Skocz do zawartości

Dziwnie zapalajace sie kontrolki abs i asr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Wiem, ze kontrolki abs i asr to temat często poruszany na forum. Ja jednak mam dziwny przypadek i nie mogę znaleźć czy ktoś miał podobny (może zle szukałem). Otoz zaczelo się od zeszłej zimy. Co jakiś czas zapalaly się kontrolki i systemy nie dzialaly. I to było bardzo sporadycznie jak i nie regularnie. Po czasie kontrolki zapalaly się już regularnie ale nie od razu po wlaczeniu zapłonu tylko jak przejechałem jakies 100-200m. Po jakims czasie ponownie gasly i systemy dzialaly. az do momentu jak po zimie zaczely swiecic już na okraglo. Okazalo się ze uszkodzony jest przedni lewy czujnik abs (standard). Wymienilem i wszystko już było ok. Az do pierwszych mrozow tej zimy. Sytuacja się powtorzyla. Znowu zapalaja się po chwili jazdy. Po kilku-kilkunastu minutach jazdy i wylaczeniu silnika, powrocie po kilku minutach i ruszeniu w dalsza droge kontrolki już nie swiecily, systemy dzialaly. I tak na okraglo zapalaja się i po jakims czasie gasna. Czy to możliwe ze znowu czujnik jakiś padl? czy to może jakiś sterownik lub piasta abs-u. slyszalem ze komputer nie wykaze bledu piasty (a ponoc latwo ja mechanicznie uszkodzić) tylko będzie pokazywal blad czujnika. Nie jestem ekspertem, raczej bardziej laikiem. Proszę o podpowiedzi, może ktoś miał podobne objawy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kontrolki nie świecą się po uszkodzeniu koronki na łożysku piasty.Gdy koronka jest uszkodzona,przy lekkim hamowaniu przy małej prędkości włączałby się ABS.

Miałem kiedyś podobne zdarzenie.

Najpierw padł mi czujnik prawy tył-wymieniłem, później lewy tył i tak dwa następne z przodu(tak pokazywał po podłączeniu komp)

Dalej nie mogłem dać sobie rady.

Gdy podjechałem ze świecącym się ABS i ASC do pewnego warsztatu,tam odkręcili mi mój sterownik ABS i wkręcili swój,tzw.poglądowy wszystko okazało się jasne-padnięty sterownik ABS.

Ważne jakie masz czujniki ABS-jeśli nie ori,Siemens (ATE jest tez ok) tylko jakaś chińszczyzna to będą kłopoty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdy koronka jest uszkodzona,przy lekkim hamowaniu przy małej prędkości włączałby się ABS.

W E39 nie ma koronek jest pierścień magnetyczny montowany w piaście razem z łożyskami.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdy koronka jest uszkodzona,przy lekkim hamowaniu przy małej prędkości włączałby się ABS.

W E39 nie ma koronek jest pierścień magnetyczny montowany w piaście razem z łożyskami.

Chodziło mi o pierścień magnetyczny :cool2:

Opublikowano

wiem że zabrzmi to trochę dziwnie ale osobiście stawiam na padający akumulator, który po chwili pracy się podładuje i dalej jest oki. z tego co pamiętam sygnały do sterownika ABS idą po Canie i łączą się z zegarami i przy spadku napięcia poniżej 12V może tracić komunikację i głupieje.

spróbuj podładować akumulator u mnie pomogło tylko że u mnie pokazywało błąd komunikacji CAN

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
No faktycznie ostatnio mój aku jest na wyczerpaniu. W tamta zime tez nie było z nim najlepiej. Miałem go wymienić ale jakos mi nie spieszno a teraz widze ze chyba to będzie konieczne. napisze jak wymienie ;) dzięki wielkie za podpowiedzi
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.