Skocz do zawartości

316i m43, brak mocy, działanie wtrysków.


szymon111

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem że nagle zaczęło brakować czasem mocy.

Jadę normalnie, zmieniam bieg i zaczynam przyspieszać i czuje totalny brak mocy, np ledwo dojdzie do 3tyś obrotów, cały czas trzymam gaz i nagle moc wraca i zaczyna ciągnąć. Nie ma żadnej zasady co do tego jak i kiedy to się dzieje. Czasem podczas jednostajnej jazdy nagle czuć że przestaje ciągnąć i za chwile moc wraca. Czym to może być spowodowane?

 

z 4 miesiące temu, miałem inny problem z mocą i sprawdzałem wtryski, no i widziałem że podawały wszystkie 4 paliwo jednakowo w tym samym czasie podczas kręcenia rozrusznikiem, nie na zmianę parami. Czy tak to powinno być, bo wtrysk niby jest pół sekwencyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mam podobny problem,ale u mnie glownie dopoki auto sie dobrze nie nagrzeje tzn do pionu to lapie takiego muła..a wtych momentach jak lapie tego muła to az silnik zaczyna tak ciszej chodzic tzn scisza sie..i zauwazylem ze jak wcisne gaz do dechy to wtedy ciagnie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem też że na wolnych obrotach czasem jest coś takiego: Chodzi równo powiedzmy ma te 900obr, i nagle zaczynają powoli spadać, przez np 10sek obroty spadają tak średnio o 100obr i nagle momentalnie wracają do poziomu normalnego tych 900obr. Podczas tego spadania obrotów czuć i słychać że to nie jest normalne. Potem chodzi normalnie ale za jakiś czas znowu zacznie się to co wyżej opisałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przynajmniej tak pokazywała inpa. Wyżej widać błąd jaki miałem, jutro ponownie sprawdzę komputer czy się pojawił czy nie.

Tylko że inpa nie jest za szybka, więc nie pokaże jak szybko następują zmiany napięcia, ale ogólnie były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, u mnie natomiast występuje taki problem, że przy około 3 tys obrotów auto sie dusi, jak przejdzie wyżej to juz idzie, i nie występuje to za każdym razem lecz tylko czasami, nie byłem jeszcze na diagnostyce ale to jest strasznie denerwujace. filtr paliwa wymieniony i nic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem inpę i błąd z sondy był znowu. Po skasowaniu ponownym błędu, odpalałem silnik kilka razy i podczas pracy zdążył złapać odpowiednią temperaturę ale błąd się nie pojawił na razie.

Podczas pracy silnika na wolnych obrotach zaobserwowałem to zjawisko które opisałem wcześniej, czyli obroty ponad 900 i powoli zaczynały spadać przez nawet jakieś 20 - 30 sek i nagle urosły z powrotem do ponad 900. Zaczął wtedy też głośno cykać ( normalnie jest dość cicho) zawór odpowietrzenia zbiornika co jest pod maską, lecz nie wiem czy jak się to zaczęło czy jak skończyło.

Sonda niby pracuje ale inpa odświeża się co kilka sekund więc nie można zaobserwować jak szybko ona działa. Na wolnych obrotach raz było ok 0.40 na zmianę z ok 0.60. Przy ok 2500 obr pokazywała napięcie niby od 0.04 do 0.70, czasami było tak że przez kilka odświeżeń jakby pokazywała tylko niskie napięcia ok 0.15 - 0.20, ale jak pisałem inpa nie jest pewna w takich pomiarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawór odpowietrzenia zbiornika nie pracuje na biegu jałowym,przynajmniej nie w bmw.Zaślep wężyki tymczasowo i zobacz jak pracuje.Albo coś nie tak z zaworem,wiązką lub sterownikiem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie chyba pracuje, cały czas czuć jak "tyka" a czasem słychać. Ogólnie rozłączyłem go ostatnio i wężyk do kolektora zaślepiłem, a od strony zaworu na wężyku zostawiłem ten zaworek, czy może powinienem go zdjąć?

Jeździłem z odłączonym tym zaworem od dolotu, lecz był podłączony, lecz to co się dzieje na wolnych obrotach wystąpiło znowu.

Teraz odłączyłem kostkę od tego zaworu, błąd w inpie pokazało i chciałem sprawdzić czy będzie różnica.

Ogólnie nie mam pojęcia co to cało odpowietrzenie robi, w jaki sposób działa i co odpowietrza, bo bak przecież własne odpowietrzenia w baku ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nie chodzi o odpowietrzenie tylko wykorzystanie opar benzyny żeby nie szły w powietrze.Jak zaślepiłeś wężyk do kolektora to ok.Poprawy nie było?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, moim zdaniem to nie jest na pewno lewe powietrze.

Ten brak mocy zdarza się czasem, nie ma zasady co do tego. Sprawdzę jeszcze sondę jak wygląda z zewnątrz, czy coś nie jest obtarte itp.

Myślę też aby sprawdzić ciśnienie na listwie czy jest ok.

Czy manometrem od powietrza można sprawdzać ciśnienie cieczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można,ja też taki mam,musisz mieć trójnik.Pompę warto podłączyć na jakieś 15-20min,bo czasami od razu jest ok a po czasie zaczyna klękać.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trójnik? Ja chciałem się podłączyć na listwie paliwowej bo na niej jest takie gniazdo, coś jak wentyl przy kole i chciałem na to przykręcić, bo chyba też do tego to jest. No i wtedy podczas pracy silnika patrzeć jakie ciśnienie daje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trójnik? Ja chciałem się podłączyć na listwie paliwowej bo na niej jest takie gniazdo, coś jak wentyl przy kole i chciałem na to przykręcić, bo chyba też do tego to jest.

Mówisz kolego chyba o regulatorze ciśnienia na listwie.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=13_0403&hg=13&fg=15

 

Numer 14, zawór. Wygląda to jak wentyl na kole.

 

Czy ktoś wie do czego służy przewód 18? Czy to właśnie nie idzie do filtra węgla aktywnego? No i może listwa mi się zapowietrza czy coś. Bo to nie jest odpływ paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływkę sprawdzałem i jest ok, jest tu taki inny temat o przepływkach i tam pisałem.

 

Można brać ewentualnie używaną sondę? Bo nawet nie wiem jaką nową bo w real oem są z 4 sztuki podane.

Czy to może być tak że ta sonda teraz jest jakoś mechanicznie uszkodzone czy może przewody? Czy nie ma czasem jakiegoś zwarcia do +, czy co to znaczy dokładnie ten opis na zdjęciu z inpy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna ori ale nie wiadomo ile ile pochodzi

 

ja kupilem.uniwersalna bosza za 200 zł i jest ok

 

uszkodzenie malo prawdopodobne ale nawet jesli to i tak nie naprawisz ;)

sprawdz oacyloskopem wachania napiecia

Edytowane przez messix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.