Skocz do zawartości

e39 530d automat- metaliczne stuki w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Już nie jeden mechanik zdiagnozował już luz na sworzniu tłoka i ludzie jeżdżą tak setki tys km i nic się nie dzieje, dlatego nie ma co panikować i przywyknąć :)

Jestem tego samego zdania, zawłaszcza że te silniki pracują na stosunkowo niskich obrotach . Silnik naprawiany to już nie to samo nie będzie pracował jak należy a za koszt naprawy można kupić całego anglika niejednokrotnie .Ze stukaniem przejechałem już 30tyś i nic sie nie dzieje, stukanie nie powiększa się, pali idealnie i dość mało, a po wgraniu flasch niemieckiej firmy tylko nieliczni mogą ze mna rywalizować na równym poziomie :D

Tak sobie myślę może jakieś próby z wymianą oleju ??? czy to głupi pomysł

  • Odpowiedzi 354
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
nie wydaje się wam że jakby to był sworzeń to częstotliwość stuków była by dużo wyższa? obroty silnika to około 750 a częstotliwość stuków to około 300
Opublikowano

O i to by się zgadzało bo na wydechu pewnie nie stuka :?:

Może niech każdy opisze czy miał przygodę z urwana klapką to dojdziemy może do przyczyny .

Ja miałem urwany nit na 4 cylindrze i od tego się zaczęły stuki .

Opublikowano
słuchałem twojego klekotu, współczuć, mój to nówka w porównaniu z twoim, a jakie masz korekty na wtryskach ?
Opublikowano
jeden tylko ma -1,5 reszta około +-0,30 jeszcze pompa progowa buczy i daje nie za duże ciśnienie ale myslę że to nie jest winą stuków
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W moim przypadku było identyczne stukanie jak u większości .Szuka się po internecie , pyta się fachowców , każdy ma swoją teorię ale przychodzi czas żeby zakasać rękawy . :cry: Hałasował 6 cylinder , wymieniłem regulatory 5 i 6 cylindra i nic .Wtryski pozamieniałem miejscami i nic .Pozostaje sworzeń tłoka .Nasłuch w kanale potwierdził dźwięk stukania na wysokości środka bloku .Rozbiórka misy ,głowicy i co ? Przytarty tłok .Silnik najwyraźniej długo stał i tuleja dostała wody bo nie założyli podszybia .Korozja na surowej stali bardzo szybko postępuje i jak silnik poszedł w ruch zaczęło się dziać .Na razie jest nieźle no idealnie nie będzie bo cylinder swoje dostał .Jak się pogorszy to pozostaje mi wymiana bloku albo całego silnika .
Opublikowano

Remont, kurka wodna ja nie biorę remontu w ogóle pod uwagę, koszt duży i silnik nigdy juz nie będzie działał idealnie a nawet noże byc gorzej.

Spróbuję ceramizera, miałem omege 2.5V6 2 szt ceramizera i kłopoty ustały, ale czy w bmw to zda egzamin ? pierdykane klapki.

Powiem wam że jak przejadę z 50 km to jakby ustawały stuki .

Opublikowano
u mnie na w pełni rozgrzanym silniku stuki są czasami nie słyszalne. ale na zimnym to tak nap.... że strach
Opublikowano
Panowie coś jest w tym zasilaniu i mieszaniu pary. miałem ostatnio okazję przetasować, jechałem w dużej mgle,silnik jakby ciszej pracował i miał więcej mocy, złudzenie ? działa jak placebo ? czy coś w tym jest ?
Opublikowano
u mnie jest jeszcze taki objaw na zimnym silniku nie mogę przygazować powyżej 3000 bo silnik wpada w wibracje całe auto się trzęsie jakby silnik chciał wyskoczyć i wali w rurę wydechową kłęby czarnego dymu. jakby paliły tylko ze 3 cylindry. pare dni temu odwiedziłęm serwis bmw i dowiedziałem się od pracownika że jego zdaniem to coś nie tak z wałkiem rozrządu coś się wytarło i ciężko będzie znależć żródło problemu bo luz jest bardzo mały. i doradzili jeżdzić aż się pogorszy.
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam identyczna sytuacje co krz...

Tylko ze ja juz remont silnika mam za soba bo przez to stukanie obstawilem panewki lub sworzen a tu ....wszystko w srodku spoko. Z kanalu tez tak stuka w polowie silnika metalicnym twardym stukaniem. Zamklem tymczasowo temat silnika bo zostaja mi tylko wtryski bo jeden pokazuje czasen 3,7mm a czasen 1,8. Oddajcie wtryski do sprawdzenia bo common rail nawet Cr1 to nie tylko moze zalewac i przelewac ale opozniac.

 

Jak cos to remont bez wymiany panewek i pierscionkow ale z kapitalka glowicy polowa szklanek i slizgami lancucha +uszczelki plyny filtry to okolo 1800-2000

Opublikowano

Tak chodzi moje m57 ze stukaniem. Aa i dodam ze obydwie pompy nowe a jednak czasem zalapie jakby na 5 garow i przy 2000rpm czuc bo budzie lekkie szarpania

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
ostatnio wymieniłem pompę wody i wszystkie rolki napinacz paska i dalej to samo. może to jest pęknięty kolektor wydechowy? u kolegi selvador stuka identycznie jak u mnie. zrobiłem ostatnio trasę 400km i spalanie 6.8 czyli wtryski też raczej ok. nie demontowałem jeszcze koła pasowego wału a też już widzę że ma wibracje (może stukać?)
Opublikowano
ostatnio wymieniłem pompę wody i wszystkie rolki napinacz paska i dalej to samo. może to jest pęknięty kolektor wydechowy? u kolegi selvador stuka identycznie jak u mnie. zrobiłem ostatnio trasę 400km i spalanie 6.8 czyli wtryski też raczej ok. nie demontowałem jeszcze koła pasowego wału a też już widzę że ma wibracje (może stukać?)

A patrzyłeś parametry INPA ? chodzi mi o korektę ilościową i balans ale warunek na zimnym silniku , miałem to samo p urwaniu klapki 4 pokazywał korektę nawet 6 na zimnym ,pomiar ciśnienia na 4 cylindrze wykazał zero , tłok był Ok ale zwory do robienia , po tej naprawie stukanie prawie ustało . Mój nawet z z 0 ciśnieniem na 4 garze tak nie klekotał twój jest chyba na wykończeniu stanowczo odradzam dalszą jazdę .

Opublikowano
To pozostaje mi współczuć , mi nie przyszło by do głowy by czymś takim jeździć , nie pali na 1 gar na bank
Opublikowano

Panowie, dziś byłem w serwisie bmw i powiedzieli ze to koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych! Będę wymieniał na dniach! w ASO 300zł

 

http://www.sklepmotoryzacyjny.pl/katalog/panewki-walu-korbowego/koo-pasowe-wau-korbowego-21653130,157059.html# takie, ale znalazłem taniej za 900zl "corteco" w serwisie chcą prawie 2tys :lol:

 

 

Dowiedziałem się tez ze moja fura zamiast mieć 225tys przejechane ma prawie pól miliona :shock: Ja sprzedającemu powiedziałem wprost żeby nie ściemniał z przebiegiem, to od razu przestał zachwalać :)

 

ps. dziś jadąc do serwisu chciałem na prostej przycisnąć zrobiłem KICK i przy 120km/h na mokrej nawierzchni zerwało mi kola, dobrze ze system załapał w porę bo o mały włos oparł bym się w rowie :duh: Naprawdę mocno mną machnęło.

Opublikowano
To pozostaje mi współczuć , mi nie przyszło by do głowy by czymś takim jeździć , nie pali na 1 gar na bank

 

Jak nie pali na jeden gar, jak u mnie identyczny objaw na zimnym a chodzą wszystkie?

Opublikowano

a sprawdził mi w swoim kompie właściciel serwisu, samochod jest z 2002,a 2007roku już miał 248tys, do polski dotarł w 2011 wiec 4ry lata po następne 40tys w Niemczech + poprzedni właściciel w Polsce 45tys przez 2 lata + ja 30tys przez 2,5roku to wychodzi ~480tys, a na liczniku magiczne 197 :D . Tyle ze ja mam to gdzieś, samochód jak się rozgrzeje dosłownie pędzi jak strzała. Poważniejsze naprawy zrobię w ASO, ceny całkiem rozsądne [jak na ASO]. Wiem że są mechanicy którzy zrobią taniej, ale jednak wole zrobić i mieć gwarancje. Części można też samemu kupić, oni wstawią.

 

ps. no chyba ze z tym przebiegiem zrobił mi kawał :D

Opublikowano

Piszę bo wiem miałem to \samo na zimnym skakał i nierówno pracował, jak się rozgrzał nie odczuwałem że pracuje inaczej . jednak ja nie daję za wygrane i byłem wk..... że bmw a odpala na zimnym jak roz,,,,, traktor . zdjąłem osłonę podłożyłem w miejsce 4 inny wtrysk nie wyciągając z silnika trzeba tak zrobić gdyż można uszkodzić kompa, i jak sądziłem silnik pracował dokładnie tak samo jak wcześniej pomiar wykazał na 4 cylindrze totalne 0 , a INPA pokazywała że wszystkie chodzą . Dla jazda takim czymś była niedopuszczalna, sam wstyd by mi nie pozwolił .Klapki wywalone zawory zrobione i jest OK .Ponadto jak ciśnienie na listwie CR będzie za wysokie będzie tak samo klekotał, jak komp odcinał 4 wtrysk wywalał nieraz błąd ciśnienia na szynie .

Jak ktoś zaczyna naprawę od wymiany wtryskiwaczy i innych pierdół , nie mierząc ciśnienia na cylindrach to chyba nie bardzo ma pojęcie co robi takie jest moje zdanie, to jak przyjmować leki od nadciśnienie nigdy nie mierząc sobie ciśnienia :duh:

po naprawie miałem na wszystkich 6 cylindrach prawie identycznie 38 bar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.