Skocz do zawartości

328i hartge


wujekwaldus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak czy inaczej evo było do kupienia w salonie z gwarancja wiele lat temu. A tunerzy pewnie wyciągali jeszcze wiecej. To jest przykład na to, ze nie ma sie co bać takiej mocy. Evo z zasady mialo znacznie ciężej niż BMW serii 3 i musiało to wytrzymać przez okres gwarancji na tyle by producent nie zbankrutował.

 

 

Wszystko sie da. Tylko jak czesto jest wymagany serwis w evo 400KM. Slyszalem ze co 7000 km. Podobno sprzegło mocno szarpie, aby wytrzymac te przeciazenia. Ogolnie nie jest to auto do codziennej jazdy po miescie. Dlatego tez robia slabsze wersje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ciekaw jestem jak ten programik w Z4 28i poleci... ;) - czy bedzie podobnie jak w 328i czy lepiej czy gorzej... no i jeszcze seria 4 niedlugo sie pojawia.... oj beda ciekawe samochody... beda ;)

 

Spodziewiaj się podobnych przyrostów mocy +- kilka procent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej evo było do kupienia w salonie z gwarancja wiele lat temu. A tunerzy pewnie wyciągali jeszcze wiecej. To jest przykład na to, ze nie ma sie co bać takiej mocy. Evo z zasady mialo znacznie ciężej niż BMW serii 3 i musiało to wytrzymać przez okres gwarancji na tyle by producent nie zbankrutował.

 

 

Wszystko sie da. Tylko jak czesto jest wymagany serwis w evo 400KM. Slyszalem ze co 7000 km. Podobno sprzegło mocno szarpie, aby wytrzymac te przeciazenia. Ogolnie nie jest to auto do codziennej jazdy po miescie. Dlatego tez robia slabsze wersje

 

Seryjne sprzeglo w evo w ogole nie szarpie ale jak ktos strzela to pada momentalnie. Wersja 5b jesli do czego sie nadaje to wlasnie do miasta bo ultrakrotka skrzynia (do 4tego biegu) dyskfalifikuje ten samochod z kategorii "za miasto", Zwlaszcza gdy ktos ma customowy wydech. Za to 6ba to znacznie wygodniejszy w codziennym uzyciu samochod. Powiedzialbym nawet ze bardzo przyjemny i na miasto, i na trase. Wiem bo mialem oba. I gdy gdyby evo mialo skrzynie 8ba to by z 328i robilo jesien sredniowiecza, niezaleznie od wersji:)

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co porównywać evo 400ps z 328i ? Jedyne co je łączy to 2l pod maską. Inz BMW z całą pewnością mogą zrobić 400 i 500 koni z 2 litrów tylko po co ? Sa od tego wyższe wersje np.m . Teraz pojemność nie określa mocy auta a evo porownajcie z m lub 335i i evo stanie sie 1.6 w porównaniu z nimi. Mnie osobiście ten cały downsizing przeraża za jakiś czas topowa wersja m3 bedzie miała 4gary 1,5litra i 4turbiny ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no mnie chodziło o to, że sprawcą wszelkiego dobra w 328i jest znakomita skrzynia bo sam silnik raczej nie jest jakiś wyjątkowy porównując do evo. Ale masz rację, bmw to dupowóz z cywilnym silnikiem a evo, jakby nie patrzeć, jest samochodem trochę wyczynowym, nawet w seryjnej 300konnej wersji. A z tego wynika też to że w evo jest znacznie inny potencjał do modów niż w 2l benzynie bmw, o czym już kiedyś tutaj z jednym asem pisałem. Co do umiejętnościach tworzenia wyczynowych silników bmw świadczą takie przykłady jak chociażby M5 e60 i tego chyba nikt o zdrowych zmysłach nie będzie kwestionować. Acha i jeszcze w kwestii porównań - porównywałem się kiedyś z kolegą i jego M5 e60 i wniosek z tego był taki, że moc to jedno a przenieść tę moc to drugie ;)
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha i jeszcze w kwestii porównań - porównywałem się kiedyś z kolegą i jego M5 e60 i wniosek z tego był taki, że moc to jedno a przenieść tę moc to drugie ;)

 

I to zdanie powinno być podwieszone, jako hasło przewodnie dla wszystkich wątków które traktują o podnoszeniu mocy, już wystarczająco mocnych aut... Niewiele jest miejsc i niewielu jest kierowców, którzy potrafią wykorzystać potencjał samochodu który posiadają (nie mówię o odcinku 500m od świateł do świateł) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Szukam za newsami odnosnie mapowanie motoru 28 i widze, ze cos nowego sie pojawilo na stronie Hartge...

Individual engine mapping - "chcialbym" to rozumiec ze dobrali sie do komputera...

 

 

 

11 11 1111 N Special offer: 12% discount on all our engine upgrades

including free installation at HARTGE

(additional price advantage = 250 EUR)

- Individual engine mapping

- With NSA guarantee

- For models with and without xDrive

- Less fuel consumption

- 3-year-product guarantee

- Tested on test bench & race track

- Limited stock available

- Offer is valid with confirmed orders

and payments until 31.3.2013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no mnie chodziło o to, że sprawcą wszelkiego dobra w 328i jest znakomita skrzynia bo sam silnik raczej nie jest jakiś wyjątkowy porównując do evo. Ale masz rację, bmw to dupowóz z cywilnym silnikiem a evo, jakby nie patrzeć, jest samochodem trochę wyczynowym, nawet w seryjnej 300konnej wersji. A z tego wynika też to że w evo jest znacznie inny potencjał do modów niż w 2l benzynie bmw, o czym już kiedyś tutaj z jednym asem pisałem. Co do umiejętnościach tworzenia wyczynowych silników bmw świadczą takie przykłady jak chociażby M5 e60 i tego chyba nikt o zdrowych zmysłach nie będzie kwestionować. Acha i jeszcze w kwestii porównań - porównywałem się kiedyś z kolegą i jego M5 e60 i wniosek z tego był taki, że moc to jedno a przenieść tę moc to drugie ;)

A słyszałeś o awaryjności tych silników ?

Polecam m forum us.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Obiecany Wykres

 

306489_10200430631074788_373651470_n.jpg

Super, ze ktoś zaczął przecierac szlaki w upgradowaniu tego silnika. :cool2:

 

Mimo, ze nie jestem wielkim zwolennikiem rozwiązań typu BOX to jako taki "Stage 0,5" może być :lol: zastanawia mnie natomiast inna sprawa. Widzę, ze do tego silnika zaczynaja sie już pojawiać dedykowane układy dolotowy, down pipy, cat back'i tylko nigdzie nie mogę znaleść info, ze komuś udało sie dobrać do ECU. Czy te BOXy dają jakakolwiek możliwość dalszego programowania czy klient jest skazany na to co ma wgrane niezależnie od setupu auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Spalanie mniej więcej na tym samym poziomie....

 

Co do box'a jest możliwość regulacji pokrętłem w skali 0-9. Standard, jak był hamowni to 5... teraz mam podkręcony do 9... powinien mieć ok 290km... w poniedziałek hamuje ponownie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2_b, powiedz czy do 2,5 tyś obrotow, gdzie na wykresie seria jest lepsza, nie czujesz spadku mocy w czasie jazdy czy zawsze śmigasz ponad 2,5 tyś obrotow :D

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spalania mozna pozazdroscic :cool2: ale jak napisal przemek, gdzies 60 km brakuje z trasy wawa-krk :mrgreen:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.