Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ad.1 Skąd taki pomysł przyszedł Ci do głowy, żeby informować ubezpieczyciela o ingerencji w ustawienia fabryczne auta? Chcesz dać powód do zwiększenia stawki i możliwości zanegowania ewentualnych wypłat?

Ad.2 Obydwie firmy mają już gotowe softy pod ten samochód i obydwie mają też przygotowane gadki szmatki o zupełnie indywidualnym podejściu do pojazdu. Nie ma to znaczenia. Większe znaczenie ma to, jaki masz soft w skrzyni, bo od tego zależy sposób wykonania modyfikacji.

 

W sumie racja. Informowanie ubezpieczyciela logicznie zadnych korzyści nie przyniesie.

A kogo ty byś polecił w Warszawie?

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wybrałeś już dwie firmy, więc niech cena zdecyduje. W tych autach może pojawić się limitacja momentu pochodząca ze skrzyni i choćbyś oferował worek pieniędzy to nikt Ci tego nie zrobi jak należy.

Edit: Nieaktualne. Już jest możliwość zdejmowania limitu Nm ze skrzyń 8HP :D

peace & love
Opublikowano

Moj B47 idzie w przeciągu 2-3 tygodni na hamowanie, więc sprawdzimy.

Skrzynia to 8HP50X (druga generacja) z limitem do 500 nm.

Opublikowano

Szkoda, że wciąż nie spotkałem kogoś, kto taki silnik posiada zaczipowany.

Czytałem tez o opcji programowania mapy pod tryb jazdy.

Opublikowano

Zadzwoniłem i odwiedziłem parę miejsc w Warszawie i następujące dane jeżeli chodzi o strojenie mojego F31 320xd B47 190km/400nm (2015r):


1. R-performance

Byłem w warsztacie ponieważ telefony/maile i FB nieczynne ;) Pan Witek jeszcze na urlopie cały ten tydzień ale od pracownika dowiedziałem się, że generalnie planują wyjść ze strojenia BMW "ze względu na dostępność ich narzędzi" - trzeba rozklejać/wiercić sterownik dla mojego modelu. Po kablu tego nie robią, ale generalnie jak się uprą to dadzą radę zrobić (wyjęcie sterownika) :mrgreen: . Dostępność terminu to ok. 2 tygodnie, ale oddzwonią do mnie aby przekazać decyzję po powrocie Pana Witka czy w ogóle się podejmą tego. Deklarowane parametry strojenia teraz nie podadzą.


2. Kreator Mocy:

- 220 km (+30km) / 460nm (+60nm) (jeżeli seria trzyma ma deklarowane parametry)

- przez złącze OBD

- dostępność w przeciągu tygodnia

- cena 1.500 netto


3. Ecu-performance

- 220-230 km / 460-480nm

- przez złącze OBD

- dostępność w przeciągu tygodnia

- cena: ok. 1.500 -1.600 netto (coś koło tego - nie pamiętam dokładnie)


4. Masters

- 220km / 440nm

- przez złącze OBD

- dostępność w przeciągu tygodnia

- cena 1.600 netto


5. TC Performance

- 230km / 500nm

- przez złącze OBD

- dostępność w przeciągu tygodnia

- cena 1.800 netto


Coś jeszcze warto sprawdzić w Warszawie? Jakieś wskazówki? Czy rzeczywiście TC performance jest w stanie bezpiecznie wydobyć więcej mocy z tego silnika czy to tylko marketing?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszędzie marketing i jedno i to samo )) jeśli mówić o metodach wgrania - na stole albo obd , to powiem różnie bywa . Ja naprzyklad dużo reanimowalem sterowników w całym świecie online przez teamv viewer kiedy sterownik zostawał martwy po obd operacjach. Przerywanie wgrania modyfikowanej mapy na jakimś sektorze i masz trupa. Także z własnego bogatego roznokolorowego doświadczenia mogę powiedzieć różne to bywa. Moje zdanie - na stole lepiej ))), kiedy sam kontrolujesz proces . Pozdro!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śmieszne jest to że firmy podjąć jakieś moce i momenty.


To tak jak by pytać wulkanizatora o ilość ciężarków przed przyjazdem podając model opony i felgi

Opublikowano
Jakieś wskazówki? Czy rzeczywiście TC performance jest w stanie bezpiecznie wydobyć więcej mocy z tego silnika czy to tylko marketing?

Wszyscy są w stanie wydobyć z tego samochodu tyle mocy na ile pozwoli turbina i stan filtra dpf. No... niektórzy mają elastyczną hamownię. Bardzo czułą na sugestie klienta :)

Jeśli chodzi o wskazówki to zapytaj się czy modyfikacja przeprowadzona będzie bez dekalibracji map konwersji, a jeśli tak to w jaki sposób poradzą sobie z limiterami biegów 4 i 6 tego :)

peace & love
Opublikowano

Dzięki za wskazówki. Jak rozumiem wszyscy robią mniej więcej tak samo ale wyniki będą zależeć głównie od stanu mojego auta.


Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: czy po modzie zostanie utrzymana różnica ustawień comfort/sport/eco? Tych info nigdzie nie wyczytałem a zapomniałem zapytać tunerów.


Edit: potwierdziłem w TC, że różnice w ustawieniach eco/comfort/sport zostają.

Opublikowano

Witam wszystkich,


Poleca ktoś dobrego/najlepszego Tunera z Wrocławia bądź okolic? Planuje w swojej F10 530D zamontować większy cooler z 535D plus zrobić chipa.


pozdrawiam

Opublikowano

Które silniki? Nie pisałem o jaki chodzi...

Pytam generalnie o sens takiego strojenia. Jeśli już konkretnie, to interesuje mnie B38 :)

Opublikowano
Hamowałem B48 na pełnym zbiorniku 95 (tylko hamowałem) i trzymała idealną serię, natomiast w przypadku moda z pewnością na RON98 ugrasz więcej niż na 95. Co ciekawe w silniku B38 odnotowałem zdecydowanie mniejsze zuzycie paliwa na 98 :o
Opublikowano

każdemu powtarzam:


- auto po chipie, tylko 98+ !!

- auto po chipie, na 98 pali mniej niż na 95!!


więc jeśli ktoś jest sknerą i żal mu zalewać 98, niech się nie przejmuje, wynik finansowo będzie identyczny :P

i warto przypomnieć, na 98 bezpieczeństwo silnika jest znacznie większe


AMEN-t :D

Opublikowano
Cóż, lanie 98 do tego silniczka, przy przebiegach które robię w gęstym ruchu, gdzie spalanie sięga 10-11 litrów to już nie jest kwestia bycia sknera a rachunku ekonomicznego :). Choć to ciekawe co napisales.
Opublikowano

jestem po strojeniu w TC. Auto na diagnostyce wyszło zdrowe, bo 194km@4217rpm / 400nm@2553rpm, czyli lekko ponad fabrykę. Po strojeniu F31 320xd B47 uzyskało 243km@4017rpm / 510nm@2428rpm. Mam wykres ale nie wiem jak można na forum dorzucić załącznik :mrgreen:


Wstępnie po przejechaniu ok 150km mogę powiedzieć, że to już inne auto ;). Różnica bardzo odczuwalna - zarówno start ze świateł jak i trasa. Strojenie przebiegło sprawnie bez pierdzenia i filozofowania, więc git :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.