Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Odrazu nadmienie, iż szukałem ale nie znalazłem zadnej odpowiedzi na moje pytania, zadnego rozwiązania problemu.

Otóż kupiłem bmw i ubywało mi wody z chlodnicy myslalem, ze ta jest gdzies rozszczelniona ale mechanik ogladal i nic za bardzo nie znalazl, zbiorniczek wyrownanczy na dole był mokry ale powiedzial ze moglem go oblac podczas dolewania płynu... temperatura silnika byla w normie co jakis czas niebylo ogrzewania ale dolalem plynu i te powracalo, jakis czas temu podczas dolewania plynu chcialem odpowietrzyc uklad i cos poradzic, dolalem uszczelniacza oraz plynu, pojezdzilem na tym a po jakims tygodniu chcialem sprawdzic co sie dzieje i korek od odpowietrznika wpadl mi do zbiorniczka wyrownawczego chcialem go wyjąć ale nijak się niedało wiec zakleilem otwor silikonem a korek zbagatelizowalem gdyz mialem w niedlugim czasie wymieniac chlodnice, silikon pojezdzil jakis czas i sie odkleil wiec zakleilem to poxiliną i wtedy zaczely sie problemy... Silnik zaczoł mi się przegrzewac a po odkreceniu korka wylewalo się okolo 1l płynu był ciepły ale nie gorący... płyn uzupełniałem troche go poszło w uklad i jechalem dalej (musialem wrocic do domu jakies 50km) przejezdzalem 2km i znowu wskazowka temp. powyzej polowy wiec postoj itd... do domu dojechalem. Dzisiaj chcialem odpowietrzyc uklad uzupelnilem płyn, poczytalem jak się do tego zabrac i jazda... ze zbiorniczka przestaly leciec bombelki powietrza więc zakręciłem korek i dalem chwile popracowac silnikowi ten zaczol się przegrzewać wczesniej przed zakręceniem korka do zbiorniczka kanałem tym górnym po ucisnieciu rury leciala odrobina płynu. Korek zakręcony, silnik odpalony a temperatura za polowe leci... odkrecam korek i znowu to samo czyli fontanna rura twarda ze sie jej ucisnac nieda:/ dlatego tez moje pytanie czy to przez zaklejony odpowietrznik tak się "utwardza" ta rura czy to pęknięta głowica/uszkodzona uszczelka pod nią i "ucieka" kompresja? silnik pracuje stabilnie, jedynie po odpaleniu kilka razy zafaluje i się ustabilizuje. Z tłumika nonstop podczas dodania gazu leci sporo pary ale w sumie jest zimno... ten korek mogl poleciec dalej czy powinien zostac w zbiorniczku?

 

*w ukladzie moze byc powietrze bo z nagrzewnicy leci zimne powietrze wiec moze ono zwieksza swa objetosc i z tad te cisnienie.

teraz średnio stoje z pieniędzmi więc niebardzo usmiecha mi się wyzucac 300zł oddajac samochod do mechanika na naprawe głowidy podczas, gdy ta będzie dobra.

Opublikowano

Masz zaklejony odpowietrzik i chcesz odpowietrzyc uklad przez odkrecanie korka wlewowego na chlodnicy?

Wez zmien te chlodnice poki jeszcze nie jest za pozno i nie narobilo sie wiecej problemow.

Opublikowano
to jest połączone więc myslalem ze będzie się tak dało. A co z głowicą? czytałem, że nierówno chodzi jak jest głowica lub uszczelka uszkodzona u siebie niby tego nie zaobserwowalem bo obroty są stabilne na tyle, ze wskazowka nie drgnie jedynie na ucho są moze delikatne nierównośći ale drobne bardzo. Jakie mogą być inne objawy?
Opublikowano

Mysle ze glownym objawem uszkodzonej uszczelki pod glowica jest kopcenie na bialo.

Ale podejrzewam ze u Ciebie problem jest w zapowietrzonym ukl chlodzenia.

Jesli bedziesz mial niedrozny odpowietrznik to nie odpowietrzysz.Wlewowy mozesz se odkrecac do usr... smierci a i tak nic z tego nie bedzie.

Opublikowano
Ten mały koreczek odwala całą robote z odpowietrzeniem. Nie możesz mieć go zakręconego,Po za tym masz koreczek w zbiorniczku który mógł się gdzieś zaklinować i blokuje przepływ płynu to po 2gie. Wymień chodnice lepiej jak nie chcesz przegrzać silnika
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

ten koreczek właśnie wyjolem odkrecając wąż. Faktycznie weszło bardzo duzo płynu. Ten mały koreczek odpowietrza cały czas? w sęsie gdzieś to powietrze nonstop ucieka bądź nadmiar płynu czy cały układ chłodzenia jest zamknięty na szczelno?

 

*jak sprawdzić, czy to głowica? pomiar kompresji pomoze? moze odkrecic swiece jedna i patrzyc czy cos zostaje na tłoku?

*na powrocie niema strumienia wody jednak nagrzewnica dosc szybko zaczyna gzac (cieple powietrze praktycznie po opuszczeniu przez strzałkę niebieskiego pola) czy mogę wyeliminować pompę wody?

 

ps. tak na marginesie czy na tym forum jest jakies wynagrodzenie za pomoc? bo bym klikną gdyż wysyłanie piwa pocztą chyba mija się z celem;)

Opublikowano
nie wiem czemu nadajecie temu małemu korkowi odpowietrzającemu taka ważną funkcję, ja swój korek ukruszyłem 5 lat temu, dobrałem zwykłą metalowa śrubę i wkręciłem ją delikatnie ale do końca w to miejsce, a nie mam i nie miałem żadnych problemów z zapowietrzaniem układu chłodzenia
Opublikowano
Jesli chcesz sprawdzic czy glowicy nic sie nie stalo i to samo z uszczelka pod glowica to jedz do mechanika (porządnego) niech ci zrobi probe chemiczna.Jesli wyjdzie negatywnie sciagasz glowice i modlisz sie zeby nie byla pęknieta
Opublikowano
Mi jak się ułamał odpowietrznik i został w chłodnicy to rozwierciłem go małym wiertlem wbiłem śrubokręt w wywiercony otwór i jakoś go wykręciłem- wydłubałem. Nowy odpowietrznik w ASO kosztuje 9 zl a nie żadne jakieś śruby wkręcać :mad2:

 

 

 

Da sie to jakos zamowic nie wychodzac z domu bo mam tez srube z sylikonem wkrecona :P

Opublikowano

Niechce zakładać nowego tematu więc odświeżam ten. Otóz czy to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą? oznaki są następujące:

-bieze olej

-Po odpowiednim odpowietrzeniu układu chłodzenia i przejechaniu kilku km jest w nim ogromne ciśnienie takie, że nieda się ścisnąć tej czarnej rury od powrotu a silnik zaczyna się przegrzewać.

-w cieczy chłodzącej niewidze oleju ani innych nieznanych mi cieczy itp

-w oleju chyba niema płyny niema tez zadnych osadów.

 

Wymiana usczelki to dosyć kosztowny zabieg więc niechce się wpakować w niepotrzebne koszty. Da się to jakoś sprawdzić?

 

Piszę o przegrzewaniu silnika gdyż moim zdaniem ciśnienie z cylindra/rów wydostaje się do układu chłodzenia wyganiając chłodziwo z silnika. Jakie wasze porady.

Opublikowano
jego nie dotykałem ale woda w chłodnicy w tym momencie ma około 60* jest gorąca ale nie az tak mocno, żeby się nią opażyć.
Opublikowano
Orientowałem się i u nas w okolicy zaden mechanik niema takiego sprzętu a dalej niebardzo moge jechać. Mam swojego mechanika jest niedrogi ale niestety elektroniką się nie bawi więc niemoże tego sprawdzić dlatego się upewniam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Po pierwsze jesli bedzie ci sie gotował w srodku to napewno weze beda twarde! Moze termostat sie nie otwiera... Zalej go płynem i dobrze odpowietrz.Najlepiej wez wykrec go i sprawdz w goracej wodzie czy sie otwiera.Duza role spełnia tu korek o chłodnicy bo on tez na bierzaco upuszcza cisnenie. Wymien go bo to nie zaszkodzi
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jak masz IS'a to licz sie z tym ze głowica ktoregos dnia ci padnie... To nie jest matiz ze wirnik sie rozleci. Daj do mechanika z prawdziwego zdarzenia i bedziesz wiedział bo tak toczy sie błedne rondo. Spuśc olej bedziesz mniej wiecej widział co sie dzieje. Jak jest Git to bedziesz widział po zabarwieniu. Nie zawsze wydmuchana UPG daje oznaki dymienia czy cos taka sytuacja...
Opublikowano

Przepraszam, że odkopuje chce tylko dopisać, że bmka już śmiga:) po teście u mechanika wyszło, że to głowica. Oddałem do warsztatu mechanik rozebrał powiedział, że tam coś było robione bo uszczelka była nowa a głowica niebyła dokręcona i, że raczej mogla od tego pęknąć wiec oddał ją do testu na gorąco... po kilku dniach okazało się, że głowica jest... cała:D więcej szczęścia jak rozumu. Cała naprawa kosztowała mnie 1000zł (sprawdzenie głowicy oraz regeneraca z dospawaniem rogu gdyż był pęknięty i tylko przyklejony ale nie wpływa to nijak na głowicę ponieważ nic tam niema koszt 300zł, komplet uszczelek elring uszczelka pod głowicę, kolektor wydechowy oraz ssący i pod pokrywe zaworów oraz szpilki kolejne 400zł do tego płyn koszt 40zł) Mechanik to znajomy mojego ojczulka więc robi mi niedrogo i dobrze:) Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.

Nech nasze bmki jeżdżą jak najdłużej:D

Opublikowano
obstawiam wymiane termostatu prawdo podobnie troszke silikonu dostalo sie do ukladu chlodzenia i zatkalo zaworek odpowietrzajacy w termostacie jest w nim srut kulka to przez niego uchodzi powietrze w czasie odpowietrzania
jedynakk
Opublikowano
zdaza sie ze orink na zbiorniku wyrownawczym nie czyma i z niego nie sika ale kapie podczas jazdy temperatura z cisnieniem wzrasta i moze zeczywiscie kapac polecam dostac nowy oring w nim liczy sie grubosc i srednica
jedynakk
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie proszę o pomoc gdyż martwię się pewnie na zapas bo nic złego się nie dzieje póki na dworze jest chłodno ale co będzie jak będzie lato otóż mianowicie.

 

W listopadzie wymieniłem na 200 tyś pompę wody przy okazji płyn chłodniczy pasek mikro i wiskozę przy jednej robocie. Wszystko jeździ jak trzeba tylko przez okres zimowy miałem bardzo słabe ogrzewanie praktycznie wiało letnie powietrze zamiast gorącego przed wymianą w/w rzeczy. Układ został odpowietrzony i po dziś dzień wszystko z nim ok płynu nie ubywa nie przybywa łapie temperaturę szybko. Ale nie dawno po 100 km trasie przy temperaturze na zewnątrz +4C podniosłem maskę i stwierdziłem że dolny wąż od chłodnicy jest letni a wręcz zimny czy to normalne? Układ odpowietrzony temperatura stoi na środku nawet nie drgnie. Czy ten wąż nie powinien być gorący tak samo jak górny i czy jak przyjdzie lato i 30 C na zewnątrz czy auto się nie ugotuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.