Skocz do zawartości

[E90] N46B20 Valvetronic błąd


BorysKrystian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam też zmagam się z błędem valvetronic w silniku n46b20.Moje błędy to 2a61 i 2a59. Tu gdzie teraz jestem każdy mechanik u którego byłem chce naprawiać auto metoda prób i błędów. Postanowiłem działać na własną rękę, zainstalowałem inpe i Dis. Przeczytałem też mnóstwo tematów na forach odnośnie valvetronic. Nie chcę niepotrzebnie wymieniac wszystkiego więc może ktoś mnie nakieruje. Mam kilka pytań.

Moze ktoś wie jakie powinno być napięcie we wtyczce do silownika valvetronic. U mnie jest 4.13 v na włączonym zapłonie. Czy po wyłączeniu zapłonu I ponownym włączeniu nie powinno skoczyć na 12 v?

Siłownik sprawdzałem jak pisali poprzednicy po wypieciu wtyczki pojawia się nowy błąd. Czyli raczej jest ok. Dodatkowo mierzylem go miernikiem i opór na piach jest prawidłowy czyli poniżej 1 Ohm. Ale po próbie zbadania oporu między pinami a obudową silniczka nie ma nic żadnego oporu. Znalazłem info ze jak jest poniżej 20k Ohm to silniczek do wymiany. Ale czy brak jakiejkolwiek rezystancji jest wporzadku.?

Błąd 2a61 jest błędem adaptacji. Pojawia się po włączeniu zapłonu. I nie da się go skasować. Nie da się też zrobić adaptacji w Dis. Pamiętam jak w warsztacie po zrobieniu adaptacji w innym programie i pierwszym odpaleniu błędów nie było wszystko ok ale po ponownym odpaleniu już były.

Ma ktoś jakieś pomysły? Dodam że auto jeździć dobrze poza falowanie obrotów na biegu jałowym. I że rozrząd jest świeżo zmieniony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Moze ktoś wie jakie powinno być napięcie we wtyczce do silownika valvetronic. U mnie jest 4.13 v na włączonym zapłonie. Czy po wyłączeniu zapłonu I ponownym włączeniu nie powinno skoczyć na 12 v?

Jak kiedyś to mierzyłem, to wychodziły podobne wartości. Nie wiem dlaczego. Nie mam błędów Valvetronic.

Znalazłem w jakimś dokumencie, że niby ma być 12v

5d9335eaffa9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej 120i wymieniłem servomotor ( nowy ) czujnik wałka mimośrodowego (używka) no i uszczelka pokrywy. jak na razie żadnej poprawy cały czas wypadanie zapłonu, myśle wymienić jeszcze wtryski więcej pomysłów nie mam.

czy przepływka powinna pokazać jakiś błąd ? po jej wypięciu INPA nic nie pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pojawi się na pewno, po jakimś czasie/przebiegu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie są objawy przepustnicy ale pewnie były by jakieś błędy gdyby sprawiała problemy. Twoje błędy to błąd valvetronic i sensora prędkości. Ten drugi to na tym forum piszą że pewnie sensor http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=930350. Ale to pewnie nie powód twoich kłopotów. Pewnie błąd valvetronic powoduje wpadanie auta w trybie awaryjny i dlatego nie jedzie. Jeśli silniczek wymieniłes a nie masz dobrego mechanika to próbuj dalej. Ja u siebie spróbuję teraz podmienić czujni wałka mimośrodowego. Dużo czytałem o tym na polskich i zagranicznych forach. Ludzie mieli różne powody niedziałającego valvetronic. Silniczek, czujnik, sterownik, wiązka kabli, po rozrząd, zużyte dźwigienki pośrednie, wałek czy brakujące elementy w głowicy. Także powodzenia :) ja też walczę z tym i dzięki n46 znalazłem nowe hobby stałem się mechanikiem sam dla siebie :D :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze walek wytarty i nie moze wysterowac jak silniczek wymienial jeszcze sprawdz kostke od czujnika vvt tam zawsze jest olej wyczysc wszystko i zobaczysz bo jak nie miales po wymianie silniczka adaptacji robionej to wszystko moze wyskakiwac bo ma nie taka mieszanke jak powinien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a t nie jest tak że silniczek sam robi adaptacje przed pierwszym uruchomieniem ? i tu mnie kolego zaskoczyłeś zaraz szukam jak zrobić adaptacje w INPIE. co do przepływki to wiem że jej tam nie ma jest czujnik ale mimo to po odpieciu też mi się wydaje że komp coś powinien pokazać.

 

sprawdziłem napiecie na silniczku VVT, na włączonym zapłonie i na odpalonym 4,1V. byłby ktoś tak miły i zmierzył na swoim dobrym VVT ?

zamieniłem nawet wtryski nr 1 z nr 2 bo na pierwszym mam cały czas wypadanie zapłonu. po zamianie to samo. :mad2: w N46 trzeba je kodować na nowo ? żadnych numerów nie widziałem oprócz nr części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rub ta adaptacje od tego musisz zaczac jak zostanie poprawnie zrobiona to uslyszysz jak vvt chodzi robi sie na wlonczonym zaplonie czyli kluczyk w drugiej pozycjii
rub ta adaptacje od tego musisz zaczac jak zostanie poprawnie zrobiona to uslyszysz jak vvt chodzi robi sie na wlonczonym zaplonie czyli kluczyk w drugiej pozycjii wczesniej bledy usun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adaptacja zrobiona, cały czas to samo. jak zmieniałem VVT patrzyłem na łańcuch był ładnie naciągnięty myślicie że mógł przeskoczyć ? żadnego luzu nie było. DIS-a mi pokazała dzisiaj temperature zasysanego powietrza 27 stopni gdzie na dworze jest jakieś 20 w porywach skąd taka różnica ? korci mnie jeszcze wymienić ten czujnik ale mam wrażenie że to też nic nie da. chyba czas odpuścić sobie naprawy na własną ręke

 

jutro sprawdze jeszcze raz dolot, może mi coś umknęło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmagań ciąg dalszy, dolot sprawdzony dokładnie brak lewego powietrza. cewki sprawdziłem raz jeszcze wychodzi po 0,6ohm na każdej świece też sprawne, VVT wymeniony na nowy, czujnik wałka mimośrodowego wymieniony co za tym idzie uszczelka pokrywy też, przepustnica wyczyszczona, wtryski sprawdzałem, zamieniałem i cały czas wypadanie zapłonu na 1 cylindrze :mad2: :mad2:

przy sprawdzzaniu szczelności zdjąłem wężyk od odmy i na tym kolanku troche szlamu jest domniemam że odma też jest zapaskudzona tylko nie mam czasu sie tym zająć teraz. poza tym cały kolketor trzeba zdjać :duh:

jakieś pomysły ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
ja u siebie tez zmieniałem silnik VVT i tez nic. tzn po usunieciu wszystkich adaptacji auto powraca do zycia :D ale po jakis 300-km wszystko powraca czeck na desce i brak mocy.tylko u mnie moze byc winna przepustnica ? Jesli wcisne pedał gazu do połowy to auto sie zbiera, lecze ta druga połowa juz muli auto, czuc takie przymulenie samochodu, odpuszcze gaz i czuc ze znów zaczyna sie zbierac ;/ nie wiem co mam robic z tym autkiem ;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.