Skocz do zawartości

328i hartge


wujekwaldus

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik I4 N20B20 stosowany jest obecnie m.in. w F30 - 320(184KM), 328(245KM) oraz F20 - 125(218KM)

Odpowiedzi na wiele pytań, co do możliwości podkręcania programem tych silników powinny dać pytania.

Dobrze by się było dowiedzieć zakładając, że to jest ten sam blok w każdym z przypadków.

1. Czy stosowana jest ta sam turbina, czy są są różne. Jeśli ta sama to może sterują tylko ciśnieniem doładowania ?

2. Ile [Nm] wytrzyma skrzynia biegów stosowana w każdej z wersji. Widziałem kiedyś, że ZF podaje gdzieś takie parametry.

3. Czy oprócz ingerencji w turbinę i ewentualnie zastosowanie innych skrzyń, te 3 powyższe wersje mocy silnika mają jakieś jeszcze inne zmiany głównie mechaniczne - w stosunku do siebie.

4. Nie wiem ile wytrzyma ten blok, ale wiadomo większa moc tego samego silnika powinna generować szybsze zużycie komponentów, uszczelek, itd.

 

Ad1. Ta sama turbina

Ad2. 450NM - automat

Ad3. Tak.. oprócz stłumionego programu słabsze silniki maja mniejszy przekrój wydechu.

Ad4. przyrost mocy jest naprawde niewielki. Raptem 20%. Jakby komponenty miały tak mały zapas wytrzymałości, to auta psułyby się znacznie częściej na standardowych mocach... z resztą jak się uprzesz, to i bez modu szybko zużyjesz te elementy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Za programem stoi tez znacznie niższa cena - oczywiscie gdyby byl dostepny...

 

Jak sie orientowale za Hartge wolali 1900euro netto plus montaz jesli chce sie miec bez utraty gwarancji... no niestety cena jak na moj gust bardzo znaczna... no ale czego nie robi sie dla fun'u :8)

Co ciekawe box od Hartge kupiony w Stanach to juz bylo poniezej 1000 euro - dostawa pewnie kolo miesiaca no i dalej temat gwarancji zostanie aktywny...

 

Ok, daj reszte detali jak juz zbierzesz komplet :cool2:

 

Hartge kasuje gwarancje fabryczna. Tylko m-kit czy jak to tam sie nazywa za 5000 pln utrzymuje pelna gwarancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marny ten przyrost :( 33 KM przy benzyniaku o takiej mocy wyjściowej to tyle co nic. żeby choć ta moc się ciągnęła do 6800 rpm.. Chipem pewnie koło 300 KM by było. Zadziwiająco dobrze wzrosły osiągi. Mierzyles przed boxem czas o-100?

 

Powiedzmy, ze w tym wypadku względem chipa tracimy ok 15-20 KM. O ile prawda jest ze silniki 184/218 KM różnią się tylko softem to tam na boxie zamiast chipa tracimy prawie 100KM.

 

Wcale mi się to nie podoba. :( Choć gdyby był dostępny w jedynce silnik 2.0 280 KM to bym się na to skusil (plus taki box plus 35-40KM).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie kasuje, w przypadku instalacji Box-a Hartge przejmuje na siebie gwarancje na motor i podzespoly...

 

dostalem taka oferte z BMW z Poznania

Wszytsko fajnie tylko cena obija sie o 12KPLN...

 

Gwarancja to nie tylko motor i podzespoly. A hartge kasuje wszystko, nawet ja Ci sie silnik od wycieraczek zatrze. Po drugie nie sadze zeby latwo poszlo egzekwowanie ubezpieczenia hartge. Tez rozmawialem z Poznaniem i co prawda takiej sytuacji nie mieli to jednak jak zaczalem drazyc to powiedzieli ze gladko nie bedzie. Dodatkowo kasuje jeszcze oczywiscie wszystkie pakiety np serwisowy itd.

Decyzja klienta i tyle.

Powiedzili mi ze jesli chce miec pewnosc ze wszystko bedzie utrzymane i bezproblemowo to tylko firmowy tuning z oferty bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marny ten przyrost :( 33 KM przy benzyniaku o takiej mocy wyjściowej to tyle co nic. żeby choć ta moc się ciągnęła do 6800 rpm.. Chipem pewnie koło 300 KM by było. Zadziwiająco dobrze wzrosły osiągi. Mierzyles przed boxem czas o-100?

 

Powiedzmy, ze w tym wypadku względem chipa tracimy ok 15-20 KM. O ile prawda jest ze silniki 184/218 KM różnią się tylko softem to tam na boxie zamiast chipa tracimy prawie 100KM.

 

Wcale mi się to nie podoba. :( Choć gdyby był dostępny w jedynce silnik 2.0 280 KM to bym się na to skusil (plus taki box plus 35-40KM).

 

Jakby przyrost mocy był większy to bys pewnie gadal, ze na pewno rozwale silnik, bo przyrost jest za duzy... :)

 

I silniki 184/218 nie roznia sie tylko softem. Zobacz spis czesci do podanych modeli na http://www.bmw.com

 

Przed boxem bylo 5.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Twoje wrażenia z jazdy? 0-100 spory postęp myślę i wzrost niby nie duży ale ciekaw jestem jak Twoje odczucia przy większych prędkościach jeśli miałeś możliwości??

 

Kiedyś zrobiłem program w VW Gti 1.8T i gdybym nie zrobił pomiaru to wierzyłbym że znacznie więcej poszło w górę... a doszło tylko 10KM i 50Nm bo chciałem tylko poprawkę delikatną - auto było z innej bajki poprostu i inne reakcje...

 

Jak rozwiązałeś sprawę gwarancji? Mile widziane dalsze detale jeśli możesz się podzielić...(nie znalazłem wcześniej).

Jak koszta itp...

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Twoje wrażenia z jazdy? 0-100 spory postęp myślę i wzrost niby nie duży ale ciekaw jestem jak Twoje odczucia przy większych prędkościach jeśli miałeś możliwości??

 

Kiedyś zrobiłem program w VW Gti 1.8T i gdybym nie zrobił pomiaru to wierzyłbym że znacznie więcej poszło w górę... a doszło tylko 10KM i 50Nm bo chciałem tylko poprawkę delikatną - auto było z innej bajki poprostu i inne reakcje...

 

Jak rozwiązałeś sprawę gwarancji? Mile widziane dalsze detale jeśli możesz się podzielić...(nie znalazłem wcześniej).

Jak koszta itp...

 

Z góry dzięki

 

Powiem, że jest spora różnica w elastyczności autka.... i ciągnie do 100 lepiej... czuć większy moment obrotowy. Co do gwarancji... idąc na serwis, wypinam moduł... zajmuje to ok 10 minut. i nikt się nie dowie

 

Co do kosztów... zmieściłem się poniżej 3000 razem z instalacją... Jest to moduł niemieckiego Chiptronica. Zainstalowane przez Kreator Mocy w wawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że przyrosty słabe, ale jeśli gwarancja miała by przepaść, to nie zostaje nic innego :duh: 0-100km/h to przepaści pewnie nie ma, ale od 100-120km/h w górę poprawa na pewno wyczuwalna :cool2: Nie mniej jednak, od wielu już lat każdy ogarnięty w temacie stwierdzi: "box to zuooo (i niestety konieczne)" :norty: Edytowane przez KOval81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chipem pewnie koło 300 KM by było.

 

Jakim chipem? Kto robi chipa do tego samochodu? Koniec gdybania... konkrety proszę... :)

 

Powiedzmy, ze w tym wypadku względem chipa tracimy ok 15-20 KM. O ile prawda jest ze silniki 184/218 KM różnią się tylko softem to tam na boxie zamiast chipa tracimy prawie 100KM.

 

Względem jakiego chipa? i co tracisz skoro czegoś nie ma...? Na boxie zamiast jakiego chipa tracimy coś tam? Jak wyżej.... Konkrety proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co chodzi z tymi 300 KM bo nie kapuje ? przecież wóz ma teraz niskie 5 s do setki i pewnie mniej niż 25 do 200, i nadal w trybie eko pali z 7-8 ,

 

to za mało ?

 

Chodzi o to, że niektórzy ludzie są wiecznymi malkontentami, niesposób im dogodzić i szukają dziury w całym....

Czy to tak ciężko powiedzieć: "ooo, fajnie że zrobiłeś, przetarłeś ścieżkę i teraz inni mogą czerpać z Twojego doświadczenia"?

Okazuje się, że ciężko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. Co do gwarancji... idąc na serwis, wypinam moduł... zajmuje to ok 10 minut. i nikt się nie dowie

 

jak ASO będzie chciało to się dowie, dziwię się Rafałowi (jeżeli to on powiedział), że takie info przekazał...

 

właściwie podejście do wzmocnienia :cool2: , robi się aby jeździć, jak sie jeździ to się psuje, jak się psuje to się naprawia i tyle...

 

.. kasuje wszystko, nawet ja Ci sie silnik od wycieraczek zatrze....

Powiedzili mi ze jesli chce miec pewnosc ze wszystko bedzie utrzymane i bezproblemowo to tylko firmowy tuning z oferty bmw.

dokładnie a dokładniej zostaje gwarancja na lakier i perforację...mam pismo od BMW gdzie napisali, dlaczego przepadło (chip) i co zostaje: lakier...moje pismo jest gdzieś wklejone na forum,

Przed boxem bylo 5.8

czym mierzone i w jakich warunkach? ciekawi mnie bo taki wynik robiłem w optymalnych warunkach atmosferycznych i z mocą 286KM też mierzoną hamownią w Kreatorze (moje auto jest jednak 100kg cięższe i ma dłuższą skrzynię)...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jak ASO będzie chciało to się dowie, dziwię się Rafałowi (jeżeli to on powiedział), że takie info przekazał..."

 

Ciekawe jak się dowie... chyba, że zatrudniają Jasnowidzów, albo samego Boga... Inaczej nie widzę możliwości... no chyba jeszcze jak sam im powiem...

 

Ponadto ja się gwarancją nie przejmuje... jakby to było dla mnie takie ważne, to kupiłbym KIA - ma w końcu 7 lat :)

 

"czym mierzone i w jakich warunkach? ciekawi mnie bo taki wynik robiłem w optymalnych warunkach atmosferycznych"

 

Mierzone Akcelerometrem.... warunki - już nie pamietam, ale było sucho.... jakieś 2 tygodnie temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do gwarancji, myślę i robię identycznie od jakiś ~15 lat...

 

co do "jasnowidzów" nie potrzebują, jak będziesz naprawiał to pewnie dlatego, że coś się zepsuje, jak się zepsuje to będą błędy jak są błędy to przeważnie jest podstawowy zapis, że przy zdarzeniu np. 16-01-2013 były dane parametry...

 

przerabiałem to w BAWARI w W-wie, jest TAK nawet jak myślisz/wiesz inaczej, co nie zmienia faktu, że auto jest do jazdy a nie do patrzenia i cieszenia się MAM gwarancję...

 

akcelerometr jest OK, wynik super (5,8s) :cool2: :cool2: jak na auto 245KM...

 

udanej i radosnej eksploatacji z witaminą :cool2: ,

 

jak opadną emocje (pewnie jeszcze długo bo auto dobrze jedzie :cool2: ) i jesteś wyczulony na wibracje/dziwne dźwięki to napisz czy nie "słyszysz jakiś szmerów" wskazujących na to, że auto dostaje większe dawki paliwa...próbnie też używałem boxa (~niecały miesiąc) w innej marce do której nie było wtedy możliwości zrobienia chipa a tuner czekał na "instrukcję złamania zabezpieczeń", zuważalna była wibracja drążka od biegów, możesz też usłyszeć dźwięki od pompy paliwa...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie co powie na grubsze mody ten silnik ?

osobiście to podobne 2.0t z wtryskiem bezpośrednim i aluminiową głowicą oraz blokiem, na twinscrollu jakiś rok temu wymieniałem na nowe , silnik niby potencjał miał, program był rozsądny, tymczasem zimą, po 50 tyś normalnej w miarę jazdy borygo wyparowało z silnika i trzeba było nowy silnik zamawiać w fabryce.

 

Dobre pytanie - mnie troche dziwi ze np 335i ciezko jest zrobic na 400 km podczas gdy w evo tyle robi sie samym programem i wydechem. A to wskazuje troche na to ze silniki w bmw sa jednak silnikami dupowozowymi wiec jakies grubsze mody moze powinny byc poparte wymiana polowy czesci w silniku

 

W takim razie nie musisz się już dziwić. Jedyne co to wskazuje to to, że turbina, wtryskiwacze i pompa paliwa są w stanie napompować taką ilość powietrza i benzyny aby wyprodukować tą moc.

Nie ma to nic do faktu czy to dupowóz czy trzeba inne części wymieniać.

Pytanie pomocnicze: Jakie turbo, jakie wtryskiwacze i jaka pompa używane są w 328i? lub 335i? no i evo?

Dopóki nie zaczniemy mówić o konkretach, to wszystko inne to po prostu takie sobie grybanie i wróżenie z fusów na zasadzie "mam znajomego, który ma znajomego, którego sąsiad usłyszał, że...."

Takie rozmowy były bardzo popularne po koniec lat '90-tych na forum tuning.info.pl i kilku innych...

Mam nadzieję, że nie idziemy w tą stronę... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chipem pewnie koło 300 KM by było.

 

Jakim chipem? Kto robi chipa do tego samochodu? Koniec gdybania... konkrety proszę... :)

 

Powiedzmy, ze w tym wypadku względem chipa tracimy ok 15-20 KM. O ile prawda jest ze silniki 184/218 KM różnią się tylko softem to tam na boxie zamiast chipa tracimy prawie 100KM.

 

Względem jakiego chipa? i co tracisz skoro czegoś nie ma...? Na boxie zamiast jakiego chipa tracimy coś tam? Jak wyżej.... Konkrety proszę.

Względem tego który mógłby być. Odczytuje Twojego posta jako coś w stylu: kiedyś mieliśmy wybór cały normalny obiad albo tylko suche ziemniaki. Teraz są tylko ziemniaki więc piejmy z zachwytu że mamy co jeść. Sory że się nie cieszę.

I to nie ma nic wspólnego z krytyka osoby która wystawiła box. Sam bym tak zrobił jak bym nie miał wyboru.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie co powie na grubsze mody ten silnik ?

osobiście to podobne 2.0t z wtryskiem bezpośrednim i aluminiową głowicą oraz blokiem, na twinscrollu jakiś rok temu wymieniałem na nowe , silnik niby potencjał miał, program był rozsądny, tymczasem zimą, po 50 tyś normalnej w miarę jazdy borygo wyparowało z silnika i trzeba było nowy silnik zamawiać w fabryce.

 

Dobre pytanie - mnie troche dziwi ze np 335i ciezko jest zrobic na 400 km podczas gdy w evo tyle robi sie samym programem i wydechem. A to wskazuje troche na to ze silniki w bmw sa jednak silnikami dupowozowymi wiec jakies grubsze mody moze powinny byc poparte wymiana polowy czesci w silniku

 

W takim razie nie musisz się już dziwić. Jedyne co to wskazuje to to, że turbina, wtryskiwacze i pompa paliwa są w stanie napompować taką ilość powietrza i benzyny aby wyprodukować tą moc.

Nie ma to nic do faktu czy to dupowóz czy trzeba inne części wymieniać.

Pytanie pomocnicze: Jakie turbo, jakie wtryskiwacze i jaka pompa używane są w 328i? lub 335i? no i evo?

Dopóki nie zaczniemy mówić o konkretach, to wszystko inne to po prostu takie sobie grybanie i wróżenie z fusów na zasadzie "mam znajomego, który ma znajomego, którego sąsiad usłyszał, że...."

Takie rozmowy były bardzo popularne po koniec lat '90-tych na forum tuning.info.pl i kilku innych...

Mam nadzieję, że nie idziemy w tą stronę... :)

 

Kamazi oswiece cie - nie tylko pompa, nie tylko turbo i nie tylko wtryskiwacze. Wlasciwie wszystkie ktore wymieniles - przynajmniej w EX - robi sie jak chce sie przekroczyc (a nie osiagnac) 400. Wiec wroc na forum ktore wymieniles i poczytaj jeszcze :-)

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kamazi oswiece cie - nie tylko pompa, nie tylko turbo i nie tylko wtryskiwacze. Wlasciwie wszystkie ktore wymieniles - przynajmniej w EX - robi sie jak chce sie przekroczyc (a nie osiagnac) 400. Wiec wroc na forum ktore wymieniles i poczytaj jeszcze :-)

 

Habzimierz.... czuję się oświecony przez Ciebie. Dziękuję. Dalsze nauki chętnie przyjmę od Ciebie jak uturbisz lub zmodyfikujesz własnoręcznie przynajmniej jeden silnik.

 

.... ciezko jest zrobic na 400 km podczas gdy w evo tyle robi sie samym programem i wydechem.

 

Habzimierz.... Po pierwsze nie mówiłeś o przekroczeniu 400km tylko o "zrobieniu" 400km. Sam powiedziałeś że tyle robi się samym programem i wydechem.

Dlatego też zamiast odsyłać mnie na inne forum, trzymaj się tematu i konkretów. Opowiedz więc więcej szczegółów co Cię zdziwiło w trakcie robienia 335i na 400 km, bo rozumiem, że robiłeś takiego skoro zdziwiło Cię jak ciężko jest tą liczbę osiągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Względem tego który mógłby być. Odczytuje Twojego posta jako coś w stylu: kiedyś mieliśmy wybór cały normalny obiad albo tylko suche ziemniaki. Teraz są tylko ziemniaki więc piejmy z zachwytu że mamy co jeść. Sory że się nie cieszę.

I to nie ma nic wspólnego z krytyka osoby która wystawiła box. Sam bym tak zrobił jak bym nie miał wyboru.

 

To źle odczytujesz mojego posta. Do tego samochodu nigdy nie było normalnego obiadu. Są tylko ziemniaki. Normalny obiad MOŻE kiedyś będzie, ale nie było go wcześniej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracając do tematu tego Box'a... nie jestem do końca zorientowany ale "ktoś" ostatnio mi powiedział, ze przy demontażu to z wizyta grawancyjna w serwisie wcale nie musi być tak kolorowo ze sprawa będzie niezauważona. Mianowicie - pozostają logi serwisowe które mówią o przekroczeniu wartości pewnych parametrów właśnie za sprawa tego box'a.

Człowiek z którym rozmawiałem twierdził ze powinno się wcześniej te logi wykasować ... to tak w kwestii gwarancyjnej

Nie wiem ile w tym prawdy ale brzmi logicznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego upierasz sie przy tym aucie, przy tym silniku. Świat sie nie kończy na F30 328i

Na 27x KM chipuje sie dwulitrowe diesle, a my tyle mamy z topowej benzyny. Sorry, że nie pieję z zachwytu...

 

To ze do tego auta nie było chipa nie zmienia faktu, że smak pełnego obiadu pozostał w pamięci i to on jest punktem odniesienia choćby wirtualnego, a nie box, który owszem nie da umrzeć z głodu, ale nic poza tym. Jak mogę wychwalac coś co obiektywnie może nie jest kiepskie, ale niczym nie zachwyca? Po to by było milej i sympatyczniej?

 

Wole jednak szczerość. Przynajmniej w kwestii techniki.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kamazi oswiece cie - nie tylko pompa, nie tylko turbo i nie tylko wtryskiwacze. Wlasciwie wszystkie ktore wymieniles - przynajmniej w EX - robi sie jak chce sie przekroczyc (a nie osiagnac) 400. Wiec wroc na forum ktore wymieniles i poczytaj jeszcze :-)

 

Habzimierz.... czuję się oświecony przez Ciebie. Dziękuję. Dalsze nauki chętnie przyjmę od Ciebie jak uturbisz lub zmodyfikujesz własnoręcznie przynajmniej jeden silnik.

 

.... ciezko jest zrobic na 400 km podczas gdy w evo tyle robi sie samym programem i wydechem.

 

Habzimierz.... Po pierwsze nie mówiłeś o przekroczeniu 400km tylko o "zrobieniu" 400km. Sam powiedziałeś że tyle robi się samym programem i wydechem.

Dlatego też zamiast odsyłać mnie na inne forum, trzymaj się tematu i konkretów. Opowiedz więc więcej szczegółów co Cię zdziwiło w trakcie robienia 335i na 400 km, bo rozumiem, że robiłeś takiego skoro zdziwiło Cię jak ciężko jest tą liczbę osiągnąć.

 

Oczywiście że robiłem. Zresztą właśnie siedzę w warsztacie i zlewam olej. Trochę niewygodnie mi pisać przez to. Jak możesz to podaj proszę nakrętkę do miski. Niestety już widzę, że będę miał problem bo zgubiłem gdzieś łopatki od turbo - lubię je rozkręcać co wieczór o 20:30. Muszę się napić trochę oleju bo nie wiem jak to wszystko poskręcam "własnoręcznie".

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.