Skocz do zawartości

temperatura silnika m54 e60 530i


sobek0071

Rekomendowane odpowiedzi

Albo czujnik temp przekłamuje albo termostat się za szybko otwiera. Przejedź się z prędkością ok 100km/h jakiś odcinek bez zwalniania i sprawdź czy nie opada poniżej 80st. Ale tak czy inaczej albo czujnik świruje albo termostat do wymiany. Na 80% termostat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich prędkosciach to normalna temperatura, nawet latem. Nie wiem dlaczego ale u mnie sie to podobnie zachowuje, wyższa tempeartura pojawia się przy bardzo ostrożnym obchodzeniu się z obrotami i niższej prędkości. Dla upewnienia się czy termostat nie przecieka sprawdz sobie temperature płynu na wylocie z chłodnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Siemka! Trochę odkopuję, ale nie chce zakładać nowego tematu o temp. silnika M54. Ja mam właśnie taki w e39 i temperatura w teście nr 7 mocno się waha, zawsze jest powyżej 90 stopni, teraz kiedy zrobiło się cieplej jest koło 100 lub o kilka więcej. Natomiast na trasie jadąc 130 rośnie do 110 (wskazówka nadal jest w pionie) ale co mnie zaniepokoiło, wraz ze wzrostem prędkości rośnie nadal temperatura. jadąc 180 osiągnęła 120 stopni a wskazówka zbliżyła się do czerwonego pola. Nie próbowałem co będzie jak jeszcze przyspieszę bo bałem się, że głowica wstanie. Po zwolnieniu do 130 temp wróciła szybko do 110 stopni. Jak ta sprawa wygląda u was? Mam coś spaprane czy przy tej prędkości taka temp jest normalna? Wisko się załącza, wentylator od klimy sprawny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie jest 89-91 stopni choć po podłączeniu pod INPĘ oscyluje od 78-84 stopni.

Nie wiem o co chodzi.Zmierzę chyba temp.płynu przy wlocie do zbiorniczka wyrównawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj uruchomiłem test nr 7.Jadąc w mieście (nie było dużych korków) temperatura oscylowała w granicach 90-94 stopnie.

Jutro podłączę auto pod INPĘ i także przejadę się i zobaczę wartości jakie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, to dużo niższa niż u mnie. Powiedz jeszcze jak możesz czy płynu w zbiorniku wyrownawczym masz pod korek czy na dnie? Ja mam taki z pływakiem i pływak wystaje, ale płynu jest na dnie. Jak ściskam grube przewody do woda z tego małego przelewam nie sika, może mam za mało płynu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam taki sam pływak.Po odkręceniu korka,pływak na zimno jest równo z szyjką zbiorniczka i nie widać płynu w środku - tak ma być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura po rozgrzaniu i normalnym toczeniu się po mieście jak i trasie to 96-98 stopni. Przy przyspieszaniu spada do 87 stopni po czym wraca do 96 ( tak działa aktywny termostat).

Oczywiście piszę o E60 z M54 - w E39 było visko więc jeśli temperatury przekraczają grubo 100 stopni to chyba należałoby się nim zająć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj przejechałem się po mieście autem z podpiętą INPĄ i załączonym testem nr 7.Temperatura w teście nr 7 to 89-95 a w INPIE 90-96.Przy około 96 stopniach załącza się wentylator,schładza do około 94 stopni i wyłącza się.

Więc jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.