Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z świeżo zakupioną 318D z 2003r.

Silnik na wolnych obrotach faluje i szarpie i często gaśnie, lub prawie gaśnie puszczając czarny dymek z tłumika.

Zaraz po zakupie powymieniałem wszystkie filtry i olej.

Auto ma przejechane 210ty.km i silnik na wyższych obrotach fajnie chodzi, a uto ma kompa i nie ma problemów przy wyższych obrotach silnika.

Profilaktycznie odłączyłem podgrzewacz płynu chłodniczego, ale to nic nie dało. Myślałem że może pompa wspomagania jest uszkodzona, bo mam dziwny opór na kierownicy, troche ciężko chodzi kierownica. Ale przy wymianie paska klinowego sprawdzałem pompe i chodzi lekko bez oporów.

Byłem u znajomego mechanika i podłączył kompa, niestety nic ciekawego oprócz uszkodzonego wentylatora klimy diagnoza nie wykazała.

Auto stało ponad rok w komisie w Niemczech i coś go teraz boli.

Podejżewam coś z układem wtryskowym, moze pompa wysokiego ciśnienia?

Gdzie szukać dalej przyczyny?

Opublikowano

To co to za komputer ,pewnie testerem to robił :D . Dis prawde Ci powie :cool2:

trzeba sprawdzić parametry w czasie jazdy

Opublikowano
spradź popkę wstępną paliwa w zbiorniku i przy progu. u mnie akurat problem był/jest z pompą wtryskową... ale ja mam nieco inny silnik ;)
Opublikowano
Witam.

Mam problem z świeżo zakupioną 318D z 2003r.

Silnik na wolnych obrotach faluje i szarpie i często gaśnie, lub prawie gaśnie puszczając czarny dymek z tłumika.

Zaraz po zakupie powymieniałem wszystkie filtry i olej.

Auto ma przejechane 210ty.km i silnik na wyższych obrotach fajnie chodzi, a uto ma kompa i nie ma problemów przy wyższych obrotach silnika.

Profilaktycznie odłączyłem podgrzewacz płynu chłodniczego, ale to nic nie dało. Myślałem że może pompa wspomagania jest uszkodzona, bo mam dziwny opór na kierownicy, troche ciężko chodzi kierownica. Ale przy wymianie paska klinowego sprawdzałem pompe i chodzi lekko bez oporów.

Byłem u znajomego mechanika i podłączył kompa, niestety nic ciekawego oprócz uszkodzonego wentylatora klimy diagnoza nie wykazała.

Auto stało ponad rok w komisie w Niemczech i coś go teraz boli.

Podejżewam coś z układem wtryskowym, moze pompa wysokiego ciśnienia?

Gdzie szukać dalej przyczyny?

powinienes znaleźć kogo ze swoich okolic kto dysponuje DISem lub INPĄ ... zapewniam ze oszczędzi Ci to dużo czasu i pieniędzy...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Mechanik ,a niezły komputer, ale może faktycznie udam się do kogoś z Dis'em.

Znacie może kogoś takiego w lubuskim? Albo ktoś z forumowiczów w lubuskim posiada taki sprzęt?

Opublikowano
Mechanik ,a niezły komputer, ale może faktycznie udam się do kogoś z Dis'em.

Znacie może kogoś takiego w lubuskim? Albo ktoś z forumowiczów w lubuskim posiada taki sprzęt?

do Nas do Poznania nie masz daleko , na stronie www masz numer

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Wiesz co, ja stawiam na wtryski.

Jakbyś był w okolicach Wrocławia daj znać, za friko Ci pomogę.

 

Mam też dostęp do niektórych części od 318d.

Opublikowano

Witam.

Pomyślę o wyczieczce do Wrocławia lub Poznania, bo chciałbym jak najszybciej usunąć tą usterkę.

A może zastosować środek do czyszczenia wtrysków? Dolewa się go chyba do paliwa.

Auto stało w komisie pod chmurką dobrze ponad rok i może wystarczy to czyszczenie?

Troche się spłukałem na auto, teraz jeszcze wszystkie durne opłaty i odieram corrado od lakiernika..wszystko do kupy się zebrało i chciałbym na razie jak najtanszym kosztem zrobić auto żeby jeździło.

Dodam tylko, że jak powyłączam wszystkie odbiorniki prądu i silnik ma małe obciążenie jest lepiej.

Opublikowano

To wez miernik i zobacz jakie masz napiecie na aku a jakie jak masz wlaczony silnik.

Na aku troszke ponad 12V na wlacoznym ponad 14V.

 

Znajdz na forum kolege maniura318i, on z Krosna Odrzanskiego gdzies jest, pewnie bedziesz mial blizej.

Oferuje w podpisie pomoc i podaje tel: "jeśli będziecie coś potrzebowali z okolic słubic lub krosna odrz. lub jakaś pomoc walcie jak w dym postaram się pomóc ;) 788759588"

Opublikowano

Chyba znalazłem przyczynę. Podłączyłem jeszcze raz na spokojnie kompa i wyskoczył błąd od zaworu EGR.

Chyba zawór się przycina i puszcza za dużo spalin. Bo też dawka wysyłanego powietrza mocno skacze.

W którym miejcsu ten zawór się znajduje? Można go przeczyścić czy tylko wymiana na nowy?

Opublikowano

Spróbuj odłączyć wężyk gumowy najpierw od EGR. To Ci da taki sam efekt. Wężyk zagnij i zabezpiecz na czas prób np opaską plastikową.

Wezyk idzie do metalowej rurki z prawej strony samego zaworu - do tzw gruszki.

 

Ale uznam to za mało prawdopodobne, bo to się nigdy nie otworzy aż tak aby całkiem silnik zgasł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba znalazłem przyczynę. Podłączyłem jeszcze raz na spokojnie kompa i wyskoczył błąd od zaworu EGR.

wrzuć te kody błędów

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wracam znowu z tym samym problemem...

Porobiłem kilka usterek, m.in wymiana świecy żarowej, czujnika temperatury,wszystkich wężyków podciśnienia , zaworu egr i zaworka podciśnienia.

Niestety nic to nie dało, auto dalej gaśnie na wolnych obrotach i chyba to będą wtryski.

Bo na wolnych obrotach silnik pracuje twardo i czuć wibracje. Auto najczęściej gaśnie jak jade na biegu i zwalniam np. na skrzyżowaniu, wtedy jak spadnie z obrotów przeważnie gaśnie.

Na postoju na wolych obrotach czasami chodzi normalnie i nie gaśnie, a czasami rzuca silnikiem i zgaśnie też.

Pytanie moje jest takie... Czy np. Inpa zrobi mi test wtrysków? Czy musze zdemontować wszystkie i dać do sprawdzenia w warsztacie od regeneracji wtrysków?

Bo akurat w mojej najbliższej okolicy nie ma dobrego mechanika od bmek, a do Wrocławia albo Poznania mam 250km w jedną stronę.

Opublikowano

Zglos sie do kolegi Maniura. Sprawdzi Ci auto pod kompem i bedziesz wiedzial na czym stoisz.

 

Jest tez na forum mapa ludzi zajmujacych sie diagnoza (z kabelkami). To ci ulatwi szukanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w mojej najbliższej okolicy nie ma dobrego mechanika od bmek, a do Wrocławia albo Poznania mam 250km w jedną stronę.

chcesz żeby ktoś Ci pomógł a nie piszesz kuźwa skąd jesteś.

ze szklanej kuli mają wróżyć?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
niestety w naszych okolicach ciężko o dobrych mechaników , a jak chłopak nie ma gdzie zrobić diagnozy np.inpą to się nie czepiajcie jego , po to jest forum bo być moze ktos spotkał się z podobnym problemem i się podzieli wiedzą z innymi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nikt się nie czepia, ja bym mógł mu sprawdziś ale z Wawy jestem.

a skąd on nie wiem.

szymon-o powinien zaradzić bo chyba jest niedaleko od was.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

w mojej najbliższej okolicy nie ma dobrego mechanika od bmek, a do Wrocławia albo Poznania mam 250km w jedną stronę.

chcesz żeby ktoś Ci pomógł a nie piszesz kuźwa skąd jesteś.

ze szklanej kuli mają wróżyć?

Czemu się tak ciskasz... spokojnie.

Na poprzedniej stronie napisałem że jestem z lubuskiego.

Pytałem czy Inpa zdiagnozuje mi te wtryskiwacze, a może po prostu ktoś miał podobne objawy w swoim aucie i zna odpowiedź.

Otrzymałem już odpowiedź na PW od kolegi z Wrocławia,

Ja pracuje i nie mam czasu jeździć po okolicy po "pseudomechanikach". Każdy podłącza, kasuje pieniądze i dalej mam problem.

Wywaliłem już kilka setek na zawór egr, zaworki podciśnienia i inne pierdoły przez takich mechaników.

Dzisiaj postaram się zainstalować Inpa i zgłosze się do nerwusa żeby zdiagnozował mi online.

Możecie mi przy okazji polecić jakiś sprawdzony zakład w którym zregenerują mi dobrze wtryski?

Opublikowano
jestem z lubuskiego.

 

Może odezwij się do kolegi Szymon-O - on ogarnia inpe i jest z Zielonej Góry może gdzieś się umówicie i jakos sprawdzicie te wtryski.

Opublikowano

Witam.

To odczytałem z silnika , mam 1 bład, chodzi o wentyator klimy, ale o tym wiem że jest do wymiany.

           K O M M E N T A R
          -----------------

inpa
-------------------------------------------------------------

          F E H L E R S P E I C H E R   L E S E N
          ---------------------------------------

Datum:     18.02.2013 15:27:02
ECU:       D50M47A
JobStatus: OKAY
Variante:  D50M47A
-------------------------------------------------------------

ERGEBNIS:  1 Fehler im Fehlerspeicher !
-------------------------------------------------------------

41F1  41F1 Elektroluefter

Fehlerhäufigkeit: 2
Logistikzähler  : 40

1. Umweltsatz
  Kilometerstand                          211180     km
  mittlere Motordrehzahl                       0.00  rpm
  Kühlmitteltemperatur                         5.95  deg C
  maximaler Raildruck der letzten 10ms         0.00  bar
  Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs    42.93  mg/cyc
  angesaugte Luftmasse pro Zylinder            0.00  mg/Hub
  Ladedruckwert                             1014.15  hPa
  linearisierter APP1                          0.00  %
  Batteriespannung                         11730.69  mV
  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  dutycycle Ubatt-corrected                    4.73  %

2. Umweltsatz
  Kilometerstand                          211180     km
  mittlere Motordrehzahl                       0.00  rpm
  Kühlmitteltemperatur                         4.95  deg C
  maximaler Raildruck der letzten 10ms         0.00  bar
  Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs    42.93  mg/cyc
  angesaugte Luftmasse pro Zylinder            0.00  mg/Hub
  Ladedruckwert                             1014.15  hPa
  linearisierter APP1                          0.00  %
  Batteriespannung                         10753.14  mV
  Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
  dutycycle Ubatt-corrected                    4.73  %

  Signal oder Wert unterhalb Schwelle
  Testbedingungen erfuellt
  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
  Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase
  Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 41 F1 62 06 00 00 02 28 52 7E 00 38 00 6D 00 67
           00 48 00 06 52 7E 00 37 00 6D 00 67 00 42 00 06
=============================================================

Opublikowano

Nie wiem zbytnio gdzie w Inpa szukać odczytu z wtrysków,ale chyba odczytałem.

Zrobiłem zdjęcie telefonem,bo nie mam w lapie prtscr.

Widać ze 2 i 3 zylinder jest na minusie?

http://republika.pl/gonek/inpa.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.