Skocz do zawartości

ATF only czyli jaki?


xaan

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdz najpierw jaki masz kolor plynu, bo w wiekszosci E60 jest zółty CHF11S a na nakrętce powinna być zielona naklejka z opisem, ale czasem odpada. Z nieszczelnosicą nakrętki można walczyć na dwa sposoby, wymienić oring na trochę większy, bo orginalny też będzie przeciekał. Lub szybko i skutecznie nawinąć warstwe taśmy teflonowej na gwint...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś konkretniej: jak kolor taki to lej to, a jak kolor taki to lej to...

Jak nie mam żadnej naklejki a samo ubywanie jest takie, że jak kupowałem auto dwa lata temu to to była połowa miarki a teraz jest minimum wiec "don' panic" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...co do ATF to klasy DIII, obojetnie jaki producent

 

DIII moze rozszczelnic uklad bo jest olej/plyn wpelni syntetyczny. W moim poprzednim aucie po wlaniu Dextrona III zaczela cieknac maglownica. Dlatego lepiej wlac DII (tymbardziej, ze taki zaleca BMW) np Mobile ATF220.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu dzwonilem do BMW zapytać jaki płyn jest zalewany. Powiedzieli mi jasno że żaden dextron tylko ORI bmw. Także od nich się niczego dowiedzieć nie można. Powdzoniłem po kilku firmach regenerujących maglownice i wszyscy zgodnie polecili DEXTRON III w tym firma HYDROSYSTEM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten oryginalny płyn to właśnie Pentosine CHF 11S. Faktycznie firmy od regeneracji, z nieznanych przyczyn mówią że DIII jest lepszy, chociaż na papierze CHF ma lesze parametry. Może dlatego że jest trudniej dostępny, droższy i mniej uniwersalny, a może faktycznie DIII jest lepszy.

Tak czy inaczej dolewać należy tego który jest obecnie w układzie, wymienić można, ale trzeba wszystko wylać i wypłukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Skoro pisze,ze ma napis na nakretce zbiorniczka ATF to CHF 11S tam raczej nie będzie...

 

Wracając do wcześniejszego mojego postu...

Olej to nie dxIII a dxII.

Numer oleju to:81229400272

Byłem zobaczyć wlasnie na butelkę oleju,który kupiłem do mojej przekladni w ASO.

Olej to ATF czerwony.

Wcześniejszy post zmieniłem już co by nikogo w blad nie wprowadzać...

 

 

Jest rowniez masa zamiennikow,oto lista olejow do przekladni ZF

 

Antar Dexron II D-22 329 Antar S.A., Paris/F

ATF Dexron II D-20 727 Beverol Nederland B.V., Beverwijk/NL

Texamatic Fluid D-21 392/21 588 Caltex Services (UK) Ltd., London/GB

Chemico Dexron II D-21 294 Chemico, Luitpaardsvlei/SA

Deluxol Transm. Fluid D II D-20 726 Deluxol Olie Maatschappij B.V., Rotterdam/NL

Shell Donax TG D-21 126

Shell ATF Dexron II D-21 464

Shell ATF DII D-21 774/M-891204

Shell ATF Dexron II D-21 631

Deutsche Shell AG, Hamburg/D

Deutz Oel Dexron II D-21 158 Deutzer Oel AG, Köln/D

Fleetmatic CD D-21 303 Duckhaam Oils, Bromley /GB

Elfmatic G2 D-22 329 ELF Lub, Paris/F

Ellmo-Fluid Dexron D-22 233 Eller-Montan-Comp. GmbH, Duisburg/D

Tutela GI/A D-20 782 Fiat Lubrificanti Torino/I

Fina Dexron II D-22 233 Fina Europe S.A., Brüssel/B

IP Dexron Fluid II D-21 627 Italiana Petroli S.P.A., Genova/I

Kompressol-Fluid Matic D 52 Kompressol-Oel Verkaufs GmbH, Köln/D

Q8 Auto 14 Dexron II D-21 883

Q8 Auto 14 Dexron II D-21 677

Kuwait Petr. Research & Techn. B.V., Rotterdam/NL

Mobil ATF220 D-21 685/21 394

Mobil ATF220 D-20 104

Mobil ATF220 D-21 412/21 297/22 187

Mobil Oil AG, Hamburg/D

Panolin ATF Dexron Multi D-21 996 Panolin AG, Madetswil/CH

Aero-Line ATF Dexron D-20 101 Prinz-Schulte GmbH & Co. KG, Frechen/D

Rafmatic DII D-20 101 Raffineries Imperator, Baisieux/F

Sunmatic 149 D-20 101 Sun Oil Company N.V., Aartselaar/B

Dexron II D-21 298

Dexron II D-20 356

Total Group, Paris/F

Valvoline ATF DII

D-21 270/M-880214

Valvoline Int. Inc., Dordrecht/NL

Veba Movara ATF DII

D-21 412/21 685

Veba Oel AG, Gelsenkirchen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy zbiorniczek ma napis ATF, jak jest CHF to jest w tym miejscu zielona naklejka, jak widać czasem może się zdarzyć że odpadnie, dlatego pisze żebyś sprawdził kolor, bo napis o niczym nie świadczy

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=713643&stc=1&d=1340851122

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wujek google pomocny jak widze...

tylko czy jestes tego pewny?

jutro zagladne pod naklejke gdzie jest plyn chf to sie dowiemy czy kazdy,bo nie sadze zeby bmw nie pomyslalo o tym ze naklejka moze odpasc i ktos przez wytloczony na korku napis ATF nalal czerwonego oleju zamiast hydraulika... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda lekko zużyty chf 11 (ja mialem duzo ciemniejszy) Z czerwonego robi sie raczej czarny

 

 

http://img155.imageshack.us/img155/3185/27052010181.jpg

http://img40.imageshack.us/img40/8176/27052010180.jpg

zdjęcia zapożyczone z http://www.maxbimmer.pl/f67/e34-atf-na-chf-11s-nivo-10898/index2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.