Skocz do zawartości

E34 2.0 12V 89r. 129KM grzeje się na postoju


dawis112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem wygląda tak, w czasie jazdy temperatura silnika (m20b20) w normie normalnie lalunia, na postoju rośnie aż zamyka skale chyba że się trzyma na obrotach powyżej 2.5 tys. układ "niby" nie jest zapowietrzony. do tego ogrzewanie jest tragedia, niby ten typ tak ma ale aż tak źle nie może być(wykluczyłem usterkę elektrozaworów). jakieś pomysły co jest nie tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W czasie jazdy pompka może zaczyna trochę więcej pompawac, do tego dochodzi chłodzenie z pędu wiatru w czasie jazdy. Na postoju obieg może być za mały, może być coś zatkane...Oczywiście Visko też można wziąć pod uwagę. Jak chłodnica jest gorące to gdy zasprzęgla się to słychać taki charakterystyczny odgłos. Zwykłe sprawne visko po nocy stania tuż po odpaleniu jest przez 3-5 zasprzęglone po czym cichnie...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z poziomem płynu chłodniczego? bo piszesz ze ogrzewanie masz słabiutkie. moze takze chłodnice masz zabitą kamieniem. albo zwyczajnie zasyfione blaszki z zewnatrz i na postoju nie oddaje powietrza jak trzeba. jeszcze w sumie jest opcja zawieszonego termostatu czyli zamknał sie i na małym obiegu tylko chodzi. i tak jak piszą wyzej podczas jazdy pęd powietrza wystarcza zeby temp. była ok a jak staniesz to juz niestety nie. sprawdz płyn a pózniej wymień termostat w 1 kolejnosci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Visco mozna sprawdzic w prosty sposob : zwin gazete i na rozgrzanym silniku sprobuj zatrzymac wiatrak , teoretycznie jesli visco jest dobre nie powinno sie dac zatrzymac albo naprawde ciezko zatrzymac wiatrak, jesli zatrzymasz z latwoscia i dotego bedziesz mogl krecic w druga strone to walniete visco ( takie same objawy byly umnie ) ale troche dziewne z tym ogrzewaniem ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia temperatura nie powinna wzrastać na postoju więc wisko nie powinno wchodzić do gry więc spokojnie można je wykluczyć(w przypadku carviego pewnie visco cały czas było zapiete) , zostaje mała ilość płynu ,słaba wydajność pompy, zapowietrzony układ ,termostat może faktycznie się "wieszać" (ale to też raczej mało prawdopodobne ,bo również wieszał by sie podczas jazdy) lub lipny skład mieszanki(za wysoka temperatura spalania). Ja osobiście obstawiał bym pompę,jeżeli rozleciał się wirnik to przy wolnych obrotach nie nadążą z odbiorem temperatury z silnika po przez zbyt wolny obieg, natomiast przy wyższych prędkościach obrotowych w miarę daje sobie radę . Zacznij jednak od sprawdzenia ilość płynu i odpowietrzenia układu to nic nie kosztuje...
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izzi u mnie visco nie jest spięte:) po prostu się nie grzał, nie stałem może w jakichś super korkach ale nawet kapeńke nie przekroczyło pionu

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie, miałem na myśli to że układ asekurował wentylator ,dlatego nie skakała ci temperatura, u dawisa wygląda to również na niewydolność pompy tyle że u nie go wisco nie działa wcale ..
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.