Skocz do zawartości

530xi [N53] - problemy z odpalaniem wibracje


renderall

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Jestem nowy na forum, i od razu z problemem.

Czytalem wszystkie posty na temat motoru N53 i widze ze nie jestem sam.

Falowanie wolnych obrotow, nowe swiece, nowe ceweki, (aktualnie Delphi) dwa nowe wtryski,

a silnik po przestanej nocy dlugo kreci zeby zapalic.

Co dziwnego gdy zapali i sie go zgasi, to nastepnym razem pali na dotyk!

Moze ktos walczyl z takim problemem i wypowie sie na temat.

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

 

Update, Pomogla wymiana Pompy!

Pompy z Numerem seryjnym na koncu xxxxx300 sa pompami starej generacji i nalezy je wymienic.

W Aso kiedy wlasciciel auta sie skarzy ze Auto dlugo kreci zanim odpali,

ok, 5 sec wiedza ze to pompa!

Edytowane przez marek967
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

 

ja też miałem podobne problemy co Wy, przebieg auta 76 tyś km, auto na zimnym po odpaleniu na wolnych obrotach wpadało w wibracje, po prostu całe się trzęsło, problem przeważnie nie występował gdy zgasiłem auto i ponownie zapaliłem, po wymianie wtrysków w ASO za 3 tyś mogę się znowu delektować kulturą pracy n53 272 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawosci ile wymienili ci wtryskow i za calosc zaplaciles 3 tys? Masz jakies znizki czy tak z marszu jechales?

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A za robociznę ile zawołali ? Czyli 3 tyś + ile ? Bo ja wymieniałem 2 wtryski i to nie w ASO ale na oryginałach i płaciłem razem z Robocizną coś koło 2.2 tyś

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem ci ze bardzo malo zaplaciles za ta naprawe. Mnie wyniosla wiecej i mam wymienione 3. Pozdrawiam

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski po zamianie zostaly ponownie zakodowane, od czasu gdy pojawil sie problem tankuje tylko na shelu V-Pover i nic sie nie zmienia. silnik wibruje tylko na zimnym, po przejechaniu kiluset metrow problem znika. na dniach sprewdze cisnienie na cylindrach ale nie chce mi sie wierzyc ,ze bedzie niskie. bylem dzisiaj w jednym warsztacie i gosc stwierdzil ,ze on wtryski moze sprawdzic tak samo jak ja to zrobilem czyli metoda zamiany wtryskow. musze znalezc kogos kto ma odpowiedni sprzet do tego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i na mnie przyszedł czas. Dzisiaj odpaliłem auto i po inspekcji nie gaśnie "check". Autem delikatnie telepie po pierwszym odpaleniu i jakby brakowało mocy. Jedzie, chociaż wyraźnie mniej ochoczo, a aby sprawnie przyśpieszać, automat zrzuca wyraźnie biegi. Na liście błędów komputera pokładowego "no faults", ale check nie gaśnie. Na wszelki wypadek auto odstawiłem do garażu, jutro podjechałbym zczytać do jakiegoś zakładu błędy - jak najbliżej.

Świece wymieniane w lipcu 2013, komplet cewek ze świecami sierpień 2012. Czy to możliwe, że świece wymienia się raz do roku? Dawno nie jeździłem autem benzynowym, a nigdy z wtryskiem bezpośrednim.

 

Co polecacie w okolicy Piaseczna? Jestem zielony bo to moje pierwsze BMW i jeszcze nie miałem przyjemności serwisować tego auta.

 

na marginesie: czy da się sprawdzić kod błędu jakimś rozszerzonym/ukrytym menu komputera pokładowego np.?

 

[uPDATE] Po diagnostyce: wywala NOX i czujnik niskiego ciśnienia. Jutro głębsza diagnoza, być może czujnik niskiego ciśnienia, powoduje błąd NOX. Auto przy niższych prędkościach i niskich obrotach jest ociężałe. Przy wyższych zarówno prędkościach jak i obrotach silnika, nie wygląda to źle.

 

[uPDATE2] Pomimo, że "checka" już nie ma to, diagnostyka wyraźnie wskazuje na NOX i czujnik niskiego ciśnienia. Części zamówione. Jutro wymiana. Do tego przy okazji zdiagnozowano:

 

1. Przypalone cewki, sprawdzone wizualnie, w komputerze jeszcze błędów brak (wymienione niespełna 2 lata temu) - naprawa odbędzie się w ramach gwarancji

2. Napinacz paska osprzętu (wymieniony niespełna rok temu) - naprawa odbędzie się w ramach gwarancji

3. Tuleje wahaczy przednich (wymienione niespełna rok temu) - naprawa odbędzie się w ramach gwarancji

 

Kolejny UPDATE po komplecie w/w napraw.

W serwisie nikt niczego o akcji naprawczej na wtryskiwacze nie słyszał tzn, słyszał, ale oficjalne źródła tego nie potwierdzają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski po zamianie zostaly ponownie zakodowane, od czasu gdy pojawil sie problem tankuje tylko na shelu V-Pover i nic sie nie zmienia. silnik wibruje tylko na zimnym, po przejechaniu kiluset metrow problem znika. na dniach sprewdze cisnienie na cylindrach ale nie chce mi sie wierzyc ,ze bedzie niskie. bylem dzisiaj w jednym warsztacie i gosc stwierdzil ,ze on wtryski moze sprawdzic tak samo jak ja to zrobilem czyli metoda zamiany wtryskow. musze znalezc kogos kto ma odpowiedni sprzet do tego.

 

cisnienie sprawdzone i jest ok, solenoidy o ktorych byla mowa tez zostaly wymienione na nowe sa dwa. juz sam nie wiem co dalej sprawdzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam Kolegów! Jestem swieżym posiadaczem BMW E60 530I N53B30 2007, kupiłem ją 9 miesiecy temu. W ciagu tego czasu zderzyłem sie z nast. problemami: -zaraz po kupnie w drodze powrotnej do domu wywalilo mi check engine reduced power,po ponownym odpaleniu trzęsło nim jak sieczkarką, po dwóch próbach problem ustał a auto zachowywało sie ok. załapałem sie na akcje serwisową wymiany cewek,wtrysków(w moim przypadku jeden był wadliwy),przy okazji wymienilem świece. Po ok.3 miesiacach w drodze do Polski na swieta, gdzies na autostradzie w Niemczech po zatankowaniu na shellu i dolaniu preparatu do czyszczenia ukladu paliwowego FORTE ten sam problem REDUCED POWER. Całą trase do Polski zrobilem na zredukowanej mocy,o dziwo w Polsce zalałem 98 na orlenie i jak reka odją!. po powrocie do Anglii pojechałem do diagnosty,okazała sie walnięta HPFP wymieniłem wraz z czujnikiem i problem sie rozwiązał :) 1 )dziwne szrpnięcie skrzyni (automat) po puszczeniu hamulca, dzieje sie tak tylko raz na początku po pierwszym odpaleniu i ruszeniu potem problem ustaje zaznaczam ze działo sie tak przed i po wymianie oleju w skrzyni + nowy soft, rowniez przy zmianie biegu z D na P lub N lub odwrotnie odczowa sie prace skrzyni i slychac takie stukniecia czasem mniej a czasem bardziej PROSZE POMOC 2 )w czasie jazdy po zdjeciu nogi z pedału gazu i ponownym jego wcisnieciu słychać dziwne jakby gruchotanie,dzwonienie dobiegajace z silnika, strasznie to irytujace, mysle ze mogą to byc zawory,klapki kolektora albo wtryski ale nie jestem mechanikiem wiec to tylko domysly. PROSZE O SUGESTJE za nim pojade do mechanika. -glosno pracujace wtryski,ponoc to norma ze tak klekoczą Ogólnie wiecej problemów nie zauwarzyłem elektronika,elektryka ok. zero błędów PROSZE WAS O POMOC W ROZWIAZANIU TYCH PROBLEMOW DZIEKUJE I POZDRAWIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Witam serdecznie...jestem świeży w klubie i szukam odpowiedzi na mój problem podobny do tego co tu wyczytałem..mam e60 523i 2008r przejechane ok 230k....rano przy mrozie auto odpala bez problemu..obroty bardzo delikatnie falują ale ale auto jedzie i ma moc..wszystko ok aż przejadę 40-50km zapala sie check engine i auto zaczyna bardzo drgać i po dodaniu gazu czuć jak sie dławi , jedzie sie strasznie..wibracje i spadek mocy..na diagnostyce wyskakują kody 30e9 oraz 29cf, jest tez 2f11 ale z tego co wyczytałem tym mam sie nie martwić bo to nie każde auto posiada i może taki kod wyskoczyć..śmieszne jest to ze jak auto odstoi kilka godzinek to wszystko mija i jedzie jak bez błędów..przejadę znowu mała trasę i wszystko powraca..te same błędy i zachowanie auta...ALE wracając do dwóch poprzednich błędów..wymieniłem świece i cewkę na 3 cylindrze bo tam wskazywał kod błędu..i nie ma żadnej poprawy..czy jak wymienię ten czujnik a jest trochę drogi to autko wyzdrowieje?? Czy może jest inny sposób na ten czujnik nox albo katalizator..wyciąć i mieć spokój czy to nic nie zmieni...a może gdzieś regenerują te czujniki albo czyszczą..kompletnie nie ogarniam tematu..może macie jakieś znajomosci aby kupić ten czujnik używany w dobrym stanie..help :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Koledzy - mnie też po raz kolejny dopadł MIL. BMW 530i N53b30 272KM. Tym razem jednak problem jest gdzie indziej niż zwykle - otóż po odpaleniu na zimnym silniku po jakichś 30-40s normalnej pracy obroty zaczynają falować, spadać poniżej 500RPM wracać na 650 i tak w kółko aż do momentu gdy wyskoczy check. Dzieje się tak tylko na wolnych obrotach i tylko na zimnym silniku, po dodaniu gazu bądź ruszeniu problem nie występuje. Sęk w tym, że wymieniłem już wszystkie wtryski (wymieniałem po 2 w przeciągu kilku miesięcy, zostały zakodowane) wszystkie cewki i świece (8 miesięcy temu), został sprawdzony stan DISy, mała była OK, duża miała małe nieszczelności więc również została wymieniona, odma OK. Pompa HPFP wymieniona jakieś 50 tys. km temu a NOX ok 20. Błędy jakie się pojawiają to:

P0301 - cylinder 1 misfire detected

P0303 - cylinder 3 misfire detected

P0300 - Random/Multiple cylinder misfire detected

B2AAA - Nadwozie (co to jest...?)

 

Cewki zamieniałem miejscami - błędy bez zmian, odłączyłem przepływkę też bez zmian, odłączyłem aku i też nic. Ręce opadają, nawet Adam Kunc z ACS`u strzela na ślepo i już mu pomysły się skończyły (wymienił wtryski, cewki 1 i 3, DISe i nic!)

 

To co jeszcze mi się nie podoba to lekkie falowanie obrotów również po dodaniu i utrzymaniu na stałym poziomie gazu. Po osiągnięciu temperatury ok 50 stopni wszystko wraca do normy.

 

Filmik z odpalenia

 

Ratujcie bo to strasznie irytujące! Dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Adaptacje skasowane, pomoglo na chwile. Teraz podjerzenia padlo na hpfp, ktora juz byla wymieniona w 2011r jakies 60tys km temu. Do pompy cisnienie paliwa dochodzi natomiast na wyjsciu przy kreceniu rozrusznikiem idzie paliwo z babelkami powietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Mam pytanie odnośnie n53 silnika ja mam go w 3 a tam niewiele mogę znaleść !

Po 12 godz postoju szarpie silnikiem wywala kontrolkę plus kody 29d2 29d0 29cc

Cewki nowe świece również. Wtrysk na 4 i 6 wymieniony na gwarancji ale nie wiem czy było jakieś kodowanie czy nie bo to Anglia

Czy mogę je zresetować w inpa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Co prawda posiadam bmw F10 ale z tym samym motorem n53b30a. Moje auto pieknie odpala na zimno wszystko jest ok tylko po chwili zaczyna falowac a po rozgrzaniu słychać pisk i i wytwarza się ogromne ciśnienie i strasznie zasysa korek, oglądałem filmiko mówiące o padaniu odmy. Nie wiem gdzie ona jest bo jedna jesrt na pokrywie glowicy a weże idą pod kolektor i jak czytam to tam też coś jest. Nigdzie nie widzę opcji zakupu tego, ktoś pomoże? Dodam, że insta+ nie widzi zadnych bledow wtryski bez znacznych odchylen pompa wysokiego cisnienia wymieniona w ubieglym roku;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że po otwarciu zaczyna szarpać to raczej normalne gdyż zmienia się ciśnienie. Chodzi mi bardziej o damę nadmierne zasysanie jako objaw uszkodzonej odmy;/ponadto ten uciążliwy pisk. W moim przypadku odma jest w pokrywie zaworów i chce ją wymienić gdyż insta+ nie pokazuje kompletnie żadnych błędów ani checka. Wtryski jednakowe korekty. Więc je wykluczam. Co sądzicie o tych samych odmach bądź w zestawie z kapslem? Sprawdzają się czy koniecznie cała pokrywa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem został rozwiązany, tak jak przypuszcalem była to odma. Jak wiemy wszyscy odma jest w pokrywie zaworów i nie występuje oddzielnie to udało mi się ją zdobyć. Odradzam zamawianie odmy wraz z korkiem z wystającym bolcem gdyż kołnierz nie pasuje, pokrywa w n53 jest płytsza i wówczas kasa wyrzucona w błoto. Jeśli ktoś będzie zainteresowant pasującą membrana a będzie chciał zaoszczędzić 1500 na pokrywie zaworów to zapraszam do kontaktu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.