Skocz do zawartości

TWARDNIEJĄ WĘŻE UKŁADU CHŁODZENIA!!!! PROSZĘ O POMAOC!!!!!!!


RoniN35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :clap:

 

Mam problem, moje autko to BMW 535i e34. twardnieja weze ukladu chłodzenia, ale nie zawsze. raz jest tak że nie da sie ich scisnąc(jak długo stoi na włączonym silniku-nie zawsze), a czasem po jezdzie np.30km, są mięciutkie.juz druga chłodnica zaczeła przepuszczac na łączeniach. nie mam benzyny w płynie, płynu w oleju, zadnych bialych osadów na miarce oleju nic. załozylem gaz(sekwencje), wymieniłem płyn chłodzący moze to jest przyczyna. auto smiga SUPER_250km/h(chip ALPINA), ale twardnieja przewody-przypominam, ze nie zawsze.prosze POMOCY!!! :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwa pomysły :po pierwsze termostat padł i nieraz za pózno sie otwiera lub wcale sie nie otworzy,

po drugie takie efekty miałem przy walniętej uszczelce pod głowica,po prostu gazy ida w układ chłodzenia i masz za@%$@biste ciśnienie w układzie stąd może również przepuszczanie chłodnicy.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo: dzieki za odpowiedzi

rzecz druga to jest inny przypadek niz reszta(przeczytałem naprawde duzo na forum) poniewaz cisnienie raz jest duze a raz normalne!!! :oops:

rzecz trzecia to wymieniłem korek w zbiorniczku, na otwartym nie ma zadnyh bombelkow, a z tymi twardniejacymi przewodami to jest tak:przejechalem 30km na trasie wjechałem do miasta, tam jezdzilem na biegach 1 i 2, kiedy sprawdziłem przewody były twarde, odkreciłem korek i cisnienie zeszło. W drodze powrotnej znów przejechałem 30 km po zatrzymaniu przewody były normalne!!!!!!!! :mad2:

czasem jezdzi 1000km i jest ok, a czasem po kilku kilometrach na wolnych biegach nie moge ugiac rury!!! jak wymieniłem płyn to go nie odpowietrzalem bo nie wiem jak, jedyne co zrobiłem to odkreciłem korek, kilka razy scisnolem przewody(te od chłodnicy i od pompy), dolałem brakujacego plynu, który został zassany i tyle!!! co jeszcze moge zrobić?

wymiaa uszczelki w tym silniku to kur@wsko wielki koszt, a moze okazac sie ze to nie jest uszczelka.

i jeszcze jedno pytanie: słyszalem ze moze byc to spowodowane gazem, a dokładnie rozwalona membrana w parowniku. ja naprawde sie na tym nie znam!!! :cry2: cisnienie raz jest tak duze ze nie moge ugiac przewodów a raz jest normalne!!!!!!! :jawdrop: HELP :(

jeszcze jedna sprawa przy odpalaniu i gaszeniu auta wyswietla sie komunikat poziomu płynu, a plyn w zbiorniczku jest-moze to czujnik?

 

ja kocham te samochody!!!!!!!!!!!!! :cool2: jeszcze. :evil:

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE ODPOWIEDZI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn jak?

wczesniej chłodnica wypadła z zaczepów położyła się na wiatraku i go połamała, ale wymieniłem na nowy(sam wiatrak-po 300km bo rozpadł sie na trasie) i wszystko smiga, wskaznik tempere pokazuje normalnie, czasem jak dluzej pracuje to delikatnie wychyla sie za srodek(ok.2mm) i tyle

 

dzieki

Edytowane przez RoniN35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mozliwe jest ze zawiesza sie termostat - jak sie otworzy to masz miekkie weze a jak nie to sa twarde. Mozesz go wymienic bo to wzglednie niewielki koszt.

2. Piszesz ze wymieniales plyn w chlodzacy i nie odpowietrzyles ukladu. Stawiam na to ze to jest problem. Uklad jest nie odpowietrzony i skutkiem tego sa twoje problemy. Pamietaj ze w beemkach jak zle odpowietrzysz uklad to nie zawsze ci pokazuje ze sie gotuje plyn. Jezeli czujnik nie ma styku z plynem to ci tego nie pokaze.

3. Jakby byla uszkodzona membrana w parowniku to gaz zachodzi w ciekawa reakcje z goracym plynem ze bys wiedzial ze to jest awaria.

 

Ja stawiam na pkt 2 tym bardziej ze piszesz ze czujnik ci pokazuje brak plynu w ukladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIEKI bede sprawdzał, najpier go odpowietrze(jeszcze nie wiem jak bo w tym silniku mało widać, ale cos czytałem na forum), pozniej sprawdze termostat, tylko najgorszy jest fakt ze te przewody twardnieja bez reguły, zawsze sa miekie na zimnym, a jak sie nagrzeje to raz sa normalne a raz twarde-róznie :wink: znajomy mowi ze robi sie poduszka powietrzna w układzie poniewaz nie był odpowietrzany!

 

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na 100% jest zapowietrzony,ja ostatnio walczyłem z tym ponad 4godz a próbowałem odpowietrzać tą małą śrubką na termostacie i nic to nie dawało dopiero poluzowanie tej dużej śruby na korpusie termostatu pomogło i teraz jest ok.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki!!!

Nie wiem gdzie w tym silniku jest termostat i miejsca odpowietrzajace, jezeli mozesz to opisac to bardzo Cię o to prosze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

JESZCZE RAZ DZIEKUJE

jak go odpowietrze to sie odezwe- ale to dopiero za jakies 2-3 tygodnie bo mam wyjazd-kolejny :cry2: - chyba ze uda mi sie to zrobic dzis!!!

 

 

 

Mam pytanie: CZY TERMOSTAT MOZE SIE ZACINAC PRZY NORMALNEJ TEMPERATURZE(WSKAZNIK W PIONIE)? PONIEWAZ DZIS JEZDZIŁEM CAŁY DZIEN I PRZEWODY SA MIEKKIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!I TO JEST DZIWNE ZE NIE MA DUZEGO CISNIENIA JAK 2 DNI TEMU!!!!!!!!!!!!!!!!

 

trzeba wiecej takich ludzi jak WY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Podlaczam sie pod temat. Mam podobny problem. Twarde weze i niewielki ubytek wody. Sprawdzalem dzis czy samochod jest odpowietrzony i po odkreceniu odpowietrznika leci tylko plyn wiec wydaje sie byc dobrze. Ogrzewanie dziala bez zarzutu, samochod takze, nie ma zadnych osadow na korku od oleju. Przy gazowaniu nie dmucha powietrze przy odkreconym korku od chlodnicy. Weze puchna ale co ciekawe tylko wtedy gdy jest zakrecone ogrzewanie. Jestem laik wiec nie wiem czy to prawidlowo. Zaobserwowalem ze bez wlaczonego ogrzewania w wezach rosnie cisnienie a po wlaczeniu ogrzewania cisnienie to znika i znow weze robia sie miekkie. Czy to znaczy ze jest wszystko prawidlowo? Poobserwuje jescze czy woda bedzie nadal znikac. Jesli tak czy przyczyna moze byc termostat? Prosze o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
3. Jakby byla uszkodzona membrana w parowniku to gaz zachodzi w ciekawa reakcje z goracym plynem ze bys wiedzial ze to jest awaria.

 

Jakie dokładnie reakcje zachodzą? Ja w swoim e39 540i, po zagrzaniu i wyłączeniu silnika słysze bulgotanie w silniku, normalnie aż widać jak się węże ruszają i twarde są niemiłosiernie, nie wiem czy źle odpowietrzyłem układ (miałem pęknięte kolanko wodne na reduktorze i wymieniałem) czy gaz mi się dostaje z reduktora. Mocy nie tracę, nie ma żadnego dziwnego dymienia z rury :duh:

Odpowietrzyłem, że leciał sam płyn z odpowietrznika, zrobie jednego kursa ok 50km i znów wszystko twarde i z odpowietrznika wylatuje płyn z bąblami. Termostat wymieniałem z 1000 km temu na ori BMW, bo mi nie dogrzewał silnika.

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.