Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. To mój pierwszy post na forum.

Znajomy wyjechał za granicę i zostawił mi pod opiekę E39 520d.

Auto stało jakieś póltora miesiąca nieodpalane na dworzu z połową paliwa w baku. Naładowałem akumulator, wlałem do baku dodatek zimowy do paliwa. Odpaliłem auto, zrobiłem nim bez problemów jakieś 200km. Dzisiaj zapaliła się rezerwa, zatankowałem auto, pojechałem w trasę i zrobiłem ekonomiczną jazdą jakieś 200km. Kiedy dojechałem do miasta kilka razy wdepnąłem mocniej gaz i miałem wrażenie, że przy jakiś 3 tysiącach obrotów auto jakby delikatnie przytkało. Za kilkaset metrów stanąłem na światłach i odczułem delikatne skoki obrotów. Za jakiś kilometr dalej zatrzymałem się na światłach i auto padło. Rozrusznik kręci ale nic więcej się nie dzieję. Nie widać żadnych kontrolek. Auto nawet na chwilę nie chce zaskoczyć. Sprawdziłem na szybko bezpieczniki w bagażniku ale nic nie dojrzałem. Auto odholowałem. Jutro mam zamiar sprawdzić przepływa paliwa. Poproszę o jakieś sugestie i porady. Olej był zmieniany jakieś 5 tyś. kilometrów temu. Nie wiem kiedy był zmieniany filtr paliwa i zastanawiam się czy może być on odpowiedzialny za tą usterkę, choć wydaje mi się, że nie powinien odciąć całkowicie dopływu paliwa.

Opublikowano

z tego co napisałeś to odpaliłeś ją po dłuższym postoju w mrozy ?

czyli stała na letnim paliwie i pomimo że dodatek wlałeś później do tankowałeś jeszcze to mógł się filtr zawalić ,nieraz tak się dzieje w zimę na niby normalnych zimowych paliwach

wymień go ale zalej czystą ropą oczywiście zimową i wtedy spróbuj .

Opublikowano
A więc tak. Paliwo nie dochodzi do filtra, w ogóle nie leci. Paliwo z baku również nie wychodziło. Pompa w baku dość głośno i dziwnie dzwięczała. Po odkręceniu dekli od baku zauważyłem, że całe paliwo jakie zostało (ok 10 litrów). znajduje się w lewej komorze, natomiast w prawej tam gdzie pompa jest sucho. W czym może tkwić problem?
Opublikowano
W baku są 2 pompki jedna odpowiada za przelew z jednej komory do drugiej w której znajduje się pompa główna. Idź na stację i dolej 10l. Auto odpali i jedź na stację i dolej oleju do pełna czy tam ile uważasz. Ważne by było powyżej 15l. Poniżej 15l auto Ci zgaśnie póki nie zrobisz pompki przelewowej
Opublikowano

tak myślałem że wina może być mało paliwa i nie dopompowanie go elektryczną czyli nie pompuje z lewej komory do prawej tam gdzie jest smok

wina pompek ,jak ta w prawej chodziła na sucho to zalej paliwa i sprawdź czy się nie zatarła :)

Opublikowano
W baku są 2 pompki jedna odpowiada za przelew z jednej komory do drugiej w której znajduje się pompa główna. Idź na stację i dolej 10l. Auto odpali i jedź na stację i dolej oleju do pełna czy tam ile uważasz. Ważne by było powyżej 15l. Poniżej 15l auto Ci zgaśnie póki nie zrobisz pompki przelewowej

 

 

pompa główna to jest CR przy silniku a elektryczne w zbiorniku i pod lewym progiem są tylko pomocnicze :)

Opublikowano

Chodziło mi o tą pomocniczą którą nazwałem główną. Widzisz źle dobrałem słowa. Ale jakoś nie można się o takie rzeczy kłócić.

 

To tak na przyszłosć.

Opublikowano
Dziękuje za odpowiedź. Czy może ktoś dokładniej opisać jak dostać się do tej pompki która odpowiada za przelew? Zauważyłem też dziwną rzecz, a mianowicie brakowało bezpiecznika nr 54 od pompki, czy możliwe, że dało się odpalić auto i cyz możliwe, że on był odpowiedzialny za nie przelewanie paliwa w komorach?
Opublikowano

Bezpiecznik włożony, obydwa dekle zdjęte, jutro będę szukał tej pompy przelewowej.

Ten bezpiecznik tyczy się chyba tylko wersji M5. Bezpieczniki od tej pompy znajdują się koło schowka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale tam powinna być tylko 1 pompka, a dokładnie to w baku.

Silniki serii M57 mają drugą pod progiem, ale one są na CR, ten jest na zwykłym wtrysku.

Ta w baku podaje prosto na pompę VP44, a przy okazji jest sprzęgnięta z pompką strumieniową (nie jest to pompka elektryczna) która przelewa paliwo z lewej do prawej komory.

Jak ci nie leci paliwo do pompy wtryskowej, to szukaj przyczyny w baku.

Jak chcesz, to poczytaj mój stary temat, może trochę ci wyjaśni jak to wszystko ma działać: viewtopic.php?f=72&t=193392

Opublikowano
Już trochę złapałem. Czy jest możliowść, że ta "pompka strumieniowa" złapała jakiś syf i paliwo nie przelewa się do drugiego zbiornika a pompa działa? Kolejna sprawa to czy pompa jeżeli nie działa wydaję jakieś odgłosy? I jeszcze jedna sprawa, czy na przewodzie zasilającym (przy wylocie z baku) pompę progową powinienem wyczuć jakieś zasysanie palcem w momencie włączenia zapłonu lub w momencie rozruchu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, mogła się przytkać, taka opcja istnieje.

Wyjąca pompka w baku jak najbardziej może nie pompować, to można sprawdzić.

I jeszcze jedna sprawa, czy na przewodzie zasilającym (przy wylocie z baku) pompę progową powinienem wyczuć jakieś zasysanie palcem w momencie włączenia zapłonu lub w momencie rozruchu?

Ty nie masz pompy progowej, więc żadnego ssania nie doświadczysz :mrgreen:

Pompa wtryskowa coś tam powinna ciągnąć, ale to będzie raczej niezauważalne.

Opublikowano
A co za pompa lub czujnik znajduję się pod fotelem kierowcy? Dochodzą do niej kable i jakieś rurki. Czy dużo roboty jest z wyjęciem baku czy lepiej podłubać w aucie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dojście do pompy masz po wyjęciu siedziska kanapy.Jest tam klapka którą zdejmujesz po odkręceniu wkrętów i widać wtedy wężyki i po odkręceniu takiej wielkiej nakrętki wyciąga się czujnik poziomu paliwa i pompkę elektryczną.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

pod fotelem kierowcy jeśli masz kable to masz tam tzw pompę progową elektryczną tak jak ci pisał driver

ok wielkość jej ok 15cm na 10cm

a jeśli masz webasto to jeszcze obok jest mała pompka paliwa do webasta .

jeśli masz tzw chińskie rączki :) to spokojnie wyjmiesz pompę od góry ,jeśli w baku jest dużo syfu to od razu go wyciągnij jakąś wysysarką bo żeby bak wymontować to jest nap weno więcej roboty.

Opublikowano

pompkę z baku bez problemu wyjmiesz po zdjęciu kanapy - bez wyjmowania baku.

kabelków do tej pompki pod fotelem kierowcy nie ma i nie jest to podprogowa jak już shadow69 pisał, no chyba że masz zrobiony swap silnika na m57 :wink:

Opublikowano (edytowane)

skoro kolega bmwlodz1

napisał że ma jakieś kable pod fotelem kierowcy i jak nazwał jakieś czujniki

to widocznie ma pompę elektryczną od webasta.

Edytowane przez wielkiumino123
Opublikowano

Pod fotelem kierowcy znajduję się coś okrągłego długości 5cm z wtyczką, przewody paliwowe idą jednak oboka, do tego dochodzą jakieś dwie cienkie chyba stalowe rurki.

 

Wypompowałem całe paliwo z baku, wyczyściłem bak. Przedmuchałem wszystkie rurki wężykiem podłączonym pod butle tlenową czyli wysokie ciśnienie. Wyjąłem pompe sprawdziłem ją na krótko pod akumulator, pompa działa i pompuje ładnie paliwo. Wszystko z powrotem skręciłęm. Przkeręcam kluczyk i nie słyszę pompy. Rozbieram znowu sprawdzam czy pompa na pewno działa. Podłączyłem znowu na krótko pod akumulator dotykająć tych blaszek przymocowanych do pompy. Pompa działa paliwo wychodzi z baku i również komory się wyrównują. Założyłem dekielek podłączam na krótko przewody z akumulatora w miejsce gdzie wpinamy kostke i cisza. Na odcinku od kostki do pompy gdzieś musi uciekać napięcie. Zacisnąłęm mocniej styki i nadal to samo. Kable wyglądają dobrze i nie ma żadnych przerw. :mad2:

Opublikowano

sprawdź czy masz napięcie w tej kostce jak przekręcisz kluczyk. jeśli tak to pompka na złom. u mnie też tak miałem, że się po prostu zawieszała, czasami działała, szczególnie na krótko, a w aucie nie trybiła przez co też kilka razy wyjmowałem i wkładałem ją do baku...

co do pompki pod siedzeniem to może znalazłeś pompkę paliwa od webasto? bo tylko ona ma prawo tam być ale tak czy inaczej do odpalania auta nic ona nie ma.

pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro pompka rusza po podaniu napięcia na kostkę, a nie rusza jak podłączysz pod auto, to sprawdź przekaźnik w bagażniku, po co wymieniać działającą pompkę?

Tam w prawym boczku, są zazwyczaj 3 takie zielone koło siebie.

Namierz ten od pompki i podmień z sąsiednim.

Jak ruszy, to znaczy że masz padnięty przekaźnik.

Bo zakładam że bezpiecznik już dawno sprawdziłeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.