Skocz do zawartości

chmielu_t

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d

Osiągnięcia chmielu_t

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam Panowie. Ostatnio byłem bardzo zalatany i nie miałem czasu wejść na forum. Problem, nie ustąpił, ale pewnie dlatego, że nic z tym nie robiłem jeszcze :oops: nie miałem czasu. Ostatnio mało autem jeżdżę i nie ma mnie w domu :) właśnie przeczytałem wasze pomysły i po kolei będę je wprowadzał w życie. Jak się coś zmieni to napiszę. Pozdrawiam
  2. Właśnie o to chodzi, że te same opony z felgami założyłem już trzeci sezon z rzędu i w poprzednich dwóch sezonach zimowych nie zauważyłem aby coś podobnego miało miejsce. Opony są na bank dobre. Nie mają wybrzuszeń i nie są zużyte. Są na prawdę w dobrym stanie. Felgi też są, że się tak wyrażę, odrestaurowane i wyważone. Rozmiar opon to 195/60/15. Ale tak jak wspomniałem w poprzednich dwóch sezonach było wszystko ok. Chyba faktycznie tylko mnie ratuje podpięcie pod kompa, bo to bardzo dziwna sprawa i ogólnie podejrzewam, że sterownik wariuje. Autko ma już prawie 16 lat a większość podzespołów jest w nim od wyjazdu z fabryki :-/ może pomału się kończy ich żywotność. Dzięki za podpowiedź i czekam na następne. Pozdro
  3. Witam. Od pewnego czasu, a konkretnie od zmiany kół na zimowe w moim aucie zauważyłem dziwną przypadłość. W chwili gdy przycisnę i na trzecim biegu osiągam ok 100 km/h zaczyna mrugać kontrolka asc i przytrzymuje mi koła, czyli nie mogę więcej przyspieszyć, bo auto zachowuje się tak jak podczas poślizgu kół. Kiedy wrzucę czwarty bieg auto dociągnie do 110km/h i znowu zaczyna się to samo. I tak samo na piątym biegu gdy osiągam ok. 120 km/h. Kiedy wyłączę asc przyciskiem, samochód jedzie normalnie i mogę przyspieszać bez tego dziwnego efektu. Na pierwszym i drugim biegu mogę zwiększyć obroty do odcięcia i nic takiego się nie dzieje. Koła które założyłem jeżdżą już trzeci sezon zimowy i wcześniej nie zauważyłem aby coś podobnego miało miejsce. No i raczej nie możliwe żeby mi się koła ślizgały przy takich prędkościach na prostej, suchej drodze. Podczas normalnego przyspieszania na śliskiej nawierzchni asc reaguje prawidłowo i załącza się gdy koła się ślizgają. Przez tą dziwną przypadłość podczas wyprzedzania muszę wyłączać system asc, bo mi hamuje samochód. Proszę o pomoc lub wskazówki. Myślę, że ten problem jest specyficzny i raczej nie ma wielu rozwiązań, dlatego proszę o pomoc osoby, które spotkały się z czymś podobnym, jeszcze przed podłączeniem auta pod komputer. Pozdrawiam
  4. jak przyspieszam to pojawia się kangurek. Takich kilka zacięć. Jakby blokowało coś dawkę paliwa. Tyle się naczytałem o podobnych problemach, że nie wiem już co to może być. Sprawdzę przepływkę, przeczyszczę nastawnik i zobaczymy czy to coś da. Ten kangurek pojawia się w różnych przedziałach obrotów. Nie ma reguły. No i czasami się zdarza, że się w ogóle nie pojawi. No i niekiedy też dymi na czarno przy tym przyspieszaniu, ale nie zawsze.
  5. I jak tam kolego z Twoim problemem? Coś poradziłeś? bo mam podobny problem i nie wiem od czego zacząć
  6. chmielu_t

    BMW

    Ktoś coś chłopakowi pomoże? bo mam podobny problem w silniku 3.0d. Kiedyś miałem takie objawy jak pompa progowa padała, ale to było w krótkim okresie czasu i padła całkiem. Teraz już kilka tygodniu tak robi
  7. Wiem wiem, ze samo wybranie wody nie wystarczy. Dlatego tez pytalem gdzie ten odplyw :-) jak tylko znajde kawalek czasu to sie tym zajme. Znowu ;-) a po jakims czasie wymiana serva. Dzieki wielkie jeszcze raz za pomoc. Pozdrawiam
  8. Zrobione :-) faktycznie woda sie zebrala. Wody sie pozbylem i jest ok. Tylko pytanie jeszcze jedno mam. Gdzie jesttenodplyw. ? Bo w sumie nie mialem akurat dostepu do kanalu i po prostu wyciagnalem wode od gory, metoda na szmate ;-) hehe o wymianie serwa tez pomysle ale to pozniej. A ogolnie to lubie takich forumowiczow ;-) konkretna odpowiedz na zadane pytanie i to jeszcze trafiona w 100% dzieki wielkie z pomoc
  9. Dzięki wielkie za podpowiedź. Jak tylko znajdę chwilę aby tam podłubać dam znać co i jak. Pozdro
  10. Witam. Posiadam E39 530d manual '99 sedan. Ostatnio gdy chciałem wyjechać do pracy usłyszałem, że podczas hamowania spod moich nóg wydobywa się dziwny dźwięk. Tak jakby przelewała się woda z powietrzem. A może samo powietrze. Nie potrafię tego dokładnie opisać. Na pewno wydobywał się z okolic pedałów. hehe ;-) dziwnie zabrzmiało :-) Nie ma znaczenia czy naciskam pedał hamulca mocno czy lekko. Dźwięk jest taki sam tylko czas jego trwania wydłuża się w zależności od mocy naciśnięcia na pedał. Wydaje mi się, że przy wyższych prędkościach i gwałtownym hamowaniu nie słychać tego dźwięku, ale może to być spowodowane wysokimi obrotami a co za tym idzie głośniejszą pracą silnika, która najzwyczajniej może zagłuszyć niepokojący dźwięk. Dodam, że samochód hamuje normalnie, tak jak odbywało się to wcześniej. Żadna kontrolka się nie świeci. Może miał już wcześniej ktoś z was koledzy taki problem i uda mi się go rozwiązać bez podłączania wózka do kompa? pozdrawiam
  11. Witam. Odświeżę jeszcze temat. Mam podobne objawy. Możesz mi jakoś wytłumaczyć o co dokładnie chodzi z tymi sankami. Gdzie one są i jak to zrobić i czy da się samemu bez ingerencji mechanika. Jestem laikiem ale dużo łapie i szybko się uczę. Proszę o pomoc
  12. Niestety jestem laikiem i nie wiem co do końca znaczy :-/ A ta pompka to duży problem? Wymienić? Regenerować?
  13. czujnik temperatury zewnątrznej ma dużo wspólnego.
  14. Na prawdę nikt nie ma nic do powiedzenia w tej sprawie? Troche czasu minęło a tu nic. W sumie już o tym zapomniałem, ale jakby teraz się ktoś znalazł kto coś na ten temat wie to proszę o pomoc.
  15. Tytuł zmień na ludzki... viewtopic.php?f=72&t=117890 Witam. Problem mam następujący. e39 530d 99r. w moim aucie klima działa na jeden sposób, tylko chłodzi. A raczej mrozi. I nie ma znaczenia czy ustawię temp. na 16 czy na 25 stopni. Nie zmienia się to również jak na desce przekręcę pokrętło na czerwone kropki. Zmienia się tylko wtedy natężenie nawiewu. Na dodatek w zimę gdy włączone jest ogrzewanie, powiedzmy na 20 stopni to wszystko grzeje ok., aż do postoju. Wtedy już zaczyna z nawiewów lecieć zimne powietrze. Gdzieś przeczytałem, że to może być czujnik temp. wewn. ale czy on też odpowiada za chłodzenie klimą? Z góry dzięki za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.