Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Kupilem jakis czas temu bmke 320d 136km 2001r przyjechalem do domu wszystko chodzilo tak jak nalezalo do czasu... :evil: po 3-4 godzinnym postoju w garazu auto nie chcialo zapalic :mad2: rozrusznik kreci wszystko niby dziala nie szperalem glebiej bo bylo juz pozno. Chcial bym tylko sie dowiedziec czego moze byc to przyczyną :?: :?:

Z góry dziekuje za pomoc i przepraszam za ewentualne bledy. :roll: :roll:

Opublikowano

Witam kolego po 4 godzinach silnik jeszcze dobrze nie ostygł także świece odpadają .Najczęściej dzieje się tak gdy się zapowietrza pompa wtryskowa ,poprostu schodzi z niej paliwo .

Zrób tak zdejm rurkę gumową co idzie od IC do kolektora ssącego przy zaworze EGR i pryśnij plakiem do srodka kolektora ,spróbuj odpalić na chwile powinna złapac i powtórz tą czynność pare razy do póki auto nie zacznie chodzić ,jeśli zapowietrzył sie układ to powinno pomóc .Jak tak będzie to masz diagnoze :cool2:

Opublikowano
To zrób tak: zostaw na noc samochód pod chmurka i zobacz czy auto rano odpali czy będzie ten sam problem, a czy pompa była regenerowana czy nie??? Jaki masz przebieg?
Opublikowano
Najszybciej to sprawdź czy po nocy w wężyku zasilającym pompę wtryskową pływając pęcherze powietrza. Jeśli tak to masz przyczynę - pompa wtryskowa VP44 do naprawy.
Opublikowano
ú mnie okazal sie rozrusznik mialem takí sam problem poprostu robil zwarcie aku gubil prad i ´dlatego tak ciezko palil wymienilem tuleje i pali od strzala:)
Opublikowano
Najszybciej to sprawdź czy po nocy w wężyku zasilającym pompę wtryskową pływając pęcherze powietrza. Jeśli tak to masz przyczynę - pompa wtryskowa VP44 do naprawy.

Ale nie zawsze musi sie zapowietrzac żeby ciężko zapalal ,.jak u mnie pękła membrana w pompie działo sie to samo ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

dołączę się do tematu 320d 136km

u mnie również jak postoi dłużej jak 3-4 godz nie chce zapalić ale od palka zapala. objaw ten występuje tylko i wyłącznie wtedy kiedy samochód postawiony jest wyżej przodem czyli chociażby nieznaczna górka i już jest problem z odpaleniem po upływie tego czasu czy całej nocy (auto załapuje za pierwszym razem ale gaśnie i potem cisza tylko kreci, jakby paliwo z wezyków tylko spalił). Mechanik zmierzył ciśnienie podawania paliwa przy filtrze, paliwo leci jak krew z nosa a ciśnieniomierz na 0. Czy jest juz 100% pewność ze to pompka w baku czy trzeba barć pod uwagę inne przypadki?

Opublikowano

U Ciebie przyczyną będzie pompka paliwa w baku, gdyż pompa wstępna powinna tłoczyć pod ciśnieniem 0,6 bar. Jeżeli u Ciebie tak słabo to albo smok jest zapchany albo pompka jest uszkodzona i należy ją wymienić. Przedtem sprawdź napięcie na wtyczce i bezpiecznik pompki. Powietrze ma tendencję do kierowania się ku górze, a więc podnosząc przód powietrze nie ucieka w kierunku baku, a pozostaje w sekcjach pompy wtryskowej i zbiorniczku z filtrem. Jeżeli w zbiorniczku nie będzie paliwa to i pompa łopatkowa, która je zasysa nie będzie w stanie "pomóc".

 

Jedną z metod odpowietrzania lub sprawnego odpalania jest stworzenie warunków by tył auta był nieco wyżej niż przód, np najechanie na cegły tylnymi kołami. Wtedy powietrze wycofa się do zbiornika i rozruch będzie sprawniejszy. Spróbuj u siebie właśnie tak by teraz tył auta był wyżej niż przód.

Opublikowano
Nie wiem może źle opisałem ale ja teraz zawsze staje przodem w dole, inaczej nie zapali a jak zapali to na sekundę może dwie a potem tylko kreci jakby paliwo nie dochodziło. Naprawdę jest to uciążliwe bo kiedy zostawiam auto na dłużej to muszę szukać takiego miejsca z pochyłem. wiec wynika z tego ze zapowietrza się gdzieś pod maska a pompka nie ma siły podać paliwa czy jak? (mowie o przypadku kiedy tył stoi niżej powietrze idzie wyżej)
Opublikowano
Otwórz zbiorniczek z filtrem i go po prostu wyciągnij. Do pustego zbiorniczka wlej paliwa i próbuj odpalić. Nie zakręcać zbiorniczka jeśli będziesz widział, że się nie uzupełnia. Jeśli silnik zaskoczy i będzie pracował do momentu "wciągnięcia" zawartości zbiorniczka to masz pewne, że pompa wstępna (w baku) padła i należy z tym zrobić porządek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.