Skocz do zawartości

Trwałość automatów w E90


mar0100

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Renault też uważa, że olej można wymieniać co 30 tys. km. i to w dieselach. I potem ludzie mówią, że gówniane silniki bo się panewki obracają albo turbiny padają. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No a jezeli nie wymieni sie oleju to sie zepsuje? Przeciez bmw nie zaleca wymiany?

 

Nie wracaj do tematu który był już na tym forum kilka razy dokładnie "rozebrany na elementy pierwsze". Każdy może zrobić jak uważa. Masz samochód który ma blisko 10lat i myślisz, że olej jest jak "nówka sztuka nie śmigana"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odswieze temat. Zalozmy 250k przebiegu w skrzyni w E90. Olej nigdy nie wymieniany jak BMW zaleca :duh:

 

Wymieniac jak producent przykazuje? Czy ten mit, ze gdy wymieni sie olej (po przegapieniu interwalu serwisowego przy 150lk ) to pol skrzyni sie posypie ma jakies uzasadnienie?

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mit wymien olej jak zaleca producent skrzyni ZF czyli statycznie. Wymien miske i filter. U dobrego fachowca najlepiej specjalizujacym sie w BMW.

 

Ja bym na twiom miejscu zrobil jedna wymiane teraz a nastepna za 50K przy wymianie statycznej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie tak. Albo nawet następną zrobić za 10-20 tys. km, już bez wymiany filtra. Olej jest tani więc nie będzie to kosztowana operacja, szczególnie, że przy statycznej wchodzi góra 5 litrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to duzo zalezy od warsztatu jaka ilosc zejdzie, moze i 7 zejsc.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie historia taka:

- skrzynia chodziła perfekcyjnie, raz na 5kkm ostrzejsza zmiana 5-4,

- przy 230k pierwsza wymiana oleju od nowości samochodu, na misce jest nabita data produkcji

 

- około 240k przestał trzymać lockup i czasem pojawiała się tzw. "tarka" na delikatnych podjazdach

- przy 250k regeneracja konwertera i mechatronika, teraz chodzi ok.

 

Podobno nie trzymanie lockupu może wynikać też ze słabego ciśnienia jakie podaje mechatronik i ciężko jest stwierdzić na 100% czy winne sprzęgło czy tłoczki. Nie wiem czy profilaktyczna wymiana oleju mogła u mnie przyspieszyć koniec sprzęgła.

 

Jak ktoś już robi mechatronik to lepiej w takim miejscu, gdzie mają maszynę do zmierzenia ciśnień na wyjętej skrzyni, a nie na chybił-trafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pierwsza wymiana oleju przy 300k. Teraz mam 350. Czasami na przy ruszaniu na zimnym skrzynia reaguje z lekkim opóźnieniem i jest lekkie szarpnięcie. Gdyby to miało związek z wymianą oleju to pewnie pojawiło by się dużo wcześniej. Co ciekawe w trybie sport działa bez zarzutu. Edytowane przez pawelgawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie pojawia się podobny problem ale tylko dopóki jest zimny olej. Czasami również przeciąga na biegach do 3k obrotów. Ponieważ mieszkam w NL ciężko znaleźć dobrych mechaników nie"turasow"... Konsultowalem z polskim warsztatem specjalizującym się w bmw i powiedzieli że wymiana oleju z filtrami bez dokładnego wymycia skrzyni nic nie da. CI od bmw nie mają urządzenia myjacego pod wysokim ciśnieniem. Czy to prawda co powiedzieli i czy szukać warsztatu z takim właśnie urządzeniem? Dodam przebieg 352tys oryginalny potwierdzony NAP'em

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tak przebieg auta oryginalny.


Na sporcie może mniej szarpać, bo jak są wyższe obroty to jest wyższe ciśnienie dla sterownika. I wtedy lekko nieszczelne tłoczki i tak dają radę.


Z perspektywy kilkudziesięciu tys. km stwierdzam, że to dobra skrzynia. Wymieniać olej trzeba może i częściej nawet niż zaleca producent (ZF), bo inaczej konieczna będzie regeneracja. Poza tym super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.