Skocz do zawartości

Wpływ Adaptive Drive i Electronic Damper Control na odcucia


SlawekS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem, czy zależy to od rynku, czy roku produkcji? A moze to sprawka dekoderów VIN? Auto z 2VA zawiera 223 moim zdaniem - wnoszę po lekturze forum, rozmowach ze sprzedawcami, lekturze http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/adaptive_drive.html?source=index&article=adaptive_drive

 

Z cennika z 2010 w UK:

2VA Adaptive Drive

Includes Variable Damper Control (VDC) and Dynamic Drive to maximise stability and comfort through reduced body roll in all conditions using active hydraulic anti-roll bars. Includes Drive Dynamic Control with four mode settings: Comfort, Normal, Sport and Sport +. Enables adjustment of steering feel, throttle response, engine response and suspension settings.

In combination with M Sport models, M Sport suspension is deleted.

 

2014, tez uk

Adaptive Drive 2VA

Not with 223 (podobnie z opisem 223 - nie mozna zamówić obu opcji, amortyzatory zawarte są w 2VA.

 

Pod kodem 223 pojawia się czasem DDC, czasem BDC, czasem EDC.

 

Opcji 229 w cennikach F10/F11 nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy,

 

Dwa tygodnie jezdzilem Bmw kolegi - 520d xDrive 2014.

18tki i caly czas na ustawieniu komfort.

Nigdy nie mialem bmw i totalnie sie przywiazalem do tego auta i marki.

Nigdy tak komfortowo nie jezdzilem.

Ma ustawienie jeszcze sport, eco oraz komfort+.

Na tym ostatnim nie poczulem roznicy. Tak samo super po nierownosciach jak bez plusa.

 

Kolega jednak nie sprzedal mi auta, a taki byl plan. Chce jeszcze pojezdzic:)

 

Znalazlem super fure. 2015 520d tez xdrive.

Jeszcze nie jechalem ogladac / drugi koniec Polski.

Auto ma wszystko co chcialem, ale nie ma komfort+. Ma sport, eco i komfort.

Czy to znaczy ze to juz nie jest adaptacyjne zawieszenie ?

Czym tak naprawde sie rozni od tego kolegi ktory tak mnie urzekl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozni sie amortyzatorami. Zeby porownac czym jeszcze w zawieszeniu potrzebne bylyby jeszcze viny obydwoch samochodow. Drogi z nich moze miec np zawieszenie m a ten pierwszy system ktory niweluje przechyly nadwozia w zakretach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki !

 

Jesli to nie problem, jutro bym podal oba numery vin.

 

Fajnie miec pewnosc bo auto zaklepalem do srody....

jak nowka,

Ale chcialbym miec pewnosc ze nie bedzie gorzej - mniej komfortowo w porownaniu z tym kolegi gdzie jest +

 

Ciezko trafic na idealna uzywke z tym co sie juz czlowiek zżyl....

Mimo ze to bylo tylko 2 tygodnie jazdy....

 

Nie chce innego auta. Mialem passata b8 do testow z dcc.

Porazka w porownaniu z 5tką....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czekamy na viny. Na comfort + zawieszenie z cala pewnoscia jest bardziej miekkie niz w samochodzie ktory ma tylko standardoww zawieszenie. Jesli chodzi o odczucie komfortu to olbrzymia role odgrywaja tutaj rownierz opony , ich rozmiar i to czy sz rsc !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie... sugerowałem się tym + - ustawieniem kolo lewarka skrzyni - joysticka,

 

idento jak w tym co jezdzilem...

i gośc wciaz mi mowi ze jak ustawi na komfort to auto pięknie pokonuje nierównosci... to co on tam ma ? przeciez w jego przypadku tylko charakterystyka skrzyni się zmienia ?

 

mógłby ktoś podpowiedzieć czy duze roznice w komforcie bym mial ? gdybym jednak sie zdecydowal na ten bez DDC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odczucia w komforcie zdecydowanie się zmieniają, choć moim zdaniem brakuje troszkę jeszcze twardszego ustawienia niż Sport/Sport+. Jeżdżę praktycznie tylko na Sport, ewentualnie na Normal i moim zdaniem za bardzo buja, prawie jak w hydropneumatyku. W E60 był zdecydowanie sztywniejszy zawias i nie miało się wrażenia, że samochód to ponton. Ma to znaczenie przy bardziej dynamicznej jeździe. Poniżej Normal nie schodzę, bo to już łóżko wodne. No i jeszcze jedno niedopracowanie - samochód nie zapamiętuje ustawienia wybranego przez kierowcę. Po kolejnym uruchomieniu silnika z uporem maniaka ustawia domyślny tryb, czyli Normal. Jak chcesz Comfort czy Sport, musisz po każdym uruchomieniu silnika wciskać przycisk. Jeśli chodzi o zawieszenie, w moim odczuciu między ustawieniem Sport i Sport+ nie ma specjalnej różnicy, na obu podobnie buja. Poniżej Sportu trzeba bardzo uważać, żeby nie dobić podwoziem np. leżącego policjanta, tak zawieszenie jest wtedy miękkie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy czy w po czy przedlifcie. U mnie ostatnie ustawienie zapamietuje i jesli jest adaptiv drive to niema ustawienia normal a sport + jest dosyc sztywny. Ale to zalezy rowniez od opon.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prelci zapamiętuje komfort+. Z pozostałych trybów przełącza się domyślnie na komfort.

Najlepszym moim zdaniem w serii 5 jest zawieszenie mpakietowe. W poprzednim f11 miałem zawieszenie mpakiet i tylną skrętną oś. Następne też takie kupię. Edc to sh.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest i sport+

 

 

 

Powiedzcie co sie zmienia w trybie jazdy podczas wyboru komfort, normal, sport w autach bez ddc ?

 

Serio nie kumam.

W zawieszeniu i amortyzacji nic. Zmienia sie tylko charakterystyka silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oraz mapa skrzyni biegów, charakterystyka wspomagania kierownicy i czułość reakcji pedału przyśpieszenia.

W autach z zegarami 6WB zmienia się także ich wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na pewno w autach z opcją 2VH, czyli zmiennym aktywnym układem kierowniczym.

W innych - nie wiem - może zależy to od tego, czy wspomaganie jest elektryczne czy hydrauliczne (jak wiadomo w F1x były stosowane oba rozwiązania)...

 

Najlepszym moim zdaniem w serii 5 jest zawieszenie mpakietowe.

Jak z komfortem na tym zawieszeniu?

M-pakietowe ma chyba progresywne sprężyny, czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie kierownicy nie w kazdym chyba ?!? U mnie np nie ! Reklamowalem to i producent poprzez servis orzekl ze tak ma niby byc !!!

Układ kierowniczy sie zmienia przy RWD. Zmniejsza się siła wspomagania w trybie sport. Przy xDrive jest wspomaganie elektrohydrauliczne i tu rzeczywiście zmiana o ile jest to mniej odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało sie i zakupilem jednak samochód od kolegi...

 

ten z DDC.

 

autko ma juz 94 tyś km.

 

gwarancja do 2019 polowy roku i 200 tyś km, ale czy też na amory ?

 

powiedzcie... mimo ze fura od kumpla serwisowana itp....

czy gdy pojade na diagnostyke idzie tam cos we wlasnym zakresie wyszukać jakieś stuki itp ? są tam koncowki itp zuzywajace sie elementy wchodzą w sklad takiego zawieszenia ? czy wszystko tylko i wyłącznie w aso ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cos uszkodzonego znajdziesz w jakikolwiek sposob to jedziesz do ASO i zglaszasz to na gwarancji ( jej warunkiem nest robienie wszystkich przegladow w ASO ) , wiekszosc rzeczy lapie sie na gwarancji , amory i zawieszenie rowniez.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.