Skocz do zawartości

Ciepłe powietrze leci tylko podczas jazdy


therwonka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam problem jak w temacie jak jade i wcisne troche gazu to ogrzewanie jest ciepłe powietrze leci, a jak sie zatrzymam to po chwili już leci chłodne mimo że ustawione na 32 stopnie po obu stronach. Wyczytałem że jak jeż pada to tak świruję ale czy może mi ktoś to potwierdzić żeby go na darmo nie wymieniać ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio znajomy miał tak że temperatura silnika ok, pion.

Ale auto po nagrzaniu nie dawało ciepła do kabiny, na szybę i nogi delikatnie, z kratek frontowych w ogóle.

Co się okazało, w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego na samym dole był zebrany syf, który uniemożliwiał swobodny przepływ płynu.

Gdy zdjęliśmy wąż gumowy u dołu zbiornika płyn w ogóle nie schodził, jak zalaliśmy do pełna woda siła wypchała syf i wszystko wyleciało.

Przepłukaliśmy kilkukrotnie układ wodą i napełniliśmy płynem, teraz gitara gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawa wygląda tak że odkręciłem odpowietrznik i rzeczywiście powietrze uciekało przez jakieś20 sekund później płyn ale jeszcze z powietrzem a teraz w ogóle nci nie leci ani powietrze ani płyn jak ściskam wąż to para uchodzi czasami z płynem to co mam tak pracować tym wężem aż sam płyn poleci czy jak ? a i odpowietrzać z włączonymi nawiewami czy bez ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na górce posrawił auto i wlał płynu na max. Potem odkręcił odpowietrznik i dmuchał w zbiorniczek wyrównawczy na zgaszonym silniku przy temmp ustawionej na max i nawiew na 1 kresce. Potem jak zacznie lecieć płyn zakręć odpowietrzniki i włącz silnik, Jak zrobi się ciśnienie w układzie to odkręcić jeszcze raz odpowietrzniki i niech sobie ulatuje woda z powietrzem i tak kilka razy. Na następny dzień tak samo, Nagrzać i odkręcić odpowietrznik. Najpierw niższy potem ten wyższy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdura bzdura bzdura ! mialem to samo , mozliwe ze tez przez to jak nie masz dobrze odpowietrzonego w bmw to podstawa ! , ale nie wiem czy koledzy wiedza ze w bmw e39 prakrycznie kazdym z przyciskiem na klimatroniku (REST) JEST Pompa wody ktora pompuje na postoju :) znajduje sie ona obok przepustnicy z takimi dwoma zaworkami :) pozdrawiam jezli to nie odpowietrzenie to pompka ogrzewania postojowego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdura bzdura bzdura ! mialem to samo , mozliwe ze tez przez to jak nie masz dobrze odpowietrzonego w bmw to podstawa ! , ale nie wiem czy koledzy wiedza ze w bmw e39 prakrycznie kazdym z przyciskiem na klimatroniku (REST) JEST Pompa wody ktora pompuje na postoju :) znajduje sie ona obok przepustnicy z takimi dwoma zaworkami :) pozdrawiam jezli to nie odpowietrzenie to pompka ogrzewania postojowego

 

 

LOL :lol:

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Sprawdziłem:

1. Odpowietrzenie - zacytuję dajana, bo ślicznie to napisał:

- stań lewym kołem na jakimś wzniesieniu (cegła czy krawężnik) i na zimnym silniku popuść oba odpowietrzniki i pomalutku lej płyn aż do czubka korka wlewu

- silnik zgaszony zapłon wyłączony tylko przed wyłączeniem włącz ogrzewanie na maxa

- jak płynu dolejesz do czubka wlewu to najlepiej jest dmuchać do wlewu i obserwować czy z odpowietrzników leci płyn czy piana czyli powietrze

- jak już poleci czysty płyn a w zbiorniczku wyrównawczym nadal płynu będzie ponad stan to ja nadal dmucham aż przez odpowietrzniki wycisnę nadmiar płynu

no i w trakcie dmuchania zakręcam odpowietrzniki

- jak już podokręcane i stan płynu właściwy to zapalam bez korka i gazując ręką na przepustnicy patrze czy w zbiorniczku jest strumyk przelewowy

nie gazujesz pół godziny tylko chwilkę by zobaczyć czy strumyk przelewowy się pokaże

- jak jest i płyn nadal jest na kresce to zakręć mocno korek i po sprawie

2. Termostat - ale tu wcale (lub prawie wcale) by nie grzało i wskazówka w końcu by powędrowała poza pion...;

3. Pompa wody - tu by nie było strumienia przepływowego;

4. Sakiś zawór (wybaczcie, nie wiem dokładnie), który odpowiada za podanie ciepła do środka - jak jedziesz, jest OK, jak stoisz spada jakieś ciśnienie i nie grzeje. Ja to miałem, naprawili mi to i teraz muszę przykręcać ogrzewanie :8)

Ale dobre odpowietrzenie to podstawa :norty:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej takie objawy są gdy nagrzewnica jest zanieczyszczona, zamulona. Najszybciej i najłatwiej wypłukać nagrzewnicę, roboty na max 30min.

 

tak jak kolega napisał stawiam na zamuloną nagrzewnicę, i ewentualnie do sprawdzenia zawory do sterowania ogrzewaniem bo one też potrafią się przycinać i nie otwierać do końca

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.