Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Mój F07 też ma wg VIN:

2VA Adaptive Drive Adaptive Drive

223 Dynamic Damper Control Dynamische Daempfer Control

229 Dynamic Drive Dynamic Drive

Opublikowano

Nie wiem, czy zależy to od rynku, czy roku produkcji? A moze to sprawka dekoderów VIN? Auto z 2VA zawiera 223 moim zdaniem - wnoszę po lekturze forum, rozmowach ze sprzedawcami, lekturze http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/adaptive_drive.html?source=index&article=adaptive_drive

 

Z cennika z 2010 w UK:

2VA Adaptive Drive

Includes Variable Damper Control (VDC) and Dynamic Drive to maximise stability and comfort through reduced body roll in all conditions using active hydraulic anti-roll bars. Includes Drive Dynamic Control with four mode settings: Comfort, Normal, Sport and Sport +. Enables adjustment of steering feel, throttle response, engine response and suspension settings.

In combination with M Sport models, M Sport suspension is deleted.

 

2014, tez uk

Adaptive Drive 2VA

Not with 223 (podobnie z opisem 223 - nie mozna zamówić obu opcji, amortyzatory zawarte są w 2VA.

 

Pod kodem 223 pojawia się czasem DDC, czasem BDC, czasem EDC.

 

Opcji 229 w cennikach F10/F11 nie widziałem.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Koledzy,

 

Dwa tygodnie jezdzilem Bmw kolegi - 520d xDrive 2014.

18tki i caly czas na ustawieniu komfort.

Nigdy nie mialem bmw i totalnie sie przywiazalem do tego auta i marki.

Nigdy tak komfortowo nie jezdzilem.

Ma ustawienie jeszcze sport, eco oraz komfort+.

Na tym ostatnim nie poczulem roznicy. Tak samo super po nierownosciach jak bez plusa.

 

Kolega jednak nie sprzedal mi auta, a taki byl plan. Chce jeszcze pojezdzic:)

 

Znalazlem super fure. 2015 520d tez xdrive.

Jeszcze nie jechalem ogladac / drugi koniec Polski.

Auto ma wszystko co chcialem, ale nie ma komfort+. Ma sport, eco i komfort.

Czy to znaczy ze to juz nie jest adaptacyjne zawieszenie ?

Czym tak naprawde sie rozni od tego kolegi ktory tak mnie urzekl ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozni sie amortyzatorami. Zeby porownac czym jeszcze w zawieszeniu potrzebne bylyby jeszcze viny obydwoch samochodow. Drogi z nich moze miec np zawieszenie m a ten pierwszy system ktory niweluje przechyly nadwozia w zakretach
Opublikowano

Dzieki !

 

Jesli to nie problem, jutro bym podal oba numery vin.

 

Fajnie miec pewnosc bo auto zaklepalem do srody....

jak nowka,

Ale chcialbym miec pewnosc ze nie bedzie gorzej - mniej komfortowo w porownaniu z tym kolegi gdzie jest +

 

Ciezko trafic na idealna uzywke z tym co sie juz czlowiek zżyl....

Mimo ze to bylo tylko 2 tygodnie jazdy....

 

Nie chce innego auta. Mialem passata b8 do testow z dcc.

Porazka w porownaniu z 5tką....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to czekamy na viny. Na comfort + zawieszenie z cala pewnoscia jest bardziej miekkie niz w samochodzie ktory ma tylko standardoww zawieszenie. Jesli chodzi o odczucie komfortu to olbrzymia role odgrywaja tutaj rownierz opony , ich rozmiar i to czy sz rsc !!!
Opublikowano
Tutaj VIN autka, które chciałbym kupić: WBA5E710X0D785356

Brak DDC.

 

A tutaj kolegi: WBA5B91000D569147

Ma DDC.

Opublikowano

No i właśnie... sugerowałem się tym + - ustawieniem kolo lewarka skrzyni - joysticka,

 

idento jak w tym co jezdzilem...

i gośc wciaz mi mowi ze jak ustawi na komfort to auto pięknie pokonuje nierównosci... to co on tam ma ? przeciez w jego przypadku tylko charakterystyka skrzyni się zmienia ?

 

mógłby ktoś podpowiedzieć czy duze roznice w komforcie bym mial ? gdybym jednak sie zdecydowal na ten bez DDC ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Odczucia w komforcie zdecydowanie się zmieniają, choć moim zdaniem brakuje troszkę jeszcze twardszego ustawienia niż Sport/Sport+. Jeżdżę praktycznie tylko na Sport, ewentualnie na Normal i moim zdaniem za bardzo buja, prawie jak w hydropneumatyku. W E60 był zdecydowanie sztywniejszy zawias i nie miało się wrażenia, że samochód to ponton. Ma to znaczenie przy bardziej dynamicznej jeździe. Poniżej Normal nie schodzę, bo to już łóżko wodne. No i jeszcze jedno niedopracowanie - samochód nie zapamiętuje ustawienia wybranego przez kierowcę. Po kolejnym uruchomieniu silnika z uporem maniaka ustawia domyślny tryb, czyli Normal. Jak chcesz Comfort czy Sport, musisz po każdym uruchomieniu silnika wciskać przycisk. Jeśli chodzi o zawieszenie, w moim odczuciu między ustawieniem Sport i Sport+ nie ma specjalnej różnicy, na obu podobnie buja. Poniżej Sportu trzeba bardzo uważać, żeby nie dobić podwoziem np. leżącego policjanta, tak zawieszenie jest wtedy miękkie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zalezy czy w po czy przedlifcie. U mnie ostatnie ustawienie zapamietuje i jesli jest adaptiv drive to niema ustawienia normal a sport + jest dosyc sztywny. Ale to zalezy rowniez od opon.
Opublikowano

Dokładnie w tym kolegi po lifcie zapamiętuje Komfort,

 

i nie ma trybu Normal ani sport+,

 

tylko sport oraz komfort+

 

ciezko kupic taki samochod... żeby miał własnie takie pełne adaptacyjne zawieszenie oraz xdrive.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sport + tez musi byc !!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W prelci zapamiętuje komfort+. Z pozostałych trybów przełącza się domyślnie na komfort.

Najlepszym moim zdaniem w serii 5 jest zawieszenie mpakietowe. W poprzednim f11 miałem zawieszenie mpakiet i tylną skrętną oś. Następne też takie kupię. Edc to sh.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Faktycznie jest i sport+

 

 

 

Powiedzcie co sie zmienia w trybie jazdy podczas wyboru komfort, normal, sport w autach bez ddc ?

 

Serio nie kumam.

W zawieszeniu i amortyzacji nic. Zmienia sie tylko charakterystyka silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oraz mapa skrzyni biegów, charakterystyka wspomagania kierownicy i czułość reakcji pedału przyśpieszenia.

W autach z zegarami 6WB zmienia się także ich wygląd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wspomaganie kierownicy nie w kazdym chyba ?!? U mnie np nie ! Reklamowalem to i producent poprzez servis orzekl ze tak ma niby byc !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno w autach z opcją 2VH, czyli zmiennym aktywnym układem kierowniczym.

W innych - nie wiem - może zależy to od tego, czy wspomaganie jest elektryczne czy hydrauliczne (jak wiadomo w F1x były stosowane oba rozwiązania)...

 

Najlepszym moim zdaniem w serii 5 jest zawieszenie mpakietowe.

Jak z komfortem na tym zawieszeniu?

M-pakietowe ma chyba progresywne sprężyny, czy się mylę?

Opublikowano
Wspomaganie kierownicy nie w kazdym chyba ?!? U mnie np nie ! Reklamowalem to i producent poprzez servis orzekl ze tak ma niby byc !!!

Układ kierowniczy sie zmienia przy RWD. Zmniejsza się siła wspomagania w trybie sport. Przy xDrive jest wspomaganie elektrohydrauliczne i tu rzeczywiście zmiana o ile jest to mniej odczuwalna.

Opublikowano

Udało sie i zakupilem jednak samochód od kolegi...

 

ten z DDC.

 

autko ma juz 94 tyś km.

 

gwarancja do 2019 polowy roku i 200 tyś km, ale czy też na amory ?

 

powiedzcie... mimo ze fura od kumpla serwisowana itp....

czy gdy pojade na diagnostyke idzie tam cos we wlasnym zakresie wyszukać jakieś stuki itp ? są tam koncowki itp zuzywajace sie elementy wchodzą w sklad takiego zawieszenia ? czy wszystko tylko i wyłącznie w aso ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak cos uszkodzonego znajdziesz w jakikolwiek sposob to jedziesz do ASO i zglaszasz to na gwarancji ( jej warunkiem nest robienie wszystkich przegladow w ASO ) , wiekszosc rzeczy lapie sie na gwarancji , amory i zawieszenie rowniez.
Opublikowano

A mam pytanie do posiadaczy DDC.... czy mieliscie jakies awarie ? Usterki tego ukladu ?

Mój przebieg to około 175k i jak do tej pory żadnej usterki nie odnotowałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.