Skocz do zawartości

Sprawdzanie stanu oleju w silniku 325i


Kasprzyk19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam do was pytanko jak prawidłowo powinno sie sprawdzać stan oleju i czy ten czujnik w aucie jest dokładny?? I na jakiej zasadzie to wogóle sie odbywa??

 

Auto posiadam dopiero 3-4 miesiące wymieniałem olej jest wszystko ok. Ale ostatnio po jeździe, na postoju na włączonym silniku sprawdzałęm stan oleju i pokazało mi tylko pół miarki. Kolejnego dnia sprawdziłem w ten sam sposób pokazało mi MAXa. Po kilku dniach sprawdzam pokazało mi dwie kreski.

 

Jak to jest z tym stanem oleju, istnieje jakiś inny sposób sprawdzenia stanu oleju?? Autko mam z poczatku 2006r silnik 2,5i Czy poprostu nie zwracać na to uwagi wozić w razie czego litr oleju w bagażniku i czekać na zapalenie kontrolki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie ma potrzeby "wozić w razie czego litr oleju". Po zapaleniu się kontrolki można spokojnie przejechać jeszcze sporo km, zanim się doleje olej. Zresztą do rozgrzanego nie powinieneś dolewać, więc po co masz wozić jaki i tak nie możesz dolać? Mi ten czujnik oleju w zasadzie pokazuje stałą wartość. Oprócz tego co jakieś dwa tygodnie sam kontroluję stan oleju metodą tradycyjną. Edytowane przez hassassyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Ale ostatnio po jeździe, na postoju na włączonym silniku sprawdzałęm stan oleju i pokazało mi tylko pół miarki. Kolejnego dnia sprawdziłem w ten sam sposób pokazało mi MAXa. Po kilku dniach sprawdzam pokazało mi dwie kreski.

(...)

 

Jak sprawdzałeś na włączonym silniku to nic dziwnego że Ci pokazał mniej niż max, przecież olej musi spłynąć z układu żeby ten pomiar był miarodajny... najlepiej sprawdzać jakieś 10 minut po zakończeniu jazdy, na WYŁĄCZONYM silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Ale jak to zrobić (sprawdzić na zimno) skoro w tym motorze nie ma bagnetu a instrukcja zaleca sprawdzanie stanu właśnie na rozgrzanym motorze... U mnie stan się nie waha. Zawsze jest tyle samo, a jak motor jest "nie przygotowany" do pomiaru to po prostu nie pokaże wskazania.

 

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dieslowcy pisza bzdury. W benzynach nie ma bagnetu i tak jak pisze kolega auto musi się rozgrzać inaczej nie pokazuje pomiaru. Czekaj az sie zapali kontrolka i dolej wtedy litr. U mnie tez wskazania skacza. Czujnik nie jest zbyt dokladny wiec czekasz poprostu na kontrolke.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, wprawdzie nie mam tego wskaznika u siebie i mam bagnet (inny silnik), ale wydaje mi sie to stosunkowo proste - wylaczasz zaplon, odczekujesz te 5-10 minut, potem wkladasz kluczyk do gniazdka, nie odpalajac samochodu wciskasz "Start" tak zeby załączyły się kontrolki, światła itp i wtedy wchodzisz w menu w opcje sprawdzania poziomu oleju...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hassassayn i ra1416 benzynowe nie maja bagnetu. Wasze ropniaki tak to mozecie sprawdzic tradycyjna metoda. W benzynie sprawdza sie na wlaczonym silniku i dogrzanym. Dziwnie ze pokazuje ci az taka roznice. U mnie czasami pokaze 1/4 ale wiekszosc czasu pokazuje polowe. Wiec wydaje mi sie ze oleju jest na granicy tych dwoch wartosci i czasami odczyta 1/4 a czasami pol. Skok z pol na max to za duzo jak na moje oko. Moze czujnik brudny? Bo jakby zdychal to by chyba wyswietlil service tak jak to w instrukcji napisane.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, wprawdzie nie mam tego wskaznika u siebie i mam bagnet (inny silnik), ale wydaje mi sie to stosunkowo proste - wylaczasz zaplon, odczekujesz te 5-10 minut, potem wkladasz kluczyk do gniazdka, nie odpalajac samochodu wciskasz "Start" tak zeby załączyły się kontrolki, światła itp i wtedy wchodzisz w menu w opcje sprawdzania poziomu oleju...

 

Na wylaczonym silniku pomiar nie dziala....

Jesli nie macie banzyny panowie to jaki sens sie wypowiadac na tematy o ktorych sie nie ma pojecia i wprowadzac w blad??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na wylaczonym silniku i samym zaplonie wyswietli tylko ze jest ok ale poziomu nie pokaze (wchodzac w idrive wyswietla miske olejowa i na zielono dno i napis ok i to tyle)

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega napisał wyżej na samym zapłonie pisze w idrive tylko OK. A bagnetu w benzynie nie ma.

 

Czeka mie w najblizszym czasie trasa a wiec wrzucam 1l oleju do bagażnika i nie przejmuje się tym.

 

Zagłębiał sie może ktoś z was na jakiej podstawie ten czujnik mierzy poziom oleju???? gdzie ten czujnik się wogóle znajduje?? Z tym pomiarem to może inne temp. silnika były i dla tego tak pokazało, bo kurde w tym samochodzie nawet nie ma wskaźnika temperatury silnika:/ (a wchodzić specjalnie w ukryte menu mija się z celem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ze tez tak trudno bylo im zrobic tradycyjny bagnet... Ile by czlowiek spokojniejszy byl :-D a tak to trzeba zaufac elektronice...

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dieslowcy pisza bzdury. W benzynach nie ma bagnetu

Pozdrawiam

Wiem, że w benzynie nie ma bagnetu. Czy gdzieś napisałem, że jest? Jeżeli nie to Ty bzdury wypisujesz.

 

gdzie ten czujnik się wogóle znajduje??

 

Zobacz sobie na realoem.com, tam jest pokazane gdzie się znajduje czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wskazania potrafiły "skakać" :!:

Po wymianie oleju było full. Jednak ciekło mi z uszczelnienia pompy podciśnienia, no i cos tam ubyło zanim mi to zrobili w serwisie - spadło na 3/4 dwa razy nawet pokazało 1/2, (więc domyślam się ,że było coś pomiędzy). Dokupiłem litr na dolewkę, uzupełniałem powoli, wskoczyło na 3/4, i tak dolewałem po ok 100 ml, żeby uzyskać stan 1/1... i co?? i guzik.... :duh: wszedł cały litr, a wskaźnik dalej pokazywał 3/4 :mad2: Zaraz spuściłem cały olej i nalałem wartość katalogową pomniejszoną o jakieś 0.3 l na to co pozostało w silniku. Po nalaniu poprawnej ilości oleju znowu pokazało wartość 3/4. Jeździłem tak przez 3-4 miesiące, codzienie kontrolując elektroniczną miarką - i któregoś dnia pokazuje max, na drugi dzień znowu 3/4 i tak do dzisiaj....

Jednym słowem dramat.... kompletnie temu wynalazkowi nie ufam, jednak nie pozostaje nic innego jak czekać na kontrolke ostrzegawczą o zbyt niskim stanie oliwy.

Przecież nie będę się bawić co miesiąc w spuszczanie i sprawdzanie objętności... :duh:

Słyszałem ,że niekiedy takie objawy może dawać zabrudzona miarka, więc przy najbliższej wymianie - poproszę o jej dokładne wyczyszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wskazania potrafiły "skakać" :!:

Po wymianie oleju było full. Jednak ciekło mi z uszczelnienia pompy podciśnienia, no i cos tam ubyło zanim mi to zrobili w serwisie - spadło na 3/4 dwa razy nawet pokazało 1/2, (więc domyślam się ,że było coś pomiędzy). Dokupiłem litr na dolewkę, uzupełniałem powoli, wskoczyło na 3/4, i tak dolewałem po ok 100 ml, żeby uzyskać stan 1/1... i co?? i guzik.... :duh: wszedł cały litr, a wskaźnik dalej pokazywał 3/4 :mad2: Zaraz spuściłem cały olej i nalałem wartość katalogową pomniejszoną o jakieś 0.3 l na to co pozostało w silniku. Po nalaniu poprawnej ilości oleju znowu pokazało wartość 3/4. Jeździłem tak przez 3-4 miesiące, codzienie kontrolując elektroniczną miarką - i któregoś dnia pokazuje max, na drugi dzień znowu 3/4 i tak do dzisiaj....

Jednym słowem dramat.... kompletnie temu wynalazkowi nie ufam, jednak nie pozostaje nic innego jak czekać na kontrolke ostrzegawczą o zbyt niskim stanie oliwy.

Przecież nie będę się bawić co miesiąc w spuszczanie i sprawdzanie objętności... :duh:

Słyszałem ,że niekiedy takie objawy może dawać zabrudzona miarka, więc przy najbliższej wymianie - poproszę o jej dokładne wyczyszczenie.

Nie wiem jakie trasy robiles,ale komputer odswieza poziom oleju co 50km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wskazania potrafiły "skakać" :!:

Po wymianie oleju było full. Jednak ciekło mi z uszczelnienia pompy podciśnienia, no i cos tam ubyło zanim mi to zrobili w serwisie - spadło na 3/4 dwa razy nawet pokazało 1/2, (więc domyślam się ,że było coś pomiędzy). Dokupiłem litr na dolewkę, uzupełniałem powoli, wskoczyło na 3/4, i tak dolewałem po ok 100 ml, żeby uzyskać stan 1/1... i co?? i guzik.... :duh: wszedł cały litr, a wskaźnik dalej pokazywał 3/4 :mad2: Zaraz spuściłem cały olej i nalałem wartość katalogową pomniejszoną o jakieś 0.3 l na to co pozostało w silniku. Po nalaniu poprawnej ilości oleju znowu pokazało wartość 3/4. Jeździłem tak przez 3-4 miesiące, codzienie kontrolując elektroniczną miarką - i któregoś dnia pokazuje max, na drugi dzień znowu 3/4 i tak do dzisiaj....

Jednym słowem dramat.... kompletnie temu wynalazkowi nie ufam, jednak nie pozostaje nic innego jak czekać na kontrolke ostrzegawczą o zbyt niskim stanie oliwy.

Przecież nie będę się bawić co miesiąc w spuszczanie i sprawdzanie objętności... :duh:

Słyszałem ,że niekiedy takie objawy może dawać zabrudzona miarka, więc przy najbliższej wymianie - poproszę o jej dokładne wyczyszczenie.

Nie wiem jakie trasy robiles,ale komputer odswieza poziom oleju co 50km

 

U mnie aktualizacja zawsze następuje 5-10 km po uzupełnieniu oleju nigdy nie musiałem przejechać 50 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.