Skocz do zawartości

e39 520D pompa paliwa


Gapcio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
W Twoim modelu są częste problemy nie z pompą w baku, a z pompą "przy silniku" słynną pompą vp44, poszukaj w dziale bmw e46, jest tam bardzo dużo o tym.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio miałem problem z padniętą pompą paliwa w zbiorniku to niezłe cyrki się przez nią dzieją. Zacznijmy od tego że gdy masz niesprawną pompę paliwa i w zbiorniku jest ok. 15 L paliwa to samochód podczas jazdy zaczyna delikatnie szarpać ale silnik pracuje do momentu gdy nie wciśniesz sprzęgło :) Wciskasz sprzęgło silnik gaśnie i już go nie zapalisz bo zapowietrza się pompa wtryskowa, trzeba dolać paliwa i odpowietrzyć pompę :) Kolejnym objawem padniętej pompy w baku jest to że ciężko odpalić samochód czy to zimny czy ciepły. Miałem przypadek że odpaliłem samochód jak było -15*C przejechałem 3km wciskam sprzęgło a samochód zgasł :O dobrze że był w ruchu to jakoś udało mi się go odpalić a miałem 30L paliwa w zbiorniku :D Ogólnie jak masz któryś z w/w problemów to wymieniaj pompę w zbiorniku bo będziesz miał niezłe przygody w trasie :) U mnie po wymianie teraz jest jak bozia przykazała :>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Moj problem wyglada tak, że tuz po wymianie akumulatora autko (e39 520d) odpaliło 1 raz normalnie, drugi raz po dłuższym kreceniu złapał. I jadę sobie jadę, stanąłem na skrzyżowaniu i auto zgaslo - już nie odpalilo ;/ Kreci akumulatorem ale nie odpala. Dodam ze mam ok 14- 16 litrów ropy w baku. Czy bedzie to pompka w baku? Dodam ,że silnik pracował normalnie bez oznak dolegliwości.

 

Czy ktoś może się wypowiedzieć? Czy jest szansa,że padła pompa wtryskowa vp44?

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak padła pompka w baku to też raz odpalał raz nie aż w końcu nie odpalił przy około 20-25 litrach paliwa... też sie przestraszyłem że to wtryskowa ale na szczęście tak nie było.

generalnie jak zdejmiesz tylną kanapę i przekręcisz stacyjkę to powinno być słychać pompkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Jestem zaskoczony tym że tyle osób ma z tym problem. Minus dla BMW za takie coś. Jak można do takiego czegoś dopuścić w takim aucie, to jest nie porozumienie. Ja osobiście jestem już po 2 wymianach pompy paliwa, 2 razy mnie ściągali z autostrady... Ogólnie to się boje jak zapala się rezerwa to od razu gnam na stacje. Następny wybór to napewno będzie 3.0d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W 3.0d masz znowu pompę progową która też po pewnym czasie lubi wyzionąć ducha, a i nawet jak działa, to z biegiem czasu nie daje już takiego ciśnienie jak powinna.

A pompę w baku ma nadal, i psuję się mniej więcej podobnie jak ta w 2.0d.

Jedynie VP44 nie ma :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
kolejny raz stanąłem.... I znów ta nie szczęsna pompa paliwa, pojechałem do sąsiedniego miasta w zbiorniku powyżej 15l pokręciłem się po mieście, pojechałem na zakupy wracam spowrotem auto chce odpalić a tu rozrusznik kręci, aku dobre, ewidentnie słychać że przy zapaleniu stacyjki pompa nie pracuje........ to jest poprostu masakra jakaś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak nie zamontował? W sensie że nie wymienił? Jeśli zakładałeś chińskie pompki a filtr nie był wymieniany od x lat to wiadomo że lekko pompka nie miała i mogło to mieć wpływ na szybki zgon. Ale druga sprawa to zapowietrzanie - co ci się zapowietrzało? musisz sprawdzić przewody za i przed filtrem czy nie ma nieszczelności, z tym że tu wcześniej padła by pompa vp44 bo przecież ta w baku nie ma możliwości chodzić na "sucho"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto robiłem u typa od którego brałem i on w ramach "gwarancji" to robił... Zakupiłem pompe pierburga oraz filtr paliwa filtron i jutro będzie wymieniane wszystko, mam nadzieje że to już ostatni raz. Ale dzięki za podpowiedź ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Otoz... Posiadam e39 530d touring silnik 3.0 automat. Syn jechal z niewiasta i..".szarpnelo" silnikiem i zgasl. Wyswietlil się komunikat FUEL INJ.SYSTEM i za cholere już go odpalic nie mozna. W zbiorniku było ok 15-17 L paliwa. Zdjalem przewod z filtra paliwa-dochodzi cos w rodzaju piany(wiecej powietrza ni| paliwa). Dokupilem kolejne 15, wlalem i nadal du...a. Przy czym! Przy stanie ok 15 L paliwa pompa w zbiorniku(i chyba ta za kierowca) wydawala dzwieki niczym ja po grochowce. Obecnie przy stanie 30 L pompa jakby ucichla ale slysze jak w filtrze przelewa się "gotuje" niczym w kiszkach podczas biegunki.

Czy to wina pompy paliwa w zbiorniku???

Drugie pytanie:: jak odpowietrzyc filtr czy te| pompe wtryskowa?

Pozdrawiam oczekujac pomocy(porady).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam, dziś odpaliłem auto przejechałem z 5km i auto zgasło nie chce odpalić. Aku już padł od mojego kręcenia ogólnie masakra. Jadąc czułem spadki mocy. Auto zaczęło słabo reagować na gaz. W zbiorniku około 15L ropy... Ogolnie ostatnio miałem problemy z odpaleniem po dłuższym postoju. Myślicie, że to pompa? Jaką kupić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda, że pompka padła. Sposób na sprawdzenie pompki jest banalny - zdejmujesz wężyk wychodzący z filtra paliwa i przekręcasz kluczyk. Jak nie będzie lecieć paliwo to już wiadomo co. U mnie od chyba 3 lat pracuje pompka pierburg-ti automotive. Mam wrażenie, że jest głosniejsza niż fabryczna ale w sumie to przed awarią się nie wsłuchiwałem. W każdym razie działa ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie od chyba 3 lat pracuje pompka pierburg-ti automotive. Mam wrażenie, że jest głosniejsza niż fabryczna ale w sumie to przed awarią się nie wsłuchiwałem.

Pierburg szedł na pierwszy montaż, o ile dobrze pamiętam :wink:

Moja pierbugra również chodzi głośniej niż fabryczna, ale parę lat już pracuje i nie ma z nią problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko że ta z dopiskiem ti automotive to już chyba z innej fabryki niż wcześniej (z Polski?). W każdym razie jak mi padła to na forum taka była plecana i taka została założona. Trochę kosztowała ale na razie nie żałuję tego wydatku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Dolałem 20L ropy układ zapowietrzony ale po chwili odpalił pojechałem na stacje dolalem jeszcze 25L na chwilę obecną mam 50L wskaźnik przed dolaniem wskazywal okolo 15L tak wiec z tym chyba też problem może źle wskazywać. Teraz nie wiem nadal czy to pompka czy co. I mam jeszcze jedno pytanie jak auto pracuje widać pęcherzyki powietrza na przezroczystej rurce idącej od filtra paliwa do silnika czy tam pompy. Czy to normalne czy nie powinno być tam ani jednego?

 

Filmik z pęcherzykami https://youtu.be/SqIJ5_bKXSY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.