Skocz do zawartości

frafy

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e36 318is COUPE

Osiągnięcia frafy

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. jeżeli chodzi o szarpanie to sprawdz przewody idące do świec. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić mierząc rezystancje to spryskaj dokładnie przewody woda z atomizera i szukaj iskierek, przebić jeżeli takowe się pojawia przewody do wymiany jeżeli nie trzeba szukać dalej, ale narazie zrób jak Ci powiedziałem i napisz jak rezultaty
  2. Witam. Poluzowała mi się prawa (stojąc przed silnikiem) prowadnica więc rozkręciłem troche silnik aby się do nich dostać i zauwazylem, ze prowadnica z napinaczem równiez jest luźna, napinacz wogule nie jest wysunięty z gniazda czy to normalne przy zgaszonym silniku czy tez musze go wymienić? teraz go nie ruszałem był tak juz jak odkręciłem pokrywe. Nie wiem czy składać silnik tak jak jest czy tez muszę ten napinacz wymienić? Z góry dziękuje za odpowiedź.
  3. Moim zdaniem może to być albo uszkodzony napinacz rozrządu albo poluzował się ślizg łańcucha. Sam przerabialem podoby problem: poluzował się ślizg (ten z przeciwnej strony napinacza) łańcuch był troche luźny i poniżej 2k obrotów udeżał o obudowe
  4. frafy

    WYSOKIE SPALANIE NA LPG

    Niby uszkodzona sonda lambda powoduje większe spalanie, diagnoza tej usterki prosta: falowanie niskich obrotów. Ponadto warto zastanowić się nad parownikiem może to on szwankuje. Jeżeli spalanie benzyny jest w normie to chyba tylko gazownik i ustawianie dawki gazu. Sam chyba wiele nie zdziałasz...
  5. frafy

    coupe elektryka drzwi pytanie

    w jednej wtyczce wszytskie są brązowe. W pozostałych kolorowe.
  6. frafy

    coupe elektryka drzwi pytanie

    Witam. Niedawno zdjołem boczek z moich drzi (coupe 318is 1992r) gdyż szyba kierowczy opuszcza sie po kawałku i tak samo podnosi prowadnice całe przesmarowane szyba porusza się swobodnie, aby naprawić problem muszę wymienić moduł ten przy silniczku? oraz kolejne pytanie otóż nieopodal lusterka są powyprowadzane przewody zakończone czymś w rodzaju pinów włożonych w plastik(moim zdaniem pełni funkcje izolatora zeby przewody się niestykały gdyż napewno niesą to wtyczki) są bodajże 3 podwójne i jeden poczwórny, w drzwiach pasażera jest podobnie ale jest ich mniej. Moge dorzucić fotki jeżeli są potrzebne gdyż ciekawi mnie od czego one są? mam elektryczne lusterka i szyby, oraz jeden głośnik w drzwiach. Jeżeli to elektryka od dodatkowego wyposażenia to czy ona cały czas działa? w sensie jak włączam podgrzewanie szyby to jest napięcie na wtyczce od podgrzwanych lusterek?
  7. Przepraszam, że odkopuje chce tylko dopisać, że bmka już śmiga:) po teście u mechanika wyszło, że to głowica. Oddałem do warsztatu mechanik rozebrał powiedział, że tam coś było robione bo uszczelka była nowa a głowica niebyła dokręcona i, że raczej mogla od tego pęknąć wiec oddał ją do testu na gorąco... po kilku dniach okazało się, że głowica jest... cała:D więcej szczęścia jak rozumu. Cała naprawa kosztowała mnie 1000zł (sprawdzenie głowicy oraz regeneraca z dospawaniem rogu gdyż był pęknięty i tylko przyklejony ale nie wpływa to nijak na głowicę ponieważ nic tam niema koszt 300zł, komplet uszczelek elring uszczelka pod głowicę, kolektor wydechowy oraz ssący i pod pokrywe zaworów oraz szpilki kolejne 400zł do tego płyn koszt 40zł) Mechanik to znajomy mojego ojczulka więc robi mi niedrogo i dobrze:) Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc. Nech nasze bmki jeżdżą jak najdłużej:D
  8. Witam. Jeżeli chce śmigać na 1/4 mili to zmiana silnika niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem gdyż przeniosi to nas w inną klase pojemnościową. Co do tego silniczka jeżeli masz stożek owiń kolektor taśmą termiczną zmniejszy to temperature pod maską i będzie mogło się dostać więcej powietrza do cylindrów (mniejsza temperatura czyli większa gęstość) moim zdaniem (własna myśl nie przetestowane) możesz też dołożyć jakiś dolot powietrza przy stożku aby dostawał więcej powietrza z zewnątrz. Zabiegi niedrogie a troche pomogą. A co do sondy i usunięcia katalizatora to ta dokładka pod sonde kosztuje 50zł zakładasz ją gdy usuwasz katalizator więc niema zbyt wiele dłubaniny a może coś będzie pomagało. Co myślicie o podniesieniu ciśnienia paliwa? pomoże to mu coś?
  9. Orientowałem się i u nas w okolicy zaden mechanik niema takiego sprzętu a dalej niebardzo moge jechać. Mam swojego mechanika jest niedrogi ale niestety elektroniką się nie bawi więc niemoże tego sprawdzić dlatego się upewniam
  10. jego nie dotykałem ale woda w chłodnicy w tym momencie ma około 60* jest gorąca ale nie az tak mocno, żeby się nią opażyć.
  11. Niechce zakładać nowego tematu więc odświeżam ten. Otóz czy to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą? oznaki są następujące: -bieze olej -Po odpowiednim odpowietrzeniu układu chłodzenia i przejechaniu kilku km jest w nim ogromne ciśnienie takie, że nieda się ścisnąć tej czarnej rury od powrotu a silnik zaczyna się przegrzewać. -w cieczy chłodzącej niewidze oleju ani innych nieznanych mi cieczy itp -w oleju chyba niema płyny niema tez zadnych osadów. Wymiana usczelki to dosyć kosztowny zabieg więc niechce się wpakować w niepotrzebne koszty. Da się to jakoś sprawdzić? Piszę o przegrzewaniu silnika gdyż moim zdaniem ciśnienie z cylindra/rów wydostaje się do układu chłodzenia wyganiając chłodziwo z silnika. Jakie wasze porady.
  12. ten koreczek właśnie wyjolem odkrecając wąż. Faktycznie weszło bardzo duzo płynu. Ten mały koreczek odpowietrza cały czas? w sęsie gdzieś to powietrze nonstop ucieka bądź nadmiar płynu czy cały układ chłodzenia jest zamknięty na szczelno? *jak sprawdzić, czy to głowica? pomiar kompresji pomoze? moze odkrecic swiece jedna i patrzyc czy cos zostaje na tłoku? *na powrocie niema strumienia wody jednak nagrzewnica dosc szybko zaczyna gzac (cieple powietrze praktycznie po opuszczeniu przez strzałkę niebieskiego pola) czy mogę wyeliminować pompę wody? ps. tak na marginesie czy na tym forum jest jakies wynagrodzenie za pomoc? bo bym klikną gdyż wysyłanie piwa pocztą chyba mija się z celem;)
  13. rozwierce to delikatnie i wtedy sprobuje. Ale martwi mnie te wysokie cisnienie w ulkadzie chlodzenia:/
  14. to jest połączone więc myslalem ze będzie się tak dało. A co z głowicą? czytałem, że nierówno chodzi jak jest głowica lub uszczelka uszkodzona u siebie niby tego nie zaobserwowalem bo obroty są stabilne na tyle, ze wskazowka nie drgnie jedynie na ucho są moze delikatne nierównośći ale drobne bardzo. Jakie mogą być inne objawy?
  15. Witam. Odrazu nadmienie, iż szukałem ale nie znalazłem zadnej odpowiedzi na moje pytania, zadnego rozwiązania problemu. Otóż kupiłem bmw i ubywało mi wody z chlodnicy myslalem, ze ta jest gdzies rozszczelniona ale mechanik ogladal i nic za bardzo nie znalazl, zbiorniczek wyrownanczy na dole był mokry ale powiedzial ze moglem go oblac podczas dolewania płynu... temperatura silnika byla w normie co jakis czas niebylo ogrzewania ale dolalem plynu i te powracalo, jakis czas temu podczas dolewania plynu chcialem odpowietrzyc uklad i cos poradzic, dolalem uszczelniacza oraz plynu, pojezdzilem na tym a po jakims tygodniu chcialem sprawdzic co sie dzieje i korek od odpowietrznika wpadl mi do zbiorniczka wyrownawczego chcialem go wyjąć ale nijak się niedało wiec zakleilem otwor silikonem a korek zbagatelizowalem gdyz mialem w niedlugim czasie wymieniac chlodnice, silikon pojezdzil jakis czas i sie odkleil wiec zakleilem to poxiliną i wtedy zaczely sie problemy... Silnik zaczoł mi się przegrzewac a po odkreceniu korka wylewalo się okolo 1l płynu był ciepły ale nie gorący... płyn uzupełniałem troche go poszło w uklad i jechalem dalej (musialem wrocic do domu jakies 50km) przejezdzalem 2km i znowu wskazowka temp. powyzej polowy wiec postoj itd... do domu dojechalem. Dzisiaj chcialem odpowietrzyc uklad uzupelnilem płyn, poczytalem jak się do tego zabrac i jazda... ze zbiorniczka przestaly leciec bombelki powietrza więc zakręciłem korek i dalem chwile popracowac silnikowi ten zaczol się przegrzewać wczesniej przed zakręceniem korka do zbiorniczka kanałem tym górnym po ucisnieciu rury leciala odrobina płynu. Korek zakręcony, silnik odpalony a temperatura za polowe leci... odkrecam korek i znowu to samo czyli fontanna rura twarda ze sie jej ucisnac nieda:/ dlatego tez moje pytanie czy to przez zaklejony odpowietrznik tak się "utwardza" ta rura czy to pęknięta głowica/uszkodzona uszczelka pod nią i "ucieka" kompresja? silnik pracuje stabilnie, jedynie po odpaleniu kilka razy zafaluje i się ustabilizuje. Z tłumika nonstop podczas dodania gazu leci sporo pary ale w sumie jest zimno... ten korek mogl poleciec dalej czy powinien zostac w zbiorniczku? *w ukladzie moze byc powietrze bo z nagrzewnicy leci zimne powietrze wiec moze ono zwieksza swa objetosc i z tad te cisnienie. teraz średnio stoje z pieniędzmi więc niebardzo usmiecha mi się wyzucac 300zł oddajac samochod do mechanika na naprawe głowidy podczas, gdy ta będzie dobra.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.