Skocz do zawartości

e39 Tempomat i jego zasady działania


Martinez BMW 525

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym sie Was zapytac, jak działa u was w BMW e39 ( skrzynia Automat Steeptronic/sport/manual) tempomat? chodzi mi jak go sie załącza\wyłącza? jak sie zachowuje to urzadzenie podczas jazdy?

Przykład 1. Ruszam, wjezdzam na droge po której wiem że bede jechał dłuższy czas i jak mam go załączyć i ustawić sobie np. 140km/h? powiedzmy ze sie rozpedziłem do 100km/h trzymam gaz i co dalej?

Przykład 2. Co sie stanie jak już bede sobie jechał na tym ustawionym tempomacie 140km/h i powiedzmy, musze zahamować na chwile bo mi ktos na mój pas wjechał, hamuje powiedzmy do 80km/h puszczam noge z hamulca i co wtedy? tempomat mi sam rozpedzi auto do zadanych wczesniej 140km/h nawet jak nie dotknę nogą gazu, czy musze go sam rozpedzic i powtórzyc całą procedure?

Przykład 3. Jade sobie 140 km/h na tempomacie i stwierdzam ze chce depnąć sobie na chwilke do np. 200km/h moge? czy tempomat mi na to nie pozwoli dopuki go nie wyłacze?

Przykład 4. Jade na włączonym tempomacie jest z górki/ pod górke, z wiatrem/ pod wiatr itp. czy auto bedzie jechac jedna predkością?

Nie śmiejcie sie ze mnie jesli pisze i pytam o bzdury, ale nigdy nie miałem okazji jechac i widziec jak tempomat działa, dlatego pytam, bo chciałbym przed zakupem wiedziec jak to sprawdzić? Pomóżcie :?: Bede wdzieczny :cool2: Napewno innym tez sie przyda wiec prosze o konkretne odpowiedzi, bez zbednych komentarzy :nienie:

Edytowane przez Martinez BMW 525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podpowiem Ci kolego, tylko czemu 3 razy ten sam temat dodałeś dodatkowo z błędnym tytułem, dodaj w temacie "E39" ... regulamin..

 

No dobra, włączasz tempomat na kierownicy przyciskiem I/O, na zegarach zapala się kontrolka, jakby licznik ze strzałką na górze, rozpędzasz się do tych 140 i naciskasz + na kierownicy po prawej stronie, puszczasz gaz, samochód sam jedzie ze stałą prędkością.

 

Jak naciśniesz hamulec, to tak jakbyś częściowo wyłączył tempomat i samemu gazem regulujesz prędkość, jak chcesz żeby tempomat sam wrócił do ostatniej ustawionej prędkości, to naciskasz na kierownicy przycisk z symbolem właśnie licznika ze strzałką.

 

Jak chcesz sobie depnąć, to deptaj, jak już Ci się znudzi i puścisz gaz, to auto wróci do ostatnio ustawionej prędkości, czyli tych Twoich 140.

 

Nie zależnie od warunków tempomat będzie trzymał stałą prędkość, chyba że to będzie jazda pod straszną górę i silnik nie da rady

 

Często jeżdżę z tempomatem, to pierwszy warunek przed kupnem auta, ale zauważyłem, że troszkę więcej spali, niż gdy samemu steruję gazem...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzieki kolego, za odpowiedz, cos sie dzisiaj Forum wiesi i dlatego mi dodało az 3 razy, sam jestem o to zły!!! :mad2:

 

To fakt, coś się złego dzieje z forum.

Ale jak chcesz żeby temat nie został zamknięty przez moderatorów, to w nazwie tematu dodaj oznaczenie E39, taki jest regulamin..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc krótko, rozpędzasz się do np. 140 załączasz tempomat na kierownicy u mnie jest guzik który ma narysowane" 0 i 1"

następnie naciskasz plusik na kierownicy i już auto jedzie tą prędkością. Jeżeli chcesz przyspieszyć to możesz naciskać ten plusik nie dotykając

gazu i auto będzie przyspieszać a jeżeli chcesz zwolnić to naciskasz minus i auto będzie zwalniać Możesz oczywiście przyspieszać i zwalniać normalnie za pomocą gazu lub hamulca . Naciskając hamulec lub wciskając gaz tempomat wyłączy się automatycznie, i następnie jak chcesz powrócić do zadanej wcześniej prędkości to na kierownicy naciskasz guzik z takim licznikiem ze strzałką a auto przyspieszy lub zwolni samo w zależności czy jedziesz wolniej czy szybciej od zadanej prędkości. Jadąc pod górkę lub z górki auto samo będzie dodawało gazu lub zwalniało aby utrzymać zadaną prędkość. Ja mam manula a więc u mnie tempomat wyłącza się również po wciśnięciu sprzęgła i zmianie biegu. To tak krótko.

Pozdrawiam.

Dzieki kolego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze tempomat włącza się przy kierownicy. Kolega ma automat więc zawsze mu podjedzie pod górkę bo sam bieg zredukuje jeżeli nie da rady podjechać na danym biegu. Również jeżeli kolega będzie miał ustawione na tempomacie 140km i zahamuje do np. 80km i wciśnie licznik ze strzałką jak pisałeś to auto nie powróci do 140km tylko zostanie zapamiętana aktualna prędkość czyli 80km :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Również jeżeli kolega będzie miał ustawione na tempomacie 140km i zahamuje do np. 80km i wciśnie licznik ze strzałką jak pisałeś to auto nie powróci do 140km tylko zostanie zapamiętana aktualna prędkość czyli 80km :D

 

Jesteś tego pewien? Też mam automat i w tym przypadku wciśnięcie przycisku licznika ze strzałką powoduje rozpędzenie do zapamiętanej wcześniej prędkości. Żeby zostać na tych 80 km/h trzeba wcisnąć "+".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Również jeżeli kolega będzie miał ustawione na tempomacie 140km i zahamuje do np. 80km i wciśnie licznik ze strzałką jak pisałeś to auto nie powróci do 140km tylko zostanie zapamiętana aktualna prędkość czyli 80km :D

 

Jesteś tego pewien? Też mam automat i w tym przypadku wciśnięcie przycisku licznika ze strzałką powoduje rozpędzenie do zapamiętanej wcześniej prędkości. Żeby zostać na tych 80 km/h trzeba wcisnąć "+".

 

Dokładnie :cool2: wciśnięcie licznika ze strzałką to zawsze jest powrót o ostatnio zadanej prędkości, wciśnięcie plusika zapodajemy nowąprędkość.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie zawsze tempomat włącza się przy kierownicy. Kolega ma automat więc zawsze mu podjedzie pod górkę bo sam bieg zredukuje jeżeli nie da rady podjechać na danym biegu. Również jeżeli kolega będzie miał ustawione na tempomacie 140km i zahamuje do np. 80km i wciśnie licznik ze strzałką jak pisałeś to auto nie powróci do 140km tylko zostanie zapamiętana aktualna prędkość czyli 80km :D

 

Tak, w pierwszych wypustach e39 włącznik był na desce rozdzielczej tuż nad stacyjką.

 

Wciśnięcie przycisku licznika ze strzałeczką zawsze powoduje powrót do ostatnio nadanej prędkości, chyba, że w między czasie wyłączysz kompletnie tempomat lub zgasisz silnik.

Taki przykład: mając ustawioną prędkość przykładowo 120, wjeżdżam do wioski naciskam hamulec, zwalniam sobie do 60, wyjeżdżając z wioski, naciskam magiczny przycisk i samochód od razu sam się rozpędza do tych 120, oczywiście tak się dzieje w automacie, w manualu tempomat nie działa na wszystkich biegach, ale też głowy nie dam sobie uciąć.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze tempomat włącza się przy kierownicy. Kolega ma automat więc zawsze mu podjedzie pod górkę bo sam bieg zredukuje jeżeli nie da rady podjechać na danym biegu. Również jeżeli kolega będzie miał ustawione na tempomacie 140km i zahamuje do np. 80km i wciśnie licznik ze strzałką jak pisałeś to auto nie powróci do 140km tylko zostanie zapamiętana aktualna prędkość czyli 80km :D

 

Tak, w pierwszych wypustach e39 włącznik był na desce rozdzielczej tuż nad stacyjką.

 

Wciśnięcie przycisku licznika ze strzałeczką zawsze powoduje powrót do ostatnio nadanej prędkości, chyba, że w między czasie wyłączysz kompletnie tempomat lub zgasisz silnik.

Taki przykład: mając ustawioną prędkość przykładowo 120, wjeżdżam do wioski naciskam hamulec, zwalniam sobie do 60, wyjeżdżając z wioski, naciskam magiczny przycisk i samochód od razu sam się rozpędza do tych 120, oczywiście tak się dzieje w automacie, w manualu tempomat nie działa na wszystkich biegach, ale też głowy nie dam sobie uciąć.

W manualu też powraca do zadanej prędkości, jeżeli wcześniej jechałeś 120 na 5 zredukowałeś do 4 biegu i naciśniesz guzik z licznikiem i strzałką

to auto również powróci do zadanej wcześniej prędkości.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem, że troszkę więcej spali, niż gdy samemu steruję gazem...

U siebie również zauważyłem, że pali trochę więcej na tempomacie. Nawet ekonomizer lekko dalej się wychyla. A o ile się nie mylę to powszechna opinia panuje, że na tempomacie auto jest najoszczędniejsze...?

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej pali szczególnie na naszych drogach jak co chwilę trzeba go wyłączać bo tiry i inne zawalidrogi zajeżdżają drogę. :duh:

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W NL tez nie ma sensu używanie tempomatu. Też dzięki niewiedzącym co to lusterka zawalidrogom zmieniającym nagle pasy ruchu :duh: :mad2:

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W manualu też powraca do zadanej prędkości, jeżeli wcześniej jechałeś 120 na 5 zredukowałeś do 4 biegu i naciśniesz guzik z licznikiem i strzałką

to auto również powróci do zadanej wcześniej prędkości.

Pozdrawiam.

 

Masz rację, ale mi chodziło,co się dzieje jak muszę zredukować do np. 3 biegu i chciałbym powrócić do 120km/h.. nigdy tego nie sprawdzałem..

 

Co do spalania, to nie szkoda tych kilku setek, za namiastkę komfortu trzeba zapłacić :wink:

 

Pozdrowienia dla kolegi z NL. chyba się u Was mówi:

"HU..EM W MORDĘ" I "NA H..J MI DACH" czy jakoś tak :mrgreen:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu też powraca do zadanej prędkości, jeżeli wcześniej jechałeś 120 na 5 zredukowałeś do 4 biegu i naciśniesz guzik z licznikiem i strzałką

to auto również powróci do zadanej wcześniej prędkości.

Pozdrawiam.

 

Masz rację, ale mi chodziło,co się dzieje jak muszę zredukować do np. 3 biegu i chciałbym powrócić do 120km/h.. nigdy tego nie sprawdzałem..

 

Redukujesz do jakiego chcesz a przy powrocie do np. piątego biegu wciskając ten guzik ze strzałką auto s powrotem powraca do zadanej prędkości.

Prędkość zadana kasuje się po całkowitym wyłączeniu tempomatu guzikiem, wyłączeniem zapłonu lub po ponownym wciśnięciu guzika plus i

zadaniu nowej prędkości, Ty masz automat a więc zmiana biegów Cię nie interesuje. Wjedź na autostradę i naciskaj guziki, testuj nie bój się nic nie zepsujesz i nic się nie stanie. :cool2:

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego, za odpowiedz, cos sie dzisiaj Forum wiesi i dlatego mi dodało az 3 razy, sam jestem o to zły!!! :mad2:

 

To fakt, coś się złego dzieje z forum.

Ale jak chcesz żeby temat nie został zamknięty przez moderatorów, to w nazwie tematu dodaj oznaczenie E39, taki jest regulamin..

To fakt,cos sie zlego dzieje z forum,padaja tu co raz to glupsze pytania.Gosciu,bujasz sie 525 i nie wiesz jak ogarnac tempomat? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pozdrowienia dla kolegi z NL. chyba się u Was mówi:

"HU..EM W MORDĘ" I "NA H..J MI DACH" czy jakoś tak :mrgreen:

 

No fakt, powitania są "h...owe" :mrgreen:

Pozdrawiam również

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Redukujesz do jakiego chcesz a przy powrocie do np. piątego biegu wciskając ten guzik ze strzałką auto s powrotem powraca do zadanej prędkości.

Prędkość zadana kasuje się po całkowitym wyłączeniu tempomatu guzikiem, wyłączeniem zapłonu lub po ponownym wciśnięciu guzika plus i

zadaniu nowej prędkości, Ty masz automat a więc zmiana biegów Cię nie interesuje. Wjedź na autostradę i naciskaj guziki, testuj nie bój się nic nie zepsujesz i nic się nie stanie. :cool2:

Pozdrawiam.

 

Nie zrozumiałeś mnie, bo to, że jak po redukcji na 3 później wrzucę piątkę i tempomat dociągnie mnie do ostatniej prędkości, to ja wiem, chodzi mi o to, że jak będę jechał na trójce i wcisnę przycisk, to czy tempomat zadziała na trzecim biegu. Wiem, że działa na 4 i 5, ale czy na niższych. Nie boję się, że coś nawali, tylko zastanawiałem się tak ogólnie jak to jest...

W obecnej e46 mam manuala, o automacie pisałem, bo miałem taki w poprzedniej, w e39 525d.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj tutaj

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=44394

A z tym trzecim biegiem to sam jutro sprawdzę czy będzie działało chociaż tempomat powinien działać

na każdym biegu od 30km/h

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt,cos sie zlego dzieje z forum,padaja tu co raz to glupsze pytania.Gosciu,bujasz sie 525 i nie wiesz jak ogarnac tempomat? :mad2:

Zobacz najpierw czym jezdze cwa...ku i przeczytaj do konca moje pytanie, a dopiero sie wypowiadaj i komentuj! Jak bym miał w swojej e34 tempomat to bym sie nie pytał! A po trzecie pytałem o e39 w automacie i prosiłem o odpowiedz uzytkowników którzy coś wiedzą a nie takich co sie tylko mądrują i guzik co wnosza do tematu :duh: , także spadówa jak nie masz nic ciekawego i sensownego do powiedzenia w moim temacie!!! Całej reszcie DZIEKI :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał sam sprawdzić bo jechałem na tempomacie z tydzień temu.

Pewnie na spot :mrgreen:

"HU..EM W MORDĘ" I "NA H..J MI DACH" czy jakoś tak :mrgreen:

Pisze się przez CH :mrgreen:

 

Nie na spot. Po klosze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.