Skocz do zawartości

BMW 320d ciężko pali


GURAL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Kupilem jakis czas temu bmke 320d 136km 2001r przyjechalem do domu wszystko chodzilo tak jak nalezalo do czasu... :evil: po 3-4 godzinnym postoju w garazu auto nie chcialo zapalic :mad2: rozrusznik kreci wszystko niby dziala nie szperalem glebiej bo bylo juz pozno. Chcial bym tylko sie dowiedziec czego moze byc to przyczyną :?: :?:

Z góry dziekuje za pomoc i przepraszam za ewentualne bledy. :roll: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego po 4 godzinach silnik jeszcze dobrze nie ostygł także świece odpadają .Najczęściej dzieje się tak gdy się zapowietrza pompa wtryskowa ,poprostu schodzi z niej paliwo .

Zrób tak zdejm rurkę gumową co idzie od IC do kolektora ssącego przy zaworze EGR i pryśnij plakiem do srodka kolektora ,spróbuj odpalić na chwile powinna złapac i powtórz tą czynność pare razy do póki auto nie zacznie chodzić ,jeśli zapowietrzył sie układ to powinno pomóc .Jak tak będzie to masz diagnoze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej to sprawdź czy po nocy w wężyku zasilającym pompę wtryskową pływając pęcherze powietrza. Jeśli tak to masz przyczynę - pompa wtryskowa VP44 do naprawy.

Ale nie zawsze musi sie zapowietrzac żeby ciężko zapalal ,.jak u mnie pękła membrana w pompie działo sie to samo ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączę się do tematu 320d 136km

u mnie również jak postoi dłużej jak 3-4 godz nie chce zapalić ale od palka zapala. objaw ten występuje tylko i wyłącznie wtedy kiedy samochód postawiony jest wyżej przodem czyli chociażby nieznaczna górka i już jest problem z odpaleniem po upływie tego czasu czy całej nocy (auto załapuje za pierwszym razem ale gaśnie i potem cisza tylko kreci, jakby paliwo z wezyków tylko spalił). Mechanik zmierzył ciśnienie podawania paliwa przy filtrze, paliwo leci jak krew z nosa a ciśnieniomierz na 0. Czy jest juz 100% pewność ze to pompka w baku czy trzeba barć pod uwagę inne przypadki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie przyczyną będzie pompka paliwa w baku, gdyż pompa wstępna powinna tłoczyć pod ciśnieniem 0,6 bar. Jeżeli u Ciebie tak słabo to albo smok jest zapchany albo pompka jest uszkodzona i należy ją wymienić. Przedtem sprawdź napięcie na wtyczce i bezpiecznik pompki. Powietrze ma tendencję do kierowania się ku górze, a więc podnosząc przód powietrze nie ucieka w kierunku baku, a pozostaje w sekcjach pompy wtryskowej i zbiorniczku z filtrem. Jeżeli w zbiorniczku nie będzie paliwa to i pompa łopatkowa, która je zasysa nie będzie w stanie "pomóc".

 

Jedną z metod odpowietrzania lub sprawnego odpalania jest stworzenie warunków by tył auta był nieco wyżej niż przód, np najechanie na cegły tylnymi kołami. Wtedy powietrze wycofa się do zbiornika i rozruch będzie sprawniejszy. Spróbuj u siebie właśnie tak by teraz tył auta był wyżej niż przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem może źle opisałem ale ja teraz zawsze staje przodem w dole, inaczej nie zapali a jak zapali to na sekundę może dwie a potem tylko kreci jakby paliwo nie dochodziło. Naprawdę jest to uciążliwe bo kiedy zostawiam auto na dłużej to muszę szukać takiego miejsca z pochyłem. wiec wynika z tego ze zapowietrza się gdzieś pod maska a pompka nie ma siły podać paliwa czy jak? (mowie o przypadku kiedy tył stoi niżej powietrze idzie wyżej)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwórz zbiorniczek z filtrem i go po prostu wyciągnij. Do pustego zbiorniczka wlej paliwa i próbuj odpalić. Nie zakręcać zbiorniczka jeśli będziesz widział, że się nie uzupełnia. Jeśli silnik zaskoczy i będzie pracował do momentu "wciągnięcia" zawartości zbiorniczka to masz pewne, że pompa wstępna (w baku) padła i należy z tym zrobić porządek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.