłem forum i wymieniłem valvetronic VDO z bmw-oem u mechanika, który również przeprowadził adaptację. A przy okazji jakieś oringi i świece, uszczelke pod zaworami, olej filtr.

Przejeździłem dzień, samochód lepiej się zbiera na wyższych obrotach, troche inaczej pracuje, ale:

- na jałowym biegu drży,

- dławi się przy ruszaniu z miejsca/gaśnie


Po pracy podłączyłem inpe i w trakcie szukania problemu migał check engine (raz się pojawił raz zniknął) aż w końcu się zaświecił, budą zaczeło trząść a jak dodawałem gazu to do ok 1200 obr falowały obroty/dławił się/dusił itd a powyżej pracował okej.


W inpie pojawiły się zupełnie nowe błędy:

29CC - misfire detection summation error

29CD- misfire detection cylinder 1 in 1. ignition sequence


Błędy skasowałem, samochód dalej nierówno pracował i drżał na dodatek pali jeszcze więcej.


Czytając forum widziałem jak użytkownicy piszą, że mechanicy nie robią poprawnej adaptacji i mam co do tego właśnie podejrzenia. Nie wiem czy teraz cewke na 1 garze wymieniać czy co, bo wcześniej błędu nie było i nagle odrazu po wymianie vvt się pojawił. Jutro postaram się podjechać do elektromechanika, który ma lepszy komputer od mojego mechanika (jemu nawet się nie wyświetlały błędy vvt tak jak mi w inpie) i powiedział, że postara się zrobić adaptację, ale nie wie czy mu się uda. Jeżeli to nie pomoże to myślę, że wybiorę się do serwisu BMW i tam to zrobię a jak nie to może do wymiany czujnik wałka mimośrodowego???? :mad2: :mad2: :mad2:


Ktoś ma inny pomysł/ wie co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.